معرفی بدترین فیلم‌های سال 2020 تا به اینجا

شاید سال سینمایی‌مان هنوز تمام نشده باشد اما منتقدین و تماشاگران فیلم‌های موردعلاقه و موردانتقادشان را معرفی کرده‌اند. سال 2020 سال منحصربه فردی برای فیلمسازی بود. سینماهای سراسر جهان به دلیل شیوع بیماری بسته شدند، فیلم‌های بسیاری تسلیم شدند و یا باید اکرانشان به تأخیر می‌افتاد یا به صورت دیجیتال اکران می‌شدند. تماشای بهترین فیلم‌ها همیشه لذتبخش است، اما شاید بدانید بدترین فیلم‌های سال 2020 کدام اند؟ با پروشات همراه باشید.


1. جزیره فانتزی – Fantasy Island

آیا دوست دارید به مکانی بروید که وحشیانه‌ترین رویاهایتان به واقعیت بدل شوند؟ در این فیلم در جزیره‌ای دوردست آقای رورکه می‌تواند رویاهای مهمان‌هایش را عملی کند، اما زمانی که رویای مهمان‌ها رنگ کابوس می‌گیرد باید برای فرار معمای جزیره را حل کنند.

این فیلم بازسازی شده از سریالی به همین نام در سال 1977، توسط بلوم هاوس تولید شد و در برخی از کشورها “جزیره فانتزی بلوم هاوس” نام دارد. فیلمی به کارگردانی “جف وادلو” (Jeff Wadlow) و با فیلمنامه “کریس روچ” (Chris Roach) و “گیلین جیکوبز” (Jillian Jacobs) که با وجود بودجه 7 میلیون دلاری بیش از 47 میلیون دلار فروش داشت، اما با خشم منتقدین مواجه شد و هنوز با امتیاز 8% یکی از بدترین فیلم‌های سال است.

فیلم به خاطر عدم جذابیت برای تماشاگران نقد شد و نه تنها اقتباس خوبی از آن سریال نیست بلکه آنقدرها ترسناک هم نیست. در حقیقت اثری عجیب و مسخره است که نتوانسته درخشش سریال را تکرار کند.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین فیلم‌های انیمیشنی کل تاریخ سینما


2. دولیتل- Dolittle

در قرن نوزدهم انگلستان، دکتر جان دولیتل به همراه حیواناتش در یک عمارت زندگی می‌کند و پس از مرگ همسرش حیوانات تنها همراه او هستند که با آنها حرف میزند. اما با بیمار شدن ملکه ویکتوریای جوان، دولیتل به همراه حیواناتش به آنجا فراخوانده می‌شود تا ملکه را درمان کند.

این فیلم که The Voyage of Doctor Dolittle هم نام دارد، به کارگردانی “استیون گیگان” (Stephen Gaghan) ساخته شد که به همراه “دن گرگور” (Dan Gregor) و “”داگ ماند (Doug Mand) فیلمنامه را هم نوشت. این فیلم بازسازی فیلم “دکتر دولیتل” (Doctor Dolittle) سال 1967 محسوب می‌شود.

پس از ضعف اولیه پس از پخش سه هفته فیلم را بازسازی کردند، اما نه به گیشه کمک کرد و نه به نقد تند منتقدین. این فیلم از هر نظر ضعیف بود و منتقدین فیلمنامه ضعیف، جلوه‌های بصری ضعیف و داستان خسته کننده را نقد کردند. طنز فیلم آنقدر مسخره بود که برای تماشاگران کودک جذابیت داشت.


3. کافی و کریم – Coffee & Kareem

زمانی که مادر کریم دوازده ساله با افسریبه نام جیمز کافی قرار می‌گذارد، کریم برای جدایی آنها نقشه می‌کشد. با این حال به کارگیری چند مجرم برای از بین بردن پلیس به ورود کریم به دایره مجرمین منجر می‌شود. حالا که خانواده‌اش در خطرند باید برای روبرو شدن با مجرمین با دشمنش همراه شود.

فیلمی به کارگردانی “مایکل داوس” (Michael Dowse) و به نویسندگی “شین مک” (Shane Mack) که در ماه آوریل به صورت دیجیتال از نتفلیکس پخش شد. اما به دلایلی با نقد تند مردم و منتقدین مواجه شد. این فیلم ژانر طنزز پلیسی را به یک فیلم بزرگسالان بدل می‌کند اما تکیه آن بر کریم است که زبان جنسی او به خاطر دوازده ساله بودنش بیننده را آزار می‌دهد. گره‌های داستان هم خسته کننده بوده و مورد تقد قرار گرفت. به طور کلی این فیلم یک کمدی بی مزه و ضعیف بود.


