7 سریال مستند جذاب و دیدنی شبیه “آخرین رقص” (The Last Dance) که باید تماشا کنید


“آخرین رقص” یک سریال مستند ورزشی در سال 2020 است که به تیم ملی بسکتبال شیکاگو بالز سال 1997-98 می‌پردازد. در این سریال زندگی حرفه‌ای “مایکل جردن” (Michael Jordan) و تیم شیکاگو بالز به نمایش درمی آید. سریال به فیلم‌های تیم در آن زمان دسترسی داشته و با استفاده از آنها عناصر ورزشی و احساسی لازم را دارا است.

این سریال مستند به کارگردانی “جیسون ههیر” (Jason Hehir) مصاحبه بازیکن‌هایی مانند “کوبی برایانت” (Kobe Bryant) فقید، “اسکاتی پیپن” (Scottie Pippen)، “دنیز رادمن” (Dennis Rodman)، “فیل جکسون” (Phil Jackson)، “تونی کوکوچ” (Toni Kukoč)، “راد ثورن” (Rod Thorn)، “سیدنی مانکریف” (Sidney Moncrief) و “جو کلاین” (Joe Kleine) را نشان می‌دهد.

اگر این مینی سریال نتفلیکس را دوست دارید و به دنبال آثار مشابه هستید این مقاله برایتان مناسب است. در اینجا 7 سریال مستند را به شما معرفی می‌کنیم که باید تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. آزمون: شروع جدیدی برای تیم استرالیا – The Test: A New Era for Australia’s Team – 2020

حتی اگر طرفدار کریکت نیستید یا درباره تیم کریکت استرالیا چیزی نمی‌دانید، بازهم باید این سریال مستند هشت قسمتی را تماشا کنید. این سریال آمازون پرایم تیم مردان کریکت استرالیا در مسیر رسیدن به موفقیت پس از رسوایی مارس 2018 را نشان می‌دهد. این سریال داستان تلاش 18 ماهه تیم تحت مربی گری “جاستین لنگر” و کاپیتان جدید “تیم پین” را نشان می‌دهد که مشکلات را پشت سر گذاشته و موفقیت را آغاز می‌کنند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ورزشی که در سال 2018 اکران شدند


6. آخرین شانس تو – Last Chance U – 2016

این سریال مستند به جای ورزشکارهای حرفه‌ای به تیم‌های فوتبال کالج می‌پردازد که در هیچ برنامه‌ای جدی حضور نداشته و چندان جلب توجه نمی‌کنند. بنابراین مضامینی مانند آرزوها و رویاهای بازیکن، تلاش‌های آکادمیک و شکست‌ها نمایش داده می‌شود. سریال اورجینال نتفلیکس بازیکنی را نشان می‌دهد که می‌خواهد جایگاه خودش را پیدا کند و میان رستگاری و پا به سن گذاشتن تقلا می‌کند. اوایل سال 2020 اعلام شد که “کورتنی کاکس” (Courteney Cox) تهیه کنندگی و حضور در سریالی اقتباسی از دو فصل اول این سریال را برعهده دارد.


5. بازنده‌ها – Losers – 2019

یکی از درخشان‌ترین و جالب‌ترین سریال‌های مستند تاریخ به کارگردانی و تهیه کنندگی “میکی دازی” (Mickey Duzyj) که به جای تمرکز بر بازیکن‌های حرفه‌ای برنده، به داستان شخصیت‌ها و تیم‌های ناموفق می‌پردازد. این سریال هشت قسمتی بر دنیای ورزش از جمله گلف، کرلینگ، بوکس، دوی استقامت و اسکیت می‌پردازد. حتی داستان‌ها هم از سراسر جهان هستند، نه فقط آمریکا.


4. فرمول 1: رانندگی برای بقا – Formula 1: Drive to Survive – 2019

این سریال پشت صحنه مسابقات اتومبیل سواری و زندگی مدیرها و صاحبین تیم‌های فرمول یک را نشان می‌دهد. با دیدن این سریال می‌فهمیم این افراد نه فقط در مسابقه بلکه در زندگی هم باید به سرعت خود را با همه چیز وفق دهند. بنابراین متوجه می‌شویم چه چیز این مسابقات خیره کننده بوده و این تجارت را میلیاردی می‌کند. این سریال فشارهای وارده بر راننده و جریانات پیش آمده پس از تغییر مالکیت تیم را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


3. ساندرلند تا زمانی که بمیرم – Sunderland ‘Til I Die – 2018

اگر این سریال را ندیده‌اید باید تماشای آن را آغاز کنید. یک سریال مستند نتفلیکس درباره وقایع کلوپ انگلیسی فوتبال ساندرلند، در فصل 2017-18 که به قهرمانی نرسید. بنابراین احساسات و تب و تاب این تیم و طرفداران در فصل اول نمایش داده می‌شود. حالا که دو فصل این سریال گذشته واقعاً دیدنی است.


2. یا بسکتبال یا هیچی – Basketball or Nothing – 2019

سریال مستند شش قسمتی از نتفلیکس درباره زندگی بازیکن‌های تیم بسکتبال آریزونا که می‌خواهند در مسابقات ایالتی برنده شده و افتخار کسب کنند. با دیدن سریال متوجه می‌شویم حتی ستاره‌های کوچک هم می‌توانند سوپراستار باشند. زندگی، داستان و انگیزه‌های آنها الهام بخش است. اگر طرفدار بستکبال هستید و این داستان‌ها را دوست دارید پس سریال را تماشا کنید.


1. محشر – On Point – 2020

یک سریال مستند دیگر درباره بسکتبال که باید تماشا کنید. این مینی سریال ده قسمتی درباره تیم بسکتبال اتلتیک یونین بوده و ستاره‌های ان بی ای مانند “رومئو لانگفورد” (Romeo Langford)، و”کوین دورانت” (Kevin Durant)، “استفن کری” (Steph Curry) و “زاین ویلیامسن” (Zion Williamson) را نمایش می‌دهد. این تیم سال‌ها مسیر ورود به ان بی ای بوده است و این سریال هم زندگی داستان‌های بازیکن‌های دبیرستانی که می‌خواهند به دنیای حرفه‌ای قدم بگذارند را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر مستند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم