باکس آفیس: احیای سینماها در هفته اول اکران فیلم Godzilla vs. Kong در آمریکا

فیلم اکشن “گودزیلا برابر کونگ” (Godzilla vs. Kong) که هفته‌ی گذشته با اکران در چین و دیگر کشورهای جهان رکورد فروش یک اثر سینمایی در دوران پاندمیک را شکسته‌بود، این هفته نیز بعد از اکران در ایالت متحد آمریکا جان تازه‌ای به سینماهای این کشور بخشید.

این فیلم تنها در آخر هفته، فروشی 32 میلیون دلاری در گیشه داخلی آمریکا داشت که بیشترین میزان فروش از زمان شیوع بیماری کرونا بوده‌است. با این حال، اگر فروش 14 میلیون دلاری این فیلم در چهارشنبه‌ی گذشته در آمریکا را هم محاسبه کنیم، فیلم “گودزیلا برابر کونگ” تا امروز به 48 میلیون دلار فروش داخلی و درمجموع به 285.4 میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرده‌است.

موفق ظاهر شدن این فیلم در سینماها، امیدوارانه بوده و نشان می‌دهد که سالن‌های سینما در آینده‌ی نزدیک موفق به اکران فیلم‌های مهم پیش‌رو خواهند شد. تاکنون بیش از نیمی از سینماهای ایالت متحد آمریکا بازگشایی شده‌اند و شانس فروش بیشتر را برای فیلم “گودزیلا برابر کونگ” بالاتر برده‌اند.

با این حال، برخی از ایالت‌ها مانند نیویورک و شهر لس‌آنجلس که بزرگترین سالن‌های سینما را در خود دارند، ظرفیت سالن‌های خود را با پیروی از پروتوکول‌های بهداشتی تا حد چشم‌گیری کاهش داده‌اند.

فیلم “گودزیلا برابر کونگ” تا پایان ماه میلادی جاری بر روی سرویس استریم شبکه HBO MAX نیز قرار خواهد گرفت که با توجه به فروش خوب این فیلم در گیشه، انتظار می‌رود که شاهد رشد تماشاچیان آن در این شبکه هم باشیم.

“آدام وینگارد” (Adam Wingard) وظیفه کارگردانی فیلم “گودزیلا برابر کونگ” را برعهده داشته و “کایل چندلر”، “میلی بابی براون” و “جولیان دنیسون” از جمله بازیگران این فیلم هستند.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. M.R.J

    فروردین 16, 1400

    درود.باکس آفیس شامل بقیه فیلمها هم میشه.اطفا اگه توضیح دهید ممنون میشم یا لااقل top10 جدول رو بزارید.تشکر

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به M.R.J

      فروردین 16, 1400

      سلام دوست عزیز،
      تو شرایط فعلی سینماها، گزارش باکس آفیس هفتگی مثل قبل منتشر نمیشه. احتمالا از ماه‌های آینده که قرار هست فیلم‌های بیشتری اکران بشه باز هم جدول باکس آفیس هفتگی رو خواهیم داشت.

      پاسخ