4. 365 روز – 365 Days

ماسیمو عضوی از یک خانواده مافیای سیسیلی است که زنی به نام لورا را در ساحل دیده، شیفته او شده و او را می‌رباید. او می‌خواهد 365 روز زن را نگه دارد تا در این مدت زن عاشق او شود.

فیلمی به کارگردانی “باربارا بیالواس” (Barbara Bialowas) و “توماس مندس” (Tomasz Mandes) و با نویسندگی “توماس کلیمالا” (Tomasz Klimala) و “بلانکا لیپینسکا” (Blanka Lipinska) که یک تریلر اروتیک لهستانی براساس رمان اول سه گانه ای از “بلانکا لیپینسکا” ساخته شد.

این فیلم در سینمای لهستان اکران شد و پیش از پخش دیجیتال از نتفلیکس 9.5 میلیون دلار فروش کرد. اما در نتفلیکس بود که توجه جهانی را جلب کرد و در کشورهای مختلف تماشا شد.

با این حال با امتیاز 0% راتن تومیتوز به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های سال معرفی شد. این فیلم برخلاف فیلم‌های دیگر لیست به خاطر فیلمنامه و شخصیت پردازی ضعیف نقد نشد، بلکه مشکلات اصلی آن پرداختن به مسائلی مانند دزدیدن، تجاوز و خشونت علیه زنان است.

این فیلم دزدیدن و اسارت یک زن را به عنوان شرایطی جذب نشان می‌دهد و معتقد است تجاوز در صورتی که زن را به مرد علاقه مند کند موردپذیرش است. این موضوع تحت هر شرایطی نامقبول است و این فیلم یکی از بدترین فیلم‌ها می‌باشد.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین و بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما


5. بلادشات – Bloodshot

پس از اینکه سرباز ری گریسون کشته می‌شود توسطی گروهی از دانشمندان و توسط نانوتکنولوژی زنده می‌شود. حالا او یک ماشین کشتار است و زندگی قبلی‌اش را به یاد ندارد، بنابراین به همراه چند سرباز مشابه همراه می‌شود. با به یادآوری گذشته‌اش متوجه می‌شود بخشی از یک توطئه بزرگ است.

این فیلم براساس یک شخصیت کامیک به همین نام خلق شده و اولین اثر سینمایی اقتباسی از کامیک های والینت است. فیلمی به کارگردانی “دیوید اس.اف. ویلسون” (David S. F. Wilson) و نویسندگی “جف وادلو” و “اریک هایسرر” (Eric Heisserer).

“بلادشات” با بودجه 45 میلیون دلاری 30 میلیون دلار فروش داشت و با حمله منتقدین مواجه شد. یکی از آخرین فیلم‌های اکران شده پیش از شیوع کرانا و بسته شدن سینماها که دو هفته پس از اکران دی وی دی آن پخش شد.

این فیلم به خاطر تقلید از فیلم‌های بزرگ ابرقهرمانی و ضعف تولید شکست خورد. شاید فضای اکشن فیلم برای برخی از تماشاگران جذاب باشد اما بیشتر آنها از تماشای آن خسته می‌شوند. فیلمنامه خسته کننده و داستان قابل پیشبینی این فیلم را ضعیف می‌کند.


6. کینه – The Grudge

کارآگاهی روی یک پرونده تحقیقاتی درباره مادری جوان که در خانه‌اش خانواده‌اش را به قتل رسانده، تحقیق کرده و متوجه می‌شود که خانه آن زن تسخیر شده است. وقتی ارواح به کارآگاه حمله می‌کنند او باید از خود و خانواده‌اش محافظت کند.

فیلمی به کارگردانی “نیکلاس پشه” (Nicolas Pesce) که نویسنده فیلم هم بود. این فیلم قرار بود بازسازی فیلم ترسناک ژاپنی سال 2002 و بازسازی آمریکایی آن در سال 2004 باشد. با این حال یک سیکوئل محسوب می‌شود و وقایع قبل و همزمان با وقایع فیلم سال 2004 و دو سیکوئل آن را نشان می‌دهد. “کینه” چهارمین سری این فیلم‌هاست.

این فیلم در گیشه موفق بود و با وجود بودجه 14 میلیون دلاری بیش از 49 میلیون دلار فروش داشت، اما با نقد منفی منتقدین مواجه شد. بزرگ‌ترین ضعیف این فیلم این بود که سری پیشین آن بهترین فیلم این چندگانه محسوب شده بود. عناصر ترسناک هم نقد شدند، و با وجود اینکه فیلم صحنه‌های ترسناک داشت، اما موردتوجه طرفداران قرار نگرفت.


7. سراشیبی – Downhill

زوجی میانسال پس از زنده ماندن از بهمن در تعطیلات کوه آلپ مجبورند با حس جدیدشان به هم و رابطه‌شان روبرو شوند. فیلمی به کارگردانی “نت فکسون” (Nat Faxon) و “جیم رش” (Jim Rash) و به نویسندگی “جس آرمسترانگ” (Jesse Armstrong) که بازسازی فیلم سوئدی “فورس ماژور” (Force Majeure) به کارگردانی ” روبن اوستلوند ” (Ruben Ostlund) می‌باشد.

از آنجایی اکران اولیه‌شان ناراضی کننده بود بنابراین نقد منتقدین تعجبی نداشت. بسیاری معتقد بودند به نسخه انگلیسی زبان “فورس ماژور” نیاز نبود، زیرا فیلم اولیه با تحسین تماشاگران مواجه شد. همانطور که انتظار می‌رفت این فیلم ناموفق بود و طرفداران “فورس ماژور” را ناامید کرد.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین و بدترین فیلم‌های اسلشر براساس امتیاز راتن تومیتوز


8. مثل یک رئیس – Like A Boss

مل و میا بهترین دوستان هم هستند که از صفر شرکت آرایشی راه اندازی کرده‌اند. وقتی شرکتی بزرگ پیشنهاد خرید به آن‌ها می‌دهد دوستی‌شان به خطر می افتد. فیلمی به کارگردانی “میگل آرتتا” (Miguel Arteta) و نویسندگی “سم پیتمن” (Sam Pitman) و “آدم کول-کلی” (Adam Cole-Kelly) که با بودجه 29 میلیون دلاری تنها 29.8 میلیون دلار فروش داشت. تماشاگران و منتقدین هم آن را مورد نقد منفی قرار دادند.

یک کمدی مسخره که استعداد ستاره‌های کمدی مانند “تیفانی هدیش” (Tiffany Haddish) و “رز بیرن” (Rose Byrne) که قبلاً اجرای خوبشان را دیده بودیم، را به هدر داد. متن آن خسته کننده بوده و ضعیف‌ترین کلیشه‌ها را دارد.


9. آخرین چیزی که او می‌خواست – The Last Thing He Wanted

در میانه انتخابان سال 1984، گزارشگر خبری النا مک ماهون کارش را ول می‌کند تا از پدر بیمارش مراقبت کند. در این زمان در داستانی وارد می‌شود که راه فراری ندارد. فیلمی به کارگردانی “دی ریس” (Dee Rees) و به نویسندگی “مارکو ویلالوبوس” (Marco Villalobos) که از رمانی به همین نام نوشته “جوآن دیدین” اقتباس شد. این فیلم پیش از اکران دیجیتال از نتفلیکس در فستیوال ساندنس اکران شد. منتقدین از فیلم راضی نبوده و یکی از بدترین فیلم‌های سال است.

فیلمی بیش از حد کشدار و خسته کننده که به دلیل شکاف‌های داستان نقد شد. شخصیت پردازی ضعیف و باورنکردنی باعث شد نتوان فیلم را تماشا کرد.


10. آرتمیس فاول – Artemis Fowl

آرتمیس فاول دوازده ساله نابغه و عاشق داستان‌های اساطیری است که پدرش تعریف می‌کرد. پس از گم شدن پدر محبوبش، آرتمیس یک جن احضار می‌کند تا با قدرت‌های جادویی او پدرش را نجات دهد.

این فیلم که در بخشی از فیلم‌ها Artemis Fowl: The Secret World نام دارد براساس رمانی به همین نام نوشته “ایون کالفر” در سال 2001 که به کارگردانی “کنت برانا” (Kenneth Branagh) و نویسندگی “کانر مکفرسون” (Conor McPherson) و “همیش مکول” (Hamish McColl) ساخته شد.

فرایند تولید این فیلم بسیار پیچیده بود و به شکست آن منجر شد. قرار بود فیلم به عنوان بخشی از یک چندگانه در سال 2001 اکران شود اما چندین نویسنده و کارگردان به آن ملحق شده و جدا شدند. سرانجام والت دیزنی امتیاز آن را خریداری کرد و در سال 2018 تولید آن را آغاز کرد. فیلم قرار بود اکران شود اما به خاطر شیوع کرونا اکران آن لفو شد و به صورت دیجیتال پخش شد.

این فیلم با نقد منفی منتقدین مواجه شد و امیدواری برای آغاز یک چندگانه به بن بست خورد. “آرتمیس فاول” یک فیلم ضعیف است که به داستان اصلی وفدار نبود و تماشاگران از آن استقبال نکردند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی تمام 23 فیلم‌ دنیای سینمایی مارول (MCU)، از بدترین تا بهترین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (19)

بستن فرم

  1. ک. فتاحیان

    آبان 9, 1400

    سلام .
    موافقم واقعا فیلم 365 روز بدترین فیلمیه که تا به حال
    من هم دیدم اون هم نه فقط به خاطر فیلمنامه و شخصیت پردازی ضعیف بلکه به خاطر احساس انزجار و نفرتی که با دیدن صحنه های جنسی و پورن اون به آدم دست میده و اعصاب آدم رو کش می آره و واقعا هدر دادن وقت و انرژی باارزش آدمه

    پاسخ

  2. I love Marvel

    اسفند 17, 1399

    برخی از فیلم ها پثل دولیتل بد نبود خیلی هم قشنگ بود

    پاسخ

  3. امیر

    دی 24, 1399

    سلام فکر کنم اشتباه شده فیلم بلادشات خیلی اکشن است

    پاسخ

  4. امیر

    دی 24, 1399

    سلام بلادشات با حضور وین دیزل خیلی خفن بود و خیلی اکشن بود چرا تو این لیست هست

    پاسخ

  5. Jr

    شهریور 30, 1399

    دوستان این مقاله ترجمه س
    اگه شکایتی هست به سایت منبع اعلام کنید نه پروشات

    پاسخ

  6. آریا

    شهریور 29, 1399

    فیلم 365 روز خیلی هم فیلم قشنگی بود بدجنسای متعصب

    پاسخ

    • بی نام در پاسخ به آریا

      شهریور 29, 1399

      بله؟

      پاسخ

    • امیر در پاسخ به آریا

      اسفند 11, 1399

      فیلم365روز خیلی خوب بود
      تنها مشکلش این بود که خانوادگی نبود

      پاسخ

  7. Delsa And Sonic

    شهریور 19, 1399

    آرتمیس فاول خیلی خوبه، چرا الکی برداشتید گزاشتیدش توی لیست بدترین فیلم ها، لطفا پاکش کنید

    پاسخ

    • Hmmm در پاسخ به Delsa And Sonic

      شهریور 19, 1399

      همونطور که شما از فیلم خوشتان اومد. خیلی ها از فیلم بدشون اومد.

      پاسخ

      • محمد در پاسخ به Hmmm

        دی 15, 1399

        با شما موافقم . البته واسه بچه های زیر 12 ساله فامیلمون گذاشتم دوست داشتن 🙂

        پاسخ

  8. سپهر

    شهریور 19, 1399

    درسته همشون بد بودن ولی دویتل نبود

    پاسخ

    • Hmmm در پاسخ به سپهر

      شهریور 19, 1399

      بد بود. چون نیاز نبود ساخته بشه

      پاسخ

  9. زیدان

    شهریور 18, 1399

    داغون ترینشون ارتمیس فاول بود تف تو دیزنی گند زد به کتابش

    پاسخ

    • A در پاسخ به زیدان

      شهریور 18, 1399

      دقیقا آرتمیس فاول به معنی واقعی کلمه افتضاح بود.
      شماره ها براساس رتبه هستند؟

      پاسخ

      • زیدان در پاسخ به A

        مهر 5, 1399

        فکر نمیکنم.ولی به معنای واقعی افتضاح بود

        پاسخ

  10. mm1386

    شهریور 18, 1399

    پرندگان شکاری یادتون رفت

    پاسخ

    • مبین در پاسخ به mm1386

      شهریور 19, 1399

      خیلی هم خوب بود

      پاسخ

    • سینا در پاسخ به mm1386

      فروردین 16, 1400

      سرگرم کننده بود گرچه میتونست خیلی بهتر باشه. تازه کلی هم جایزه گرفت. نسبت به فیلمای کمیکی اون سال خوب بود

      پاسخ