رده بندی بهترین و بدترین فیلم‌های اسلشر براساس امتیاز راتن تومیتوز

فیلم‌های اسلشر در قلب طرفداران ژانر وحشت جایگاه ویژه‌ای دارد. ساختار آن کاملاً مشخص است، یک قاتل رازآلود به قربانیان بی گناه نزدیک می‌شود، و با سلاحی مرگبار او را به قتل می‌رساند. این قاتل قربانیان مختلف را دنبال می‌کند تا افراد بیشتری را سلاخی نماید، تا زمانی که دستگیر شود. اگر خوش شانس باشید، ممکن است به خاطر دلایل محکمی به این قتل‌ها دست بزند.

درصورتی که این فیلم درست انجام شود، یک فیلم دیدنی خلق می‌شود که تماشاگر را روی صندلی میخکوب می‌کند، و درنتیجه وحشتناک‌ترین داستان ممکن خلق می‌شود. متاسفانه، هر فیلمی اسلشری نمی‌تواند موفق شود. در اینجا می‌خواهیم بهترین و بدترین فیلم‌های اسلشر براساس امتیاز راتن تومیتوز را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بدترین: محافظ سبز – The Greenskeeper (امتیاز 30% – 2002)

“محافظ سبز” داستان قاتلی است که لباس سبزرنگ می‌پوشد. شاید ظاهرش به یک قاتل نخورد، و راستش فیلم خوبی از آب درنیامده است.

قاتل به یک مهمانی در روستا می‌رود که پر از ابزار باغبانی است، و در آنجا ثروتمندان حاضر در مهمانی را طعمه قرار می‌دهد. راتن تومیتوز به این فیلم امتیاز 30% داده است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر اسلشر (Slasher) در تاریخ سینما


9. بهترین: کشتار در تگزاس – The Texas Chain Saw Massacre  (امتیاز 88% – 1974)

دو خواهر برادر به همراه سه دوستشان که در مسیر رفتن به مقبره پدربزرگشان در حوالی تگزاس هستند، بنزین تمام کرده، و به یک خانواده آدمخوار برمی خورند. یک قاتل سریالی اره برقی به دست به نام صورت چرمی آنها را دنبال می‌کند.

فیلم اصلی سال 1974 امتیاز 88% را دریافت کرد، درحالی که نسخه بازسازی شده آن در سال 2003 چنگی به دل نمی‌زند. “کشتار در نگزاس” یکی از اولین فیلم‌های اسلشر بود که توانست وحشت ایجاد کند، و هنوز یکی از بهترین‌هاست.


8. بدترین: مردم شهر کوچک – Small Town Folk (امتیاز 21% – 2009)

فیلمی به کارگردانی “پیتر استنلی وارد” که امتیاز کم 21% را از راتن تومیتوز دریافت کرد، و گرچه یک کمدی بحث برانگیز است، اما اثر ترسناک موفقی نیست.

داستان در شهر کوچکی به نام گراکلتون رخ می‌دهد که روی نقشه نیست، و یک ارباب و مینیون های او مردم شهر را تشکیل می‌دهند. زمانی که سه مسافر به شهر می‌رسند، مردم به سراغشان آمده و حوادث بدی رخ می‌دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


7. بهترین: هیس – Hush (امتیاز 91% – 2016)

“هیس” امتیاز بالای 91% را از راتن تومیتوز دریافت کرد، و دلیلش مشخص است. این تریلر اسلشر به داستان بدیعی داشت، توانست ترس و هیجان بیننده را برانگیزد.

نویسنده ناشنوا مدی یانگ به تنهایی در جنگل زندگی می‌کند، درحالی که یک قاتل ماسک پوش به خانه او می‌آید تا به آن وارد شود. این مفهوم به اندازه کافی ترسناک است، اما با وجود ناشنوا بودن مدی اتفاقات بدی رخ می‌دهد.

“کیت سیگل” که در نقش مدی حضور دارد، و او را از فیلم “تسخیرشدگی خانه هیل” (The Haunting Of Hill House) می‌شناسید، در این فیلم توجهات را به خود جلب می‌کند.


6. بدترین: دریاچه خون – Blood Lake (امتیاز 18% -1987)

فیلم “دریاچه خون” به دلیل داستان تکراری و نداشتن کیفیت امتیاز پایین 18% را دریافت کرد. داستان خسته کننده درباره گروهی از نوجوانان است که به دنبال خوشگذرانی در آخر هفته هستند، اما یک قاتل خونین همه چیز را بهم میزند.

فیلم هیچ چیز جدیدی به ژانر نبخشید، و مردم با نظرات و امتیازات پایین خود نارضایتی از فیلم را اعلام کردند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم دیدنی و کمتر شناخته شده از ژانر وحشت که باید تماشا کنید


5. بهترین: کابوس خیابان الم – A Nightmare On Elm Street (امتیاز 94% – 1984)

این فیلم کلاسیک اسلشر از “وس کراون” درباره گروهی از نوجوانان است که یک قاتل عجیب در خواب‌هایشان به سراغ آنها آمده، و می‌خواهد آنها را بکشد، که در نتیجه در بیداری‌شان اتفاقات بدی رخ می‌دهد.

این مرد عجیب الخلقه که آنها را دنبال کرده و به قتل می‌رساند فردی کروگر است که به کودکی آنها وصل ممی شود. اگر این موضوع توجه مخاطبین را جلب نمی‌کند، باید بدانید “جانی دپ” جوان در آن حضور دارد.


4. بدترین: انزوا (فریاد خاموش) – The Retreat [Silent Scream] (امتیاز 13% – 2005)

گروه دیگری از نوجوانان به کلبه‌ای در جنگل می‌روند تا با مرگ روبرو شوند. این گروه دانشجویان رشته روان شناسی به دنبال پروفسورشان به طبیعت می‌روند تا بر روی یک پروژه تحقیقاتی کار کنند. با رسیدن به آنجا همه چیز فرق کرده، و کابوس هولناکی در انتظارشان است.

اگر آن را تماشا نکرده‌اید، چیز زیادی را از دست نداده‌اید زیرا فیلم امتیاز پایین 13% راتن تومیتوز را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


3. بهترین: هالووین – Halloween (امتیاز 96% – 1978)

فیلم اصلی و دیدنی “هالووین” امتیاز بالای 96% راتن تومیتوز را دریافت کرد.

داستان درباره ماکیل میرز است که در سن شش سالگی به خاطر قتل خواهرش در تیمارستان بستری شد، و 15 سال بعد در شب قبل از هالووین از آنجا فرار می‌کند. او به زادگاهش بازمی گردد، و با شبیخون زدن به ساکنان هدنفیلد، ایلینویز 31 اکتبر را به یک شب فراموش نشدنی بدل می‌کند.


2. بدترین: شکافی در زمین – A Crack In The Floor (امتیاز 9% – 2001)

جرمیا هیل در کلبه‌ای در جنگل زندگی می‌کند، زیرا مادرش به او گفته با دنیای بیرون ارتباط برقرار نکند. او پس از مشاهده تجاوز و قتل وحشیانه مادرش 33 سال بعدی را به تنهایی زندگی کرد.

هنگامی که گروهی از دانش آموزان کالج در یک آخر هفته در اطراف خانه او چادر می‌زنند، حوادث وحشیانه‌ای رخ می‌دهد، و آن آخر هفته به یادماندنی خواهد شد. این فیلم با امتیاز پایین 9% کم امتیازترین فیلم اسلشر لیست است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک درباره زامبی ها


1. بهترین: روانی – Psycho (امتیاز 96% – 1960)

فیلم “روانی” از “آلفرد هیچکاک” در صدر این لیست و ژانر فیلم‌های اسلشر قرار دارد. ماریون کرین پس از ربودن پول رئیسش به بیتس متل می‌رود، و در آنجا نورمن بیتس را می‌بیند. چه فیلم را دیده باشید چه ندیده باشید، حتماً با صحنه قتل زیر دوش آشنا هستید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم