آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 53)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. لباس غواصی و پروانه – The Diving Bell and The Butterfly – ۲۰۰۷

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: جولیان اشنابل (Julian Schnabel)

بازیگران: متیو آمالریک، ماکی فون سیدو، امانوئل سنیه

تریلر فیلم

یک درام زندگی‌نامه‌ای زیبا و متفاوت درباره خاطرات ژان-دامینیمک بابی، ویراستار فرانسوی مجله فرانسوی ال. اما این فیلم به این جنبه از زندگی او توجه نمی‌کند. بابی در سن ۴۳ سالگی به سکته دچار شده و با فلج شدن کل بدنش دیگر حتی فعالیت‌های یک فرد معمولی، از حرف زدن تا تکان خوردن هم از او برنمی‌آید. ذهن او زنده بوده و در یک جسم فلج زندانی شده است. این فیلم زیبا با بازی متیو آمالریک زندگی غم‌بار این مرد و تفکرات، رویاها، تخیل و احساسات درونی‌اش را به تصویر می‌کشد. او که نمی‌توانست این شرایط را تحمل کند، تصمیم گرفت یک تکنیک منحصر به خود ایجاد نماید که در کتاب درباره آن صحبت شده است. یک شاهکار دیدنی که نشانه تحقق احتمالات است و احساسات را به تصویر می‌کشد.


2. جوکر – 2019 – Joker

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: تاد فیلیپس (Todd Phillips)

بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز

تریلر فیلم

“جوکر” فیلمی است که تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر می‌کند، داستانی که با گذر زمان ذهن مخاطبش را بیشتر و بیشتر به چالش کشیده و باعث می‌شود از خشونتی که نمایش می دهد لذت ببرید! واکین فینیکس در این فیلم اجرای خارق‌العاده‌ای داشت و باعث شد جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. داستان فیلم به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می شود.


3. بامبلبی – 2018 – Bumblebee

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: تراویس نایت (Travis Knight)

بازیگران: هیلی استاینفلد، جان سینا، ریچل کرو

تریلر فیلم

سال ۱۹۸۷ رباتی به نام “بامبلبی” به دنبال سرپناهی در یک شهر ساحلی واقع در کالیفرنیا می‌گردد. “چارلی”، دختری که به زودی هجده ساله خواهد شد و به دنبال پیدا کردن جایگاه خود در دنیا است، او را زخم‌خورده و شکسته پیدا می‌کند و به او کمک می‌کند تا اینکه هر دو آنها با مشکلات و اتفاقاتی رو به رو می‌شوند. صحنه‌های اکشن این فیلم جذاب و دیدنی بوده و داستان فیلم نیز احساسات شما را درگیر خواهد کرد.


4. مگی – 2015 – Maggie

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: هنری هابسون (Henry Hobson)

بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، ابیگیل برسلین، جولی ریچاردسون

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره پدری به نام وید است که دخترش طی اتفاق وحشتناکی به ویروسی که انسان را تبدیل به موجودی خون‌خوار و ترسناک به نام زامبی می‌کند، آلوده می‌شود. وید سعی می‌کند به هر طریقی که شده از تبدیل شدن دخترش به زامبی جلوگیری کند. برای همین او تمام رفتارهای مگی را زیرنظر می‌گیرد و در این راه مشکلات زیادی سر راهش قرار می‌گیرد.


5. بوک اسمارت – 2019 – Booksmart

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: اولیویا وایلد (Olivia Wilde)

بازیگران: کیتلین دیور، بنی فلداستین، جسیکا ویلیامز

تریلر فیلم

یک کمدی حال خوب کن و جذاب که آخر هفته خوبی را برایتان رقم خواهد زد! داستان فیلم درباره دو دختر نوجوان است که در آستانه فارغ‌التحصیلی از دبیرستان هستند و دقیقا در آخرین روز مدرسه متوجه می‌شوند که تمام این مدت مشغول درس خواندن بودند و هیچ جایی برای تفریح در زندگی‌شان باز نگذاشتند؛ درحالی که دیگر دوستانشان در کنار درس خواندن کارهای متفاوت دیگری هم انجام داده‌اند به اندازه آنها هم موفق بوده‌اند. مالی و ایمی تصمیم می‌گیرند که آخرین روز دبیرستانشان را متفاوت بگذرانند.


6. یک روز – 2011 – One Day

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: لون اسچرفینگ (Lone Scherfig)

بازیگران: آن هاتاوی، جیم استرجس، جودی ویتاکر، تام میسون

تریلر فیلم

“اما” و “دکستر” در شبی که به مناسبت فارغ‌التحصیلی برپا شده، تمام مدت زمان شب را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند و این شب را به خاطره‌ای به یادماندنی تبدیل می‌کنند. طبیعی است که بعد از این شب هرکدام از آنها به سمت زندگی خودشان خواهند رفت تا سرنوشت خودشان را تعیین کنند، ولی اما و دکستر تصمیم می‌گیرند تا هر سال در روز 15 جولای (روز فارغ التحصیلی) با یکدیگر قرار بگذارندو این شروع یک داستان عاشقانه زیبا و دیدنی می‌شود.


7. جین ایر – 2011 – Jane Eyre

ژانر: عاشقانه، تاریخی

کارگردان: کری فوکوناگا (Cary Joji Fukunaga)

بازیگران: مایکل فاسبندر،‌ میا واشیکوفسکا، جودی دنچ

تریلر فیلم

جین که دختری باهوش و رُک گو است در کودکی به مدرسه‌ای شبیه نوانخانه با مدیری سختگیر سپرده می‌شود. در آغاز به دلیل همین ویژگی او بقیه دختران از سخن گفتن با او منع می‌شوند. جین تنها یک دوست پیدا می‌کند که او هم پس از مدتی بر اثر بیماری، جان خود را از دست می‌دهد. چند سال بعد، جین که دختری زیبا شده به عنوان معلم به یک خانه اعیانی نقل مکان می‌کند و با شاگردش، دختر صاحبخانه که مادر ندارد، روابط عاطفی محکمی برقرار می‌کند. کمی بعد او و دایی دخترک، نیز به هم علاقه‌مند می شوند. دایی دختر از جین تقاضای ازدواج می‌کند و جین می‌پذیرد. اما در زمان برگزاری مراسم در کلیسا، وکیلی از راه می‌رسد و با اظهار اینکه مرد قبلا ازدواج کرده مانع از عروسی آن دو می‌شود.


8. جستجو – 2019 – Looking Up

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: دنگ چائو (Deng Chao)

بازیگران: دنگ چائو، بای یو، شائو بینگ

آیا تا به حال در موقعیتی از زندگی، چه خوب چه بد، گیر کرده‌اید که ناگهان به کل زندگی و مسیرهایی که طی کردید و کسانی که باعث شدند به این نقطه که هستید برسید فکر کنید؟ داستان “جستجو” درباره یک فضانورد است که در فضا گیر می‌کند و در این زمان به اتفاقاتی که او را به آن نقطه رساندند فکر می‌کند. این فیلم سفر سخت او را به تصویر می‌کشد، او در خانواده‌ای محروم به دنیا آمده بود و کودکی سختی را پشت سر گذاشت، اما این ایمان پرشور پدرش بود که باعث شد رویاهایش را دنبال کند. تمامی این اتفاقات، چه خوب چه بد با هم گره خورده و یکی می‌شوند و او به این فکر می‌کند که آیا می‌تواند تسلیم شود و از همه چیز دست بکشد؟


9. بامبایریا – 2019 – Bombairiya

ژانر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: پیا سکینیا (Pia Sukanya)

بازیگران: رادیکا آپت، عادل حسین، سیدانت کاپور

تریلر فیلم

داستان این فیلم موفق درباره دختری به نام مگنا است که گوشی‌اش دزدیده شده و با افرادی از قبیل افسران پلیس، بازیگران، سیاست مداران تا قاتلین، مواجه می‌شود. یک کمدی سیاه که نمای تازه شهر بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد را نشان می‌دهد. کارگردانی موفق به همراه بازی بی عیب و نقص بازیگران، این فیلم را به یک اثر دیدنی در ژانر خودش تبدیل کرده است.


10. عروسک‌های زشت – 2019 – Ugly Dolls

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: کلی اشبری (Kelly Asbury)

صداپیشگان: کلی کلارکسون، جنل مونی، واندا سایکس

تریلر فیلم

داستان انیمیشن “عروسک های زشت” راجع به شخصیتی به نام “ماکسی” و گروهی از عروسک‌های زشت است که بعد از سفری طولانی از سرزمین عروسک‌های زشت به شهری به نام “پرفکشن” می رسند؛ همه اعضای این شهر آدم‌های عالی و کاملی هستند و هیچ نقصی ندارند. عروسک‌های زشت با کسی به نام “لو” آشنا می‌شوند که برای آموزش عالی بودن دنبال شاگرد می‌گردد و تحت آموزش‌های او قرار می‌گیرند. در نهایت عروسک‌های زشت یاد می‌گیرند که باید خودشان باشند و این مهم‌تر از کامل بودن است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آبتین

    اسفند 3, 1398

    جین ایر فیلم زیبایی و کسایی که به ژانرهای کلاسیک علاقمندهستند پیشنهاد میکنم به هیچ وجه از دستش ندن البته برای خود من این رویه که اول کتاب رو بخونم و بعد فیلم رو ببینم جذاب تر بود براهمین پیشنهاد میکنم اونایی که دوست دارن تمام جزئیات داستان رو بدونن ابتدا کتاب رو بخونن بعد فیلم رو ببینم

    پاسخ