معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “استخراج” (Extraction) نسخه 2020

“استخراج” به کارگردانی “سم هارگریو” (Sam Hargrave) فیلمی اکشن-مهیج است که در آن یک مزدور به نام “تایلر ریک” (کریس همسورث، Chris Hemsworth) مأموریت دارد”اوویی” پسر رئیس یک گروه فروشنده مواد را نجات دهد. این فیلم، با داستان پر هیجان خود، غالباً با صحنه‌های مبارزه‌اش به پیش می‌رود. صحنه‌ای اکشن پربار فیلم و داستان آن باعث می‌شود تا انتها محو آن شوید.

مانند دیگر کاراکترها “تایلر” نیز در هنگام نجات دادن “اوویی” مشکلاتی در ذهن خود دارد. در میان راه، اوضاع به قدری پیچیده می‌شود که به نظر هیچ گونه راه فراری وجود ندارد، تا اینکه تایلر بر احساساتش به عنوان یک پدر غلبه کرده و سوگند می‌خورد اوویی را به خانه بازگرداند. جدای از بخش احساسی داستان، صحنه‌های اکشن آن، به قدری جذاب و هوشمندانه ساخته شده‌اند که باعث می‌شوند در جای خود میخ شوید. حالا اگر به دنبال فیلم‌های آدرنالین ساز دیگری مانند “استخراج” می‌گردید، خوش آمدید چرا که ما لیستی از این دست فیلم‌ها، را برایتان آماده کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


7. نجات دهنده – Extraction – 2015

بله، درست است؛ یک فیلم اکشن، خوش ساخت دیگر با این نام وجود دارد. در این فیلم “بروس ویلیس” (Bruce Willis) نقش یک مأمور سی آی ای تحت پوشش را برعهده دارد، داستان از جایی شروع می‌شود که او ربوده شده و خانواده‌اش به عنوان گروگان نگه داشته می‌شوند. با این حال، زمانی که او فرار می‌کند، دنیا بر سر آدم ربایان خراب می‌شود. داستان پیچیده، پرتنش و پر از صحنه‌های اکشن است که همگی این ژانر را تکمیل می‌کند.

همچنین بخوانید: نگاهی تخصصی به سبک کارگردانی ‌ام. نایت شیامالان و بررسی آثار او


6. جان ویک – John Wick – 2014

“جان ویک” به کارگردانی “چاد استاهلسکی” (Chad Stahelski) پر از صحنه‌های اکشن بوده و به طور کلی فوق العاده است. این فیلم با نقش آفرینی “کیانو ریوز” (Keanu Reeves) درباره یک آدمکش بازنشسته است که تصمیم دارد برای مرگ سگش که هدیه‌ای از همسر مرحوم او بود، انتقام بگیرد. “جان ویک” با رئیس سابق خود، که حالا به دشمن او تبدیل شده، روبرو می‌شود. تماشای جان ویک در حال انتقام گرفتن، چیزی است که حتماً می‌خواهید تماشایش کنید.


5. المپیوس سقوط کرده است – Olympus Has Fallen – 2013

این فیلم به کارگردانی “آنتونی فوکوآ” (Antoine Fuqua) اثری اکشن-مهیج است که فیلمنامه ای جالب توجه دارد. تکاور سابق ارتش “مایک” (جرارد باتلر، Gerard Butler) حالا یک مأمور مخفی است که مسئولیت “رئیس جمهور” (آرون اکهارت، Aaron Eckhart) و خانواده او را بر عهده دارد. ماه‌ها پس از مرگ بانوی اول، حمله‌ای به کاخ سفید صورت می‌گیرد، و مایک باید از رئیس جمهور و پسرش محافظت کرده و اجازه ندهد آنها به گروگان گرفته شوند. این فیلم هیجان زیادی دارد. همزمان که دشمن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، مایک از ترفندهای جدیدی استفاده می‌کند تا همه را نجات دهد.


4. ربوده شده – Taken – 2008

“ربوده شده” فیلمی اکشن-مهیج است که داستانی تاثیرگذار دارد. “پی یر مورل” (Pierre Morel) کارگردان فیلم بوده و “لیام نیسون” (Liam Neeson) در نقش “رایان مایلز” بازی می‌کند. داستان از این قرار است که مایلز مأمور سابق سی آی ایی است، دختر مایلز و دوست او به دست دلالان جنسی ربوده شده‌اند. “ربوده شده” از معدود فیلم‌های اکشنی است که به داستان توجه خاصی داشته است. این داستان اکشن پر از استراتژی‌های هوشمندانه‌ای است که باعث می‌شود بهتر و بهتر شود.

همچنین بخوانید: معرفی 13 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ربوده شده (Taken)


3. ترانسپورتر – Transporter – 2002

“ترانسپورتر” به کارگردانی “کوری یوئن” (Corey Yuen) و “لوئیس لترری” (Louis Leterrier) فیلمی کلاسیک است که باعث شد “جیسون استاتهام” (Jason Statham) به شهرت برسد. کاراکتر او “فرانک مارتین” یک مزدور سرسخت است که “ترانسپورتر” نام دارد. او مردی کم حرف است، هر چیزی که باشد را انتقال می دهد، اما هیچ سوالی نمی‌پرسد. اما، زمانی که دستور می‌گیرد زنی را منتقل کند، همه چیز تغییر می‌کند. این فیلم، داستانی پر پیچ و خم دارد که سرگرمتان خواهد کرد.


2. جان سخت – Die Hard – 1988

این فیلم کلاسیک اکشن-مهیج حتی چراغ‌های کریسمس را نیز در پشت صحنه خود دارد. “جان سخت” به کارگردانی “جان مک تیرنان” (John McTiernan) درباره کارآگاه “مک کلین” (بروس ویلیس) است، که مأموریت دارد از گروگان شرکت ناکاتومی محافظت کند. خارج از وظیفه، او عاجزانه در تلاش است تا با همسرش کنار بیاید، اما زمانی که یک گروه مسلح به رهیری “هانس گربر” (آلن ریکمن، Alan Rickman) به شرکت حمله می‌کنند، همه چیز تغییر می‌کند. تمامی کاراکترها به خالصی هر چه تمام‌تر طراحی شده اند بنابراین به هیچ عنوان از آن دلسرد خواهید شد. با اینکه این فیلم کلاسیک است، اما اگر تا به حال آن را تماشا نکرده‌اید، باید بگویم وقتش رسیده بالاخره این کار را انجام دهید.


1. اولتیماتوم بورن – The Bourne Ultimatum – 2007

این فیلم اکشن-مهیج به کارگردانی “پاول گرین گرس” (Paul Greengrass) با داستان، و صحنه‌های تنش زای خود بیننده را جذب می‌کند. “اولتیماتوم بورن” که قسمت سوم این مجموعه است، با روایت اکشن خود بهترین دقایق را برایتان به ارمغان می‌آورد. “جیسون ورن” (مت دمون، Matt Damon)، ناگهان از خوابی برمی‌خیزد و متوجه می‌شود هویتش پاک شده و خانواده‌اش به قتل رسیده‌اند. این فیلم پر از فلش بک‌هایی است که در خاطر بورن، مشغول تماشای آن هستیم. او با موانع و خطرات زیادی روبرو شده و تلاش می‌کند از داستان سر در بیاورد. این فیلم برای داستان فراموش نشدنی خود، در جایگاه اول پرتنش‌ترین فیلم قرار دارد و بیننده را محو خود می‌کند.

همچنین بخوانید: رده‌بندی برترین فیلم‌های مت دمون (Matt Damon) براساس امتیاز راتن تومیتوز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. حسین

    اردیبهشت 27, 1399

    فیلم در سبک جاو ویک و خیلی عالی تر از اون polar هست

    پاسخ

  2. علی

    اردیبهشت 21, 1399

    جان ویک خیلی بیخوده بخاطر یه سگ هزار تا انسان را میکشه

    پاسخ

    • Mary در پاسخ به علی

      تیر 17, 1399

      داستان و روند فیلم جان ویک با سلیقه های خاصی جور در میاد اگه این فیلم رو بپسندی بدون شک میره جز بهترین فیلم هات و بلعکس

      پاسخ

    • اميررضا در پاسخ به علی

      تیر 17, 1399

      من ازت خواهش ميكنم اصلا راجع به هيچ فيلمي هيچ جا نظر نده

      پاسخ

    • Wolf در پاسخ به علی

      شهریور 7, 1399

      چیزی نمیدونی حرف نزن اگه دقت کنی اون سگ آخرین و تنها خاطره از زنش بود اون داغدار بود که زنش رو از دست داده و همون موقع به خونش حمله میکنن و آخرین خاطره زنش رو میکشن درواقع بخاطر بخاطر زنش کشت اونهارو نه فقط یه زن(فقط نسخه اولشم بخاطر اون سگ بود نسخه دوم و سوم)چه ربطی به سگه دارن؟؟

      پاسخ

  3. علب

    اردیبهشت 19, 1399

    سلام. خیلی عالی هست ممنون از معرفی فیلم من همیشه دنبال میکنم بازم ممنون از خدماتی که ارائه میکنید.

    پاسخ