رتبه‌بندی مجموعه فیلم‌های “رزیدنت ایول” (Resident Evil) از بدترین تا بهترین

چندگانه “رزیدنت ایول” به عنوان بازی‌های ویدیویی ترسناک بقا در سال 1996 شروع شد و طی دو دهه به یکی از شناخته‌شده‌ترین عناصر فرهنگ عامه بدل شد. پس از مدتی اقتباس‌های سینمایی از آن هم ساخته شد.

به طور کلی ده فیلم لایو-اکشن میلیارد دلاری توسط “میلا یوویچ” (Milla Jovovich) و فیلم‌های انیمیشن به تهیه کنندگی کپ کام ساخته شده است. از آنجاییکه تعداد فیلم‌ها زیاد است در اینجا از بدترین تا بهترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. رزیدنت ایول: انتقام – Resident Evil: Vendetta – 2017

جدیدترین فیلم “رزیدنت ایول” که پس از مدت طولانی تهیه شد. هیچ چیز جالبی درباره این فیلم وجود ندارد. بسیاری از طرفداران از حضور دوباره چهره‌های مطرح بازی و بهبود موشن پیکچر و صحنه‌های مبارزه لذت بردند. مشکل اینجاست که در عین جالب بودن صحنه‌های مبارزه، انیمیشن و فضا خسته کننده هستند. در انیمیشن محدودیتی وجود ندارد اما در این فیلم فقط صحنه‌های اکشن و فضاهای تکراری فیلم‌های دیگر را می‌بینیم.

همچنین بخوانید: ترسناک‌ترین صحنه‌های چندگانه “رزیدنت ایول” (The Resident Evil)


8. رزیدنت ایول: قسمت پایانی – Resident Evil: The Final Chapter – 2016

آخرین فیلم از لایو-اکشن های این چندگانه با شخصیت‌ها و وقایع مشابه که این فیلم هم خسته کننده است. تلاش “پل دبلیو. اس. اندرسون” (Paul W.S. Anderson) در به پایان رساندن چندگانه‌ای که چهارده سال سابقه دارد بیشتر شبیه یک سوگواری است.

این فیلم اصلاً پیروزمندانه نیست و بیشتر اثری شکست خورده تلقی می‌شود. شاید به فرصت‌های از دست رفته و ایده‌های نخ نمای فیلم فکر کنید اما تدوین آن هم مسخره است. این اثر هم مانند “انتقام” شکست خورد.


7. رزیدنت ایول: تباهی- Resident Evil: Degeneration – 2008

اولین سری از فیلم‌های انیمیشن “رزیدنت ایول” که حداقل می‌توان گفت کیفیت منسجمی دارد. داستان اصلاً متفاوت نیست اما این هم می‌تواند نشان دهنده ساده بودن داستان باشد. برخلاف فیلم‌های “انتقام” و “قسمت پایانی” که عناصر اکشن دارند، این نسخه فاقد آن است. شاید این موضوع به خاطر موشن کپچر آن باشد و بیشتر صحنه‌ها به گفتگو تکیه دارند. اما عناصر رازآلود و کارآگاهی فیلم هم زیاد هستند.


6. رزیدنت ایول: نفرین‌شدگی – Resident Evil: Damnation – 2012

این فیلم از “تباهی” یا “انتقام” متن یا انیمیشن بهتر ندارد اما هم سرگرم کننده است و هم عناصر چندگانه را داراست. شخصیت محبوب “لیان اسکات کندی” هنوز نقش اصلی است، اما این بار مضحک‌تر بوده و شخصیت‌های جدیدی را اطرافش می‌بینیم. به علاوه هیولاهای تکراری بازی‌های ویدیویی نیز دوباره در صحنه‌های اکشن حضور دارند و همین فیلم را مسخره‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه چندگانه رزیدنت ایول (The Resident Evil) که باید تماشا کنید


5. رزیدنت ایول: انقراض – Resident Evil: Extinction – 2007

اولین فیلم متفاوت از بازی‌های ویدیویی از این چندگانه، چون دو فیلم اول اقتباس لایو-اکشن بودند. داستان و دنیای فیلم از سری‌های دیگر متفاوت است. در فضای فیلم بشریت و تمدن کنار رفته است. شاید تصور کنید فیلم به “مکس دیوانه” (Mad Max) شباهت داشته باشد اما کل فیلم در دره مرگ جریان داشته و گویا کل جهان در یک صحرا خلاصه شده است. همانطور که خودتان می‌توانید حدس بزنید، این فیلم به جایی رسیده بود که فیلم‌های پیشین کمتر و کمتر اهمیت داشتند.


4. رزیدنت ایول: آخرالزمان – Resident Evil: Apocalypse – 2004

گرچه صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه “انقراض” بهترند، اما “آخرالزمان” فیلمی است که پیوسته سرگرمتان نگه می‌دارد. این فیلم به خاطر وجود زامبی‌ها در اغلب صحنه‌ها اثری هیجان انگیز است.

