بیوگرافی اوا مندس از کودکی تا به امروز

اوا مندس یک بازیگر، مدل و خواننده کوبایی – آمریکایی است که در فیلم‌هایی همچون روزی روزگاری در مکزیکو، هیچ، گوست رایدر، اون‌یکی‌ها، ستوان بد: بندر نیواورلئان، روح و دختر در حال پیشرفت، برادر من خوک است، داستان وندل بیکر، خارج از زمان، شب مال ماست، وابسته به تو بازی کرده است. درسال ۲۰۰۸، در نظرخواهی که انجمن جراحان زیبایی دندان در آمریکا از متخصصان این رشته انجام داد، لبخند مندس با کسب رای ۳۸ درصد نظرخواهان به عنوان بهترین لبخند انتخاب شد. در این مطلب بیوگرافی مندس را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

اطلاعات کلی

نام اوا دِ لا کاریداد مندز (Eva de la Caridad Méndez)
متولد 5 مارس، 1974 (14 اسفند 1352)
سن 44 سال
محل تولد میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا
قد 168
شغل بازیگر، خواننده، مدل عکاسی
وضعیت تأهل متأهل (همسر رایان گاسلینگ)

بیوگرافی اوا مندس

اوا مندس (Eva Mendes) یک بازیگر آمریکایی است که به دلیل بازی در فیلم‌های اکشن و درام‌های جنایی شهرت دارد. این بازیگر زیبا و جذاب به دلیل تولد فرزندش برای مدتی از این عرصه کناره گرفته اما به زودی به عرصه سینما بازخواهد گشت.

اوا مندس در کودکی

اوا مندس از خانواده مهاجران اهل کوبا در میامی به دنیا آمد. مادرش در تئاتر چینی‌ها کار می‌کرد و پدرش در بازار و مغازه‌ها گوشت پخش می‌کرد. پس از مدتی والدین او از هم جدا شدند و اوا به همراه مادر به لس آنجلس آمد. او در مدرسه ابتدایی کاتولیک‌ها تحصیل کرد و می‌خواست راهبه شود. سپس به دبیرستان هربرت هوور در گلندل رفت و در سال 1992 از آنجا فارغ التحصیل شد. او می‌خواست برای تحصیلات عالیه به دانشگاه کالیفرنیا در نورتریج برود، به همین دلیل به دانشکده طراحی رفت و در در رشته طراحی داخلی تحصیل نمود.

با این حال پس از دو ترم تحصیلات را رها کرد و پس از حضور در چندین آگهی بازرگانی و موزیک ویدیو تصمیم گرفت بازیگری را ادامه دهد. او در موزیک ویدیو میامی از ویل اسمیت و موزیک ویدیوی Hole In My Soul از گروه راک اروسمیث حضور یافت.

پس از تبدیل شدن به یک بازیگر معروف و اجرای آهنگ Pimps Don’t Cry از گروه موسیقی The Other Guys به همراه رپر معروف زیلو گرین در سال 2010، به عرصه خوانندگی وارد شد. این سلبریتی در سال 2011 آهنگ معروف The Windmills of Your Mind را با تنظیم جدید اجرا نمود.

فیلم‌های او

اوا مندس در سال 1998 در فیلم ترسناک نوجوانانه “کودکان ذرت ۵: زمین‌های وحشت” (Children of the Corn V: Fields of Terror) و کمدی “شبی در راکسبری” (A Night at the Roxbury) نقش مکمل را برعهده داشت. او در همان سال در قسمت‌هایی از سریال معروف “بخش فوریت‌های پزشکی” (ER) و Mortal Kombat: Conquest حضور یافت. او در فیلم سینمایی اکشن “زخم‌های خروج” (Exit Wounds)، فیلم ترسناک “افسانه‌های شهری” (Urban Legends: Final Cut) و فیلم کمدی “برادرم خوک” (My Brother the Pig) نقش‌های کوتاهی را برعهده داشت.

اوا مندس در فیلم روز تعلیم

اوا با بازی در تریلر جنایی “روز تعلیم” (Training Day) به شهرت رسید و فعالیت‌هایش را حرفه‌ای‌تر نمود. این فیلم جوایز مختلفی از جمله جوایز اسکار و MTV را دریافت نمود و اوا مندس هم با واکنش مثبت منتقدین مواجه گشت.

این بازیگر پس از چنین موفقیت‌هایی نقش‌های اصلی را برعهده گرفت، برای مثال، در فیلم اکشن “سریع و خشن” (The Fast and the Furious) و دنباله آن “۲ سریع و ۲ خشمگین” (2 Fast 2 Furious) حضور یافت. فیلم‌های دیگر او عبارت‌اند از: تریلر خارج از زمان (Out of Time)، کمدی چسبیده به تو (Stuck on You)، کمدی رمانتیک هیچ (Hitch)، ملودرام بهش اعتماد کن (Trust the Man)، کمدی اکشن روح سوار (Ghost Rider)، تریلر جنایی شب مال ماست (We Own the Night)، درام “زندگی کن” (Live)، تریلر پاک کننده (Cleaner)، کمدی تراژدی زنان (The Women)، درام جنایی ستوان بد (Bad Lieutenant)، کمدی اکشن اون یکی‌ها (The Other Guys)، ملودرام شب گذشته (Last Night)، درام هولی موتورز (Holy Motors)، اکشن فانتزی روح (The Spirit) و درام جنایی روزی روزگاری در مکزیک (Once Upon a Time in Mexico).

اوا مندس در فیلم سریع و خشن

بازی او در فیلم روح سوار موردجه منتقدین قرار گرفت، اگرچه او معمولاً نقش‌های اصلی را دریافت نمی‌کند اما در این فیلم نقش اصلی را برعهده داشت و در مقابل بازیگر معروف، نیکلاس کیج، حضور یافت. او با بازی در نقش روکاسانا سیمپسون، دوست دختر جانی بلیز، در عرصه سینما جایگاه مهم‌تری به دست آورد.

این بازیگر در سال‌های اخیر تنها در نقش‌های فرعی ظاهر شده است. او در سال 2011 در اکشن جنایی “سریع و خشمگین 5” (Fast Five) و در سال 2012 در درام جنایی “مکانی آن سوی کاج‌ها” (The Place Beyond the Pines) در نقش رومینا حضور یافت.

اوا مندس در فیلم رودخانه گم شده

“رودخانه گم شده” (The Lost River) آخرین فیلم با حضور اوا مندس است که در سال 2014 اکران شد. این تریلر فانتزی به کارگردانی رایان گاسلینگ درباره یک مادر مجرد است که پسرش راه رسیدن به شهر رودخانه گم شده در زیر آب را یافته است. این فیلم درباره یک شهر زنده بود که به دلیل ساخت آب انبار ساکنانش آن را ترک کردند. افرادی که در رودخانه گم شده ماندند امیدوارند که یک روز بتوانند از طلسم این شهر رها شوند.

زندگی شخصی

اوا مندس از سال 2002 با کارگردان، فیلم نامه نویس و تولیدکننده، جرج آگستو ارتباط داشت. اما آن‌ها پس از 8 سال از رابطه‌شان خسته شده و از هم جدا شدند.

اوا مندس و همسرش رایان گاسلینگ

اوا در فیلم برداری فیلم مکانی آن سوی کاج‌ها با بازیگر کانادایی رایان گاسلینگ آشنا شد. اما در پایان سال 2013 از هم جدا شدند. پس از مدتی به هم بازگشتند و باهم ازدواج کردند. در سپتامبر 2014 دخترشان اسمرالدا آمادا گاسلینگ و در آوریل 2016 دختر دیگرشان آمادا لی گاسلینگ به دنیا آمدند.

اوا مندس یک گیاهخوار است که نه تنها به دلیل اخلاقی آن را انتخاب کرده و بلکه معتقد است نخوردن گوشت به سلامت فرد کمک می‌کند. او همچنین مدیتیشن هم می‌کند.

اوا مندس به همراه همسر و دخترانش

او مدل شرکت آرایشی Revlon است و خط تولید رختخواب و ظروف دارد که محصولاتش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدیمی آمریکا یعنی Macy’s به فروش می‌رسند.

عکس او دو بار در سال‌های 2006 و 2007 بر جلد مجله ماکسیم قرار گرفت. طبق نظرسنجی‌های این مجله او در سال 2012 جز زیباترین زنان جهان بود. او همچنین جز 99 زن جذاب جهان است. تعجبی ندارد که کاربران اینستاگرام به دنبال تصاویر برهنه او باشند.

اوا مندس در امروز

اوا مندس در فوریه 2017 در مراسم اسکار در لس آنجلس شرکت نداشت و این موضوع طرفداران او را ناراحت کرد. این رفتار او برای بسیاری جالب است زیرا گاسلینگ با خواهرش به این مراسم رفت نه همسرش. این رفتار باعث شد اخبار جدایی این زوج به گوش برسد.

اما به زودی مندس دلیل غیبت خود را توضیح داد. به گفته او مادر بودن آنقدر او را درگیر کرده که نه تنها از سینما بلکه از رویدادهای اجتماعی هم فاصله گرفته است.

“چیزی که مردم درباره من نمی‌دانند این است که دوست دارم در خانه بمانم. به همین دلیل به جای حضور در فرش قرمز ترجیح دادم پیش دخترانم باشم.” – گفته اوا مندس به روزنامه نگاران درباره غیبتش

رایان و اوا پس از مدتی باهم در انظار عموم ظاهر شدند تا به شایعات پایان دهند. این بار فرزندانشان را در خانه گذاشته بودند. آن‌ها به دیزنی لند رفتند. پاپاراتزی ها هم از این فرصت استفاده کردند زیرا آن دو معمولاً در انظار ظاهر نمی‌شوند.

از تولد دومین دختر اوا یک سال می‌گذرد و او در این مدت تلاش کرد وزن خود را کاهش دهد. به گفته او این کار آسان نبود اما نتیجه گرفت. او توانست به ظاهر ایده آل خود دست یابد (قد او 168 و وزنش 61 کیلو است).

این بازیگر سینما می‌گوید – “من در طول روز وقت ندارم بنشینم و در خانه غذای ناسالم نداریم. در این صورت می‌توانم الگوی خوبی برای دخترانم باشم.”

او از رژیم‌های مختلف استفاده می‌کند اما در منوی غذایی خانواده او گوشت دیده نمی‌شود. او روز خود را با خوردن غذاهای حاوی تخم مرغ، مانند نیمرو و تست شروع کرده و برای نهار و شام کینوآ یا ماهی سالمون با برنج و سالاد می‌خورد. به گفته او غذا تنها سوختی برای عملکرد اندام‌های بدن است نه چیز دیگر.

او همچنین سه بار در هفته به تمرینات قدرتی و فعالیت‌های فیزیکی می‌پردازد. اما پیش از فصل شنا و جلسات عکاسی ورزش خود را به 5 جلسه در هفته افزایش می‌دهد. اوا یک ساعت در باشگاه می‌ماند و این زمان را به خودش اختصاص می‌دهد. اوا در مارس 2017 در عکاسی‌های جدید حضور یافت و مد بهار را نشان داد. او پس از غیبت طولانی‌اش به عرصه عمومی بازگشت و اعلام کرد که با شرکت نیویورک کلکسیون جدید لباس را نمایش می‌دهد.

اوا در عکاسی‌ها کلسکیون جدید لباس‌های بهاره را به نمایش گذاشت. لباس‌های زنانه و سبک لباس‌های روشن او مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

اوا مندس هنوز بیشتر زمانش را به دخترانش اختصاص می‌دهد. در اوت 2017 او به همراه دخترش اسمرالدا به یک رستوران ایتالیایی رفته بود و تصاویرش دیده شد. او دخترانش را به گونه‌ای ترتبیت می‌کند که از رسانه‌های آمریکایی به دور باشند. اگرچه غیبت او از دنیای سینما باعث شده که در اخبار نامی از او برده نشود اما هنوز هنوز هم مجلات دوست دارند تصاویری از این سلبریتی را منتشر کرده و با برنامه‌های خلاقانه او آشنا شوند.

فیلم شناسی

  • بخش فوریت‌های پزشکی (ER)
  • زخم‌های خروج (Exit Wounds)
  • روز تعلیم (Training Day)
  • روزی روزگاری در مکزیک (Once Upon a Time in Mexico)
  • سریع و خشن (The Fast and the Furious)
  • هیچ (Hitch)
  • خارج از زمان (Out of Time)
  • روح سوار (Ghost Rider)
  • شب مال ماست (We Own the Night)
  • روح (The Spirit)
  • شب گذشته (Last Night)
  • هولی موتورز (Holy Motors)
  • دختر در حال پیشرفت (Girl in Progress)
  • مکانی آن سوی کاج‌ها (The Place Beyond the Pines)
  • رودخانه گم شده (Lost River)

تصاویری از اوا مندس

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم