10 مکان ممنوعه جهان که با رفتن به آنجا دستگیر می شوید

آیا دوست دارید به مکان های ممنوعه کشورهای مختلف بروید؟ یکی از کنجکاوی های همه افراد این است که به مکان های ممنوعه رفته و از رمزورازها باخبر شود. گردشگران شهری و کسانی که به جزایر سفر می کنند شانس این را دارند که با مکان های ممنوعه رودررو شوند. با این حال دیدن از این مناطق کمی دشوار است زیرا گاهی اوقات افراد خارجی اجازه دیدن از این مکان ها را ندارند. گردشگرانی که به این مکان ها بروند یا دستگیر شده و یا با سرنوشت بدتری روبه رو خواهند شد. با پروشات همراه باشید تا با 10 مکان ممنوعه جهان آشنا شوید.


10. جزیره پووگلیا در ونیز

تاریخ سیاه جزیره پووگلیا شاید مانع از سفر گردشگران به آن شود اما مطمئنا شکارچیان روح به آنجا خواهند رفت. از سال 1793 تا 1814 افرادی که به طاعون مبتلا بودند در این جزیره نگهداری می شدند. از آنجاییکه در آن سال ها بیش از 160،000 تن در این جزیره مردند، بنابراین شکی وجود ندارد که داستان های ترسناک از آنجا به گوش برسد.

در سال 1922 در این جزیره یک بیمارستان روانی افتتاح شد. گفته می شود یکی از پزشکان این بیمارستان بسیاری از بیماران را سلاخی می کرد. این بیمارستان در سال 1968 تعطیل شد و تنها خرابه های ساختمان متروکه آن باقی مانده است. حتی گفته می شود خاک آن منطقه هم از بدن انسان ایجاد شده است. این منطقه حفاظت شده است و افرادی که به طور غیرقانونی به آن جا بروند، دستگیر خواهند شد.

همچنین بخوانید: 25 ساختمان با ساختار جالب و عجیب در جهان


9. جزیرهٔ سنتینل شمالی در جزایر آندامان

جزیرهٔ سنتینل شمالی از جمله آخرین سکونتگاه قبیله نوسنگی در جهان است و برای اطمینان از بقای این قبیله بهای سنگینی پرداخته می شود. افرادی که به این جزیره نزدیک می شوند با نیزه های چوبی مواجه خواهند شد، به طوریکه حتی با هلیکوپتر هم به سختی می توان در نزدیکی آن پرواز کرد. تخمین زده شده که حدود 200 نفر در آن جزیره زندگی کرده و از راه ماهیگیری زندگی می کنند.

در سال 2006 دو مرد به طور غیرقانونی در ساحل آن جزیره ماهیگیری کرده و به خواب رفتند. اما در خواب به آن ها حمله شد و کشته شدند. مقامات آندامان می گویند: “با آغاز روز ماهیگیران دیگر به آن دو مرد گفتند که نباید به سمت آن جزیره بروند، اما احتمالا مست بودند چون به حرف آن ها توجه نکرده و به آن سمت رفتند. درنتیجه مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیدند.” پس از این حادثه قانونی تصویب شد که طبق آن ماهیگیران نمی توانند به 5 کیلومتری ساحل این جزیره نزدیک شوند.

همچنین بخوانید: 25 مرگ عجیب و غریب در تاریخ که متعجب‌تان می کند


8. بوهمیان گرو در کالیفرنیا

در کالیفرنیای شمالی باشگاهی به نام Bohemian Grove وجود دارد که افراد درصورت ورود به آن دستگیر می شوند. در جولای هر سال، اعضای ثروتمند و قدرتمند این باشگاه به مدت سه هفته به دور هم جمع شده و حوادث عجیبی رخ می دهد. در سال 2008، الکس شوماتوف، نویسنده ونیتی فر، پس از رفتن به بوهمیان گرو برای نوشتن مقاله ای درباره قطع درختان منطقه، دستگیر شد اما خودش داستان دیگری را تعریف می کند. او می گوید:

در معبد اصلی جغد یک یا دو کشیش ظاهر شدند، در جنوب دریاچه یک مجمسه بزرگ سنگی و فلزی قرار داشت. آهنگی نواخته می شد که به حقیقت و خیال قلب انسان می پرداخت و بر این موضوع تاکید می کرد که باید به جهان رفاقت توجه کرد. کشیش اصلی یک لباس اطلسی سبز و صورتی پوشیده بود، درحالی که در مقابل درخت ماموت یک حوری با لباس طلایی سنگ دوزی شده قرار داشت.

شوماتوف توسط نگهبان ها در لابه لای درختان دستگیر و به اداره پلیس برده شد.

