رتبه‌بندی بهترین خانه‌های تسخیرشده در فیلم‌های ترسناک

این خانه‌ها از بیرون زیبا هستند اما به محض اینکه به آنها وارد شوید داستان آغاز می‌شود. قاتلین سریالی، ارواح، اشرار و تمام موجودات ترسناک فیلم‌های این ژانر ممکن است در آن دیده شده باشند.

در طی چند دهه اخیر فیلم‌های ترسناک مختلف آمده و رفته‌اند و برخی به یادماندنی شده‌اند، و از برخی دیگر در ذهن مخاطب اثری نمانده است. در اینجا می‌خواهیم بهترین خانه‌های تسخیرشده در فیلم‌های ترسناک را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. خانه‌ای در تپهٔ ارواح

در سال 2018 تماشاگران سریال “تسخیرشدگی خانه هیل” (Haunting Of Hill House) را یکی از بهترین سریال‌های ترسناک می‌دانستند، اما پیش از آن فیلم “خانه‌ای در تپه ارواح” (The House On Haunted Hill) ساخته شده بود. این نسخه از فیلم خانه‌ای را نشان می‌دهد که پنج نفر در دیوارهای آن گیر افتاده و شکنجه می‌شوند. این فیلم با تصویر ترسناک خانه واقعاً دیدنی است.

همچنین بخوانید: 10 مکان ممنوعه جهان که با رفتن به آنجا دستگیر می شوید


9. خانه کیتی و میکا

در سال‌های اخیر فیلم‌های مستندگونه به تدریج موردتوجه قرار گرفته‌اند و این تصور را به وجود می‌آورند که واقعی است. این سبک مدیون فیلم “فعالیت فراطبیعی” (Paranormal Activity) است که زوج فیلم، کیتی و میکا با مشاهده فیلم‌های ضبط شده در خانه به وجود موجودی عجیب در خانه پی می‌برند. بنابراین اگر شما هم چنین موجودی در خانه‌تان دارید باید آنجا را ترک کنید.


8. خانه پرون

در اغلب فیلم‌های ترسناک ساکنین خانه متوجه نمی‌شوند که باید هرچه زودتر خانه را ترک کنند و همانجا می‌مانند. بنابراین خانواده پرون در فیلم “احضار” (The Conjuring) وقتی متوجه می‌شوند خانه‌شان توسط روح یک جادوگر تسخیر شده، همانجا می‌مانند.

آنجا به جای رفتن از خانه زوج متخصص یعنی وارن ها را به خانه می‌آورند که وجود آنها هم صحنه‌های ترسناکی را خلق می‌کند. آنچه که در ادامه رخ می‌دهد ماجرای یک خانه تسخیرشده است.


7. کلبه‌ای در جنگل

تا جایی که یادمان می‌آید اغلب فیلم‌های ترسناک از کلبه‌ای دورافتاده در دل جنگل آغاز می‌شوند. اگر شما هم نوجوانی عاشق فیلم‌های ترسناک هستید پس از “کلبه‌ای در جنگل” (Cabin In The Woods) خوشتان می‌آید.

آنچه که این کلبه جنگلی را جالب می‌کند این است که فقط به یک روح محدود نمی‌شود. این نوجوان‌ها هستند که با بیدار کردن یک روح شیطانی می‌توانند ارواح دیگر را بیدار کنند و خودشان دست به انتخاب می‌زنند. این فیلم یکی از بهترین پایان‌ها در فیلم‌های ترسناک را داراست.


6. کلبه مرده شریر

درحالی که در سال‌های اخیر از کلبه‌های جنگلی دوری می‌شد، فیلم‌های قدیمی‌تر هم به کلبه‌های مشابه اشاره داشتند. فیلم ترسناک کلاسیک “مرده شریر” (Evil Dead) یکی از بهترین موجودات ترسناک دهه هشتاد را نشان می‌دهد که در یک کلبه ترسناک در جنگل حضور دارد.

پس از خوانده شدن متنی باستانی روحی شرور بیدار شده و بر ساکنین آن تأثیر می‌گذارد. از صدای خنده گرفته تا دیوارهای خونین و موجودات شرور، همه چیز در این فیلم دیده می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 مکان مورد علاقه قاتلان زنجیره ای


5. عمارت تسخیرشده

زندگی در یک عمارت عالی به نظر می‌رسد اما به شرطی که روح و شیاطین در آن وجود نداشته باشند. “عمارت متروکه” (The Haunted Mansion) براساس دیزنی، فیلمی ترسناک با موجودات و ارواح شرور است که در بین راهروها، اتاق‌های تاریک و قسمت‌های پنهان عمارت زندگی کرده و رمز و رازهای بسیاری را نشان می‌دهند.


4. خانه مایرز

همه خانه‌ای اینچنینی دیده‌اند. خانه‌ای سفید و دارای حصار در میان خانه‌های دیگر که البته رها شده است. اگر به خانه نزدیک‌تر شوید شاید کسی را ببینید که توی آن حرکت می‌کند و اگر بدشانس باشید صورت مایکل مایرز را می‌بینید. “هالووین” (Halloween) یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک است که سیکوئل هم دارد و به داستان ترسناک “مایکل مایرز” می‌پردازد. خانه‌ای که به دلیل قتل و مرگ رها شده و حالا مایرز آماده تا بقیه را بترساند.


3. خانه مک نیل

این خانه شاید از بیرون خانه‌ای معمولی باشد اما توی آن فرق دارد. خانه مک نیل، زادگاه یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک یعنی “جنگیر” (The Exorcist) است که شاید روح یا راهروهای ترسناک نداشته باشد اما بازهم نفسگیر است. از دو کشیشی که با شیطان این خانه مبارزه می‌کنند تا فریادهای ترسناک، همه و همه این خانه را به مکانی نفسگیر بدل می‌کند.


2. هتل اورلوک

هر مکانی می‌تواند خانه باشد. هرجایی با سقف و چهار دیوار می‌تواند به خانه آدم تبدیل شود، حتی هتل متروک و دورافتاده اورلوک در فیلم “درخشش” (The Shining). دوقلوهای مرموز انتهای راهرو، هزارتوی عجیب، ارواح، روح توی حمام یا شخصیت عجیب “جک نیکلسون” (Jack Nicholson)، همه و همه این هتل را به مکانی متروک تبدیل کرده‌اند.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت جذاب و شنیدنی درباره پشت صحنه فیلم درخشش (The Shining)


1. خانه فریلینگ

گاهی اوقات هیچ چیز نمی‌تواند جای نسخه اصلی را بگیرد و در رابطه با خانه‌های ترسناک هم بهترین آن در فیلم “روح خبیثه” (Poltergeist) به نمایش درآمد. خانه ایی که در ظاهر امن است، در باطن کاملاً فرق دارد. شیطان این خانه واقعی است چون خانه فریلینگ روی یک گورستان باستانی ساخته شده است. حقایقی که در آینه نمایان می‌شوند، تلویزیون‌های تسخیرشده، دلقک‌ها و درخت‌ها…خانه فریلینگ ترسناک‌ترین خانه ممکن است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم