10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید

بدون شک “دفتر مرگ” (Death Note) یکی از پربیننده ترین انیمه های جهان است. هرکس که تا به حال “دفتر مرگ” را تماشا کرده باشد رقابت میان لایت یاگامی و ال را از یاد نخواهد برد. هوش سرشار آن ها و اینکه چگونه در هر مرحله یکدیگر را کنار می زدند بسیار جذاب بود. ریوک هم که یکی از محبوب ترین شخصیت ها بود. اگرچه این سریال در سال 2007 به پایان رسید، اما محبوبیت آن هنوز هم پابرجا است. به همین دلیل در اینجا تصمیم گرفتیم 10 انیمه مشابه “دفتر مرگ” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. استاینز؛ گیت (Steins: Gate)

اگر از داستان های پیچیده و سفر در زمان خوشتان می آید حتما باید این انیمه را تماشا کنید زیرا اقتباسی از یک بازی ویدیویی به همین نام محسوب می شود. داستان آن در سال 2010 آکیباهارای توکیو رخ داده و درباره یک دانشمند دیوانه به نام رینتارو اوکابه است که به همراه دوستانش مایوری شینا و ایتارو “دارو” هاشیدا در آپارتمان خانه اش یک آزمایشگاه راه اندازی می کند.


9. کیمیاگر تمام ‌فلزی (Fullmetal Alchemist)

شاید داستان این انیمه در ابتدا چندان جذاب نباشد اما تم سیاهی دارد که به همراه تن فیلم فضای عجیب و غریبی را ایجاد می کند. حتی با وجود موضوع کیمیاگری بازهم داستان آن جدی است. در یک دنیای تخیلی که کیمیاگری یکی از تکنیک های علمی پیچیده آن است، داستان دو برادر کیمیاگر به نام ادوارد و آلفونسو اریک دنبال می شود، که پس از شسکت برای زنده کردن مادر خود به کمک کیمیاگری، اکنون می خواهند با کمک سنگ جادو جسم خود را احیا کنند.

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


8. ترور در رزونانس (Terror in Resonance)

داستان دو نوجوان نه و دوازده ساله که قرار نبود وجود داشته باشند و در کنار هم برای سیاست ژاپن مشکل ساز خواهند بود. آن ها بسیار باهوش هستند و می توانند در کنار هم سیاست را شکست دهند. جالب است که آن ها برای اثبات موجودیت خود تروریسم را انتخاب می کنند.


7. دورارارا!! (Durarara)

این انیمه داستان یک شخصیت اسطوره ای به نام دولاهان است که در یک گنگ اینترنتی زیرزمینی به نام دلار در ایکه‌بوکورو فعالیت دارد. آشوبی که خطرناک ترین مردم ایکه‌بوکورو را درگیر می کند نیز یکی دیگر از مشکلات آنهاست. این سریال سیزده فصل داشت و توسط ASCII Media Works و Dengeki Bunko تولید شد.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی بهترین انیمه های سینمایی جهان


6. پرونده کیندایچی جوان (File of Young Kindaichi)

انیمه “دفتر مرگ” علاوه بر به تصویر کشیدن بازی های ذهنی و شینیگامی درباره رمز و راز نیز بود. اگر به داستان های رازآلود علاقه داشته باشید باید “پرونده کیندایچی جوان” را تماشا کنید. هاجیمه کیندایچی، دانش آموز دبیرستانی، نوه کاراگاه خیالی معروف، کوسوکه کیندایچی، است که طی ماجراجویی های خود باید پرونده های مختلف را حل کند. این پرونده ها حقیقتا جالب هستند و بیننده را به تفکر وامی دارند.


5. رژه مرگ (Death Parade)

این انیمه به ماجرای آنچه پس از مرگ رخ می دهد و سوالات پاسخ داده نشده، می پردازد.با دیدن این انیمه متوجه می شویم که اعمال انسان است که سرنوشت او را پس از مرگ مشخص می کند. خدایان مرگ شینیگامی سرنوشت یک نفر پس از مرگ را قضاوت می کنند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


4. خاطرات آینده (The Future Diary)

اگر به دنبال یک تریلر ترسناک همانند “دفتر مرگ” هستید باید “خاطرات آینده” را تماشا کنید. در هر گام این انیمه ترس از مرگ احساس شده و داستان سیاه و رازآلود آن جذابیت انیمه را افزایش می دهد. آمانو یوکیترو یک پسر تنهاست که دوستان زیادی ندارد و تنها سرگرمی او نوشتن تمام وقایعی زندگی روزمره در داخل تلفن همراه خود و حرف زدن با دوستانی خیالی به نام‌های دئوس که خدای زمان و مکان و مورمور خدمتگزارش است. دئوس تلفن او را به یک دفتر خاطرات آینده تبدیل می کند که می تواند تا حوادث نه روز آینده را پیشبینی کند. یوکیترو متوجه می شود که او و یازده تن دیگر بخشی از یک بازی مرگ و زندگی هستند که توسط دئوس طراحی شده است. هدف این بازی این است که شرکت کنندگان دیگر را کنار زده و برنده از آخرالزمان جلوگیری کند. یونو گاسای، همکلاسی جذاب اما روان پریش او که در سال گذشته به هم قول دادند خالکوبی کنند، تنها کسی است که می تواند از یوکیترو محافظت کند.


3. هیولا (Monster)

دکتر کنزو تنما یک جراح مغز جوان ژاپنی است که در بیمارستان ایزلر مموریال در دوسلدورف کار می کند. او که از سیاست های رفتاری بیمارستان با بیماران ناراضی است، پس از واقعه ای که دوقلوهای جوان و انا را به بیمارستان می آورد تصمیم می گرد همه چیز را تغییر دهد. به سر جوان تیر خورده و انا هم درباره قتل هذیان می گوید. تنما به جای شهردار که دیرتر رسیده، جوان را عمل می کند. جوان زنده می ماند اما شهردار رودکر می میرد، درنتیجه تنما جایگاه اجتماعی خود را از دست می دهد. هاینمان، مدیر بیمارستان، و پزشکان دیگر بر سر راه تنما به طرز عجیبی می میرند و هردو کودک از بیمارستان ناپدید می شوند. پلیس به تنما شک می کند اما از آنجاییکه هیچ مدرکی ندارند تنها می توانند از او سوال کنند.

همچنین بخوانید: لیست 30 شخصیت برتر در تاریخ انیمه ها


2. کد گیاس (Code Geass)

زمانی که صحبت از بازی های فکری است، کد گیاس باید پس از “دفتر مرگ” قرار بگیرد. کد گیاس با وجود طرح ها و استراتژی ها بهترین گزینه علاقه مندان به این ژانر است. این انیمه صحنه های بسیار جذابی هم دارد. لولوش که در یک حمله تروریستی درگیر شده، یک دختر عجیب به نام سی سی را پیدا می کند که با تماس با او و اهدای قدرتی به نام گیاس، جان لولوش را در برابر گارد سلطنتی بریتانیا نجات می دهد. لولوش با این قدرت بریتانیا را که ژاپن را گرفته، شکست داده و نام آن را به منطقه 11 تغییر می دهد.


1. سایکو-پاس (Psycho-Pass)

عدالت و قلمروی آن تغییر کرده اند. در قرن 22 نیروهای ژاپنی با قدرتی به نام سیستم سیبل و فرایند سایکو-پاس می توانند با بررسی وضعیت روانی یک فرد میزان احتمال تبدیل او یک فرد مجرم و دست زدن به جرم را حدس بزنند. سایکو-پاس خوانش استاندارد مردم براساس اطلاعات جمع آوری شده از اعمال روزانه شان است. اگر وضعیت روانی آن ها خوب باشد، قبول می شوند. اما اگر احتمال بروز خطا یا جرم در آن ها حدس زده شود، حتی پیش از دست زدن به جرم هم زیر نظر گرفته خواهند شد.


امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (49)

بستن فرم

  1. GHAZAL

    مرداد 29, 1402

    به نظر من خاطرات آینده یه خورده به دفترچه مرگ شباهت داره و اگه بخوام براش مثال بزنم اینه که تو یه قسمت یکی از شخصیت های اصلی به طرز بدی و ناراحت کننده ای میمیره

    پاسخ

  2. ی بنده خودا:/

    مرداد 19, 1401

    اقا تو این لیست بنظرم بیشترین انیمه هایی ک ب دفترچه مرگ شباهت داشت انیمه مانستر و ترور در رزونانس بود که ترور در رزونانس رو پیشنهاد نمیکنم واقعیتش ولی مانستر واقعا خدا بود عالی بود.. و انیمه رژه مرگ اصلا ربطی به دفترچه مرگ نداره درسته اینم روانشناختی هس ولی وقتی رو سایت کلیک کردم نوشته بودید شبیه دفترچه مرگ ک هیچیشون ربط نداره.. ولی خب انیمه رژه مرگ هم خیلی قشنگ بود

    پاسخ

  3. نانا

    فروردین 7, 1401

    کد گیاس که اورریتده و بنظرم خیلی خسته کننده بود .حیف نتم.نتونستم بیشتر از ده یازده اپیزود تحملش کنم.لولوش بعنوان پروتگنیست خیلی زشت بود😅 قدرت سوپرنچرالشون هم جالب نبود.شخصیتهای زنش هم همه عشق لولوش و بیفایده.ولی مانستر بینظیر بود👌👌👌.دث نوت بدک نبود بیشتر کاراگاهی بود تا سوپر نچرال.بعد از مرگ ال خسته کننده شد ولی ناچاری تا تهش بری.ضد زن هم بود.بقیه تو نوبتن.

    پاسخ

    • علی در پاسخ به نانا

      فروردین 18, 1401

      حاظرم شرط ببندم قسمت اخر کدو میدیدی اشکت در میومد بدش استراتیژیاش خیلی جذاب بودن ولی انیمه کلا عاشقانه نبود……. فکنم کارگردان جو گرفتش ……… بحثه کلا تا قسمتای اخر همه عشق به خواهرش بود

      پاسخ

    • یکی در پاسخ به نانا

      اردیبهشت 23, 1401

      راستش من خودمو طرفدار هیچ انیمه ای نمیدونم ولی داری در حق کد گیاس نامردی میکنی راستشو بگو اصلن چیزی فهمیدی؟ هرکسی باید به اندازه ذهن خودش توجه کنه و در مورد بقیه چیزا که ذهنش در اونها نمیکشه زر زر نکنه

      پاسخ

    • Blackout در پاسخ به نانا

      آبان 8, 1401

      باید تا قسمت اخر میدیدی، واقعا اخرش اشک آدم در میاد… همه دنیا رو به خاطر خواهرش عوض میکنه اما خب تهشم آدم از همین غصش میگیره که یک اتفاقات خیلی عصاب خوردکنی میوفته… تو یک چیزایی مشکلاتی داره اما قدرت فکری لولوش و ساخت استراتژی هاش با لایت برابری میکرد… همین که مثل اورلرد تا یک قسمتایی انگار همه چیز ضد لولوشه الان یک دفعگی بدبخت میشه و همه چی خراب میشه رو سرش پیش میره به طوری که ادم میگه ای تو روحش این چه تصمیمی بود گرفت گند زد به همه چی، اما بعد یک دفعه همه چی از این رو به اون رو میشه.. برای دیدن همچین انیمه هایی باید عصاب و صبرشم داشته باشی. اما خب همینشم یک انیمه رو خیلی جذاب میکنه

      پاسخ

    • ست در پاسخ به نانا

      تیر 30, 1402

      چرا اسپویل کردی من اصلا نابود شدم!!!

      پاسخ