آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 107)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. دروغگو دروغگو – 1997 – Liar Liar

ژانر: کمدی، فانتزی

کارگردان: تام شادیاک (Tom Shadyac)

بازیگران: جیم کری، مورا تیرنی، جنیفر تیلی، سوزی کرتز

جیم کری در این فیلم نقش یک وکیل مطلقه را برعهده دارد که در دروغگویی متخصص است (که لازمه اصلی شغل او می باشد). او پسرش را دوست دارد اما همیشه شغلش را ترجیح داده و توجیح و بهانه می آورد. حتی تولد پسرش را فراموش کرده و برای ارتقای شغلی با رئیسش ارتباط برقرار می کند و اینجاست که همه چیز پیچیده خواهد شد. مردی که زندگی خود را براساس دروغ بنا نهاده و رشد داده، اکنون زندگی اش از هم پاشیده و پسرش به او سرم صداقت می خوراند. “دروغگو دروغگو” فیلمی دوست‌داشتنی و تماشایی است که می‌توانید در آخر هفته از تماشای آن در کنار خانواده لذت ببرید.


2. بالا در آسمان – 2009 – Up in the Air

ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

کارگردان: جیسون رایتمن (Jason Reitman)

بازیگران: جرج کلونی، ویرا فارمیگا، آنا کندریک

تریلر فیلم

رایان بینگهام (با بازی جرج کلونی) مردی است که به خاطر نوع شغلی که دارد مدام و به طور پیوسته در حال مسافرت با هواپیما است و سفرهای طولانی هوایی جزئی از زندگی او شده‌است. شغل او، ابلاغ خبر اخراج شدن به کارمندهای شرکت‌هایی است که مدیران آنها توانایی اخراج آنها را ندارند. رایان هیچ پایبندی به خانواده‌اش ندارد. او یک آدم بی‌ثبات و بی بندوبار است که هیچ علاقه‌ای به وابستگی ندارد و اوج رابطه‌اش با یک زن عشقبازی بدون عشق است. تا اینکه او در یکی از سفرهایش با زن بی‌ثبات دیگری مثل خودش به نام آلکس (با بازی ویرا فارمیگا) آشنا می‌شود که او هم مثل خودش زندگی خالی از عشقی را پیش گرفته‌است.

این فیلم در سال 2010 جایزه گلدن‌گلوب و بفتا را در رشته بهترین فیلمنامه کسب کرد و فارمیگا را نیز به اولین نامزدی اسکارش رساند.


3. گزارش اقلیت – ۲۰۰۲ – Minority Report

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

بازیگران: تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس

تریلر فیلم

 تام کروز در این فیلم در نقش کاپیتانی در شهر واشنگتن دی سی بازی می‌کند که در اداره‌ی پیش‌گیری از جرائم کار می‌کند. او توانایی پیش‌بینی جرائم را قبل از وقوع آن ها دارد. اما خود شخصیت تام کروز به قتل متهم می‌شود و برای اثبات بی‌گناهی خود وارد مبارزه می‌شود. گرچه این فیلم بیشتر به فیلم‌های ژانر نئو نوار شبیه است اما صحنه‌های اکشنی که امضای خود اسپیلبرگ را همراه دارند، گزارش اقلیت را به یکی از بهترین‌های ژانر اکشن هم تبدیل کرده ‌است.


4. پیرسینگ – 2018 – Piercing

ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز

کارگردان: نیکولاس پشی (Nicolas Pesce)

بازیگران: میا واشیکوفسکا، کریستوفر ابوت، لیا کاستا

تریلر فیلم

“رِید” (با بازی کریستوفر ابوت) مرد جوانی با اندیشه قتل است که می خواهد فاحشه ای به نام “جکی” (با بازی میا واشیکوفسکا) را به قتل برساند، اما به جای آن در یک داستان عاشقانه دو فردی که یکدیگر را بهترین همراه خود می دانند، گرفتار شده است. شاید هم این دوران بدترین دوران زندگی آنهاست.

از هر سمت که این فیلم را تماشا کنید، داستان آن هولناک، خوش ساخت و دیدنی است. موسیقی متن درجه یک (ترکیبی از موسیقی جالو و آرژنتو) و اجرای بازیگران نقش اصلی، این فیلم را دیدنی می کند.


5. قلمرو حیوانات – 2010 – Animal Kingdom

ژانر:‌ درام، جنایی

کارگردان: دیوید می‌شد (David Michôd)

بازیگران: جیمز فرش‌ویل، جوئل اجرتون، گای پیرس، لوک فورد

تریلر فیلم

این فیلم داستان مردی جوان را روایت می‌کند که پس از یک تراژدی روی کاملاً جدید از خانواده پرجمعیت خود کشف می‌کند. شخصیت اصلی “جاشوا”ی ۱۷ ساله است که پس از مرگ مادرش، جز زندگی با مادربزرگش چاره دیگری ندارد. با اینکه مادربزرگ زنی دوست‌داشتنی است، اما معلوم می‌شود که او رئیس تشکیلاتی جنایی است. یکی از پسران او مواد دلالی می‌کند، در حالی که بقیه آنها به سرقت مسلحانه می‌پردازند. ماموران پلیس به دنبال او هستند و با دقت خانهٔ جدیدی که جاشوا در آن زندگی می‌کند را زیرنظر دارند. پس از اینکه یکی از مهمترین اعضای گروه گلوله می‌خورد، تنش بین افراد گره و ماموران بیشتر و بیشتر شده و این نوجوان خود را در وسط این ماجرا پیدا می‌کند.


6. انولا هولمز – 2020 – Enola Holmes

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: هری بربایر (Harry Bradbeer)

بازیگران: میلی بابی براون، هنری کویل، سم کلفلین، هلنا بونهام کارتر

تریلر فیلم

زمانی که مادر انولا هولمز (با بازی هلنا بونهام کارتر) در جشن تولد ۱۶ سالگی او به طرز اسرارآمیزی ناپدید می‌شود، او به دنبال کمک گرفتن از دو برادر بزرگ‌ترش یعنی شرلوک (با بازی هنری کویل) و مایکرافت (با بازی سم کلفین) برای یافتن مادرش است، اما او خیلی زود متوجه می‌شود که آن‌ها هیچ علاقه‌ای به حل این پرونده ندارند و قرار است او را به یک مدرسهٔ شبانه‌روزی بفرستند. حال انولا به‌عنوان یک زن جوان بی‌باک، باهوش و مجرب، تنها کاری که می‌تواند در سال ۱۸۸۰ انجام دهد، این است که به لندن سفر و این راز را کشف کند. او در راه با یک لرد جوان فراری آشنا و ماجراهایش برای پیدا کردن مادرش را آغاز می کند.


7. جی. ادگار – 2011 – J. Edgar

ژانر: درام، بیوگرافی، سیاسی

کارگردان: کلینت ایستوود (Clint Eastwood)

بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، آرمی همر، نائومی واتس، جاش لوکاش

تریلر فیلم

یک زندگی‌نامه آمریکایی دیدنی درباره زندگی حرفه‌ای “جی.ادگار هوور” (J. Edgar Hoover) رئیس اف‌بی‌آی از روزهای آغازین تا مرگ در سال ۱۹۷۲ که در آن زمان یکی از قدرتمندترین مردان آمریکا بود. ایستوود در این فیلم شعی کرده جنبه‌های مختلف زندگی این شخصیت را، از گرایشات جنسی او گرفته تا سواستفاده‌هایش از قدرت، به تصویر بکشد. هرچند که نتیجه اثری معمولی از آب درآمده و آن‌چنان که باید موردتوجه منتقدان و بینندگان قرار نگرفته‌است، اما می توان از اجرای دیکاپرو و گریم‌های سنگین فیلم لذت برد.


8. پسر کو ندارد نشان از پدر -۲۰۱۳- Like Father, Like Son

ژانر: خانوادگی، درام

کارگردان: هیروکازو کورئیدا (Hirokazu Koreeda)

بازیگران: ماساهارو فوکویاما، یوکو ماکی، ماچیکو اونو

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره معمار موفقی است که با همسرش در توکیو زندگی می کند و صاحب یک پسر شش ساله هستند. این زوج ناگهان متوجه می شوند که پسرشان در هنگام تولد، با فرزند خانواده دیگری جابجا شده است. این دو خانواده که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی بسیار با یکدیگر متفاوت‌اند، اکنون باید برای آینده فرزندانشان تصمیم سختی بگیرند. ریتم فیلم آرام است و مخاطب را قدم به قدم با شخصیت‌ها آشنا می‌کند. سیر تغییر و تحول شخصیت اصلی آن تامل برانگیز و یکی از نقاط قوت این فیلم محسوب می‌شود.


9. پسر خیابان – 2019 – Gully Boy

ژانر: درام، موزیک، عاشقانه

کارگردان: زویا اختر (Zoya Akhtar)

بازیگران: رانویر سینگ، آلبا بهات

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره رپری مشتاق است که به اتحادیه زیرزمینی می‌پیوندد و همه چیز خود را فدا می‌کند. “رانویر سینگ” و “آلیا بهات” رابطه‌ای زیبا را به تصویر کشیده و تا مغز و استخوان شخصیت خود را نشان می‌دهند. با اینکه داستان بیشتر روی شخصیت رانویر متمرکز است، اما زویا شخصیت آلیا را چنان می‌سازد که هم مرتبط باشد و هم برجسته. اختر تلاش زیادی می‌کند که خشم شخصیتش را با تصاویر کلوز آپ نشان دهد اما به نظر در کامل نشان دادن خشم کمی مردد است.


10. ترانه‌ی دریا – ۲۰۱۴ – Song of the Sea

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: تام مور (Tomm Moore)

صداپیشگان: برندن گلیسون، فیونولا فلانگان

تریلر فیلم

انیمیشنی دوست داشتنی و لذت بخش که سرشار از لحظه های ناب و زیبا است. طراحی این انیمیشن بسیار زیبا است و موسیقی متن آن شنیدنی و تاثیر گذار است. “ترانه ی دریا” بیانگر احساسات پاک و لطیف کودکانه است. اگر به داستان های فانتزی و موزیکال علاقه دارید این انیمیشن را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. فومنی

    بهمن 3, 1399

    ممنون مثه همیشه عالی بود. اگرممکنه هرهفته درکنارمعرفی وپیشنهاد فیلمهای مطرح تولیدهالیوود وبالیوود، فیلمهای برتروتحسین شده ولی کمترشناخته شده سایرکشورها وحتی آثار متفاوت سینمای کشورخودمان راهم معرفی فرمایید.برایتان آرزوی سلامتی وبهروزی دارم.

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به فومنی

      بهمن 3, 1399

      سلام جناب فومنی،
      از همراهی و حمایت همیشگیتون سپاسگزارم. حتما پیشنهادتون رو در لیست‌های بعدی لحاظ می کنیم.

      پاسخ