بهترین فیلم های ورزشی که در سال 2018 اکران شدند

“ضربه پرقدرت چندان مهم نیست. اینکه با چه قدرتی چیزی را به دست آوری و پیشرفت کنی اهمیت دارد.” این جمله معروف راکی می تواند نسل های آینده را تحت تاثیر قرار دهد. ساختارهای جامعه هرچقدر هم که تغییر کنند، اما راکی برای همیشه درخشان باقی می ماند. ورزش هیچگاه قدیمی نمی شود. این غرایز ابدی و همیشگی برای قلب، جسم و روح انسان جذاب هستند. هیجان ناشی از افزایش آدرنالین که در فیلم های ورزشی رخ می دهد، با هیچ فیلم دیگری قابل مقایسه نیست. افسانه معروف داوود و جالوت در ژانر ورزشی ابدی و جاودانه شده است. احساس باهم بودن عواطف قوی را برمی انگیزد.

سال 2018 در عرصه فیلم های ورزشی چندان موفق نبود. تنها فیلم معروف این سال سری جدید “کرید” بود که راکی در کنار پسر آپولو کرید دیده شد. در این فهرست می خواهیم برترین فیلم های ورزشی سال 2018 را به شما معرفی کنیم. برترین فیلم های بوکس هم در این فهرست دیده می شوند.با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


6. عمو درو – Uncle Drew

یک فیلم ورزشی که شاید به جنبه هنری آن توجه نکنید. این فیلم به مضامین سطحی دنیای سرگرمی می پردازد. و حقیقتا شما را سرگرم می کند. زمانی که دکس تصمیم می گیرد رویای شرکت در تورنمنت راکر کلاسیک استریت شرکت کرده و پس انداز های زندگی را خرج کند، سرنوشت او را بازی داده و به نقطه آغاز بازمی گردد. پس از از دست دادن همه داشته ها، به عمو درو افسانه ای نزدیک شده و او را مجاب می کند تا یک بار دیگر به عرصه بازگردند. در کنار آن ها گروهی از مبارزان هفتادساله نیز تصمیم می گیرند قدرت خود را افسانه ای کنند. این فیلم یک فیلم جالب و سرگرم کننده است. گرچه جنبه های تکنیکی آن ناامیدکننده است، اما اجراها رضایت بخش هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های عاشقانه که در سال 2018 اکران شدند


5. نیایش قبل از سپیده‌ دم – A Prayer Before Dawn

یک فیلم ورزشی با رگه های حقیقی به کارگردانی ژان استیون سوه، و صحنه های آزاردهنده تجاوز گروهی، خودکشی و البته بوکس خشن تایلندی. شیوه فیلمبرداری این صحنه های خشن جالب توجه است. جو کول در این نقش کاملا غرق شده و البته حاصل کارش درخشان بود. “نیایش قبل از سپیده دم” یک ماجراجویی جالب است که همانند یک کنسرت اپرا در انتها پرده ها را به پایین می کشد. اجراهای درخشان در این فیلم در کنار توجه ویژه به روایت در مقایسه با شخصیت ها، از این فیلم یک اثر دیدنی ساخته است. با دیدن این فیلم تحت تاثیر قرار گرفته و انرژی تان مضاعف می شود.

همچنین بخوانید: لیست غم انگیزترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند


4. آماتور –  Amateur

میزان رئالیسم موجود در این درام ورشی باعث می شود تصور کنید شاهد یک داستان واقعی هستید. گرچه این فیلم با اقتباس از داستان بسیاری از ورزشکاران واقعی ساخته شده اما یک کودک نابغه به نام ترون فورت را نشان می دهد که گرچه خجالتی است اما یک بازیکن خارق العاده بسکتبال است. پس از اینکه نبوغ او ثابت می شود در یک مدرسه قرار می گیرد که در آن جا باید مهارت های خود را ثابت نماید. یک فیلم کامل که با مقایسه با درام های ورزشی دیگر، داستان چندان دلچسب و اغواکننده نیست. به جز شخصیت اصلی، شخصیت های دیگر چندان که باید شکل نگرفته اند. با وجود این نقص ها، “آماتور” یک فیلم ورزشی زیباست که حقیقت زندگی یک نابغه و ورزش بسکتبال را نشان می دهد، حقایقی که گاهی ناراحت کننده بوده و به تغییرات بعدی منجر می شوند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خانوادگی که در سال 2018 اکران شدند


3. بورگ در مقابل مک انرو – Borg v. Mcenroe

بیون بورگ سوئدی و جان مک انروی آمریکایی، بهترین تنیس بازان جهان بودند که در تورنمنت افسانه ای ویمبلدون در سال 1980 در مقابل هم قرار گرفتند. سوریر گودناسون بورگ را در نقش یک شخصیت زیبا، ابرقهرمان و ثورمانند نشان می دهد که احساسات خود را پنهان می کند. از سوی دیگر به خرافات اعتقاد داشته و از شهرت و محبوبیت خسته شده است. از سوی دیگر شایا بلاف نقش مک انرو را بازی می کند. مک انرو به دلیل الفاظ خود در مسابقات تنیس شهرت داشت و در این فیلم به عنوان بدترین مبلغ استانداردهای آمریکایی معرفی می شود، به طوریکه حتی از ال کاپون بدتر است. لباف رفتارهای خشمگین و کودکانه او را به معرض نمایش می گذارد. مک انرو نیز یک شخصیت آسیب دیده است.

نقطه قوت این فیلم خط های زمانی آن است که گذشته و آینده و شخصیت های پیشین و جدید را به نمایش می گذارد. مسابقه ویمبلدون این دو همانند مسابقه داوود و جالوت است که تفاوت ها و شباهت های دو شخصیت را نشان می دهد. ورزش وجه اشتراک این دو است و طرفداران آن ها نیز می توانند این موضوع را تایید کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


2. نخستین مسابقه – First Match

مونیک یک یتیم بی خانمان است که به دلیل تفریحات از آخرین خانه هم اخراج شده است. پس از سال ها تنهایی به پدرش دارل نزدیک می شود. دارل که در ابتدا نسبت به او بی تفاوت است، پس از مشاهده فعالیت های دخترش در عرصه کشتی و تیم های مردانه توجهش به او جلب می شود. پس از اثبات قدرت خود در این عرصه، باید در نخستین مسابقه حضور یابد. این فیلم یک داستان زیبا و الهام بخش است که به یک فیلم دیدنی تبدیل شد. رابطه زیبای پدر و دختری نکته جالب این فیلم است. گرچه قسمت اول فیلم کند و آرام پیش رفته، اما قسمت دوم فیلم هیجان انگیز و جالب بوده و بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد. الوایر ایمِنوئل اجرای زیبایی ارائه داده و آینده درخشانی پیش رویش قرار دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


1. کرید دو – Creed II

یکی از دیدنی ترین فیلم های سال که نسخه دوم فیلم “کرید” بوده که مایکل بی.جردن و استالونه به نقش های پیشین آن بازمی گردند. ایوان  دراگو، مبارز شوروی که سه دهه پیش میلیون ها قلب را شکست این بار پسرش همانند او به عرصه مبارزات بازگشته است. داستان “کرید 2” در سال 2018 رخ داده و از سال 1985 آغاز می شود که ایوان دراگو در یک مسابقه تراژیک بوکسور روسی آپولو کرید قهرمان پیشین آمریکایی را کشت. برخلاف آرزوی راکی بالبوآ، آدونیس جانسون پسر آپولو چالش پسر دراگو، یک مبارز خطرناک دیگر را می پذیرد. آدونیس با راهنمایی راکی برای روز موعود تلاش می کند. اکنون، جانسون و بالبوآ باید با یکدیگر رو به رو شوند، درحالی که کابوس گذشته رهایشان نمی کند. بازی در نقش کرید برای مایکل بی.جردن یک فرصت بزرگ بود تا خود را به عنوان یک ستاره ثابت کند و البته در این کار موفق بود.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. الله

    شهریور 29, 1398

    بهترین فیلمها درمورد ورزش کشتی ساخته شده اند.

    پاسخ