انیمه لیست 60 تایی از بهترین انیمه های سریالی تاریخ به انتخاب پروشات

از بین همه‌ی انیمه‌هایی که تا به حال پخش شدن و ما ازشون لذت بردیم این 60 تا انیمه جزئی از اون دسته از بهترین انیمه ها هستن که جایگاه ویژه‌ای برای هرکدوم از ما دارن. تو این مقاله سعی کردیم تا لیستی از انیمه‌های هایی که علاوه بر محبوبیت، داستان خوب و تکنیک فوق‌العاده‌ای رو هم دارن کنار هم جمع کنیم و توی این لیست قرار بدیم. برای تهیه این انیمه لیست، از انیمه های قدیمی تا انیمه های 2020 و 2021 رو بررسی کردیم تا بتونیم کامل ترین لیست ممکن رو براتون آماده کنیم. با پروشات همراه باشید.


۶۰- Slam Dunk

ژانر: کمدی، ورزشی، درام، مدرسه، شونن

هانامیچی ساکوراگی به خاطر اخلاق تندش، قد بلندش و موهایی که به رنگ قرمزن شناخته میشه. وقتی که وارد دبیرستان  شوهوکو میشه امیدواری که بالاخره بتونه دوست دختر پیدا کنه؛ تا رکوردش برای ۵۰ بار متوالی رد شدن توسط دخترا در دوران راهنماییش رو بشکنه. بلاخره بعد از یک سری اتفاقات اون به دو تا نتیجه میرسه: «من از بسکتبال متنفرم» و «من به شدت نیاز به دوست دختر دارم».

یک روز یک دختر به نام هاروکا آکاگی میره پیش اون و بدون اینکه از شایعات در مورد اون خبر داشته باشه ازش میپرسه که «تو بسکتبال دوست داری؟». هانامیچی که در نگاه اول عاشق دختر میشه برای اینکه هاروکا رو تحت تاثیر قرار بده میگه «بسکتبال رو دوست دارم» و همین میشه شروع جدید هانامیچی و علاقه‌ای که به بسکتبال پیدا میکنه.

«بازی وقتی تموم میشه که تو تسلیم شده باشی» – مربی آنزای


۵۹- Black Lagoon – مرداب سیاه

ژانر: اکشن، بزرگسال

روکورا اوکجیما یک کارمند ساده که زندگی کسل کننده و یکنواخت داره، تا بالاخره بهش یک شانس داده میشه تا زندگیش رو با یک مسافرت به جنوب شرقی آسیا تغییر بده. سفر کاریش موقعی که توسط گروه مزدوری به نام مرداب سیاه گرفته میشه به پایان میرسه. مرداب سیاه قصد داره از اوکجیما به عنوان گروگان برای معامله استفاده کنه رئیس اوکجیما ترجیح میده اون رو رها کنه تا پای معامله بیاد. اوکجیما که بهش خیانت شده تصمیم میگیره به گروه مرداب سیاه بپیونده. و حالا باید با شرایط جدیدش سریعا کنار بیاد.

« اگه زیادی به زندگی بچسبی، زندگیت رو در ترس از مرگ میگذرونی و این ترس باعث میشه تا تصمیم‌های احمقانه بگیری» – روی


۵۸- ‌.Bakuman

ژانر: کمدی، عاشقانه، شونن، درام

موریتاکو ماشیرو از دوران کودکی عاشق این بود که نویسنده مانگا بشه درست مثل عموش اما بعد از تراژدی که برای عموش اتفاق افتاد خانواده‌اش بهش این اجازه رو نمیدن تا اینکه یک روز همکلاسی به اسم آکیتو تاکاگی شاگرد اول مدرسه و کسی که آرزوی نویسنده شدن رو در سرش داره نقاشی موریتاکو رو در دفترش میبینه و از اون میخواد تا با هم یک مانگا بکشن بعد از پیاده کردن انواع فن ها برای راضی کردن ماشیرو ماشیرو متوجه بشه که اگه بتونه یک مانگای پرطرفدار بنویسه میتونه از دختر مورد علاقه اش میهو آزوکی رو بدست بیاره برای همین این دو همکاری خودشون رو شروع میکنن به امید اینکه بزرگترین مانگاکای ژاپن بشن.

«چرا آدما باید کار کنن؟ من دلم میخواد فقط بخورم و بخوابم! من بهتر بود به عنوان یک پاندا توی باغ وحش بدنیا میومدم» -کازویا هیرامارو


۵۷- Shokugeki  no Souma – جنگ‌ غذاها!

ژانر: ایچی، مدرسه، شونن، غذا!!

سوما یوکیهیرا که از دوران کودکی در غذاخوری پدرش کار میکرد. شکست دادن پدرش و سرآشپز شدن در این غذاخوری آرزوی یوکیهیرا بود. اما با تصمیم ناگهانی پدرش برای بستن غذاخوری و رفتن به خارج برای اینکه بتونه آشپزیش رو در کل دنیا بتونه امتحان کنه یوکیهیرا به یک مدرسه آشپزی توتسکی فرستاده میشه. مدرسه ی ممتازی که فقط ۱۰ درصد از شاگردانش فارغ التحصیل میشن. این مدرسه برای شوکوگکی یا مبارزاتش شناخته میشه که دانش آموزان با استفاده از آشپزی در مقابل هم قرار میگیرن. سوما بعد از ورود به این مدرسه در تلاشه تا مرزهای آشپزی خودش رو گسترش بده تا یک روزی بتونه پدرش رو شکست بده.

«تلاش‌های زیاد و شکست‌های زیاد باعث میشن که یک غذا درخشش داشته باشه.» – یوکیهیرا سوما


۵۶- Ansatsu Kyoushitsu – کلاس ترور

ژانر: اکشن، کمدی، مدرسه، شونن

یک موجود ناشناخته نصف کره‌ی ماه رو از بین میبره. اونوقت بچه‌های کلاس سوم ای با یک ماموریت مواجه میشن: موجود ناشناخته رو ترور کنید یا بلایی که به سر کره ماه اومد به سر زمین میاد. موجود ناشناخته که به اسم کورو سنسی شناخته میشه میتونه با سرعت ۲۰ ماخ پرواز کنه که باعث میشه به راحتی جلوی هرگونه اقدام به تروری رو بگیره. علاوه بر اون نخاله‌های کلاس سوم ای میفهمن که این موجود ناشناخته با بازوهای عجیب غریبش بهترین معلمی بوده که تا به حال داشتند.

«فرق بین یک تازه‌کار و استاد اینه که تعداد شکست‌هایی که استاد تجربه کرده از تعداد تلاش‌هایی که یک تازه‌کار کرده بیشتره» – کوروسنسی


۵۵- Akame ga Kill

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، درام، شونن

نایت راید یکی از شاخه های ارتش انقلابیه که هدفش سرنگونی نخست وزیره. آنست که حرص و طمع برای قدرت باعث شده از بی تجربگی های امپراطور کودک استفاده کنه. کشور بدون رهبر قوی و مهربانه و مردم عادی رها شدن تا در فقر و جنگ و ویرانی غرق بشن. اعضای نایت راید همه قاتلانی باتجربه هستن و آنها میدونن که گرفتن زندگی کاری دور از شایستگیه و آنها به خاطر این کار با مجازات روبه‌رو میشن. با این حال آنها بی رحمانه هرکسی را که در راه انقلاب ایستاده از بین می‌برن و یا به قتل میرسونن.

جدیدترین عضو گروه قاتلان تاتسومیه پسر نابالغی که برای کمک به روستاش زادگاهش را رها کرده و به پایتخت آمده. این انیمه داستان تاتسومی را هنگام جنگ با امپراطوری و مقابله شدن با اسلحه های قدرتمند، دشمنان، چالش هایش در برابر ارزش ها و اخلاقیات، و پیدا کردن جواب این سوال که کشتن برای بهتر شدن جامعه کار درست یا اشتباهیه رو نشون میده.

«اینطور نیست که نفهمم چی داری میگی، میخوای دنیا رو عوض کنی؟ میفهمم همه‌ی ما اینو میخوایم. اما این به تو حق این رو نمیده که با زندگی مردم بازی کنی. تو نمیتونی هرچیزی رو که دلت خواست نابود کنی.» – لوبوک


۵۴- Bungo stray dogs – سگ‌های ولگرد بونگو

ژانر: معمایی، رازآلود، اکشن، ماوراءالطبیعه

انیمه Bungo stray dogs

این انیمه داستان شخصیت‌هایی با قدرت ماورا طبیعی خاص است که در یک آژانس کارآگاهی مسلح کار می‌کنند. وظیفه این آژانس این است که پرونده‌هایی که به آن سپرده می‌شود، از پیدا شدن یک گربه تا ماموریت‌های درخواستی دولت، همه‌ی معماها را حل کند. اما همه چیز به راحتی پیش نمی‌رود. سرکار این آژانس کارآگاهی در بسیاری از پرونده‌های خود با مافیای بندر است. گروهی که اعضای آن مانند آژانس کارآگاهی قدرت ماورا طبیعی دارند. رقابت بین این دو گروه در شهر یوکوهاما این انیمه را بسیار دیدنی و جذاب کرده است.

«مردم به این نیاز دارند که توسط شخص دیگری بهشان گفته‌ شود ارزش زنده بودن را دارند، وگرنه نمی‌توانند به زندگی کردن ادامه دهند.» – آتسوشی ناکاجیما


۵۳- Kaguya-sama: love is war – کاگویا ساما: عشق یک جنگ است

ژانر: کمدی-عاشقانه، برشی از زندگی

انیمه love is war

کاگویا شینومیا دختر یک خانواده‌ی بسیار ثروتمند است. میوکی شیروگانِ از یک خانواده‌ی معمولی است اما در مدرسه رتبه‌ی اول را دارد. این دو معاون و رئیس شورا آکادمی شوچیین هستند و همه فکر می‌کنند که این دو زوج عالی هستند و با اینکه میوکی و کاگویا همدیگر را دوست دارند، غرور هیچ کدام اجازه نمی‌دهد که علاقه‌اش را به دیگری اعتراف کند. بنابرین جنگی بین آن‌ها آغاز می‌شود که ببینند کدام  یک در مجبور کردن دیگری به اعتراف علاقه‌اش برنده می‌شود.

«اگر عشق واقعی باشد، من آماده ام که حتی یک انفجار را بپذیرم.» – کاگویا شینومیا


۵۲- Natsume Yuujinchou- ناتسومه و کتاب دوستان

ژانر: برشی از زندگی، ماوراءالطبیعه، درام، فانتزی، شوجو

پسري نوجوان به نام “ناتسومه تاکاشی”، از دوران کودکیش میتونست “ارواح” را ببینه، اما مخفس نگهداشتن اين توانايی زندگی را براش مشکل کرده. وقتی که  تاکاشی کتابی به نام “کتاب دوستان” را از مادربزرگش “ناتسومه ريکو” به ارث میبره، همه چيز تغيير میکنه. اون میفهمه که مادربزرگش،  قدرتی مثل او داشته و ميفهمه چرا هميشه “ارواح” خوب و بد به سراغ او میان.بعد از فهمیدن معنای واقعی “کتاب دوستان” که به او اجازه میده ارواح ليست شده در صفحات آن را کنترل کنه، “ناتسومه” سفری را به همراه محافظ خود، “مادارا”،در پيش میگیره تا ارواح را از قراردادشان با “ريکو” آزاد کنه.

«وقتی که مجبور نیستی لازم نیست دروغ بگی.» – کانامه تانوما


۵۱- Great Teacher Onizuka – اونیزوکا معلم خوب

ژانر: کمدی، دراما، شونن، برشی از زندگی، مدرسه

اونیزوکا رئیس یک باند موتورسوار که بعد از اینکه تصمیم میگیره زندگیش رو عوض کنه هدف زندگیش میشه بهترین معلم دنیا شدن. البته آرزوی اونیزوکا به راحتی به دست نمیاد مخصوصا که رئیس سخت گیر مدرسه پشت سر هم مشکلاتی رو برای اونیزوکا درست میکنه تا اونیزوکا رو از مدرسه بیرون کنه.

«ما نمیتونیم به گذشته برگردیم هرچقدر هم که فکر برگشتن به گذشته خوب و هیجان انگیز باشه. گذشته فقط گذشته است.» – اونیزوکا


۵۰- Hajime no Ippo – اولین قدم

ژانر: کمدی، ورزشی، درام، شونن

ماکونوچی ایپو کل زندگیش آزار و اذیت بوده میشده. اون همش در حال پادوی کردن و کیسه بکس بودن بقیه بود. آرزوی  همیشگیش تغییر پیدا کردنه اما هیچ وقت نه انگیزه‌ای برای تغییر کردن داشت نه شجاعتش رو.  یک روز در جریان یکی دیگه از اذیت‌ها تاکامورا که یک بوکسوره نجاتش میده و ایپو رو که به خاطر آسیب‌هاش بیهوش میشه رو به باشگاه بکسش میبره. وقتی که ایپو هوش خودش را به دست میاره جذب محیط باشگاه می‌شه. تاکامورا یک عکس از همکلاسی هاش را روی کیسه بوکس میذاره و او را مجبور میکنه تا به آن مشت بزنه. همون موقع است که یهو احساس میکنه چیزی در او تغییر کرده و برای همین از تاکامورا می خواد تا او را تمرین بده. تاکامورا که فکر می‌کنه اون توانایی انجام این کار را نداره بهش مأموریتی میده که به نظر غیرممکن می رسه و بهش یک هفته فرصت می‌ده. ایپو با یک اشتیاق ناگهانی برای قویتر شدن برای خودش و برای مادر زحمت کشش به سختی کار میکنه تا ماموریت گفته شده را در زمان مقرر به پایان برسونه و اینگونه است که سفرش برای رسیدن به بالاترین جایگاه بوکس جهان شروع میشه.

«ممکنه زمانی باشه که تلاش برای رسیدن به چیزی کافی نباشه؛ اما مطمئن باشه که اونایی که موفق شدن همشون تلاش زیادی کردن.»  – مربی کاموگاوا


۴۹- Ao no Exorcist – جن‌گیر آبی

ژانر: اکشن، شیاطین، فانتزی، شونن، ماوراءالطبیعه

تنها راه عبور کردن از دنیای انسان‌ها و شیاطین از راه تسخیر کردن بدن انسان‌هاست. ساتان فرمانروای گهنا نمیتونه میزبان مناسبی برای خودش پیدا کنه برای همین در دنیای خودش زندانی شده. در یک تلاش ناامیدانه برای تصاحب کردن زمین پسرش رو به جای خودش میفرسته تا اون بتونه تبدیل به میزبان ساتان برای تسخیر شدن بشه.

این انیمه داستان رین اوکومورا رو دنبال میکنه که به نظر میرسه یک پسر معمولی و کمی دردسر سازه؛ تا یک روز که توسط شیاطین بهش حمله میشه و با فهمیدن اینکه اون پسر ساتان دنیاش از این رو به اون رو میشه. ساتان از اون میخواد تا به گهنا برگرده تا با هم دیگه بتونن زمین رو تسخیر کنن. رین که قصد پیوستن به ساتان رو نداره تصمیم میگیره تا تمرینات خودش رو برای جن‌گیر شدن شروع کنه تا بتونه همراه برادرش یوکیو برای دفاع از زمین مقابل ساتان بجنگه.

« تو به من اعتماد کردی پس من هم به تو اعتماد میکنم، مگه دوستی غیر از اینه؟» – اوکومورا رین


۴۸- Demon slayer: kimetsu no yaiba

ژانر: ماجراجویانه، فانتزی تاریک، هنرهای رزمی

demon slayer انیمه

در این انیمه شیاطین آدمخوار تهدید بزرگی برای انسان‌ها به شمار می‌روند و گروه مخفی به نام شیطان‌کش‌ها با آن‌ها مبارزه می‌کنند. تانجیرو کامادو بزرگترین فرزند یک خانواده‌ی پرجمعیت است که در خانه‌ای دورافتاده در دامنه‌ی کوه زندگی می‌کند. پس از فوت پدرش او با فروختن زغال چوبی خانواده‌‌ش را حمایت می‌کند. اما یک روز در راه برگشتن به خانه در طوفان وحشتناکی گیر می‌افتد و به ناچار به خانه‌ی یکی از روستاییان پناه می‌برد و فردا وقتی به خانه‌اش می‌رسد با صحنه‌ی وحشتناکی مواجه می‌شود.

جسد خواهر و برادرانش در اطراف خانه افتاده است و هر کدام به طرز وحشتناکی به قتل رسیده‌اند و این اتفاق فقط می‌تواند توسط حمله‌ی شیاطین رخ دهد. اما در این بین متوجه می‌شود که یکی از خواهر‌هایش به نام نزوکو هنوز زنده است اما متاسفانه در اثر حمله تبدیل به یک شیطان شده است. تانجیرو تصمیم می‌گیرد برای نجات آخرین عضو خانواده‌اش به گروه شیطان کش‌ها بپیوندد تا راهی برای نجات نزوکو و برگرداندن او به حالت قبلش پیدا کند.

«کسانی که از اعمال خودشان پشیمان شدند. من هيچوقت آن‌ها را زیر پا لگد نمی‌کنم چون شياطين هم يه زمانی انسان بودن.» – تانجیرو کامادو


۴۷- JoJo no Kimyou na Bouken

ژانر: اکشن، ماجراجویی، ماوزاءالطبیعه، خون‌آشام، شونن

در سال ۱۸۶۸ “داریو براندو” زندگی یک اشراف زاده انگلیسی به نام “جرج جواستار” رو نجات میده. جرج با به فرزندی قبول کردن پسر داریو به اسم “دیو” سعی میکنه تا دین خودش رو ادا کنه. البته دیو از زندگیش ناراضیه و برای همین تصمیم میگیره کل زندگی جواستار رو تصاحب کنه و با بدست آوردن یک ماسک که قدرت‌های ویژه‌ای داره نقشه‌اش برای از بین بردن جرج و پسرش “جاناتان جوجو جواستار” رو عملی میکنه. این کارش باعث سلسله‌ای از وقایع مختلف میشه که در سالهای آینده تکراری میشن.

نیم قرن بعد در شهر نیویورک نوه‌ی جاناتان، “جوزف جواستار” ارثیه‌ای که پدربزرگش برای اون گذاشته رو پیدا میکنه. وقتی که یک دیرینه شناس در حفاری حقیقت پشت ماسک رو میفهمه، جوزف متوجه میشه که اون تنها کسی هست که میتونه “پیلارمن”، موجودی که قدرت بی‌انتهایی داره رو شکست بده.

«غیر ممکن؟ تا همین جای سفرمون هم کلی کار غیرممکن رو انجام دادیم. کلمه‌هایی مثل بی‌مصرف و غیرممکن برای ما معنی ندارن.» – جوتارو


۴۶- Soul Eater

ژانر:  اکشن، فانتزی، کمدی، ماوراءالطبیعه، شونن

داستان این انیمه از مدرسه‌ی شیبوسنه.  محل تحصیل شینیگامی‌ها و اربابان سلاح. شخصیت‌های اصلی انیمه، سه ارباب سلاح به همراه سلاح های آنها هستن: ماکا و سول ، بلک استار و سوباکی ، کید به همراه پاتی و لیز. آنها برای رسیدن به عنوان “داس مرگ” تلاش می کنن که در واقع بالاترین لقب برای یک سلاحه و البته در این راه، باید ۹۹ روح خبیث و یک جادوگر زن را جمع کنن. دانش آموزان شیبوسن در کنار تلاش برای جمع آوری ارواح، از شهر خود در برابر موجودات قدرتمند محافظت می کنن و در عین حال در کلاسهای مدرسه شرکت می کنن و تلاش میکنن تا هر روز نیرومند تر بشن.

«تو کسی هستی که تصمیم میگیری چه جور آدمی باشی.» – ماکا


۴۵- Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu

ژانر: درام، تاریخی، جوسی

یوتارو عضو اسبق یاکوزا که به تازگی از زندان آزاد شده و تنها چیزی که میخواد اینه که روی سن راکوگو  یک سبک سنتی داستان گویی کمدی ژاپنی رو اجرا کنه.  در زمان گذروندن حبس  اون از اجراهای یاکومو یوراکوتای الهام میگیره و تصمیم میگیره به دنبال مردی که زندگیش رو عوض کرده بره. بعدازتلاشهای یوتا رو برای اینکه شاگردی یوکامو شد نیاکومو هیچ چاره ای براش نمیمونه غیراز پذیرفتن یوتارو به عنوان اولین شاگردش بپذیره.

بعد از شروع تمرینات، یوتارو با کوناتسو آشنا میشه؛ یک دختر جوان که بعد از مرگ پدرش سوکرکو یوراکوتی یکی دیگر از اجراکنندگان راکوگو پیش یاکومو زندگی میکنه. این آشنایی باعث میشه یوتارو به سمت سبک راکوگو خاص سوکرکو کشیده بشه با اینکه داره تکنیک های که یاد میگیره کاملا در تضاد با سبک سوکرکوه. بادیدن علاقه یوتارو به سبک سوکرکو یاکومو احساسات و خاطرات گذشته و قولی که به بزرگترین رقیبش داده رو به یاد میاره.

«مردن نمیتونن همه چیز طرف مقابلشون رو درک کنن. اما با این حال باهم زندگی میکنن. آدما علاقه دارن تا چیزای روزمره‌اشون رو با هم به اشتراک بذارن. شاید به همین خاطره که آدما نمیتونن تنها باشن.» – یاکومو


۴۴- Yakusoku no Neverland – ناکجا آباد موعود

ژانر: ترسناک، فانتزی، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

انیمه the promised neverland

در سال ۲۰۴۵، اِما دختربچه‌ی ۱۱ ساله‌ای است که با ۳۷ کودک دیگر در یتیم خانه‌ی گریس فیلد زندگی می‌کنند. آن‌ها زندگی راحتی دارند و هر روز غذای خوب می‌خورند و لباس‌های تمیز می‌پوشند و درس می‌خوانند و مهم‌تر از همه مامان “ایزابلا” ی مهربان خود را دوست دارند. آن‌ها فقط یه قانون دارند که از مرز دیوارهایی که یتیم‌خانه را از دنیای خارج جدا می‌کند عبور نکنند.

یک روز دختری به نام کُنی به فرزندخواندگی قبول می‌شود و با ایزابلا می‌رود تا خانواده‌ی جدیدش را ببیند. اما و دوستش نورمن که متوجه می‌شوند او عروسک خود را جا گذاشته می‌روند تا عروسک را به دست کنی برسانند. اما با جسد کنی مواجه می‌شوند و حقیقت مخفی شده‌ی درباره‌ی یتیم‌خانه‌ی گریس فیلد را کشف می‌کنند.

«حتی اگر غیرممکن باشد، می خواهم با همه فرار کنم… نميخوام همه ما بميريم . اما نمی‌توانم هیچ کس را پشت سر بگذارم تا در گریس فیلد باقی بماند.» – اما


۴۳- Mob psycho 100

ژانر: اکشن، کمدی، ماوراءالطبیعه

mob psycho 100 انیمه

شیگئو کاگیاما یه دانش‌آموز راهنمایی معمولی است که به خاطر اینکه حضور او در جمع احساس نمی‌شود لقب ماب را بر او گذاشته‌اند. اما واقعیت این است که او قدرت ذهنی بسیار نیرومندی دارد؛ تا جایی که خطرناک به شمار می‌آیند. او برای اینکه قدرتش از کنترل خارج نشود تصمیم می‌گیرد احساساتش را سرکوب کند. شیگئو برای اینکه یاد بگیرد چگونه قدرتش را کنترل کند، دستیار یک کلاهبردار به نام ریگن آراتاکا میشود که ادعا می‌کن قدرت ذهنی دارد. شیگئو به دنبال یک زندگی آرام است اما مشکلات همیشه به دنبال او هستند.

«کسانی که احساس دیگران را نمی فهمند… مهم نیست.بعضی وقتا باید صدمه ببینی تا واقعا بفهمی.» – ماب


۴۲- Monster – هیولا

ژانر: درام، ترسناک، رمزآلود، پلیس، روانشناختی، بزرگسال، هیجان‌انگیز

کنزو تنما یک جراح مغز است که در بیمارستانی در آلمان مشغول به کار میشه. و پله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری بالا میره و با “اوا” دختر رئیس بیمارستان نامزد میشه. اما تنما مخالف سیاست های بیمارستان در قبال بیمارانه و همیشه به دنبال راهی برای عوض کردن  این سیاست‌هاست. روزی دو زخمی که دو قلو و برادر هستند را به بیمارستان میارن که یکی از آنها زخم گلوله‌ای در سر داره و دیگری کلماتی عجیب را با خودش زمزمه میکنه. بعد از مدتی از بستری این دو مجروح بیمار دیگری که یک شخصیت سیاسی بزرگ و معروف هست نیز در بیمارستان بستری میشود و تنما تصمیم میگیرد بر خلاف سیاست های بیمارستان عمل کنه و بیمارانی که زودتر به بیمارستان رسیدن رو جراحی کنه با این تصمیم بیماران اول نجات پیدا می‌کنن اما سیاستمدار جان خودش را از دست میده. به این ترتیب تنما همه زندگی که به سختی ساخته را از دست میده. پس از برکناری تنما قتل های مرموزی در بیمارستان به وقوع میپیونده و اکثر دکترها به طرز مرموزی به قتل میرسن.  و همه فکر میکنن تنمها دلیل همه‌ی این قتل‌هاست و تنما که بیگناهه تبدیل شده به یک قاتل فراری که باید بی‌گناهی خودش رو اثبات کنه.

«شاید بتونی فراموش کنی اما نمیتونی گذشته رو پاک کنی.» – کنزو تنما


۴۱- Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai.-  گلی که در آن روز دیدیم

ژانر: برشی از زندگی، ماوراءالطبیعه، درام

پنج دوست دوران کودکی بعد از مرگ یکی از دوستانشان بنام میکو هونما از هم دیگه جدا میشن و دیگه دوست و هم بازی هم نیستن . جینتا یادومی که رهبر گروهشون بود مدرسه را رها کرده و خودش رو یه جا حبس میکنه و منزوی میشه . یه روز به صورت ناگهانی روح میکو رو میبینه ، میکو فقط میتونه با جینتا ارتباط برقرار کنه. میکو اومده تا از جینتا بخواد آرزوش رو برآورده کنه.

«با خودم گفتم حالا باشه فردا معذرت خواهی میکنم، اما اون فردا هیچوقت نیومد.» – جینتا یادومی


 ۴۰- Kiseijuu: Sei no Kakuritsu

 ژانر: اکشن، علمی-تخیلی، روانشناختی، درام، بزرگسال

خیلی ناگهانی بیگانگانی که به شکل انگل بودن به زمین فرستاده شدن و به سرعت به انسان‌ها حمله کردن. آنها به داخل مغزهای هدف‌های آسیب پذیر نفوذ میکنن. این موجودات بی نظیر میتونن کنترل کامل میزبان خودشون رو به دست بگیرن. شین‌ایچی ایزومی دانش آموز دبیرستانی ۱۶ ساله قربانی یکی از همین انگل‌ها میشه. اما انگل نمیتونه به مغزش برسه و توی دست راستش میمونه. حالا انگل “میگی” و شین‌ایچی وارد یک رابطه همزیستی میشن تا بتونن از خودشون در مقابل حمله بقیه انگل‌ها دفاع کنن.

« من رو باش که فکر میکردم دیگه چیزی نمیتونه سورپرایزم کنه.» – شینیچی ایزومی


۳۹- Mushishi

ژانر: ماجراجویی، برشی از زندگی، رمزآلود، تاریخی، ماوراءالطبیعه، فانتزی، بزرگسال

موشی پایه‌ای ترین شکل زندگی در جهان هستن. آنها تنها به دلیل بودن وجود دارن. خوب یا بد برای آنها مفهومی نداره. موشی‌ها در فرم‌های متفاوتی وجود دارن. آنها میتونن از یک شکل به شکل دیگه‌ای تبدیل بشن یا شکل چیزهای مختلف را تقلید کنن. آنها میتونن یه شکل یک گیاه یا بیماری یا حتی یک پدیده‌ی طبیعی مثل رنگین کمان در بیان.

با این حال هیچ تعریف دقیقی از این موجودات وجود نداره. اطلاعات دقیق در مورد موشی ها بسیار کمیابه. گینکو یک محقق که در مورد موشی ها تحقیق می‌کنه و برای همین به نام موشیشی شناخته میشه به دنبال شناخت بیشتر موشی‌ها و پیدا کردن جایگاه آنها در سلسله مراتب حیات جهانه.

«به نظرت کدومش بهتر اینکه توی روشنایی زندگی کنی و همه چیز رو ببینی اما کاری از دستت برای انجام دادن بر نیاد یا توی تاریکی با خوشبختی زندگی کنی؟ به نظرم اونقدرام بد نیست که توی تاریکی زندگی کنی و روشنایی رو به یاد بیاری.» -آنامه


۳۸- 3gatsu no Lion

ژانر: بازی، برشی از زندگی، درام، بزرگسال

“کیریاما ری” که در سال آخر دوران راهنمایی به یکی از بازیکنان حرفهای شوگی تبدیل شده، به خاطر سن کمش توجهات زیادی رو به خودش جلب کرده. بازی در بالاترین سطح شوگی و رقابت هر روزش با بازیکنان بزرگ تر از خودش و همچنین روابطش با خانوادهای که اون رو به سرپرستی قبول کردن، باعث شده تا استرس زیادی رو تحمل کنهبرای همین تصمیم میگیره تا مستقل زندگی کنهبه عنوان یک پسر ۱۷ ساله که به تنهایی زندگی میکنه ری اهل مراقبت از خودش نبود و به خاطر شخصیت منزوی که داره دوستی در مدرسه یا بین بازیکنان شوگی نداره.

البته پس از مدتی که از زندگیش در توکیو میگذره، با آکاری، هیناتا و مومو کاواموتو سه خواهر که با پدر بزرگشون زندگی میکنن آشنا میشه. آکاری بزرگترین دختر تلاش میکنه تا با دلسوزیهای مادرانش ری را از تنهایی در بیاره و به ری در مراقبت کردن از زندگیش کمک کنه. در طی تلاشهای ری برای حفظ جایگاهش در شوگی ری باید یاد بگیره تا با دیگران چگونه ارتباط برقرار بکنه و احساسات پیچیده خودش رو درک کنه.

«من حتی توی دپرس بودن هم افتضاحم. با خودم فکر کردم اگه مستقل زندگی کنم، اجاره بدم و غذای خودم رو بخورم دیگه بزرگ شدم. فکر میکردم اگه بزرگ بشم دیگه لازم نیست گریه کنم.» – کیریاما ری


۳۷- Claymore

ژانر: اکشن، ماجراجویی، قدرت فوق‌العاذه، شیاطین، ماوراءالطبیعه، فانتزی، شونن

وقتی که یک شیطان انسان‌نمای تشنه به خون انسان‌ها به نام یوما به روستای راکی میرسه یک زن تنها با چشمهای نقره‌ای وارد شهر میشه در حالی که با خودش فقط یک شمشیر داره و به عنوان کلیمور شناخته میشه موجودی که نیمه انسان و نیمه شیطان  کلیمور یومایی که باعث از بین رفتن اعضای خانواده راکی میشه رو میکشه و بعد از اون راکی که جایی برای موندن نداره به دنبال کلیمور که اسمش کلیر راه میافته و در سفرهاش شریک میشه و در ادامه ما رازهای پشت سازمانی که کلیمورها رو میسازه و گذشته کلیر رو میفهمیم.

«زندگی کن کلیر! زنده بودن تو دلیل وجود داشتنه ترزاست.» – النا


۳۶- Hellsing: Ultimate

ژانر: اکشن، نظامی، ترسناک، ماورا الطبیعه، خون آشام، بزرگسال

در دنیای انیمه موجوداتی از جنس تاریکی و اهریمنی هستن که انسان‌های بدشانسی که بدستشون میافتن رو میبلعن. در طرفی دیگر از قضیه سازمان هلسینگه که کارش از بین بردن موجوداتی که برای بشریت تهدید محسوب میشن.  رئیس سازمان فردی به نام اینتگرا فیربروک وینگاتس هلسینگ که ارتشی قوی رو ساخته و کل زندگیش رو در مبارزه با نامیرا ها گذرونده.

ارتش بزرگ اینتگرا در مقابل سلاح نهاییش چیزی نیست. این سلاح در واقع خون آشامی به نام آلوکارد که برای هلسینگ به عنوان یک شکارچی خون آشام کار میکنه. هلسینگ نشون میده که در مبارزه برای بقا، گاهی بهترین سلاح ممکنه بدترین کابوس بشه.

«چیزی که باعث میشه آدما آدم باشن اراده‌اشونه.» – مونتانا مکس


۳۵- Psycho Pass – روان گذر

ژانر: اکشن، پلیس، روانشناختی، علمی-تخیلی

در آینده‌ای نزدیک، این امکان بوجود اومده تا وضعیت روانی و شخصیت انسان ها قابل اندازه گیری و در قالب اعداد و ارقام بیان بشه. به این اندازه گیری در اصطلاح، “روان-گذر” گفته میشه. یکی از مهمترین معیار های این اندازه گیری، فاکتوری به نام “ضریب جُرم” هست. این فاکتور نشون دهنده ی اینه که هر فرد چقدر تمایل و اشتیاق برای ارتکاب جرم و جنایت، در ذات خودش داره و حکومت این دنیا، از این فاکتور برای قضاوت در مورد مجرمین استفاده میکنه. بخش تحقیقات جنایی از اداره‌ی امنیت عمومی، از واحد های کارآگاهی متعددی تشکیل شده که وظیفه ی برقراری امنیت، مبارزه با جرائم مختلف و حل پرونده های جنایی رو بر عهده دارند. هر کدوم از این واحدها، در واقع گروهی چند نفره هستن که شامل “مُجری” ها و “بازرس” ها میشن. “مجری” ها کسانی هستند که درگیری ها و کارهای سخت و سنگین رو انجام میدن. به تعقیب مجرمین میرن و اونا رو دستگیر میکنن. اکثر “مجری” های ماهر، کسانی هستند که طبق اندازه گیری های انجام شده دارای “ضریب جرم” بالایی بودند و باید از جامعه حذف میشدن، اما بهشون این پیشنهاد شده تا در قبال آزادی، به عنوان “مجری” در خدمت نیروهای امنیتی باشند. درک بالای این افراد از جرم و جنایت باعث میشه تا بهترین انتخاب برای “مجری ها” باشند، اما همیشه این ریسک وجود داره تا خود “مجری” ها تبدیل به مجرمین واقعی بشن! به همین دلیله که “بازرس” ها در این واحدهای کارآگاهی حاضر هستند. وظیفه ی اونها نظارت بر عملکرد “مجری ها” و رهبری کردنشون هست.  انیمه ی روان گذر داستان اعضای واحد شماره ۱ بخش تحقیقات جنایی از اداره ی امنیت عمومی و ماموریت های آنهاست. داستان زنان و مردانی که صرف‌نظر از تعبیر شخصی خودشون از عدالت و قضاوت، انتخاب دیگه ای ندارند جز اینکه در این سیستم کار کنند. اما عدالت حقیقی، چه چیزیه که این افراد در نهایت بهش دست پیدا می کنند ؟

«وقتی که یک آدم با ترس روبرو میشه روحش داره تست میشه. اینکه برای چی بدنیا اومد و اینکه بدنیا اومده تا به چی برسه، همه چیز روشن میشه.» – شوگو ماکیشیما


۳۴- Noragami

 ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، ماوراءالطبیعه، شونن

زمانی که به کمک نیاز پیدا میکنین اگه به جای درستی نگاه کنین ممکنه یک شماره تلفن عجیب ببینین که به رنگ قرمز نوشته شده. اگه به این شماره زنگ بزنین احتمالا صدای یک مرد جوان رو میشنویت که خودش رو به عنوان خدای یاتو معرفی میکنه.

