12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن “کورالاین” (Coraline) که باید تماشا کنید

“کورالاین” یک فیلم انیمیشن فانتزی با عناصر وحشت است که براساس رمانی به همین نام ساخته شد و درباره دختری است که به دنبال جلب توجه والدین خود به دنیایی موازی وارد می‌شود که آن دنیا هم رمز و رازهای تاریک خود را دارد و پیش از آنکه در این دنیا غرق شود به ارزش زندگی خود و داشته‌هایش پی می‌برد. در اینجا فهرستی از فیلم‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. جایی که موجودات وحشی هستند – Where the Wild Things Are – 2009

فیلمی مشابه درباره پسری که همیشه در مدرسه کتک می‌خورد اما بسیار خلاق است و یک روز جزیره‌ای با موجودات غول پیکر کشف کرده و خود را پادشاه آن می‌نامند. ماجراجویی با موجودات غول پیکر به این پسر درس‌های مهمی را می‌آموزد و به همین دلیل مشابه “کورالاین” است. این فیلم از “اسپایک جونز” (Spike Jonze) آنقدر دیدنی است که تا پایان با آن همراه می‌شوید.

همچنین بخوانید: نگاهی به برترین آثار رابرت زمکیس: از فارست گامپ تا بازگشت به آینده


11. سرویس تحویل کی‌کی – Kiki’s Delivery Service – 1989

فیلمی از استودیو جیبلی و شاهکری از “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) درباره کی کی، جادوگری جوان در شهری ساحلی که توسط یک نانوا به او پناه داده شده و او هم نان‌های نانوا را تحویل می‌دهد. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه قدرت‌هایش را از دست می‌دهد. بنابراین کی کی باید قدرت‌هایش را به دست آورد و از این جهت شخصیت او و کورالاین شبیه هستند. هردوی آنها از وابستگی به اسقلال می‌رسند. داستان کی کی دیدنی و جذاب است چون ساخته یکی از نوابغ انیمیشن می‌باشد.


10. جیمز و هلوی غول‌پیکر – James and the Giant Peach – 1996

فیلمی به کارگردانی “هنری سلیک” (Henry Selick) و براساس رمان “رولد دال” درباره پسری به نام جیمز که والدینش توسط موجودی غول پیکر کشته شده‌اند و عمه‌های بدجنسش او را بزرگ می‌کنند. حشرات بزرگ و جادویی به نیویورک آمده و به او کمک می‌کنند. جیمز هم مانند کورالاین ابتدا می‌ترسد اما بعد بر هیولای غول پیکر غلبه می‌کند. داستانی جذاب و فیلمی خوش ساخت که همه اعضای خانواده از آن لذت می‌برند.


9. 9 – 2009

فیلمی به کارگردانی “شین آکر” (Shane Acker) که پروژه‌ای دانشگاهی بود و بلایی که به سر دنیا آوردیم را نشان می‌دهد. داستان درباره رباتی با هوش مصنوعی است که جهان را نابود می‌کند اما نه طلسمی که حامل روح یک دانشمند است را نگه می‌دارد. این طلسم‌ها باعث قربانی شدن دانشمند شده‌اند او را به زندگی بازمی گردانند و موضوع داستان همین است. فیلمی جذاب با درس‌های مهم که دنیای کورالاین را نشان می‌دهد. البته این فیلم بین انیمیشن‌ها نادیده گرفته شده است.


8. خانه هیولا – Monster House – 2006

اگر از انیمیشن‌های چندش آور خوشتان می‌آید این انیمیشن را پس از “کورالاین” تماشا کنید. داستان پیچیده خانه‌ای که به یک هیولای غول پیکر تبدیل شده و گروهی از بچه‌ها با آن مبارزه می‌کنند تا مردم را نجات دهند. فیلمی خوب با داستانی جذاب که تماشای آن لذتبخش است.

همچنین بخوانید: 37 انیمیشن برتر تاریخ سینما که باید تماشا کنید


7. هتل ترانسیلوانیا – Hotel Transylvania – 2012

فیلمی به کارگردانی “گندی تارتاکوفسکی” (Genndy Tartakovsky) که یکی از بهترین فیلم‌های لیست است. مضامین آن مشابه “کورالاین” بوده و درباره دختری جوان است که می‌خواهد هویتش را پیدا کند. شباهت دیگر هم هیولاهای ترسناک فیلم هستند که بیشتر از این که ترسناک باشند شیرین هستند. برخی از شخصیت‌های داستان عبارتند از کنت دراکولا، گرگینه ها، مومیایی‌ها، مرد نامرئی و جادوگران. بین آنها انسانی است که می‌خواهد بین هیولاها و انسان‌ها ارتباط ایجاد کند. فیلمی جذاب و دیدنی مانند “کورالاین”.


6. خانواده آدامز – The Addams Family – 1991

کارتونی از “چارلز آدامز” (Charles Addams) که در سال 1991 به فیلم تبدیل شد. یک کمدی ماورایی تاریک درباره خانواده محبوب آدامز. انیمیشن “کورالاین” هم تاریک و عجیب است و شبیه فضای زندگی خانواده آدامز می‌باشد. داستان هم درباره خانواده ثروتمندی است که حرصشان بیشتر می‌شود. این فیلم با لحظات تاریک حتماً شما را مجذوب می‌کند.


5. سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت – Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events – 2004

فیلمی براساس رمان “لمونی اسنیکت”، یک کمدی فانتزی تاریک درباره اولاف بی رحم که کودکان را اذیت کرده و می‌خواهد ارثشان را به چنگ بیاورد. سه کودک به نام‌های ویولا، کلاز و سانی به مرگ نزدیک می‌شوند اما نجات پیدا می‌کنند. تجربه آنها به تجربه کورالاین نزدیک است. این فیلم به خاطر گریم و داستان تحسین شد و تجربه لذتبخشی را در اختیارتان می‌گذارد.


4. پارانورمن – ParaNorman – 2012

نورمنی پسری اهل ماساچوست است که می‌تواند با ارواح صحبت کند. این صحنه‌ای از فیلم “حس ششم” (The Sixth Sense) نیست، بلکه صحنه‌ای از یک کمدی انیمیشن ترسناک است که در آن مردگان از گور برمی خیرند. یک آخرالزمان زامبی در بوستون توسط این پسربچه و دوستانش به پایان می‌رسد، گرچه ابتدا خانواده او را نمی‌پذیرند اما بعد به او ایمان می‌آورند. داستانی مانند داستان پذیرش کورالاین توسط خانواده‌اش که با تماشای قدرت‌های پسرک به یاد صحنه‌ای می افتیم که والدین کورالاین از قدرت او شگفت زده می‌شوند. این فیلم ارزش تماشا کردن را دارد.

همچنین بخوانید: 7 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن به پیش (Onward) که باید تماشا کنید


3. فرنکن‌وینی – Frankenweenie – 2012

فیلمی انیمیشن ساخته “تیم برتون” (Tim Burton) که موردعلاقه طرفداران هیولاهای کلسیک است. فیلمی براساس رمان “مری شلی” که هم بازسازی فرانکنشتاین است و هم پارودی آن. داستان درباره یک سگ مرده به نام اسپارکی است که به زندگی برمی گردد و ماجراهای خود را دارد. کورلاین و فرنکن وینی هردو انیمیشن تاریکی دارند و تماشاگران در پس طنز برتون باید مضمون حیات و پذیرش را درک کنند.


2. عروس مرده – Corpse Bride – 2005

تعجبی ندارد که “تیم برتون” این فیلم را ساخته باشد، گرچه در کارگردانی آن “مایک جانسون” (Mike Johnson) هم همکاری داشت. داستان تاثیرگذار عشق و خیانت هم از لحاظ هنری و تجاری موفق بود و نامزد اسکار شد. این فیلم ارزش و اهمیت عشق را نشان می‌دهد که عشق حتی مرگ را نیز کنار میزند. فیلمی زیبا که در آن مردگان به زندگی بازمی‌گردند. گرچه فیلم بر مردگان تمرکز می‌کند اما به جای ترسناک بودند لذتبخش است. فیلمی با عناصر زیبایی شناسانه تاریک برتون که تماشای آن دیدنی است.


1. کابوس قبل از کریسمس – The Nightmare Before Christmas – 1993

موضوعی از “تیم برتون” به کارگردانی “هنری سلیک” (Henry Selick) درباره تعلق به جای درست و دنیاهای مختلف، مضامینی که در “کورالاین” هم وجود داشتند. داستان درباره جک است که هالووین را دوست ندارد و می‌خواهد جای آن را با کریسمس عوض کند. با این حال با ورود شخصیت‌های هالووین به کریسمس همه چیز بهم می‌ریزد و اتفاقات عجیب و غریب رخ می‌دهد. فیلمی با عناصر لذتبخش و انیمیشنی زیبا که تماشاگران از آن لذت می‌برند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. Omid

    شهریور 4, 1401

    خیلی انیمیشن خوبی بود واقعا خیلی به دلم نشست بنظرتون فصل دومشم ساخته میشه ؟

    پاسخ

    • سارا در پاسخ به Omid

      مهر 18, 1401

      وای دقیقا منم منتظر فصل دومشم نویسندشفته تا مثل فصل اول داستان جاابی پیدانکنم نمیسازم دومشو

      پاسخ

  2. jungkook

    آذر 24, 1400

    کورالین خودش بهتره بقیه که اصلا مث کورالین نیستن فقط عروس مرده مث کورالینه

    پاسخ

  3. علوم

    خرداد 16, 1400

    کابوس قبل کریسمس خیلی چرت بود:||
    هیچکدوم از انیمیشن ها مثل کورالین نمیشن کورالین پدیده ی خیلی عجیب و جالبیه از دیدنش سیر نمیشم

    پاسخ

  4. عماد

    تیر 29, 1399

    اکثر فیلما اصلا هیچ ربطی ب کورالین نداره

    پاسخ

  5. Pop

    تیر 19, 1399

    یک سوال:آیا عروس مرده و کابوس قبل از نیمه شب در اصل سیاه سفیدن و بعدا رنگی شدن؟ینی تیم برتون سیاه سفید گرفته؟

    پاسخ

    • لیانا در پاسخ به Pop

      تیر 21, 1399

      فکر نکنم عروس مرده سیاه سفید باشه تم خاکستری زیاده ولی سیاه سفید نیست درضمن موسیقی متن بسیار زیبایی داره پیشنهاد میکنم دانلود کنید

      پاسخ

    • عماد در پاسخ به Pop

      تیر 29, 1399

      نه فیلم جاهایی که نو دنیای زندگانه تو عروس مرده سیاه سفید و تو دنیای مردگان رنگی تره و تو کابوس قبل از کریسمس هم که رنگی بود ولی ی جوری و تم خاکستری و تار و تیره دارن جفتشون که کلا سبک استاپ موشن های مریض تیم برتونه با اونیکی کارگردان

      پاسخ