7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “5 سرباز” (Da 5 Bloods) که باید تماشا کنید

“اسپایک لی” (Spike Lee) با فیلم آخر خود “5 سرباز” بازگشت. فیلمی خشن و پرانرژی که یکی از بلندپروازانه ترین آثار لی است و به چهار سرباز آفریقایی آمریکایی جنگ ویتنام می‌پردازد که به دنبال رهبر گمشده‌شان در جستجوی گنج هم هستند. این مردان شجاع باید با نیروهای خشن طبیعت و بشریت روبرو شده و با آخرین خطرات جنگ ویتنام روبرو شوند.

در این فیلم نتفلیکس، لی تنش‌های نژادی جنگ را نشان می‌دهد. از آنجاییکه این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های 2020 بوده‌است، باید فیلم‌های مشابه را تماشا کنید. در اینجا می‌خواهیم برترین فیلم‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. غلاف تمام فلزی – Full Metal Jacket – 1987

هیچ لیستی از فیلم‌های جنگ ویتنام بدون این شاهکار “استنلی کوبریک” (Stanley Kubrick) تکمیل نمی‌شود. این فیلم به 15 نیروی دریایی می‌پردازد که شاهد از بین رفتن انسایت و انجام کثیف‌ترین اعمال هستند. با این سربازها، از ابتدا تمرین تا جنگ در خیابان‌های خونین آسیا، همراه هستیم. این فیلم نقد کاملی از خشونت جنگ است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. اینک آخرالزمان – Apocalypse Now – 1979

جنگ باعث می‌شود به کارهای شنیع دست بزنیم. درحالی که کوبریک ما را به جنگ ویتنام می‌برد، “فرانسیس فورد کاپولا” (Francis Ford Coppola) با اقتباس از رمان “دل تاریکی” نوشته “جوزف کنراد” داستان به یاد ماندنی را نمایش می‌دهد. با وجود تهدیدهای ویتنام، کاپیتانی برای یافتن و قتل کلنل گرین برت که ارتشش را کشته و در قلمروی دشمن عملیات غیرقانونی می‌کند، رهسپار می‌شود. انعکاس جنون جنگ این فیلم را دیدنی می‌کند.


5. جوخه – Platoon – 1986

“الیور استون” (Oliver Stone) برای ساخت فیلم‌های نقادانه شهرت دارد و این بار فیلمی درباره جنگ ویتنام ساخت. فیلم تردید اخلاقی که سربازان با مشاهده هراس جنگ با آن روبرو می‌شوند را نشان می‌دهد. اجراهای زیبا فیلم را به سطح جدیدی رسانده و باعث می‌شود با چهره واقعی جنگ و تأثیر آن بر آمریکا آشنا شوید.


4. شکارچی گوزن – The Deer Hunter – 1978

داستان تاثیرگذاری از تأثیر جنگ بر تغییر مردم که بسیاری معتقدند توانسته حقایق و آشوب میدان نبر را نشان دهد. در این فیلم چند دوست از طبقه کارگر راهی جنگ ویتنام می‌شوند، اما با مشاهده حقایق آن بازمی گردند. با این حال دیگر همان افراد قبلی نیستند و باورهایشان تغییر کرده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سینمای کره‌جنوبی که با ژانر جنگی ساخته شده‌اند


3. ما سرباز بودیم – We Were Soldiers – 2002

داستان تاثیرگذاری از اولین نبرد مهم آمریکا در ویتنام که از دید دو طرف جنگ روایت می‌شود. این داستان احساسات مهمی را برانگیخته و باعث می‌شود با حقایق جنگ و تأثیر آن بر سربازان مواجه شویم.


2. آخرین اندازه‌گیری کامل – The Last Full Measure – 2019

فیلمی براساس داستان واقعی “ویلیام اچ. پیتسنبارجر”، قهرمان جنگ ویتنام که شجاعت مردان جنگ را نشان می‌دهد. پیتسنبارجر پزشک جنگ بود که از رفتن به منطقه امن خودداری کرد و به جای آن به مراقبت از سربازان پرداخت، تا اینکه جانش را از دست داد. با این حال تلاش‌های او جان عده زیادی را نجات داد و البته فیلم تخیلاتی را هم اضافه می‌کند و به همین دلیل جایگاه واقعی او را نشان نمی‌دهد.


1. بلکککلنزمن – BlacKkKlansman – 2018

این فیلم “اسپایک لی” شاید مناسب این لیست نباشد، اما تلاش‌های پلیس کلرادو برای روبرویی با کوکلوس‌کلان با چالش‌های اخلاقی سربازان ویتنام چه ارتباطی دارد؟ خب، لی تنش‌های نژادی در سیستم دولتی را نشان می‌دهد. در این فیلم یک افسر پلیس آفریقایی آمریکایی و همکار یهودی او می‌خواهند کلان را از بین ببرند. در “5 سرباز” هم لی می‌خواهد تنش‌های نژادی میان ارتش را از بین ببرد و مستقیماً با آنها روبرو می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم مشابه فیلم 1917 که باید ببینید و لذت ببرید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم