بیوگرافی کامل آرنولد شوارتزنگر به همراه 21 حقیقت جالب از زندگی او

آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) در ابتدا به‌عنوان یک بدن‌ساز به شهرت رسید و سپس از این توانایی برای تبدیل‌شدن به یک ستاره بزرگ هالیوودی استفاده کرد. او بعدها فرماندار کالیفرنیا شد.

آرنولد شوارتزنگر کیست؟

آرنولد شوارتزنگر در 30 جولای 1947 (7 مرداد 1326) در نزدیکی گراز، در اتریش به دنیا آمد. او به‌عنوان بهترین بدن‌ساز جهان به شهرت رسید و پس‌ازآن به ستاره هالیوودی تبدیل شد. او پس از سال‌ها فعالیت در عرصه سینما به دنیای سیاست وارد شد و در سال 2003 به فرماندار کالیفرنیا تبدیل شد. او در سال 2012 به عرصه سینما بازگشت و در کنار ژان کلود ون دام، بروس ویلیس و سیلوستر استالونه، در “بی‌مصرف‌های 2” (The Expendables 2) ظاهر شد. این فیلم تنها پس از یک هفته و با فروش 28.6 میلیون دلار در صدر گیشه قرار گرفت. فیلم‌های اخیر او عبارت‌اند از “بی‌مصرف‌های 3” (Expendables 3 – 2014) و “نابودگر جنسیس” (Terminator Genisys – 2015).

روزهای اول زندگی

آرنولد شوارتزنگر در 30 جولای 1947 در نزدیکی گراز اتریش به دنیا آمد. او کودکی بسیار دشواری داشت. پدرش، گوستاو، یک رئیس پلیس الکلی و عضو سابق نازی بود که به برادر دیگر آرنولد بیشتر از او، که ضعیف به نظر می‌رسید، اهمیت می‌داد.

گفته می‌شود که گوستاو آرنولد را کتک می‌زد و می‌ترساند و زمانی که می‌توانست این دو نفر را در مقابل هم قرار می‌داد. همچنین آرزوی آرنولد برای بدن‌ساز شدن را مسخره می‌کرد. آرنولد بعدها گفت که در خانه روزهای سختی داشت. به همین دلیل آرنولد بعدها از شرکت در مراسم خاک‌سپاری پدرش که در سال 1972 از دنیا رفت، یا برادرش که در تصادف رانندگی در سال 1971 کشته شد، خودداری نمود.

آرنولد برای فرار از مشکلات خانه به فیلم روی آورد، مخصوصاً فیلم های رگ پارکر (Reg Parker) که یک بدن‌ساز و ستاره درجه‌دو فیلم‌های هرکول بود. این فیلم‌ها آرزوهای آرنولد برای رفتن به آمریکا و رسیدن به رؤیاهایش در آنجا را تحریک می‌کرد. او می‌خواست به این کشور برود. جو وایدر، عضو فدراسیون بین‌المللی بدن‌سازی، سازمانی که مسابقاتی مانند قوی‌ترین مرد جهان یا مستر المپیا را حمایت می‌کند، توانست به او کمک کند.

وایدر شجاعت، شوخ‌طبعی و اراده‌ای که در این بدن‌ساز جوان می‌دید را دوست داشت. او اشتباه نکرده بود. زیرا آرنولد در دوران حرفه بدن‌سازی خود پنج بار جایزه قوی‌ترین مرد جهان و شش بار جایزه مستر المپیا را کسب کرد. شوارتزنگر که در سال 1968 به ایالات‌متحده مهاجرت کرده بود این ورزش را بیش‌ازپیش به مردم شناساند و در مستند سال 1977 به نام “تپش آهن” (Pumping Iron) از جوایز مستر المپیای خود دفاع کرد.

موفقیت در هالیوود

او از ابتدا و از زمان فعالیت خود در زادگاهش آرزوی موفقیت در هالیوود را در سر می‌پروراند. او پس از موفقیت در عرصه ورزش توانست به دنیای سینما راه پیدا کند. او پس از ایفای چند نقش کوچک به دلیل حضور در فیلم “گرسنه بمان” (Stay Hungry – 1976) جایزه بهترین بازیگر جدیدالورود گلدن گلوب را دریافت نمود. قدرت بدنی او باعث می‌شد که برای فیلم‌های اکشن یک انتخاب ایده آل باشد. او در فیلم‌های اکشن سال‌های 1980، ازجمله “کونان بربر” (Conan the Barbarian – 1982)، نقش اصلی را از آن خود نمود. او در فیلم بعدی “نابودگر” (The Terminator – 1984) در نقش ماشین کشتار ظاهر شد. این درام علمی تخیلی ادامه پیدا کرد: “نابودگر 2: روز داوری (Terminator 2: Judgment Day – 1991) و “نابودگر 3: خیزش ماشین‌ها” (Terminator 3: Rise of the Machines – 2003).