یاتو خدایی پایین‌رتبه‌است که خودش رو به عنوان خدای تلفنی معرفی میکنه. آرزوی یاتو داشتن میلیون‌ها عبادت کننده‌است. با اینکه هیچ معبدی به اسمش وجود نداره اما آرزوهای خیلی بزرگی داره و هرکاری بهش بگی برات انجام میده فقط به قیمت ۵ ین. همراه یاتو از دست کاراش عاصی میشه و اون رو ترک میکنه.

موقعی که همه چیز برای یاتو بد به نظر میر‌سه طالع اون تغییر پیدا میکنه وقتی که با یک دختر ۱۶ ساله به اسم هیوری ایکی آشنا میشه. هیوری یاتو رو موقعی که نزدیک بود یک ماشین بهش بزنه میبینه و با انداختن خودش جلوی ماشین جون یاتو رو نجات میده. به طرز معجزه‌آسایی هیوری نمی‌میره و زنده میمونه اما بعد از اون اتفاق یه جورایی روحش سست شده و هرازگاهی بدنش رو جا میذاره. هیوری از یاتو میخواد تا اون رو به حالت اول برگردونه. یاتو میگه برای برگردوندنش به حالت اول نیاز به یک سلاح داره و هیوری قبول میکنه تا بهش برای پیدا کردن سلاح کمک کنه. شاید با وجود هیوری کنار یاتو بالاخره بخت و اقبال به یاتو روی خوش نشون بده.

«تو انسانی مگه نه؟ پس حق داری اگه اشتباه کنی.» – یاتو


۳۳- Fruits basket

ژانر:  کمدی-عاشقانه، برشی از زندگی، ماوراءالطبیعه

انیمه Fruits basket

تورو هوندا پس از مرگ مادرش در اثر تصادف تصمیم می‌گیرد با پدربزرگش زندگی کند اما به دلیل مشکلاتی مجبور می‌شود از خانه‌ی پدربزرگش برود. دو دوست صمیمی تورو به او پیشنهاد می‌دهند با آن‌ها زندگی کند اما تورو که نمی‌خواهد موجب زحمت‌ آن‌ها شود، تصمیم می‌گیرد در یک چادر زندگی کند. اما بعد از یک زمین لغزه که چادرش را خراب می‌کند، مجبور می‌شود به خانه‌ی همکلاسی که در نزدیکی او است، یوکی سوما برود.

او در روز اول زندگی با خانواده‌ی سوما، پسرعموی یوکی، کیو را ملاقات می‌کند که از سقف خانه وارد می‌شود و یوکی را به مبارزه دعوت می‌کند. تورو که تلاش می‌کند کیو را متوقف کند اشتباهی به او برخورد می‌کند و کیو ناگهان تبدیل به یک گربه می‌شود و این‌گونه است که تورو با نفرین خانواده‌ی سوما آشنا می‌شود.

«فکر نمی کنم کسی برای زندگی متولد شده باشد. این چیزی است که تو باید برای خودت پیدا کنی.» – تورو


۳۲- Neon Genesis Evangelion

 ژانر: اکشن، درام، مکا، روانشناختی، علمی-تخیلی، جنون

سال ۲۰۱۵ جهان در آستانه تخریب قرار داره آخرین امید بشریت دست یک آژانس مخصوص تحت سازمان ملل و اونجلیون‌هایشان،  آنها ماشین آلات غول پیکر هستن که توانایی مقابله با فرشتگان، عاملان ویرانی زمین، دارن. گندو ایکاری رئیس سازمان به دنبال خلبانی است که بتواند با اونجلیون آنها همگام بشه و پتانسیل واقعی آنها را درک کنه.

همراهان او در این تلاش مدافعانه پرسنلی با استعدادی نظیر میساتو کاتسوراگی رئیس عملیات تاکتیکی و ریتسوکو آکاگی رئیس دانشمندان است.

شینجی ایکاری که برای اولین بار با پدرش در طی ۱۴ سال زندگیش روبه‌رو شده زندگی معمولش از این رو به اون رو میشه وقتی اون رو به عنوان خلبان اونجلیون انتخاب میکنن و اون برای اولین بار مسئولیت امید بشر رو روی شونه‌هاش احساس میکنه.

«انسان‌ها حماقت‌هاشون رو فراموش می‌کنن و برای همین اشتباهاتشون رو دوباره تکرار میکنن. اگه انسان‌ها خودشون آزادی رو نخوان هیچوقت تغییر نمی‌کنن.» – سیل


۳۱- Violet Evergarden

ژانر: دراما، داستان بلوغ

violet evergarden انیمه

عروسک حافظه خودکار اصطلاحی است برای افرادی که برای دیگران می‌نویسند. از نامه تا داستان و … داستان این انیمه راجع به دختری است به نام ویولت اورگاردن که زمانی یک سرباز بوده اما حالا بعد پایان جنگ توسط رئیس اداره پست، کلودیا هاجینز، که دوست فرمانده‌ی ویولت، گیلبرت بوگنویلا، بود؛ ویولت را به عنوان عروسک استخدام می‌کند و ماجرای او برای شناخت و درک احساسات انسان‌ها و فهمیدن معنای کلمات آخری که گیلبرت به او گفت، آغاز می‌شود.

«هر کاری که تا کنون انجام داده‌ام شعله‌ای را برانگیخته است که اکنون مرا می سوزاند.» – ویولت اورگاردن


۳۰- Boku dake ga Inai Machi

ژانر: رمزآلود، ماوراءالطبیعه، روانشناختی، بزرگسال

وقتی که یک تراژدی قرار اتفاق بیفته ساتورو فوجینوما خودش رو به چند دقیقه عقب‌تر می‌فرسته تا بتونه از وقوع تصادف جلوگیری کنه. نویسنده مانگا ۲۹ ساله از این قدرتش که اسمش رو گذاشته احیا استفاده میکنه؛ تا زندگی های زیادی رو نجات بده. اگرچه وقتی که به اشتباه به عنوان یک قاتل شناخته میشه، یک بار دیگه به گذشته میره اما این دفعه به سال ۱۹۸۸ یعنی ۱۸ سال قبل. خیلی زود متوجه میشه که قتلی که اتفاق افتاده ممکنه مربوط باشه به دزدیده شدن و به قتل رسیدن یکی از همکلاسی هاش به اسم کایو هینازوکی که فرد مرموز و همیشه تنهایی بود. این اتفاق زمانی افتاد که ساتورو  بچه بود و این برای ساتورو فرصتیه تا بتونه از این اتفاقات جلوگیری کنه.

«ماهیت انجام کار خیر و شر یکی، جفتشون کارهایی هستن که آدمها انجام میدن تا نقص‌هاشون رو جبران کنن.» – یاشیرو گاکو


۲۹- Made in Abyss

ژانر: ماجراجویانه، فانتزی تاریک، علمی تخیلی

انیمه made in abyss

این انیمه داستان دختر یتیمی به نام ریکو را تعریف می‌کند که در شهر ارت که دور گودال بزرگ و عمیقی که آبیس نام دارد، ساخته شده؛ زندگی می‌کند. آبیس آثار و بقایای تمدنی را که مدتهاست از بین رفته اند را در خود جای داده و به همین دلیل مهاجمان که به دنبال آثار گمشده به آبیس می‌روند، برای بازیابی هرچه می‌توانند پیدا کنند به اعماق این گودال سفر می‌کنند. مادر ریکو نیز یکی از همین مهاجمان است و ریکو قصد دارد که به مهاجمی مانند مادرش تبدیل شود و به اعماق آبیس سفر کند.

ریکو یک روز در آبیس یک ربات پیدا می‌کند که شباهت بسیاری به یک پسر دارد و نام او را رگ می‌گذارد. مدتی بعد یک بالن از آبیس بالا می‌آید که حاوی دست‌ نوشته‌های مادر ریکو است از کشفیاتش در آبیس. همراه این نوشته‌ها یک نامه برای ریکو است که در آن مادرش می‌گوید در اعماق آبیس منتظر اوست.

«رویا از سم قوی‌تر است و بدتر از بیماری بدن را دربرمی‌گیرد، اگر یک بار مبتلا شوی دیگر نمی‌توانی فرار کنی. یک نفرین واقعی است، اما برای ماجراجویانی که بدن و روح خود را در اختیار آن قرار داده‌اند، افرادی که رویا ندارند برایشان ترسناک‌تر از مرگ است.» – راوی


۲۸- سری Fate

ژانر: اکشن، ماوراءالطبیعه، جادو، عاشقانه، فانتزی

شیرو امیا وقتي كه بچه بود والدينش رو در يك سانحه آتش سوزی از دست ميده، و بعدا توسط یک جادوگر مرد به عنوان فرزند خوانده پذيرفته ميشه. اگرچه او احترام زيادي براي پدر خوندش يعني کریتسوگو امیا قائله و ميخواد كه یکی از دوستان عدالت باشه ولي قدرت‌های او محدوده و نميتونه جادوگر توانایی مثل پدرش بشه.

اما يك روز مهم اين چيزها رو تغيير ميده . او به طور ناگهانی وارد جنگ جام مقدس میشه و مجبوره كه یک خدمتكاره زن به نام سیبر  رو برای حفاظت از خودش احضار كنه. اين جنگ بر سر جامه مقدسه كه همه‌ی جادوگرها به دنبالشن و هركسي اونو به دست بياره ميتونه یکی از آرزوهاش رو برآورده كنه. در اينجا هفت “استاد” وجود داره كه ميتونن “خدمتكار”های خودشون رو از درجات مختلف احضار كنن. انیمه داستان شیرو را وقتی که وارد این مبارزه میشه دنبال میکنه.

«مردی که از هیچ‌چیز نمی‌ترسه نمیتونه عاقل باشه.» – سیبر


۲۷- Haikyuu

ژانر: کمدی، درام، مدرسه، شونن، ورزش

هیناتا شویو بعد از دیدن مسابقات والیبال کشوری در تلویزیون، علاقه ناگهانی به والیبال پیدا میکنه و عضو تیم والیبال مدرسه راهنماییش میشه اما تیم راهنمایی شویو بعد از روبرو شدن با تیمی که بازیکنی فوق‌العاده‌ای داره به اسم کاگیاما توبیو که با لقب پادشاه زمین شناخته میشه، شکست میخوره و حذف میشه. شویو بعد از شکستی که میخوره، به هیچ وجه علاقه و امید خودشو به والیبال از دست نمیده و حتی برعکس تصمیم میگیره از کاگیاما انتقام بگیره اما وقتی که وارد دبیرستان میشه، متوجه میشه که قراره با کاگیاما در یک تیم بازی کنن.

«باید دلیلی وجو داشته باشه تا نخوای ببازی؟» – هیناتا شویو


۲۶- Fairy Tail

ژانر: ماجراجویی، اکشن، شونن، کمدی، فانتزی، جادو

داستان از جایی شروع میشه که لوسی هارتفیلیا دنبال کلیدهای دروازه‌های آسمانی میگرده تا بتونه به عنوان یک جادوگر خوب وارد یک انجمن جادوگری بشه. به صورت کاملا اتفاقی با ناتسو دراگنیل و هپی آشنا میشه که عضو انجمن جادوگری فیری تیل هستند که بهترین انجمن جادوگریه. بعد از یکسری از اتفاقات ناتسو از لوسی دعوت میکنه تا به انجمن اونها بپیونده.

«این محبته که میتونه به ما قدرت بده و همینطور میتونه ضعیفمون کنه.» – ماکاروف


۲۵- Bleach

ژانر: شونن، اکشن، ماجراجویی، کمدی، ماورأ الطبیعه

ایچیگو کوروساکی یک پسر دبیرستانی که میتونه ارواح رو ببینه چه باور بکنید چه باور نکنید تا زمانی که ایچیگو فقط ارواح رو میدید کاملا یک پسر معمولی بود. یک روز سر و کله‌‌ی یک هالو یک روح سرگردان که روح انسان ها رو میخوره پیدا میشه که تصمیم میگیره به خانواده ایچیگو حمله کنه. و بعد از اون ایچیگو شینیگامی رو به نام روکیا کوچیکی میبینه که شینیگامی در حین مبارزه با هالو مجروح میشه و ایچیگو برای نجات خانواده اش مجبور میشه قدرت روکیا رو ازش قرض بگیره تا به صورت موقتی شینیگامی بشه اما در طی یکسری از وقایع ایچیگو مجبور میشه شینیگامی باقی بمونه.

«هیچوقت قلب آدما رو نشکون چون اونا فقط یک قلب دارن استخون‌هاشون رو بشکون چون ازش ۲۰۶ تا دارن.» – ایچیگو کوراساکی


۲۴- Avatar: The Last Airbender – آوتار: آخرین بادافزار

ژانر: اکشن، ماجراجویی

در زمان های گذشته دنیا به چهار نیرو به نام های آب، خاک، آتش و باد تقسیم شده بود. در هر کدام از این سرزمین ها افرادی وجود داشتن که می‌تونستن فقط نیروی مربوط به سرزمین خود را تحت اختیار و کنترل داشته باشن. این ۴ قلمرو به مدت هزار سال در صلح بودند تا اینکه پادشاه قلمرو آتش سوزین تصمیم گرفت تا کل دنیا رو تصاحب کنه. در این میان تنها یک نفره که میتونه جلوی اون رو بگیره که آواتار نامیده میشه. آواتار شخصی برگزیده است که می تونه هر چهار نیرو را تحت کنترل داشته باشه. آواتاری که در این زمان ظهور کرده، کودک 12 ساله‌ای به اسم آنگه. اما آواتار آنگ هنوز برای کنترل کامل چهار قدرت آماده نشده و مسیر طولانی را در پیش داره.

«غرور ضد شرم نیست، منشاء اونه.» – ایرو


۲۳- Toradora!!

ژانر: برشی از زندگی، کمدی، عاشقانه، مدرسه

ریوجی یک پسر دبیرستانیه که به خاطر چهره‌ی خشن و ترسناکی که داره همه ازش فرار میکنن و سعی میکنن که باهاش در نیافتن. اما واقعیت اینه که ریوجی فقط شکل شبیه یاکوزاش رو از پدرش به ارث برده و تا حالا هیچ کار خلافی ازش سرنزده. تایگا دختری ریز نقشه که برخلاف ظاهرش خیلی بزن بهادره. تایگاه عاشق دوست ریوجی یوساکوه و ریوجی عاشق دوست تایگا مینوریه طی یک برخورد اتفاقی این دو با هم آشنا میشن و تصمیم میگرن به همدیگه برای رسیدن به معشوقه‌هاشون کمک کنن.

«نمیخوام اینقدر درگیر گشتن دنبال چیزی که نمیبینم بشم که که نتونم کاری که میتونم انجام بدم رو نبینم.» – مینوری کوشیدا


۲۲- Tokyo Ghoul – توکیو غول

ژانر: اکشن، رمزآلود، ترسناک، روانشناختی، ماوراءالطبیعه، درام، بزرگسال

توکیو تبدیل به یک شهر تاریک و بی‌رحم شده. جایی که موجودات اهریمنی به نام غول‌ها کنار انسان‌ها زندگی می‌کنن. شهروندان این شهر بزرگ در ترسی مداوم از این خون‌آشامان وحشی تشنه به گوشت انسان‌ها زندگی می‌کنن. بزرگترین تهدید جامعه انسانی این است که این غول‌ها می‌توانند به شکل انسان‌ها در آمده و قاطی انسان‌ها بشن.

توکیو غول داستان کانکی کن را دنبال میکند. دانشجوی کالج و پسری خجالتی و عاشق کتاب؛ همین باعث میشه تا شیفته ریزه کاماشیرو کسی که مثل خود کانکی عاشق کتابه بشه. اما ریزه اون کسی نیست که به نظر میرسه. به خاطر این ملاقات ناخوشایند کانکی وارد دنیای تاریک غول‌ها میشه. در طی یک اتفاق غیر منتظره اون توسط یک پیشخدمت به اسم توکا کاریشیما نجات داده میشه و این شروع زندگی کانکی به عنوان یک نیمه غول نیمه انسانه.

«هیچوقت به کسی خیلی اعتماد نکن. یادت باشه که شیطانم یک زمانی فرشته بود.» – کانکی کن


۲۱- Samurai Champloo

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، تاریخی، سامورایی، شونن

“موگن” يک جنگجوی وحشی، خشن و بی‌کله است. “جين” يک سامورايی آواره، مرموز، سنتی، خوش‌مرام و البته بسيار قدرتمنده. اين دو جنگجو تندخو و مستقل، زمين تا آسمان با هم تفاوت دارن، اما از قضای روزگار راهشان با يکديگر تلاقی می‌کنه و اين زمانی اتفاق میافته که “فو” ، دختری سربه‌هوا و مزاحم،‌ آنها را پس از دستگيری بخاطر مبارزه خشونت‌بار با شمشير، از اعدام نجات میده. “فو” اين دو جوان سرگردان را متقاعد میکنه تا برای يافتن يک سامورايی اسرارآميز کمکش کنن؛ «سامورايی‌ای که بوی گلهای آفتابگردان می‌ده» ؛ و اين‌گونه سفرشان آغاز میشه.

«میگن که همیشه جا برای دسر هست اما برای من اینوطوری که همیشه جا هست تا زمانیکه یکی دیگه داره پولشو میده.» – فو کاسومی


۲۰- Sword Art Online – هنر شمشیرزنی آنلاین

ژانر: اکشن، ماجراجویی، عاشقانه، فانتزی، بازی

در سال ۲۰۲۲ واقعیت مجازی  پیشرفت زیادی کرده و یک بازی بزرگ نقش آفرینی به اسم هنر شمشیر زنی آنلاین راه‌اندازی شده. با کمک تکنولوژی عصب افزار بازیکنان میتونن آواتارهاشون رو از داخل گیم توسط افکارشون کنترل کنن.

کازوتو کیریگایا با اسم مخفف کیریتو جزو تعداد کمی از بازیکنان خوش شانس که تونست بازی رو بخره. بعد از ورود به بازی خودش رو در بین ده هزار بازیکن دیگه دید. بازیکنان متوجه میشن که نمیتونن از بازی بیان بیرون سازنده بازی انها را در دنیای بازی گیر انداخته تا اونها همه ی صد مرحله رو کامل کنن.

برای اینکه بتونن از بازی فرار کنن کیریتو باید با بقیه بازکنان همکاری کنه بین بازیکنا دوست و دشمن  وجود داره و بدتر از همه اگه تو دنیای بازی بمیری در دنیای واقعی هم خواهی مرد داستان درباره مبارزه برای بقاست.

«یک آدم زمانی خیلی قویه که میخواد از چیزی محافظت کنه.» – آکیهیو کایابه


۱۹- Jujutsu Kaisen

ژانر: ماجراجویانه، ماوراءالطبیعه، فانتزی تاریک

انیمه Jujutsu kaisen

در دنیای انیمه Jujutsu kaisen انسان ها علاوه بر احساسات مثبتی مانند شادی، شوق و احساسات منفی مانند حسادت، تنفر و غم نیز تجربه می‌کنند اما چیزی که نمی‌دانند این است که از احساسات منفی آن‌ها موجوداتی به نام نفرین پدید می‌آیند که برای دنیای انسان‌ها خطرناک هستند. یکی از قدرتمندترین نفرین‌ها که لقب پادشاه را دارد ریومن سوکونا است که هیچ وقت کاملا نابود نشد و ۲۰ انگشتی که داشت تبدیل شدند به طلسم‌های نفرین شده‌ای که به دلیل قدرت بالا، نفرین‌های زیادی را جذب می‌کنند.

از گذشته عده‌ی محدودی که توانایی‌های خاصی در جوتسو (جادو) داشتند با نفرین‌ها مبارزه می‌کردند و امروزه هم اعضای آکادمی جوجوتسو همچنان برای محافظت از انسان‌ها در حال مبارزه با نفرین‌ها هستند. یوجی ایتادوری یک دانش آموز دبیرستانی کاملا عادی و عضو کلوپ تحقیقات ماورایی است. او شبی که پدربزرگش فوت می‌کند به مدرسه برمی‌گردد تا دوست‌هایش را در یک فعالیت همراهی کند. اما وقتی به مدرسه می‌رسد آن را در محاصره‌ی نفرین‌ها پیدا می‌کند.

«نميدونم وقتي مُردم چه حسی خواهم داشت ولی نميخوام از زندگی کردم پشیمون بشم.» – یوجی ایتادوری


۱۸- Kenpuu Denki Berserk

ژانر: اکشن، ماجراجویی، شیاطین، درام، فانتزی، ترسناک، نظامی، عاشقانه، بزرگسال، ماوراءالطبیعه

برسرک در واقع روایت داستانی پر از خشونت و سیاهیه که بیانگر نبردی نابرابر با سرنوشتی شومه. داستان به قرون وسطی بر میگرده ؛ شخصیت اصلی داستان گاتس، یتیم جنگجوییه که به واسطه‌ی زندگی بین سربازان مزدور ، بسیار قوی شده و با گذر زمان از تنهایی در میاد و به ارزش همرزم هاش پی میبره. اون بخاطر “داغ شیطانی” که روی گردنش حک شده به عنوان شمشیرزن سیاهپوش دنبال شیاطینیه که اونو به سوی خود فرا میخونن. گاتس به دنبال انتقام گرفتن از گریفیث هستش، مردی که حاضر شد برای رسیدن به اهدافش، گاتس و همرزم هاش رو قربانی شیاطین (یا اصطلاحا پنج فرشته نگهبان) کنه. گاتس قدرتمند به همراه شمشیر بزرگ و یک دست مصنوعی به نبرد سرنوشت شوم خود میره و در این راه جدالی نفس گیر و سهمگین در انتظارشه، طوری که او را در مرز “جنون” (Berserk) قرار می ده.

«تو قویترین زره رو پوشیدی چون ضعیف‌ترینی.» – گاتس


۱۷-  Shigatsu wa Kimi no Uso – دروغ تو در آوریل

ژانر: درام، موسیقی، عاشقانه، مدرسه، شونن

کوسه آریما یک پیانیست نابغه است؛ اما بعد از درگذشت مادرش ساکی آریما  تسلیم میشه و قدرت شنیدن پیانوی خودش را از دست می‌دهد. دو سال بعد کوسه هنوز از زدن پیانو اجتناب میکنه و رقبا و طرفدارای خودش را رها می‌کنه و زندگی بی رنگی رو با دوستانش سوباکی ساوابه و ریوتا واتاری می‌گذرونه. اما همه چیز تغییر پیدا می‌کنه وقتی که او کائور میازونو ویولونیست زیبایی را میبینه که باعث می‌شه تا زندگی و جهانش تغییر پیدا کنه. کوسه وارد سفری مبشه که اون رو دوباره با موسیقی رو به رو میکنه.

«شاید روبروت یک جاده‌ی تاریک ببینی. اما بازم باید ایمان داشته باشی و به راهت ادامه بدی. ایمان به اینکه ستاره‌ها راهت رو روشن میکنن هرچند کم.» کائوری میازونو


۱۶- Naruto – ناروتو

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، شونن، هنرهای رزمی، ابرقدرت

چند سال پیش از شروع داستان، موجودی شرور و افسانه‌ای به نام کیوبی (روباهی با ۹ دم) به کونوها حمله می‌کنه. چهارمین هوکاگه با استفاده از یک طلسم و قربانی کردن خود موفق می‌شه کیوبی را داخل بدن ناروتوی تازه به‌دنیا آمده زندانی کنه. ناروتو پسری یتیمه و اکثر مردم کونوها اون رو همان کیوبی می‌بینن و از او تنفر دارن. بنا به فرمان هوکاگه سوم هیچ‌کس حق نداره در مورد وقایع رخ‌ داده مرتبط با حمله‌ی کیوبی حرفی بزنه؛ برای همین همسالان ناروتو چیزی در این مورد نمی‌دانن. با این وجود دیدگاه و رفتار بزرگسالان  روی فرزندانشان تاثیر میذاره، و به این خاطر ناروتو دوران کودکی خود را بدون هرگونه رابطهٔ صمیمانه و دوستی سپری می‌کنه. نتیجه اینه که ناروتو برای جلب توجه دست به انواع و اقسام شیطنت و خرابکاری می‌زنه. در آغاز ناروتو بدترین شاگرد مدرسهٔ نینجاهاست؛ اما با تلاش فراوان قدرت‌های خودش را افزایش می‌ده و بالاخره فارغ‌التحصیل می‌شه. پس از فارغ‌التحصیلی، نینجاهای مبتدی به گروه‌های سه نفره تقسیم می‌شن. ناروتو نیز به همراه ساسوکه اوچیها و ساکورا هارونو در یک گروه قرار می‌گیرن. تربیت آنها را هم کاکاشی هاتاکه یکی از بهترین نینجاهای کونوها به عهده میگیره.

«برای شینوبی بودن فقط یک چیز لازمه و اون تعداد جوتسوهایی که بلدی نیست تنها چیزی که لازم داری شجاعت اینه که هیچوقت تسلیم نشی.» – جیریا


۱۵- سری Monogatari

ژانر: عاشقانه، ماوراءالطبیعه، رمزآلود، خون‌آشام

“کویومی آراراگی” دانش آموز سال سوم دبیرستان از یک حمله‌ی خون آشام جون سالم به در میبره؛ البته به کمک “اوشینو” یک مرد عجیب و غریب که در یک مدرسه متروکه زندگی میکنه. البته با اینکه آراراگی خون آشام نشد و انسان باقی موند اما هنوز بعضی از ویژگی‌های خون‌اشام‌ها رو داره مثل سریع خوب شدن زخمهاش یا بینایی فوق‌العاده؛ با این حال آراراگی تلاش میکنه زندگیش رو به عنوان یک دانش آموز معمولی ادامه بده. ولی اتفاق‌هایی که میافتن هرکدوم به نوعی باعث میشن که اراراگی بخواد به کسایی که مثل خودش که به مشکل برخوردن کمک کنه.

«با اینکه زندگیم تا حالا خیلی خوشایند نبوده اما از اینکه تونستم توجهت رو به خاطر مشکلاتم جلب کنم خوشحالم.» – سنجوگاهارا ایتاکی


۱۴- One Piece – وان پیس

 ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، قدرت فوق‌العاده، درام، فانتزی، شونن

.گل دی راجر به عنوان پادشاه دزدان دریایی شناخته می‌شد. او قویترین و مشهور ترین فردی بود که کل دنیا رو گشته بود. دستگیر شدن و اعدام راجر توسط دولت جهانی باعث تغییر بزرگی در دنیا شد. آخرین حرفهای راجر این بود «من گنجم رو در گراند لاین پنهان کردم» و اینطوری بود که عصر دزدان دریایی آغاز شد. مردانی که آرزوی بدست آوردن ثروت و شهرت راجر رو داشتن وارد دریا شدن .

در این بین پسر ۱۷ ساله‌ای به نام مانکی دی لوفیه که برای رسیدن به آرزوی دوران کودکیش یعنی دزد دریایی شدن وارد دریا میشه. البته این دزد دریایی همه‌ی تعریف‌های ما از ایک دزد دریایی رو زیر سوال میبره. برخلاف تفکر همگانی که میگه دزد دریایی باید یک ادم بدجنس و شریر باشه که همه ازش بترسن و روستاها و شهرها رو غارت کنه تنها هدف لوفی برای دزد دریایی شدن آزادی و داشتن ماجراجویی‌های بینظیر همراه دوستانشه.

«دزدان دریایی شریرن؟ نیروهای دریایی عادلن؟ عدالت همیشه برنده میشه؟ معلومه که برنده میشه، چون اونی که جنگ رو میبره میشه عدالت.» – دوفلامینگو


۱۳-Fumetsu no Anata e

ژانر: فانتزی

fumetsu no anata e انیمه

یک موجود رازآلود و نامیرا به شکل “گوی” سفیدی بدون هیچ احساست و یا هویتی به زمین فرستاده می‌شود. او به گونه‌ای است که براساس چیزهایی که بر او تاثیر می‌گذارند تغییر شکل می‌دهد. اول تبدیل به یک سنگ سفید شد و بعد که یک گرگ در حال مرگ را دید و شکل آن را تقلید کرد. گوی به صورت گرگ با پسر مو سفیدی ملاقات می‌کند، که فکر می‌کند او حیوان گمشده‌اش، جان، است. بعد‌ها که این پسر می‌میرد گوی شکل او را به خود می‌گیرد و طبق خواسته‌اش به جنوب می‌رود. او به یک سرزمین جدید می‌رسد. او در آنجا با دختر جوانی به نام “مارچ” ملاقات می‌کند که قرار است توسط اهالی روستا برای یک خرس قطبی که می‌پرستند قربانی شود. گوی تصمیم می‌گیرد که او را نجات دهد.

«می‌خواستم معلوم باشه مردمی اینجا بودند و مطمئن بشم فراموششون نمی کنم.» – فوشی


۱۲- Gintama گینتاما

ژانر: اکشن، کمدی، تاریخی، پارودی، سامورایی، علمی-تخیلی، شونن

زندگی در ژاپن فئودالی آسون نیست. به خصوص از زمانی که موجودات فضایی به اسم آمانتو وارد ژاپن شدن. از اون طرف ممنوعیت حمل شمشیر باعث شده شأن سامورایی‌ها پایین بیاد و با اونها بدرفتاری بشه. اگرچه یکه مرد به اسم ساکاتا گینتوکی هنوز یک قلب سامورایی داره، با اینکه علاقه شدیش به شیرینی و کارش به عنوان هرکاره کسی باعث شده کسی باور نکنه اون یک ساموراییه. همراهان او در شغلش شیمورا شینپاچی پسری عینکی با قلبی قوی، کاگورا همراه با چترش و شکمی که هیچوقت پر نمیشه و ساداهارو یک سگ خیلی بزرگ. به اونها هرکاری که بگید از انجام دادنش سرباز نمی‌زنن از پیدا کردن یک سگ گرفته تا نجات کره زمین.

«اگه اونقدر وقت داری که در مورد یک مرگ زیبا خیال‌پردازی کنی، پس حداقل تا آخرین لحظه زیبا زندگی کن.» – ساکاتا گینتوکی


۱۱- Boku no Hero Academia – آکادمی قهرمانی من

ژانر: اکشن، کمدی، مدرسه، شونن، قدرت فوق‌العاده

مردم با حق برابر به این دنیا نمیان . میدوریا ایزوکو از وقتی چهار سالش بود مورد آزار و اذیت همکلاسیاش قرار می گرفت که قدرت های فوق العاده داشتن ، ایزوکو یه مورد نادر بود که بدون هیچ قدرتی به دنیا اومده بود . تمام این اتفاق ها باعث نشد اون از حرکت به سمت چیزی که آرزوش رو داره دست بکشه ، تبدیل شدن به یک قهرمان بزرگ دقیقا مثل مردی که همیشه تو زندگی تحسینش می کرد ، ممکنه در اوج ناامیدی ، در اوج گریه و فریاد از نرسیدن به آرزوش با کمک کسی که همیشه می خواست مثل او باشه شانسی برای رسیدن به رویا هاش پیدا کنه؟

«آرزوها میتونن واقعی بشن!!»-  ایزوکو میدوریا


۱۰- Cowboy Bebop

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام، علمی-تخیلی، فضا

در سال ۲۰۷۱ بشریت تونسته از کره زمین که دیگه غیر قابل سکونته خارج بشه و در برخی از سیارات و قمراتشون سکونت کنه. پلیس منظومه شمسی برای برقراری نظم و صلح در کهکشان بخشی از کارش رو به عهده جایزه‌بگیران گذاشته که به عنوان کابوی شناخته میشن. در این بین یک تیم تشکیل شده از دو نفر قرار دارن که با فضاپیما بیباپ سفر می‌کنن.

اسپایک اسپیگل که شخصیت متعادلی داره و همراهش جت بلک که کمی خشن و بی‌رحم به نظر میرسه. آنها زندگیشون رو با گرفتن جایزه میگذرونن تا اینکه چند نفر دیگه به این گروه اضافه میشن. این یک سگ دستکاری ژنتیکی شده خیلی باهوش. فی ولنتاین یک زن شیاد که حافظه‌اش رو از دست داده و ادوارد ونگ یک هکر فوق‌العاده. این انیمه داستان ماجراهای این گروه و پرده‌برداری از گذشته افراد گروه است.

«فرشته‌هایی که از بهشت بیرون رانده میشن هیچ انتخابی ندارن مگه اینکه شیطان بشن.» – ویشس


۹- Shingeki no Kyojin – حمله به غول‌ها

ژانر: اکشن، نظامی، رمزآلود، قدرت‌فوق‌العاده، درام، فانتزی، شونن

ماجرا از قرن‌ها پیش شروع میشه. جایی که غول‌ها وارد دنیا انسان‌ها میشن و شروع به کشتن انسان‌ها می‌کنن. این غول‌ها به حدی بزرگ هستن که شاید ساختمان‌های بلند در مقابلشون کوچک به نظر برسن. برای همین تعداد انسان‌ها محدود شده و داخل یک دیوار بزرگ زندگی میکنن. این دیوار نزدیک ۱۰۰ سال محافظ اونها بود اما یک روز یک غول خیلی بزرگ تونست خارجی ترین لایه دیوار را خراب کنه و غول‌ها به این لایه از شهر نفوذ کردن. در این بین یکی از غول‌ها مادر ارن یگار را میخوره و این باعث میشه ارن بخواد تک تک غول‌ها را نابود کنه.

«انسان‌ها هیچوقت دست از جنگ با همدیگه بر نمیدارن مگه اینکه جمعیت انسان‌ها به یک تا چند نفر برسه.» – اروین اسمیت


۸- Clannad

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه، مدرسه، برشی از زندگی، ماوراءالطبیعه

تومویا اوکازاکی دانش آموز سال دوم دبیرستانه و از زندگیش خسته است. وقتی کوچک بود مادرش به خاطر یک تصادف جان خودش رو از دست میده و به همین خاطر پدرش به سیگار و الکل رو میاره. برای همین باعث میشه که تومویا و پدرش با هم دعوا کنن. تا اینکه در یکی از این دعواها شانه تومویا آسیب میبینه از آن به بعد رابطه بین تومویا و پدرش سرد و سردتر میشه. روزی وقتی در حال برگشتن به خانه بود با دختر عجیبی به اسم ناگیسا فوروکاوا که یک سال ازش بزرگتره آشنا میشه. بیماری ناگیسا باعث شده تا دوستاش اون رو تنها بزارن. این دو شروع به وقت گذروندن با همدیگه میکنن. کم‌کم با گذشت زمان تومویا احساس میکنه زندگی خسته کننده‌اش داره رنگ تازه‌ای به خودش میگیره.

«زمان و عنوان هیچوقت توی پیوندهای بین آدم‌ها مهم نیست.» – ساکاگامی تومویو


۷- Tengen Toppa Gurren Lagann

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، مکا، علمی-تخیلی

در آینده‌ای بسیار دور، بشر درون غارهایی بزرگ در زیر زمین زندگی می‌کند، بدون اطلاع از دنیایی بر فراز آنها با آسمانی پر‌ ستاره.

در دهکده‌ای کوچک به نام “جیها”، “سایمون” پسری خجالتی، درحین حفاری یک شئ تابان عجیب را پیدا می‌کنه. “کامینا” یک طراح جوان با عینک آفتابی گران‌قیمت مدرن و پر اشتیاق، با “سایمون” دوست شده و یک گروه کوچک به نام “دسته‌ی گورن” تشکیل می‌دهد تا از طریق سقف غار از دهکده بگریزند و به سطح برسند، چیزی که فقط چند نفر آن را باور دارند.

ریش‌سفید دهکده به حرف‌های احمقانه‌ی آن‌ها گوش نمی‌دهد و گروه آنها را مجازات می‌کند. هرچند، هنگامی که فاجعه‌ای از دنیای بالا بر سرشان نازل می‌شود و سرتاسر دهکده در معرض نابودی است، این وظیفه‌ی “سایمون”، “کامینا”، دختری با اسلحه‌ای بزرگ به نام “یوکو” و یک ربات کوچک اما جان‌سخت به نام “لاگان” است تا همه را نجات دهند.

«گوش کن سیمون…هیچوقت فراموش نکن. به خودت ایمان داشته باش. نه به خودت که به من ایمان داره. نه به منی که به تو ایمان دارم. به اون خودت ایمان داشته باش که به خودش ایمان داره.» – کامینا


۶- One Punch Man – مرد تک مشتی

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی، کمدی، پارادوی، قدرت فوق‌العاده، ماوراءالطبیعه، بزرگسال

سایتاما که به نظر می رسه فردی عادی و معمولیه یک سرگرمی منحصر به فرد داره، “قهرمان بودن”. سایتاما برای دنبال کردن رویای کودکیش به سختی به مدت سه سال تمرین میکنه و در طی این فرایند همه موهایش را از دست میده. الان سایتاما یک فرد فوق العاده قدرتمنده، آن قدر که هیچ دشمنی نمی‌تونه او را در مبارزه شکست بده. در واقع او همه دشمنانش را فقط با یک مشت از بین می‌بره و این تبدیل به مشکلی غیر منتظره شده. او دیگر توانایی لذت بردن از هیجان مبارزه را نداره و کاملا بی حوصله شده، همه این زندگی او با رسیدن جنوس یک سایبرگ ۱۹ ساله تغییر پیدا میکنه. جنوس بعد از دیدن قدرت سایتاما از اون میخواد تا جنوس رو به شاگردیش قبول کنه. او همچنین پیشنهاد میده که با هم وارد انجمن قهرمانان بشن تا تبدیل به قهرمانانی معتبر بشن و کارهای مثبت آنها در جامعه شناخته بشه. سایتاما که از اینکه کسی او را نمیشناسه ناراحته سریع با این پیشنهاد موافقت می‌کنه. اینگونه داستان مرد تک مشتی آغاز میشه یک کمدی اکشن که شخصی کاملا غیر عادی را دنبال می‌کنه که هم اکنون با دشمنانی قوی می جنگه تا شاید آنها بتونن کمی او را به هیجان در بیارن.

«میدونم که کسی انتظار زیادی از من نداره. و بهتر از هر کسی میدونم که یک قهرمان کلاس C چقدر توی این موقعیت بدرد نخوره. میدونم اونقدر ضعیفم که حتی نمیتونم به کلاس Bبرم! بهتر از هرکس دیگه‌ای میدونم که نمیتونم تو رو شکست بدم. اما با همه‌ی اینا باید باهات مبارزه کنم!» – مومن رایدر


۵- Hunter x Hunter

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، شونن، قدرت فوق‌العاده

هانتر کسیه که برای انجام مأموریت‌های خطرناک  و در اعماق سرزمین‌های ناشناخته و برای بدست‌آوردن گنجینه‌های مخفی به تمام دنیا سفر می‌کنه. گون پسر یک هانتر است که مدت زیادیه شده که پدرش ناپدید شده. او معتقده که اگه راه پدرش رو دنبال کنه میتونه بالاخره پیداش کنه و به خانه برش گردونه. گون به محض اینکه پا به سن ۱۲ سالگی میذاره، خانه رو به قصد شرکت در آزمون انتخاب هانتر ترک می‌کنه، آزمونی پر از امتحانات مرگبار. در این سفر گون سه دوست پیدامیکنه، کوروپیما که تنها انگیزه‌اش گرفتن انتقامه، لئوریو که دکتره و کیلوا که قبل از این به عنوان قاتل فعالیت می‌کرده. هر ۴ نفر آنها برای عبور از مراحل سخت این امتحان با همدیگه همکاری میکنن تا بتونن از امتحان عبور کنن.

«وقتی میگم دردی نداره، منظورم اینه که هنوز میتونم تحملش کنم.» – کیلوا


۴- Code Geass

 ژانر: اکشن، درام، مکا، نظامی، مدرسه، علمی-تخیلی، قدرت‌های فوق‌العاده

در دهم آگوست سال ۲۰۱۰ کشور ژاپن به دستور امپراتور بریتانیا مورد حمله نظامی قرار میگیره. قوای انگلیس با استفاده از ربات‌های جدیدی به نام نایتمیر فریمز که اخیرا تولید کردن، موفق به اشغال کشور ژاپن میشن. آزادی و حقوق مردم از آنها سلب میشه و به کشور اشغالی ژاپن نام منطقه ۱۱ داده میشه . لولوش پرنس انگلیسیه که بعد از کشته شدن مادرش بنا به دستور پدرش که او را از خودش نمیدونه به ژاپن فرستاده میشه، لولوش با خود عهد بسته که پدرش را به قتل برسونه و بریتانیا را نابود کنه و انتقام مادرش را از قاتلان بگیره. او همچنین قصد داره دنیایی جدید با قوانین جدیدی بسازه که در این دنیا خواهرش نانالی با خوبی و خوشحالی زندگی کند. لولوش قدرتی به اسم گیاس پیدا میکنه، یک قدرت مرموز که به لولوش اجازه میده تا فقط برای یک‌بار بتونه به یک نفر دستور بده و اون فرد دستورش رو بدون حتی اراده‌ خودش انجام بده.

«نمیتونی دنیا رو تغییر بدی بدون اینکه دستات رو کثیف کنی.» – لولوش


۳- Death Note – دفترچه مرگ

ژانر: رمزآلود، پلیس، روانشناختی، ماوراءالطبیعه، هیجان‌انگیز، شونن

یاگامی لایت؛ جوان خیلی باهوشیه که از قتل و تباهی جهان خشمگین و منزجره. زندگی او با یافتن دفترچه‌ای عجیب تغییر میکنه، اسم این دفترچه دفترچه مرگه. دستورالعمل دفترچه مرگ مدعیه که اگر اسم شخصی در آن نوشته بشه آن فرد باید بمیره. بعد از آزمایش این دفترچه و کشتن ۲ قاتل، لایت مجبور شد که قبول کنه دفترچه مرگ واقعیه. پس از روبرو شدن با صاحب قبلی دفترچه مرگ ؛ یک شینیگامی به اسم ریوک، لایت تصمیم میگیره دنیای بدون جرم و جنایتی بسازه و خودش خدای این دنیا بشه.  بعد از مدتی، با گزارش مرگ‌های مشکوک قاتلین، توجه پلیس بین الملل و کارآگاهی اسرارآمیز به اسم L به این موضوع جلب شد. L‌ به سرعت متوجه شد که مسول این قتل های پی در پی که در نظر مردم به اسم کیرا (اشتقاقى از طرز تلفظ کلمه قاتل) است در ژاپن زندگی میکنه.L متوجه میشه که کیرا میتونه مردم را بدون اینکه به آنها دست بزند بکشه. لایت متوجه میشه که L مهمترین مانع او در راه رسیدن به آرمانشه و بازی موش و گربه بین این دو شروع میشود.

«این دنیا فاسد شده  و کسایی که باعث فاسد شدنش هستن حقشونه بمیرن. یک نفر باید اینکار رو انجام بده، چرا اون من نباشم؟» – یاگامی لایت


۲- Steins;Gate – دروازه اشتاین

ژانر: هیجان انگیز، علمی- تخیلی

اوکابه رینتارو ملقب به دانشمند دیوانه آرزو داره تا بتونه یک ماشین زمان کشف کنه. او به همراه دوستانش مایوری شینا دوست دوران کودکی و هاشیدا ایتارو یک هکر منحرف که به اسم دارو شناخته میشه در آزمایشگاه‌شان مشغول تحقیق روی دستگاهی به اسم فون‌مایکرویو هستن که میتونه موز رو تبدیل به تلّی از ژل سبز رنگ بکنه. اونها نمی‌دونن که این اتفاق عجیب چطوری رخ میده. اونها طی تحقیقاتشون با یک سری اعمال مختلف به یک موفقت شانسی دست پیدا می‌کنن. فون‌مایکرویو اونها میتونه به گذشته پیام برسونه و از این راه آینده رو تغییر بده.

«تئوری‌ها بیشتر از چندتا کلمه نیستن. اون چیزی رو که داری با چشمات میبینی قبول کن.» – اوکابه رینتارو


۱- Fullmetal Alchemist: Brotherhood – کیمیاگر تمام فلزی: برادری

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام، فانتزی، جادو، نظامی، شونن

“برای بدست آوردن چیزی باید به میزان ارزش آن ازدست داد”

کیمیا توسط قانون تبادل برابر محدود شده. این رو برادران ادوارد و آلفونسو الریک بعد از انجام عمل ممنوعه یعنی تلاششون برای برگردوندن مادرشون به زندگی  فهمیدن. اونها برای این عملشون محکون شدن. ادوارد پای چپش رو از دست داد و آلفونس بدن فیزیکیش رو؛ ادوارد فقط با قربانی کردن دست راستش تونست روح برادرش رو به یک زره متصل کنه. اونه تنها هدفشون این شد که بدن‌های اصلی خودشون رو بدست بیارن. برای همین ادوارد دست و پای مصنوعی به اسم اتومیل میگیره و آزمون کیمیاگر ایالتی شدن رو میده و بعد از مدتی با اسم کیمیاگر تمام‌فلزی شناخته میشه.

سه سال از تحقیقاتشون برای بدست آوردن سنگ فلاسفه، سنگی که به اونها اجازه میده از محدودیات قانون تبادل برابر فراتر برن. بعد از ادامه‌ی تحقیقاتشون اونها متوجه یک توطئه ملی میشن و تلاش میکنن تا جلوش رو بگیرن در این بین برادرها از خودشون میپرسن که کاری که به دنبالشن باعث انسان شدنشون میشه با انسانیتشون رو ازشون میگیره.

«ممکنه طمع چیز خوبی نباشه، اما چیز بدی هم نیست. شما آدما فکر میکنین طمع فقط برای پول و قدرتع، اما همه دارن چیزایی رو که بخوان و نتونن داشته باشنش.» – گریید


با این انیمه لیست موافق نیستین؟ خوشحال میشیم نظراتتون رو برای بهترین انیمه‌هایی که تا حالا دیدید با ما در میون بذارین تا به مقاله اضافه بشه.

همچنین حالا که با بهترین انیمه‌های سریالی جهان آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین انیمه های سینمایی جهان رو هم مطالعه کنید.

منتظر شنیدن نظراتتون هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5752)

بستن فرم

  1. مانی

    آبان 27, 1402

    عزیزان یه انمیه هست که من عاشق اهنگ بودم ولی اسمش یادم نمیاد که دانلود کنم کسی می دونه داستان در مورد دوتا پسره که بخاطر انتقام شروع می کنن بمب گذاری یه دختر مو کوتاه هم کمکشون میکنه

    پاسخ

    • amir در پاسخ به مانی

      آذر 4, 1402

      ترور در رزونانس

      پاسخ

  2. ناروتو

    شهریور 2, 1402

    سلام میگم کسی هست که انیمه که میخوام رو بگه اسم انیمه فراموش کردم اما توی گوگل هر کاری کردم نیاورد بالا لطفا اگه کسی اسمش را میدونه بگه انیمه رباتیه توی یه جهان دیگر همه دور و بر دنیاشونو دیوار گرفته و یه پسر با یه جعبه از آسمون میوفته لطفا یکی بگه اسم انیمرو

    پاسخ

  3. ali 003

    مرداد 7, 1402

    سلام
    ترتیب سری فیت رو کسب میدونه

    پاسخ

    • ل در پاسخ به ali 003

      شهریور 16, 1402

      نه

      پاسخ

  4. پوکر من

    مرداد 3, 1402

    حاجی تو سری فیت fate stay night کاراکتر اصلی واقعا رومخه باقی قسمت ها اینجوری نیست ولی شیرو واقعن رومخه

    پاسخ

  5. ریحانه

    اسفند 26, 1401

    دوستان انیمه های حمله به تایتان توکیو غول مردتک مشتی شیطان کش رو پیشنهاد میدم بقیه رو نچ
    راستی من میخوام برم انیمه ناروتو رو ببینم ولی به نظر شما با وجود قسمت های زیادش ارزش دیدن رو داره و اول باید سینمایی هاش رو ببینم یا سریالش رو

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به ریحانه

      فروردین 11, 1402

      سلام انیمه خوبی هس ارزش دیدن داره اول سریالش کامل ببین بعد برو سینماییش ببین بعدشم نسل بعدیش ببین داستانش خیلی جذابه

      پاسخ

    • زد در پاسخ به ریحانه

      فروردین 28, 1402

      ناروتو برای اشنایی بهتره 20 30 تا قسمت اولو ببینی اگرم وقت داشتی تا صد رو ببین بعد بورو شیپودنو ببین که از همون اولش جالبه اخراشم میترکونه البته چون زیاده بگرد فیلرای ناروتو شیپودنو پیدا کن من الان یادم نیست.اوج گرفتن اخرای ناروتو خیلی خاصه

      پاسخ

    • ماریتا در پاسخ به ریحانه

      اردیبهشت 28, 1402

      پس مای هیرو آکادمی چی یکی از بهترین انیمه هایی هست که دیدم برو ببین

      پاسخ

  6. هیچکس

    اسفند 25, 1401

    انیمه هایی که من خیلی باهاشون حال کردم 👇🏻(داپشا جون مادرتون گیر ندین انتخابای من کاملا سلیقه ایه و توهین به هیچکس نیست و اگه دیدین ناروتو و وان پیس نیستن بخاطر اینه که به اندازه کافی وقت ندارم ببینم و بجاش میتونم ۱٠٠ تا انیمه دیگه ببینم:/)
    1: اشتاینز گیت
    ۲: اتک ان تایتان
    ۳: فولمتال
    ۴: کدگیاس
    ۵: گینتاما
    ۶: هانتر x هانتز
    7: ری زیرو
    ۸: مرد تک مشتی
    ۹: شیطان کش
    ۱٠: نام تو

    پاسخ

  7. علی

    دی 5, 1401

    ترو خدا تصویر انیمه شیطان کش رو عوض کنین
    آخه اونم عکسه که گذاشتین هر کی ندیده باشه فکر میکنه انیمه چرتیه
    یه عکس درست تر نداشتین
    آرک داستانی تازه قراره از ۱۸ دی شروع شه

    پاسخ

  8. زد

    آذر 25, 1401

    آقا فصل دوم بلیچو دیدین عجب فایتای خفنی داشت منی که کلن از انیمه زده شده بودم و دوباره برگردوند به انیمه دیدن

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به زد

      فروردین 19, 1402

      من مانگاشو خوندم خیلی خفنه

      منتظرم کامل اکران شه تا ببینمش

      پاسخ

  9. زد

    آذر 2, 1401

    ولی نامسن انیمه شیطان کش قطار موگان چقد قشنگ بود من بعد دوسال وقتی مبارزه هاشیرا اتش و اکازا رو دیدم دوباره گریه کردم.راستی کسی انیمه تاثیر گذار اینچنینی میشناسه راهنمایی کنه.

    پاسخ

    • Black در پاسخ به زد

      آذر 9, 1401

      Summertime render خیلی قشنگه.همه ی ژانر ها رو داره.

      پاسخ

      • زد در پاسخ به Black

        آذر 23, 1401

        ایول دادا منم دیدمش تازگی‌.بینظیره یه انیمه کامله.کیفیت انیمه جوریه که اصلا خسته کننده نیست انگار داری سینمایی انیمه میبینی.

        پاسخ

        • Black در پاسخ به زد

          دی 14, 1401

          دیگه چه انیمه هایی دیدی؟

          پاسخ

        • Black در پاسخ به زد

          دی 14, 1401

          موب سایکو ۱۰۰ – به سوی ابدیت تو -بسکتبال کوروکو- ساخته شده در آبیس – هایکیو – مای هیرو آکادمیا- 91 روز – link click و….. اینا همشون خیلی خوبن که فک کنم دیدیشون😂😂😂

          پاسخ

    • ملیحه در پاسخ به زد

      اسفند 13, 1401

      برسرک

      پاسخ

      • زد در پاسخ به ملیحه

        فروردین 28, 1402

        به به.اونم فصل اولش بینظیر بود و اند تلخشو هنوزم یادمه،همینجا از دوستان انیمه ساز تمنا میکنم بیشتر انیمه بسازن چون تقریبا همشونو دیدم:(((ای کاش یچیزی شبیه الدن رینگ بسازن بازیشو دوست داشتم انیمه دارک اینجوری کم داریم واقعا کم لطفیه.الان تو این انیمه ها اینجوری شده مین کرکتر یه ابر قدرتی داره و باهاش همرو میزنه و هیچ پیشرفت وجنگیدنی برای قویتر شدن وجود نداره طرف انشگت قورت میده قویتر میشه د یعنی چی…..از برسرک یاد بگیرین

        پاسخ

  10. Behzad

    آبان 19, 1401

    سلام میخواستم بدونم که لایت ناول ری زیرو بعد انیمه جلد چند بخونم

    پاسخ

  11. Behzad

    آبان 19, 1401

    سلام من انیمه ری زیرو کامل دیدم میخواستم بدونم لایت ناول این انیمه رو از جلد چپتر چند بخونم

    پاسخ

  12. کارگر

    شهریور 13, 1401

    عالی بود ممنون اما اسم فارسی بیشتر انیمه هارو ننوشته بودی

    پاسخ

  13. aaaaaaa

    تیر 24, 1401

    سلام میشه چند تا سایت دانلود انیمه معرفی کنید؟؟

    پاسخ

    • amirreza در پاسخ به aaaaaaa

      مرداد 3, 1401

      سایت انی پلاس در تلگرام

      پاسخ

  14. سعید طوسی

    تیر 10, 1401

    یه چیزی تو کشور های پیشرفته هسته بهش میگن دمو کراسی و احترام گذاشتن به عقیده بقیه چیزی که تو ایران نیست بعد کریپتون اومده میگه برید تاریخ بخونید بجا انیمه دیدین؟؟؟؟ سه سالته مگه؟؟ اخه به تو چه واقعا به تو چه؟؟؟؟؟ چه ادمایی پیدا میشه عجب

    پاسخ

    • Stan در پاسخ به سعید طوسی

      تیر 18, 1401

      اسمتو عشقه😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹

      پاسخ

  15. از ناروتو گرفته تا لوفی ارن تور سایتاما کوکو که دراگون بال هیچ کدوم حریف ایتاچی با دکتر استرنج نمی شن

    پاسخ

    • Stan در پاسخ به غلام دختری در مزرعه

      تیر 7, 1401

      ادامه بده شاید خندیدم
      تو کشور یونیورس جا کردن 🤣🤣🤥🤥🤥که ایتاچی همرو میزنه
      کرکترایی زیادی هستن که کنترل زمان دارن

      پاسخ

      • itachi در پاسخ به Stan

        تیر 25, 1401

        دوست عزیز خود کیشیموتو نویسنده انیمه گفته ایتاچی رو خلق کردم که خدا رو در قالب یک شینوبی نشون بدم . همون ایزانامی بی نهایت ایتاچی واسه باقی کاراکتر ها کافیه

        پاسخ

        • اوتاکو * در پاسخ به itachi

          تیر 26, 1401

          ایزانامی و ایزاناگی فقط روی کسی که از چاکرا استفاده میکنه تاثیر دارن به علاوه تمام گنجوتسو ها به جز سوکویومی ابدی

          پاسخ

        • رهام در پاسخ به itachi

          تیر 26, 1401

          چرا نمیفهمید این مصاحبه دروغینه؟

          پاسخ

    • رهام در پاسخ به غلام دختری در مزرعه

      تیر 8, 1401

      ترول نکن

      پاسخ

    • لنتی‌ مگ غلام دختر میشه اخههههههه

      پاسخ

  16. Niloo

    خرداد 29, 1401

    به سوی ابدیت تو
    ناکجاآباد موعود
    مای هیرو آکادمی
    هانتر ایکس هانتر
    شیطان کش
    Heike monogatari
    فولمتال
    اتک آن تایتان
    دفترچه مرگ
    اینا شاهکار هستن.

    سگ های ولگرد بانگو ، بلیچ. این دو تاهم خیلی خوب هستن.

    پاسخ

  17. اتک فن

    خرداد 23, 1401

    اگه attack of titan رو نبینین عمرتون بر فناس…همون شماره9 فقط سایت اشتباه اسمشو نوشته🤦🏻‍♀️
    یک عدد کراش داخلش هست به اسم لیوای…واقعا نبینین از دستتون رفته

    پاسخ

    • amirreza در پاسخ به اتک فن

      خرداد 23, 1401

      مهندس سایت اشتباه ننوشته اسم ژاپنیه اتک ان تایتان اینطوریه🥲

      پاسخ

    • ارن در پاسخ به اتک فن

      خرداد 24, 1401

      اشتباه ننوشته … به زبان ژاپنی نوشته اسمشو…

      پاسخ

    • Tamin در پاسخ به اتک فن

      تیر 10, 1401

      وقتی همه انیمه های این لیست رو دیدین بعد برین نئون جنسیس ببینید کمتر از سی سالتون نباشه وگرنه خوشتون نمیاد

      پاسخ

    • تابع قوانین داداشم در پاسخ به اتک فن

      آبان 1, 1401

      ن اشتباه گفتی اگ ببینن عمرشون بر فناس البته اره قبول دارم لیوای واقعا کراشه

      پاسخ

    • اال در پاسخ به اتک فن

      آبان 2, 1401

      اسم ژاپنیشه شینگی نو کایوجین = حمله غول/تایتان ها

      پاسخ