رتبه‌بندی بهترین فیلم‌ها درباره سلاح بیولوژیک براساس امتیاز IMDb

سال 2020 سال قرنطینه و پاندمی و ویروس بوده که همه در خانه‌های خود حبس شده‌اند. شرایطی که ما تحمل می‌کنیم قبلاً در فیلم‌های هالیوودی درباره سلاح‌های بیولوژیک، بیماری‌های مرگبار و طاعون دیده شده است. اگر از کروناویروس خسته نشده‌اید می‌توانید با بهترین فیلم‌ها درباره سلاح‌های بیولوژیکی آشنا شوید.

البته که سلاح بیولوژیک از پاندمی امروز تفاوت دارد، اما تأثیر آن بر شخصیت‌ها مانند تاثیرش بر ماست. در اینجا بهترین این فیلم‌ها براساس امتیاز IMDb را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. وسوسه شیطانی – The Satan Bug (امتیاز 6.2 – 1965)

فیلمی براساس رمان “الیستر مک لین”، یک تریلر جنایی درباره کاراگاهی که در دنیایی پر از سلاح‌های بیولوژیک گیر افتاده. این فیلم که ملودرام هم هست، داستان جذابی دارد که دسترنج نویسنده آن است. شاید فیلم ستاره‌های زیادی نداشته باشد اما بازیگرانی مانند “جورج ماهاریس” (George Maharis) و “ریچارد بیسهارت” (Richard Baseheart) داستان و فیلمنامه را جذاب می‌کنند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های انیمیشن غیرانگلیسی زبان براساس امتیاز راتن تومیتوز


9. بازشده – Unlocked (امتیاز 6.3 – 2017)

فیلمی از قرن بیست و یک درباره مأمورین مخفی علیه تروریست‌های بین المللی که می‌خواهند به سلاح‌های بیولوژیک مرگبار دست یابند.

این فیلم با ستارگانی نظیر “نومی راپاس” (Noomi Rapace)، “اورلاندو بلوم” (Orlando Bloom)، “مایکل داگلاس” (Michael Douglas) و “جان مالکوویچ” (John Malkovich)، می‌توانست در گیشه بدرخشد اما به خاطر داستان قابل پیشبینی و کلیشه‌های تریلر شکست خورد. با این حال به امتیاز 6.3 IMDb دست یافت و باید تماشا شود.


8. گذرگاه کاساندرا – The Cassandra Crossing (امتیاز 6.5 – 1976)

تریلرهای فاجعه‌ای “ماجرای پوزیدون” (The Poseidon Adventure) و “آسمانخراش جهنمی” (The Towering Inferno) در دهه 70 در اوج بودند و “گذرگاه کاساندرا” هم فیلم کلاسیک دیگری در این دوره است.

فیلمی با بازیگران بین المللی درباره تروریست‌هایی با سلاح‌های مرگبار بیولوژیک که البته به خاطر داستان و بازیگران عجیب در گیشه شکست خورد اما پس از 50 سال مورد توجه قرار گرفت.


7. امگا من – The Omega Man (امتیاز 6.5 – 1971)

این فیلم با فیلم‌های دیگر لیست کمی فرق دارد چون به زمانی می‌پردازد که پاندمی جمعیت جهان را نابود کرده است. فیلمی اقتباسی از رمان “من افسانه‌ام” نوشته “ریچارد متیسون” که فیلمی به همین نام در سال 2007 و با حضور “ویل اسمیت” (Will Smith) از آن اقتباس شد.

فیلم با وجود پایانش بین منتقدین و سینمادوستان محبوب شد یکی از اولین بوسه‌های هالیوودی از نژادهای مختلف را نشان داد که بین “چارلتون هستون” (Charlton Heston) و “رزالیند کش” (Rosalind Cash) رخ داد.


6. بلاب – The Blob (امتیاز 6.5 – 1988)

نسخه بازسازی شده از فیلمی به همین نام در سال 1958 که کاربران آن را از فیلم اولیه بهتر می‌دانند. گرچه فیلم اولیه معمولی بود اما نسخه بازسازی شده هم گیشه در گیشه شکست خورد. با این حال طی سال‌ها طرفدارانی به دست آورد. تصور نکنید فیلم یک اثر کلاسیک هالیوودی است، چون باید انتظار یک اثر متفاوت را داشته باشید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره تروریسم که شاید دوست داشته باشید تماشا کنید


5. شیوع – Outbreak (امتیاز 6.6 – 1995)

اگر درباره شرایط امروز پاندمی استرس دارید نباید این فیلم را تماشا کنید. این فیلم یکی از واقعی‌ترین نمایش‌های هالیوود درباره اتفاقات ناشی از شیوع ویروسی مرگبار است که برخی از صحنه‌های آن به شرایط فعلی نزدیک هستند.

با این حال اجرای زیبای بازیگران از جمله “داستین هافمن” (Dustin Hoffmann) و “رنه روسو” (Rene Russo) در کنار فیلمنامه قوی و سؤالات مهم درباره دولت در پیشگیری از شیوع فیلم را دیدنی می‌کند.


4. در خدمت سرویس مخفی ملکه – On Her Majesty’s Secret Service (امتیاز 6.7 – 1969)

جیمز باند در زمان خود باید با ویلن‌ها مبارزه می‌کرد اما ارنست بلوفلد با بازی “تلی ساوالاس” (Telly Savalas) در این فیلم شرورترین آنهاست. این فیلم تنها فیلم باند است که “جرج لازنبی” (George Lazenby) نقش مأمور 007 را برعهده دارد که پس از اعلام بازنشستگی “شان کانری” (Sean Connery) در این نقش حضور یافت.

در این فیلم در یک کلینیک سوئیسی زنان زیبا به سلاح‌های بیولوژیک زنده تبدیل می‌شوند. شاید این داستان در یک فیلم جیمز باندی مسخره باشد اما تماشای آن دیدنی است.


3. جارهد – Jarhead (امتیاز 7 – 2005)

این فیلم از اغلب تریلرهای لیست جدی‌تر بوده و براساس خاطرات یک سرباز جنگ به نام “اِنثنی سوئوفورد” ساخته شد. در این فیلم به کارگردانی “سام مندس” (Sam Mendes) نقش این سرباز برعهده “جیک جیلنهال” (Jake Gyllenhaal) است که باید با اثرات جنگ و تجربیات خود و همراهانش در جنگ با عراق کنار بیاید. این فیلم تحسین منتقدین را دریافت کرد و لحظات طنز هم دارد.


2. جنگ دنیاها – War Of The Worlds (امتیاز 7.1 – 1953)

فیلمی اقتباسی از رمانی نوشته “اچ.جی.ول” در سال 1897 که فیلم سال 1953 از بازسازی “تام کروز” (Tom Cruise) بهتر است. گرچه فیلم بیش از اندازه به عشق میان دو شخصیت اصلی پرداخت اما جلوه‌های ویژه برای تماشاگران دهه 50 بیش از حد بود، هرچند که برای تماشاگران قرن بیست و یک مسخره است. با این این اثر کلاسیک را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 26 فیلم جذاب و دیدنی درباره سرقت در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. وی مثل وندتا – V For Vendetta (امتیاز 8.2 – 2005)

بهترین فیلم درباره سلاح بیولوژیک براساس امتیاز کاربران IMDb، یک تریلر پادآرمان شهری در سال 2005 با حضور “ناتالی پورتمن” (Natalie Portman)، که سلاح بیولوژیک بخشی از فیلم بوده و توسط حزبی استفاده می‌شود تا جمعیت را تحت کنترل درآورد.

فیلمی براساس یک اثر کمیک به همین نام که خود فیلم هم شبیه یک رمان مصور است و یادآور یک اثر کلاسیک پادآرمان شهری دیگر از “جرج ارول” به نام “1984” می‌باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم