10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه چندگانه “رزیدنت ایول” (The Resident Evil) که باید تماشا کنید

چندگانه “رزیدنت ایول” به مدت ربع قرن ساخته شده و از بازی‌ها به دنیای سینما و لایو-اکشن ها وارد شده است. از آنجاییکه طرفداران با این اقتباس‌های سینمایی آشنا هستند در اینحا می‌خواهیم 10 فیلم ترسناک شبیه “رزیدنت ایول” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آر ئی سی 2 – Rec 2 – 2009

بهترین فیلم در ژانر فیلم زامبی مستندگونه ساخته “ژاومه بالاگرو” (Jaume Balagueró) “پاکو پلاسا” (Paco Plaza’s) در ادامه نسخه اول سال 2007، درباره گروهی پلیس که به ساختمان پر زامبی فیلم اول می‌روند.

این فیلم می‌تواند یادآور مأموریت تیم آلفای آمبرلا باشد و تماشای آن برای طرفداران “رزیدنت ایول” لذتبخش است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک دهه 70 میلادی


9. ارباب – Overlord – 2018

فیلم ترسناک درباره جنگ جهانی دوم که میراث خود را به جا گذاشته و یک فیلم هیولایی نازی محسوب می‌شود که “جولیوس ایوری” (Julius Avery) کارگردانی آن را برعهده داشت. فیلم درباره گروهی چترسوار است که در روز دی به کلیسای قدیمی پشت جبهه دشمن می‌روند. یک فیلم اکشن و ترسناک که به “رزیدنت ایول” شباهت‌هایی دارد.


8. سایلنت هیل – Silent Hill – 2006

فیلمی اقتباسی از بازی ترسناک ژاپنی، که می‌توان گفت از تمام فیلم‌های اقتباسی از بازی‌ها پیچیده‌تر است و “کریستف گان” (Christophe Gans) ساخت آن را برعهده داشت. جلوه‌های ویژه گرفته شده از بازی به این فیلم اقتباسی از بازی‌های کونامی، جذابیت گوتیک بخشیده است.


7. شب جهنمی – Hell Night – 1981

یک فیلم اسلشر درباره گروهی از دانشجوها که شبی را در یک عمارت تسخیرشده می‌گذرانند، و به خاطر بودجه پایین فضای ساده‌ای دارد و می‌تواند برای طرفداران “رزیدنت ایول” جذاب باشد.

درهای پنهان بی شمار، زیرزمین تاریک زیر خانه و هیولاها این فیلم را دیدنی می‌کنند.


6. روز مردگان – Day Of The Dead – 1985

“جرج ای.رومرو” (George A. Romero) ژانر زامبی را خلق کرده و سریم سوم چندگانه “شب مردگان زنده” (Night of the Living Dead) یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های این ژانر است.

تأثیر مستقیم این فیلم برای بیشتر فیلم‌های زامبی پیداست و فیلم سوم “رزیدنت ایول: انقراض” به این فیلم شباهت‌هایی دارد.

همچنین بخوانید: همه‌چیز درباره ترتیب فیلم‌های دنیای مردگان (Underworld)


5. طلوع مردگان – Dawn Of The Dead – 2004

در این فیلم که زامبی‌ها حمله کرده و آرامش ساکنین را بهم می‌ریزند، “زک اسنایدر” (Zack Snyder) توانسته با کارگردانی خود سبک رومرو را زنده کند. اسنایدر با استفاده از حس شوخ طبعی رومرو و پوچ گرایی او توانسته این فیلم را دیدنی کند. پس طرفداران ژانر زامبی باید این فیلم را تماشا کنند.


4. جنگ جهانی زد – World War Z – 2013

نسخه آزاد از رمان پرفروش “مکس بروکس” که به خاطر ضبط‌های مجدد به سختی ساخته شد. با این حال نسخه نهایی یکی از بهترین فیلم‌های زامبی در هالیوود محسوب می‌شود.

تلاش شخصیت “برد پیت” (Brad Pitt) برای زنده ماندن در آخرالزمان زامبی‌ها این فیلم را دیدنی کرده و طرفداران “رزیدنت ایول” می‌توانند از این فیلم لذت ببرند.


3. دیوانه‌ها – The Crazies – 2010

بازسازی دیگری از کلاسیک رومرو، به کارگردانی “برک آیسنر” (Breck Eisner) و با الهام از آثار اسنایدر، درباره شهری که یک ویروس نظامی موجودات را به زامبی شبیه کرده است.

شخصیت کلانتر با بازی “تیموتی اولفینت” (Timothy Olyphant) یادآور شخصیت ریک گریمز با بازی “اندرو لینکلن” (Andrew Lincoln) در “مردگان متحرک” (The Walking Dead) است که کمی بعدتر و در همان سال پخش شد.


2. تقلید – Mimic – 1997

نسخه انگلیسی ساخته “گی یرمو دل تورو” (Guillermo del Toro)، کارگردان برنده اسکار، که تهیه کننده‌های آن، باب و هاروی واین استاین، در فرایند ساخت مشکلاتی به وجود آوردند.

داستان درباره هیولاهای انسان مانندی است که در متروی منهتن زاد و ولد کرده و به انسان‌ها حمله می‌کنند. عنصر بقا و موجودات عجیب می‌تواند این فیلم را برای طرفداران “رزیدنت ایول” خوشایند کند.

همچنین بخوانید: اگر از طرفداران گیلرمو دل تورو هستید این ۱۰ فیلم را نباید از دست دهید!


1. نهر خون – Blood Creek – 2008

فیلمی به کارگردانی “جوئل شوماخر” (Joel Schumacher)، کارگردان “بتمن برای همیشه” (Batman Forever) و “بتمن و رابین” (Batman & Robin)، فیلمی جنایی/انتقام جویانه/نازی، که از بسیاری جهات عجیب است.

به جز داستان که در یک مزرعه متروک در غرب ویرجینیا جریان دارد، بازیگران فیلم (هنری کویل “Henry Cavill” و مایکل فاسبندر “Michael Fassbender”)، با اجرای خود فیلم را سورئال می‌کنند. عناصر اکشن و رئالیسم تاریک هم می‌تواند خاطرات “رزیدنت ایول” را زنده کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Vote

    مهر 29, 1399

    این مقاله عالی بود
    اکثر فیلما تکراری نبودن

    پاسخ