همچنین بخوانید: 25 حقیقت درباره نظریه مه‌بانگ (بیگ بنگ) که از آن خبر نداشتید


7. نیهاو در هاوایی

نیهاو جزیره ممنوعه هم نام دارد زیرا خانواده ای که از سال 1864 مالکیت آن را برعهده گرفتند ورود همه افراد را ممنوع کردند. این جزیره هاوایی که در 29 کیلومتری شمال غرب کائوآئی قرار دارد، 186 کیلومتر مربع وسعت داشته و زیستگاه بسیاری از گونه های درحال انقراض است. تنها خانواده رابینسون و 130 بومی نیهاوی در روستای پووای این جزیره زندگی می کنند. مالکین این جزیره با درخواست های بسیاری مواجه شدند که آخرین خواسته شان دیدن از این جزیره و صخره های آن است.

در سال های 1950 ویروس فلج اطفال به جزایر هاوایی سرایت کرد. بروس رابینسون مالک این جزیره می گوید: “عمویم می خواست مردم این منطقه را در برابر بیماری مسون نگه دارد. تنها افرادی که گواهی تصدیق پزشکی داشتند می توانستند به این جزیره وارد شوند، آن هم با شرط قرنطینه دو هفته ای. تصمیم او تاثیر خوبی داشت و این بیماری هرگز به جزیره وارد نشد.” او همچنین گفت: “طی این سال ها افراد بسیاری برای ورود به این جزیره تلاش کردند اما ما اجازه این کار را ندادیم.” حتی میک جگر هم اجازه ورود به این جزیره را نیافت.

همچنین بخوانید: بدترین تله های توریستی معروف در سراسر جهان


6. جزیره مارها در برزیل

جزیره مارها در برزیل که 33 کیلومتر از سائوپائولو فاصله دارد، زیستگاه حدود 4000 افعی سرنیزه‌ای زرین می باشد. افعی زرین یکی از خطرناک ترین مارهای سمی جهان بوده و یک نیش آن می تواند در کمتر از یک ساعت انسان را از پا دربیاورد. محلی ها معتقدند این مارها توسط دزدان دریایی و به منظور پنهان کردن گنج هایشان به این جزیره آورده شدند، اما دانشمندان بالا آمدن آب دریا را دلیل گرفتاری این مارهای کشنده در جزیره می دانند.

نیروی دریایی برزیل تنها به محققین و پرسنل نیروی دریایی اجازه ورود به جزیره را می دهد، اما حتی آن ها هم باید با مجوز قانونی وارد شوند. اگر می خواهید بدانید دلیل علاقه افراد به ورود به این جزیره چیست، باید بدانید که سرقت یک مار زرین از این جزیره و فروش آن به خریدار می تواند 30،000 دلار درآمد داشته باشد، البته درصورتی که فروشنده خودش نمیرد.

همچنین بخوانید: 10 جاده خطرناک در سراسر جهان


5. جزیره دیه‌گو گارسیا در قلمروی بریتانیا در اقیانوس هند

جزیره دیه‌گو گارسیا در قلمروی بریتانیا در اقیانوس هند یک جزیره رازآلود است. بین سال های 1968 تا 1973، دولت بریتانیا و ایالات متحده، محلی ها را از این جزیره خارج کردند تا یک مقر آمریکایی ایجاد کنند. بومی ها به موریس و سیشل تبعید شدند. گفته می شود که این جزیره تحت نظر برای برنامه های توقیف استفاده شد. سازمان سیا با حمایت از بریتانیا و متفقین دیگر، مردم را دزدیده و در زندان های مخفی شکنجه می داد و حتی مدارکی وجود دارد که نشان می دهد ایالات متحده این جزیره را برای برنامه های توقیفی خود استفاده می کرد.

در سال 2005 وزارت خارجه بریتانیا جک استراو در این باره گفت، “درباره مشارکت آمریکا در برنامه های توقیف هیچ مدرکی وجود ندارد.” سپس سه سال بعد دولت تایید کرد که دو پرواز شکنجه گر سیا در جزیره نشسته اما به دلیل سیل تمام اسناد از بین رفته اند. این جزیره ممنوعه بوده و درباره آن اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

همچنین بخوانید: 25 مکان خطرناک کره زمین


4. غار لاسکو در فرانسه

غار معروف لاسکو در نزدیکی روستای مونتیگناک در جنوب غرب فرانسه پر از نقاشی های دیواری است که بیش از 17،300 سال قدمت دارند. در سال 1940 یک نوجوان فرانسوی به طور تصادفی به غار پارینه سنگی رفت و با نقاشی های نیاگاو، اسب، اهو، کرگدن و حیوانات دیگر برخورد کرد. پس از کشف این منطقه روزانه 1200 نفر از آن دیدن می کردند اما ورود مقدار زیادی کربن دی اکسی باعث ایجاد قارچ و کپک شده و بخشی از نقاشی دیواری را از بین برد. از سال 1963 این غار تعطیل و ورود به آن ممنوع شد. حتی برخی از محققین و دانشمندان هم نمی توانند به آن وارد شوند.

در سال 1983 یک غار مصنوعی باز شده و لاسکوی دو نامگذاری شد که البته با عدم استقبال هنردوستان مواجه شد. جاناتان جونز متخصص در گاردین می نویسد، “هیچ هنردوستی دوست ندارد آثار تقلبی رامبرانت، فروید یا سورا را مشاهده نماید. چه چیزی باعث شده تصور کنند هنر تقلبی عصر یخی می تواند یک جاذبه فرهنگی باشد؟” اما در حال حاضر دیدن از این غار تنها شانس شما برای دیدن از نمونه مشابه آثار اصلی است.

همچنین بخوانید: کشورهای خطرناک جهان برای توریست ها


3. جزیره سورت

جزیره آتشفشانی سورت در کرانه جنوبی ایسلند، در بین سال های 1963 تا 1967 و در یک دوره 3 ساله و از انفجار آتشفشانی که از نوامبر 1963 آغاز شد، شکل گرفت. این جزیره بدون هیچگونه دخالت انسانی و از دانه هایی که توسط آب برده شده،  ایجاد شده است و اکنون زیستگاه کپک ها، باکتری ها، قارچ ها، گیاهان، 89 گونه پرنده و 335 گونه بی مهرگان می باشد. این جزیره در 32 کیلومتری کرانه جنوبی قرار گرفته و تنها عده معدودی از دانشمندان می توانند از آن دیدن نمایند.

عده معدودی از این دانشمندانی که می توانند در این جزیره بمانند، تنها می توانند در یک پناهگاه با چند تخت و یک رادیوی اضطراری خورشیدی، سکونت داشته باشند. آنها باید مراقب باشند که هیچ دانه جدیدی به آنجا برده نشود و پس از ترک آن مکان پناهگاه ها از بین بروند. یک بار که تصادفا دانه گوجه ای به روی زمین افتاد و رشد کرد، ان گیاه را نابود کردند. افرادی که بخواهند به آنجا بروند دستگیر خواهند شد.

همچنین بخوانید: 13 فیلم با داستان غیرمنتظره که ارزش دیدن دارند


2. خزانه جهانی بذر سوالبارد در نروژ

خزانه جهانی بذر سوالبارد در نروژ که به انبار قیامت معروف شده است، یک انبار 100 متری است که در داخل کوه قرار دارد و “خزانه بذر نوح” هم نامیده می شود. در آخرالزمان که منابع غذایی از بین بروند، این انبار با وجود بیش از یک میلیون دانه از بذرهای مختلف از سراسر جهان می تواند شکم افراد را سیر کند. این انبار حتی در برابر حمله هسته ای یا تاثیر اجسام فضایی هم مقاوم است. در سال 2017 ذوب شدن خاک منجمد باعث ورود آن به تونل این انبار شد اما دانه ها آسیب ندیدند. نروژ اخیرا با هزینه 100 میلیون کرون این انبار را، که توانایی ذخیره 2.5 میلیارد دانه را دارد، بهینه کرد. خزانه جهانی سوالبارد در جزیره اسپیتس‌برگن در مکان باستانی سوالبارد قرار دارد و فاصله آن تا قطب شمال 1300 کیلومتر است. دمای آن تا 46.3- سلسیوس کاهش یافته و حدود 153 روز هیچ نوری به آن نمی رسد. اگرچه بازدید از این منطقه برای گردشگران ممنوع است اما هنوز تورهای گردشگری مسافران را به آن منطقه می برند. با این حال ورود به مخزن شدیدا ممنوع است. گردشگران تنها می توانند از تنها ورودی ساختمان استفاده کنند و اگر خوش شانس باشند می توانند از نورهای شمالی در آسمان سیاه لذت ببرند.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت جالب درباره نروژ


1. منطقه 51 در نوادا

این فهرست بدون منطقه 51 ارزشی ندارد. سالهاست که فرضیه پردازان به مقر نیروی هوایی ایالات متحده در لینکلن کانتی نوادا که دلیل ایجاد آن مشخص نیست، علاقه داشته اند. گفته می شود بقایای سفینه های فضایی بیگانگان تا سلاح ها و تکنولوژی های هسته ای و اتمی در این مقر نگهداری شده است. هنوز هم درباره این منطقه رمزورازهای بسیاری وجود دارد و علاوه بر دولت ایالات متحده هم تا سال 2013 وجود این مقر را تایید نکرده بود.

باتوجه به نبود شواهد درباره استفاده از این مکان، اطلاعاتی وجود دارد که منطقه 51 هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. در اوایل سال 2018، خط هوایی ژانت (که مخفف “پایانه غیرواقعی دیگر” است) به دنبال استخدام کارمندان هوایی بود که برای کار در “بالاترین سیستم امنیت ملی” و جت هایی که کارمندان دولتی آمریکا را از لاس وگاس به منطقه 51 می بردند، واجد شرایط باشند. این منطقه آنقدر حفاظت شده است که شکارچیان فضایی و گردشگران تنها می توانند در فاصله معینی از پرسنل ارتشی قرار بگیرند.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. کیارش

    مهر 3, 1398

    چه مقاله جالب و خوبی

    پاسخ