باکس آفیس: افتتاحیه خیره‌کننده Top Gun: Maverick با 151 میلیون دلار فروش در گیشه

سرانجام بعد از دو سال انتظار، فیلم اکشن و نظامی “تاپ گان: ماوریک” اکران سراسری خود را رسما آغاز کرد و توانست نتایج خیره‌کننده‌ای را رقم بزند. این فیلم با اولین نمایش سه روزه 124 میلیون دلار در گیشه به‌دست آورد که با درنظر گرفتن فروش 19.3 میلیون دلاری از پیش نمایش‌های پنجشنبه، افتتاحیه چهار روزه این فیلم تاکنون 151 میلیون دلار درآمد برای سازندگان به ارمغان آورده است. این بزرگترین افتتاحیه برای تام کروز در طول چهار دهه ستاره بودنش است.

“تاپ گان: ماوریک” در روز جمعه 51.8 میلیون دلار (با احتساب پیش نمایش) و 38 میلیون دلار دیگر در روز شنبه به دست آورد. پایان 151 میلیون دلاری چهار روزه آن را به رکورد فیلم «دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان» (Pirates of the Caribbean: At World’s End)، که در سال 2007 افتتاحیه‌ای 153 میلیون دلار فروخت نزدیک می‌کند.

در سطح بین المللی، “تاپ گان: ماوریک” 124 میلیون دلار دیگر به‌دست آورد تا مجموع فروشش را به رقم 260 میلیون دلار برساند. این فروش یکی از بزرگترین درآمدهای کمپانی پارامونت در سال 2022 محسوب می‌شود. این فیلم به عنوان دنباله‌ی فیلم “تاپ گان” (Top Gun)، محصول سال ۱۹۸۶، در نظر گرفته شده است و “جوزف کوشینسکی” (Joseph Kosinski) وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشته است. علاوه بر “تام کروز”، “وال کیلمر”، “مایلز تلر”، “جنیفر کانلی” و “اد هریس” از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم «دکتر استرنج در جهان دیوانگی» هم این هفته با 16.4 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت. مجموع فروش داخلی دنباله ابرقهرمانی کمی بیش از 375 میلیون دلار است. در سراسر جهان، این فیلم در حال نزدیک شدن به مرز 900 میلیون دلار است.

سومین اکران موفق هفته هم به انیمیشن The Bob’s Burgers Movie مربوط می‌شود که در در سه روز اول اکرانش 12.6 میلیون دلار فروش در گیشه ثبت کرد و پایان چهار روزه آن 15 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

فیلم Downton Abbey: A New Era با افت 63 درصدی به فروش 5.9 میلیون دلاری در هفته دوم اکرانش رسید. انتظار می‌رود این فیلم با ۷.۵ میلیون دلار در آخر هفته به پایان برسد و مجموع فروش داخلی خود را به ۳۰ میلیون دلار و نزدیک به ۶۹ میلیون دلار در سطح بین‌المللی برساند. این فیلم نزدیک به 100 میلیون دلار در داخل و خارج از کشور به دست آورد و فروش جهانی آن 194 میلیون دلار بود. The Bad Guys با 4.6 میلیون دلار در رتبه 5 برتر قرار گرفت. انتظار می‌رود تا روز دوشنبه، این فیلم 6.1 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش داخلی آن به 82 میلیون دلار برسد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم