معرفی فیلم “داستان عامه‌پسند” (Pulp Fiction)؛ یک شاهکار خاص و تماشایی

فیلمی که تارانتینو را به عنوان کارگردانی جدی و صاحب سبک به دنیا نشان داد و هنوز هم میراث او محسوب می‌شود داستان عامه‌پسند بود. به نوعی انگار تارانتینو استعدادی که در فیلم سگ‌های انباری (Reservoir Dogs) نشان داده بود را گسترش داده و این فیلم را ساخته. شخصیت‌های این فیلم هم خلافکارانی کت‌ و شلوارپوش هستند و مدام درحال تیراندای کردن هستند اما شخصیت‌هایشان عمق و جزییات بیشتری دارند. ساموئل ال جکسون برای بازی در نقش جولز لایق دریافت جایزه اسکار بود و جان تراولتا در نقش ویسنست به بهترین وجه شخصیت مورد نظر تارانتینو را بازی کرد. داستان عامه‌پسند یکی از فیلم‌هایی است که هر کسی باید در زندگی‌اش تماشا کند! در ادامه با معرفی این فیلم همراه پروشات باشید.


تریلر فیلم

“داستان عامیانه” یکی از برترین فیلم های تاریخ سینماست که به توضیح یا معرفی نیاز نداشته و درباره آن بسیار صحبت شده است. داستان غیرخطی، شخصیت های رنگارنگ، دیالوگ های هوشمندانه و داستان پیچیده و در عین حال جالب، از جمله جذابیت های این فیلم محسوب می شوند که ویژگی جدانشدنی از فیلم های “کوئنتین تارانتینو” هستند.

فیلم دوم یک کارگردان نباید مثل داستان عامه‌پسند اینقدر با اعتماد‌ به‌ نفس باشد ولی تارانتینو دقیقا می‌دانست که چه می‌خواهد و  دراین فیلم سبک خود را به تماشاگر تحمیل می‌کند. هدف تارانتینو هم دقیقا نشان دادن و به چالش کشیدن همین اعتماد به‌ نفس است. شخصیت‌های او از خود مطمئن هستند و احساس می‌کنند می‌دانند در زندگی چه‌ می‌کنند؛ اما تارانتینو آن‌ها را به چالش می‌کشد و با قرار دادن آن‌ها در موقعیت‌های سخت سعی در فهمیدن شخصیت واقعی آنان دارد. به همین دلیل پایان داستان‌ عامه‌‌پسند یکی از زیباترین پایان‌بندی‌های سینمایی است. بالاخره یکی از شخصیت‌های داستان، جولز، می‌فهمد که درست زندگی‌اش را درک نکرده و راه جدیدی برای زندگی کردن پیدا می‌کند.

همانند دیگر آثار این کارگردان، دیالوگ‌های فیلم داستان عامه‌پسند یکی از به‌یادماندنی‌ترین گفتگوهای سینمایی را رقم می‌زنند که لحظات فیلم را دیدنی‌تر کرده و با لحنی زننده و کمدی دیدگاه مخاطب به زندگی و اهداف آن را تغییر می‌دهد. از دیگر نقاط قوت این فیلم نیز می‌توان به روایت غیرخطی آن اشاره کرد که به بهترین نحو سه داستان متفاوت را در خود جای داده و در عین حال نه گیج‌کننده است و نه پرحاشیه.

شخصیت‌پردازی این فیلم نیز کارشده و عمیق است و همه‌چیز درباره کارکترها در پایان فیلم معنای منسجم و قابل قبولی به خود می‌گیرد؛ به همین دلیل است که داستان عامه‌پسند را فیلمی فراتر از حد انتظار می‌دانیم که بعد از گذشت دو دهه همچنان دیدنی است و تاکنون مورد ستایش بسیاری از فیلمسازان قرار گرفته‌است. این فیلم در مدت زمان دو ساعت و سی دقیقه‌ای خود، یا صحنه‌های خون‌آلود، کمدی سیاه و جنایی که دارد، ما را در فضایی کاملا تمسخرآمیز قرار می‌دهد که می‌توانیم اتفاقات آن را با دنیای بیرونی تطبیق دهیم و از سرنوشت شخصیت‌هایش درس بزرگی بیاموزیم.

تصاویری از فیلم “داستان عامه‌پسند”:


امیواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم