بهترین انیمه‌ها درباره زامبی‌ها که باید تماشا کنید و از دیدنشان لذت ببرید

در چند دهه اخیر زامبی‌ها به یکی از اصلی‌ترین پدیده‌های فرهنگی تبدیل شدند. در تمامی رسانه‌ها از جمله کتاب‌ها و انیمه‌ها نیز ردپای حضور زامبی‌ها قابل مشاهده است. زامبی‌ها به دلیل ظاهر انسانی و همین طور اشتیاق کنترل نشدنی به گوشت انسان به بک ضدقهرمان بزرگ در انیمه‌ها تبدیل شده‌اند. البته که آن‌ها یادآور شکنندگی تمدن امروز نیز هستند. در بسیاری از انیمه‌ها از زامبی‌ها به عنوان موجوداتی فرعی استفاده شده است که شخصیت اصلی بر آن‌ها غلبه می‌کند. اما در برخی از انیمه‌ها نیز زامبی‌ها نقش اصلی را در طرح داستانی دارند. این انیمه‌ها در شکل به تصویر کشیدن زامبی‌ها رویکردها و روش‌های مختلفی دارند و از این بین تنها چند نمونه موفق شدند تا به خوبی از بقیه متمایز شوند. ما در این مقاله بهترین انیمه‌ها درباره زامبی‌ها را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شاهزاده خانم مرده – Corpse Princess – 2008

داستان از این جا شروع می‌شود که ماکینا بعد از اینکه به قتل می‌رسد؛ دوباره به عنوان شیکابانه هیمه یا همان شاهزاده خانم احیا شده و به زندگی برمی گردد. برای ورود به بهشت، از او خواسته می‌شود تا 108 جنازه دوباره احیا شده را بکشد. ماکینا در مبارزه برای یافتن رستگاری و انتقام از خانواده‌اش از یک راهب بودایی کمک می‌گیرد ودشمنی اش را  با سازمان شیکابان معروف به هفت ستاره از سرمی گیرد.

این انیمه بیش از آن که یک داستان ترسناک باشد؛ داستانی درباره انتقام است. شیکابانه ها با تصور مردم از زامبی‌ها و آن هم اجساد پوسیده فاصله بسیاری دارند. به همین دلیل است که این سریال برای طرفداران فیلم‌های زامبی و ترسناک بسیار انتخاب خوبی است. حتی می‌بینیم که ماکینا با جفت اسلحه‌های MAC-11 به جنگ دشمنانش می‌رود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر زامبی در سال‌های 1980 بر اساس امتیاز IMDb


9. سانکاریا: عشق پایدار – Sankarea: Love Undying – 2012

عشق پایدار ترکیبی از چند ژانر مختلف است و در آن می‌بینیم که قهرمانانی نا امید در خط داستانی با مسائل گوناگون مواجه می‌شوند. می‌توان این اثر را یک کمدی عاشقانه دانست. در این انیمه سریالی تجربی فوق العاده چیهایرو یک نوجوان است که شیفته زامبی‌ها است. خوشبختانه این آرزوی او برای داشتن دوست دختر زامبی به حقیقت می‌پیوندد. دختری که دوست اوست پس از نوشیدن معجونی به زامبی تبدیل می‌شود. این سریال به موضوعاتی کاملاً جدی همچون روابط عاشقانه و همین طور قرارهای دوران جوانی می‌پردازد. طنز انیمه به خوبی ژآنر وحشت را با عاشقانه در هم می‌آمیزد و به خوبی انتظارات مخاطب را برطرف می‌کند. بنابراین یکی از بهترین انیمه‌ها درباره زامبی‌ها است.


8. دبیرستان مردگان – Highschool Of The Dead – 2010

همانطور که از نام انیمه پیداست، داستان درباره پنج همکلاسی است که مجبورند به یک دیگر اعتماد کنند چرا که  پس از همه گیری به شکل عجیب و غریبی اکثر هم کلاسی‌های سابق آنان به زامبی‌های بی عاطفه تبدیل شده‌اند. در این سریال می‌بینیم که دانش آموزان برای فرار از انبوه مردگان و رسیدن به رهایی و امنیت تا پای جان می‌جنگند. البته در این مسیر موانع زنده و مرده بسیاری بر سر راهشان است. بسیاری از عناصر این انیمه داستانی از داستان‌های غربی وام گرفته شده است. صحنه‌های خشونت بار در این سریال به خوبی به تصویر کشده شده است و می‌بینیم که در آن زامبی‌ها به روش‌های گوناگون نابود می‌شوند. البته که از دیدن این سریال لذت خواهید برد.


7. آیا این یک زامبی است؟ – Is This A Zombie؟ – 2011

مسلماً  این انیمه را می‌توان خنده دارترین انیمیشن زامبی موجود دانست البته طرح این سریال عمیق‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد. داستان این سریال درباره یک دانش آموز دبیرستانی به نام آیومو است که در هنگام تحقیق درباره یک خانه مرموز کشته می‌شود. در کمال تعجب می‌بینیم که او به کمک یک متخصص بیماری‌های اعصاب دوباره به زندگی بازمی گردد اما این بار تبدیل به یک زامبی شده است. در ادامه سریال می‌بینیم که او در جستجوی قاتل خودش است.

برای طرفداران این سریال این مساله بسیار خوشایند است که در این سریال هر چیزی از جمله خشونت و کمدی سرجای خودش قرار دارد. بسیاری از صحنه‌های زیبای فیلم متعلق به ایرمو است. او در تلاش است تا خودش را همچون یک انسان معمولی نشان دهد. این سریال به جای پرداختن به داستان به شکلی جدی، از کمدی کمک می‌گیرد.


6. هلسینگ  – Hellsing Ultimate – 2006

“هلسینگ” یکی از مجموعه انیمه‌های کلاسیک ژاپنی است که بسیاری از انیمه‌های زامبی و ترسناک بعد از آن الهام گرفته‌اند. هلسینگ درباره سازمان هلسینگ است؛ گروهی که مخصوص مبارزه با نیروهای تاریکی است. این انیمه به فعالیت‌های گروه هلسینگ و جنگ آن‌ها علیه خون آشام های نازی می‌پردازد. علاوه بر خون آشام های سازمان هزاره آن‌ها به شکارچیان خون آشام ایسکاریوت هم مبارزه می‌کنند..

این مجموعه یکی از بهترین مجموعه‌های سری “هلسینگ” است و به همین دلیل در بین طرفداران استودیو مدهوس طرفداران زیادی دارد. البته اعضای این گروه تنها با زامبی‌ها مبارزه نمی‌کنند. صحنه‌های نبرد بسیار زیادی وجود دارد که در آن الوکارد، سراس و والتر به نبرد با انبوهی از ارواح می‌روند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های زامبی که شاید تا به حال ندیده باشید


5. گانگریو –  Gungrave– 2003

این مجموعه که بر اساس یک بازی پلی استیشن 2 با همین نام است؛ توانست مخاطبین زیادی برای خود به دست بیاورد و تبدیل به یکی از انیمیشن‌های کلاسیک بشود. داستان این سریال درباره براندون هارت جنایتکار است که به وسیله دوست صمیمی‌اش هری مک داول به قتل می‌رسد. پس از اینکه طی اتفاق‌هایی تحت عنوان فراتر از گور، دوباره به زندگی بازمی گردد تصمیم به انتقام می‌گیرد. او می‌خواهد تا از دوست سابق و همین طور سندیکا انتقام سختی بگیرد.

“گانگریو” تلفیق ماهرانه‌ای از داستان‌های مافیایی کلاسیک و داستان‌های علمی تخیلی زامبی است. این سریال دارای جنگ‌های فراوانی با ارتشی از سربازان نامیرا و جنایتکاران جهش یافته است. با وجود اینکه گریو شخصیت محوری این سریال است اما رشد شخصیتی هری و همین طور رابطه‌اش با براندو از جمله به یادماندنی‌ترین بخش‌های این سریال است. چرا که رابطه بین آنان در طول داستان دستخوش تغییرات بسیار زیادی می‌شود.


4. یکشنبه بدون خدا – Sunday Without God – 2013

یکی از بهترین انیمه‌ها درباره زامبی‌ها. داستان انیمه “یکشنبه بدون خدا” از اینجا آغاز می‌شود که خدا زمین را ترک می‌کند. در نتیجه انسان نمی‌تواند بچه دار شده و یا حتی بمیرد. در این سریال به زندگی یک دختر 12 ساله پرداخته می‌شود که دست برقضا گوربان است. گوربانان موجوداتی هستند که از سمت خدا در زمین مانده‌اند تا به روح‌های سرگشته مسیر رستگاری ابدی را نشان دهند.زامبی‌ها در این سریال از جنس جسدهای متحرک نیستند. در واقع این حقیقت که مردگان درست همانند دوران زنده بودنشان هستند باعث شده تا این اثر همچون یک اثر کلاسیک زامبی دلهره آور باشد.علاوه بر انیمیش زیبا، مفهوم  جستجوی حقیقت در دنیایی که به ظاهر فاقد هدف است این انیمه را برای طرفدارانش بسیار جالب کرده است.


3. مدرسه-زنده! – School-Live! – 2015

داستان این سریال در مورد یکی تاکیا و دوستانش است. آن‌ها از اعضای باشگاهی هستند که در آن دانش اموزان در مدرسه زندگی می‌کنند. در اپیزود اول می‌بینیم که یوکی از جزئیات شادی آور زندگی در مدرسه برایمان می‌گوید. آن‌ها به کمک سگ وفادار و مشاور خودشان شیطنت‌های زیادی می‌کنند.با این حال ، به زودی آشکار می‌شود که همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست.

انیمیشن‌های کمی هستند که همچون این سریال بینندگان خود را از نظر شناختی گیج کنند. در واقع می‌توان این مساله را نقطه قوت این سریال دانست. این سریال پر پیچ و تاب مخاطب خود را به شوق می‌آورد. البته خود یوکی نیز به عنوان راوی نقش مهمی در این قضیه دارد. بخشی از این سریال را می‌توان به جرات یکی از منحصر به فردترین داستان‌های زامبی دانست.


2. کابانری از قلعه آهنی –  Kabaneri Of The Iron Fortress– 2016

یکی از جدیدترین و در عین حال بهترین انیمه‌ها درباره زامبی‌ها. داستان از این قرار است که در جریان انقلاب صنعتی، طاعون مرموزی مردم را به زامبی تبدیل می‌کند. در دنیای سریال می‌بینیم که بشریت تا مرز نابودی پیش رفته است. معدود افرادی که زنده مانده‌اند، در شهرهای محصور در دیوارها یا قطارهای زرهی غول پیکر زندگی می ککند. این افراد نیز از ترس زامبی‌ها جسارت خارج شدن از پناهگاه خود را ندارند.

داستان این انیمه در مورد جوانی به نا ایکوما است که به یک کابانری و یا نیمه زامبی تبدیل شده است. او در تلاش است تا برای محافظت از بقایای بشریت اقداماتی انجام دهد.علاوه بر صحنه‌های اکشن باورنکردنی، این سریال به خوبی تصویری از آینده و همین طور جنبه‌های تاریخی به طرفدارانش ارائه می‌دهد. این انیمه را می‌توان تا حدودی یک حماسه سامورایی دانست. البته با وجود بخش‌هایی از داستان‌های زامبی این انیمه نیز به نوعی یک انیمه کلاسیک زامبی محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک درباره زامبی ها


1. توکیو غول – Tokyo Ghoul – 2014

هیچ لیستی از انیمه‌هایی با داستان‌های زامبی بدون وجود انیمه “توکیوغول” کامل نیست. کن کانکی یک جوان 18 ساله خجالتی است. بعد از اینکه او تا پای مرگ می‌رود پیوند عضوی از یک غول بر روی او انجام می‌شود. این مساله به ناگهان مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. در واقع او به موجودی نیمه انسان و نیمه غول تبدیل می‌کند که برای زنده ماندن باید انسان‌ها را بخورد.

غول هاییی که در این سریال می‌بینیم از نوع زامبی‌های سنتی نیستند. بر خلاف زامبی‌های سنتی آن‌ها قدرت استدلال خود به عنوان انسان را حفظ می‌کنند. غول‌ها دارای استعدادهای خاصی هستند. این سریال یکی از بهترین انیمه‌ها درباره زامبی‌ها است. به دلیل وجود موسیقی متن عالی، انیمیشن زیبا و شخصیت‌های پیچیده مخاطب این سریال را در باره مفاهیم مرتبط با انسان بودن به چالش می‌کشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. پوکرمن

    تیر 29, 1400

    توکیو غول چه ربطی به زامبی داره کلا اونا غولن نه زامبی هلسینگم که خوناشامیه هیچ ربطی به زامبی نداره بهتر نیست بنویسین انیمه هایی با هیولاها

    پاسخ