این فیلم زمانی تولید شد که فیلم‌های “رزیدنت ایول” از چندگانه‌ای ترسناک با عناصر علمی تخیلی به چندگانه‌ای علمی تخیلی تبدیل می‌شد. همچنین در این دوره فیلم‌ها به خاطر عناصر طنز خود کمدی محسوب می‌شدند و صحنه‌های مسخره داشتند. با این حال نتایج سرگرم کننده بودند.


3. رزیدنت ایول: زندگی پس از مرگ – Resident Evil: Afterlife – 2010

این فیلم در ادامه “آخرالزمان” ساخته شد، یعنی زمانی که به خاطر بودجه نمی‌توانستند عناصر مسخره را ادامه دهند. پس از صحنه آغازین کلون‌های “میلا یوویچ” که از یک مرکز زیرزمینی سری پرده پرداشتند، فیلم به سراشیبی وارد می‌شود.

مثل همیشه شخصیت‌های محبوب ظاهر شده و در فیلم بعد ناپدید می‌شوند. اما صحنه‌های اکشن پایانی با عناصر مسخره کونگ فو و تأثیر “زک اسنایدر” (Zack Snyder) فیلم را متفاوت می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید


2. رزیدنت ایول – Resident Evil – 2002

اولین فیلم اندرسن در این چندگانه ترسناک‌ترین سری ممکن بود. صحنه لیزر گرید آنقدر محبوب شد که سه بار دیگر مورداستفاده قرار گرفت. فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی هرگز به این اندازه عالی نبودند اما فیلم اصلی “رزیدنت ایول” در ساخت اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی نقش مهمی داشت.

اغلب قسمت‌های فیلم به یک لوکیشن محدود بوده و سادگی این فیلم هرگز در فیلم‌های دیگر تکرار نشد. صحنه‌های کند هم تاثیرگذارند نه خسته کننده.


1. رزیدنت ایول: قصاص – Resident Evil: Retribution – 2012

خالص‌ترین اثری که اندرسن قصد داشت در این چندگانه بسازد و البته سرگرم کننده ترین آن که با یک صحنه اکشن معکوس آغاز شده و به تدریج عجیب‌تر می‌شود.

این فیلم نه تنها شخصیتی محبوب و طرفدار پسند را معرفی کرده بلکه شخصیت‌های قبلی را هم به میدان می‌آورد. همانطور که گفتیم “قسمت پایانی” نتوانست شکوه این نسخه را تکرار کند و موفق نبود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (9)

بستن فرم

  1. Avengers

    بهمن 20, 1400

    کلا همش بنظر من اشتباه بود.

    پاسخ

  2. محمدرضا

    آبان 5, 1399

    خانم باقری یک اشتباه خیلی بدی کردی اون این بود که باید رزیدنت اویل انتقام تو رتبه بالاتری قرار میدادی مثلا رتبه۲

    پاسخ

  3. iraj

    آبان 5, 1399

    خداوکیلی سازنده فیلم resident evil که فقط شخصیت کاراکتر اون زنه هست کلا گند زدن چون که شخصیت کاراکترهای اصلی رو نذاشتن که اصلا قیافشون که مثل بازی ها نبودن یکیش مثل کریس ردفیلد که قیافش اصلا مثل بازی resident evil 5 نبوده و بخصوص لیان کندی هم همین طور

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به iraj

      آبان 5, 1399

      اون زنه زن كارگردان فيلم بود بخاطر همين

      پاسخ

  4. هوادار

    آبان 5, 1399

    با عرض خسته نباشید لطفا از مجموعه فیلم های فردی کروگر چاکی جیسون ورهیز کودکان ذرت هم مقاله بزارید

    پاسخ

  5. komeil

    آبان 4, 1399

    سلام ممنون از بروزرسانی پستای روزانه…لطفا بهترین فیلمهای با موضوع حمله حیوانات رو بزارین

    پاسخ

  6. emad908

    آبان 4, 1399

    با تمام احترام مقاله افتضاحی بود. اصلا عکس بازیارو گذاشتید رو فیلما بعد هم که رتبه بندی بسیار بد تقریبا تمام منتقدا میگند که ۳ گانه انیمیشن بهتر از اون سری فیلم افتضاح هست نمره راتن تومیتوز رزیدنت اویل نفرین شدگی هم ثابت میکنه

    پاسخ

  7. محمدرضا

    آبان 4, 1399

    ما که نفهمیدیم چی به چیه کدوم انیمیشنه کدوم فیلمه کاش عکسارو درست میکردین تو مورد 3 هم به جای زک اسنایدر زک نوشتید البته من کیبوردم ر با 3 نقطه نداره سپاس از ترجمه

    پاسخ