او در پشت‌صحنه هم به زندگی پرتلاش خود ادامه داد و با ازدواج با ماریا شرایور، دختر یونیس کندی شرایور و سارجنت شرایور، توانست با خانواده کندی ارتباط برقرار کند. داستان موفقیت آرنولد شوارتزنگر برای همه شگفت‌انگیز است به‌جز کسانی که او را می‌شناسند. جرج باتلر، تولیدکننده و کارگردان “تپش آهن” در مصاحبه‌ای در سال 2003 درباره او گفت، “این مرد رؤیاهای بزرگی در سر دارد. او آمدن خود به آمریکا را یک معجزه دانسته و از آن استفاده می‌کند.”

دوران فرمانداری

شوارتزنگر در سال 2003 در انتخابات فرمانداری کالیفرنیا شانس خود را انتخاب کرد و پیروز شد. در آن زمان این ایالت با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و آرنولد قول داد که ثبات مالی را به این ایالت بیاورد. او اعتمادبه‌نفس خاص خود را به عرصه سیاست آورد و دولت‌مردان را مجبور کرد تا بودجه‌بندی را مدیریت کنند.

او هنوز به‌عنوان فرماندار شرایط مالی این ایالت را بهبود بخشیده، تجارت‌های جدید را رونق داده و از محیط‌زیست حمایت می‌کند. او در سال 2006 در انتخابات بعدی هم موفق شد. او در طول مدت فعالیتش رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده، رونالد ریگان را الگوی خود قرار داد و با یادآوری روزهای نخست خود در آمریکا گفت، “من در زمان ریاست ریگان شهروند آمریکا شدم و او اولین رئیس‌جمهوری بود که من به‌عنوان یک شهروند آمریکایی به او رأی دادم. او الهام‌بخش من بود و باعث شد به‌عنوان یک آمریکایی جدید به خود ببالم.”

اما دومین فعالیت او در این عرصه خوب پیش نرفت بااین‌حال برای حل مشکلات مالی این ایالت تلاش کرد. او پس از ترک مقام خود در ژانویه 2011 تلاش کرد در عرصه محیط‌زیست جایگاه خود را بازیابد. او در مارس همان سال اعلام کرد که با همکاری استان لی، خالق کتاب‌های کمدی، می‌خواهد دوران فرمانداری خود را در قالب انیمیشن به تصویر بکشد.

چند ماه پس از خروج او از عرصه فرمانداری او و همسرش اعلام کردند که می‌خواهند از یکدیگر جدا شوند. به دنبال این خبر شایعه شد که او از خدمتکار خانه‌اش صاحب فرزند شده است. شوارتزنگر و شرایور دارای چهار فرزند بودند: کاترین، کریستینا، پاتریک و کریستوفر. پاتریک راه پدرش را ادامه داد و در کودکی در چند فیلم ظاهر شد، تا اینکه در سال 2018 و در فیلم “خورشید نیمه‌شب” (Midnight Sun) نقش اصلی را به دست آورد.

بی‌مصرف‌ها و بازگشت به هالیوود

در سال 2010 شوارتزنگر در کنار ژان کلود ون دام، بروس ویلیس و سیلوستر استالونه در فیلم “بی‌مصرف‌ها” ظاهر شد. در سال 2012 در کنار این بازیگران در فیلم “بی‌مصرف‌های 2” دیده شد. این فیلم تنها یک هفته پس از اولین اکران 28.6 میلیون دلار فروش داشت و به صدر گیشه دست یافت. او در سال 2012 دوباره در صدر اخبار قرار گرفت زیرا پذیرفت که در اواسط سال‌های 1980 زمانی که با ماریا شرایور زندگی می‌کرد، با همکار خود در “سونیای سرخ” (Red Sonja) یعنی بریگیته نیلسون (Brigitte Nielsen) رابطه داشت. نیلسون در کتاب خاطرات خود در سال 2011، “تو تنها یک‌بار زندگی می‌کنی” (You Only Get One Life) درباره این رابطه نامشروع نوشت اما آرنولد آن را تکذیب کرد تا اینکه در پاییز سال 2012 با انتشار کتاب خاطرات خود، “یادآوری کامل” (Total Recall) آن را پذیرفت.

شوارتزنگر با حضور در “بی‌مصرف‌های 3” در کنار سیلوستر استالونه به بازیگری خود ادامه داد. او همچنین در چندگانه‌ای که باعث شهرتش شده بود ظاهر شد: نابودگر: جنسیس، در کنار جیسون کلارک و امیلیا کلارک. در ژانویه 2017 او در برنامه تلویزیونی The New Celebrity Apprentice با تولید مارک برنت، جای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را گرفت و میزبان این برنامه شد. پس‌ازاینکه این برنامه امتیاز پایین دریافت کرد، دونالد ترامپ در مراسم صبحانه دعای ملی با آرنولد شوخی کرد و گفت، “می‌خواهم به خاطر آن امتیازات پایین برای آرنولد دعا کنم.”

آرنولد در شبکه اجتماعی خود به ترامپ پاسخ داد: “هی ترامپ، من یک فکر خوب دارم. نظرت درباره اینکه شغل‌هایمان را عوض کنیم چیست؟ تو به تلویزیون بیا زیرا در امتیاز گرفتن خبره‌ای و من هم شغل تو را به عهده می‌گیرم، تا مردم دوباره با خیال راحت بخوابند.” بااین‌حال او پس از چند ماه اعلام کرد که در این برنامه حضور پیدا نمی‌کند.

در اوایل سال 2018 که الیزا دوشکو (Eliza Dushku) همکار سابق او در فیلم اکشن “دروغ‌های حقیقی” (True Lies) در سال 1994، اعلام کرد که در زمان فیلم‌برداری این فیلم که تنها 12 سال داشت توسط طراح هنرهای رزمی مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، شوارتزنگر این توییت را قرار دارد: “من شوکه شدم و برای الیزا متأسفم اما به او افتخار می‌کنم که یک بازیگر بااستعداد و یک زن قوی است، او واقعاً شجاع است.”

او در مارس 2018 در بیمارستان لس‌آنجلس بستری شد تا عمل دریچه مصنوعی را انجام دهد اما این عمل موفقیت‌آمیز نبود و مجبور شد عمل قلب باز انجام دهد که موفق بود. سخنگوی او اعلام کرد که آرنولد پس از مدتی استراحت با گفتن این کلمات از جا بلند شد: “من برگشتم”، که دیالوگ معرف نقش او در فیلم “کشتار” بود.


21 حقیقت جالب از زندگی آرنولد شوارتزنگر

  1. برادر آرنولد در سال 1971 در یک تصادف رانندگی کشته شد زیرا در حین رانندگی الکل می‌نوشید.
  2. آرنولد هزینه تحصیل برادرزاده‌اش را پرداخت کرد و به او کمک کرد تا به ایالات‌متحده مهاجرت کند.
  3. در زمان فیلم‌برداری “تپش آهن” در ایالات‌متحده پدرش از دنیا رفت اما او در مراسم خاک‌سپاری شرکت نکرد.
  4. آرنولد تا زمان مرگ مادرش با او در تماس بود.
  5. زمانی که هنوز در اروپا بود لقب بهترین بدن‌ساز مرد اروپا را از آن خود کرد و به شهرت رسید.
  1. در مسابقات قوی‌ترین مرد جهان در سال 1966 در لندن پس از چستر یوتون مقام دوم را به دست آورد.
  2. او در سال 1967 لقب قوی‌ترین مرد جهان را از آن خود کرد و با 20 سال سن جوان‌ترین فردی بود که به این عنوان دست یافت.
  3. او در سال 1968 به کالیفرنیا مهاجرت کرد. در این زمان به آجرچینی پرداخت و موفق هم بود. در کنار آن لوازم بدن‌سازی می‌فروخت.
  4. او در سال‌های 1970 بازیگری را آغاز کرد. در این زمان در فیلم‌های “هرکول در نیویورک” (Hercules in New York) و “خداحافظی طولانی” (The Long Goodbye) ظاهر شد.
  5. در سال 1976 جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر جدیدالورود مرد را دریافت کرد.
  6. نقش مهم او در فیلم “کونان بربر” در سال 1982 بود. او در فیلم حرکات رزمی مختلف انجام داد و کمرش آسیب دید.
  1. آرنولد شوارتزنگر در سال 1986 با ماریا شرایور ازدواج کرد. او خواهرزاده رئیس‌جمهور، جان اف کندی است. آن‌ها چهار فرزند دارند: کریستوفر، پاتریک، کریستینا و کاترین.
  2. آرنولد در سال 1984 در فیلم کشتار و در سال 1987 در فیلم “غارتگر” (Predator) ظاهر شد.
  3. او در فیلم‌های دیگر هم ظاهر شد، ازجمله: دروغ‌های حقیقی (1994)، روز ششم (2000)، کشتار 2 (1991)، جونیور (Junior – 1994)، بتمن و رابین (Batman and Robin – 1997)، پایان دوران (End of Days – 1999)، بی‌مصرف‌ها 1،2،3، کشتار 2،3 و بسیاری فیلم‌های دیگر.
  4. او عقاید جمهوری خواهانه دارد و به همین دلیل اغلب نظراتش با سلبریتی های دیگر در تضاد است.
  5. او در سال 2003 و در “برنامه امشب با جی لنو” اعلام کرد که می‌خواهد فرماندار شود.
  6. او در انتخابات پیروز شد و آنقدر موفق بود که در دوره بعدی در سال 2006 هم انتخابات را از آن خود نمود.
  1. او در سال 2011 این مقام را ترک کرد و پس از مدتی ازدواجش پایان یافت. گفته شد که او از یکی از خدمتکارانش صاحب فرزند شد.
  2. کتاب خاطرات او “یادآوری کامل” نام دارد.
  3. از زمان پیروزی دونالد ترامپ در ریاست جمهوری آرنولد و ترامپ نبرد رسانه‌ای خود را آغاز نمودند.
  4. او سال‌ها در سازمان Special Olympics فعالیت داشت که توسط مادرزن سابقش یونیس کندی شرایور راه‌اندازی شده بود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم