آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 133)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. تلما و لوییز – 1991 – Thelma & Louise

ژانر: درام، جنایی، ماجراجویی

کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)

بازیگران: سوزان ساراندون، جینا دیویس، هاروی کایتل، برد پیت

تریلر فیلم

فیلم تلما و لوییز از ریدلی اسکات ممکن است مستقیماً یک فیلم عاشقانه نباشد، اما دارای عناصر و ویژگی‌های دوستی زنانه است که می‌تواند تا پایان فیلم به‌عنوان چیزی بیشتر تعبیر شود. در هر حال، این فیلم جاده‌ای و دوستانه قطعاً دارای عناصر جرم و جنایتی است که آن را به یکی از بهترین فیلم‌های جنایی-عاشقانه تاریخ سینما تبدیل کرده است. در این فیلم، دو دوست صمیمی تصمیم می‌گیرند که به یک سفر جاده‌ای بروند و در نهایت مرتکب چندین جنایت می‌شوند و تحت تعقیب پلیس قرار می‌گیرند.


2. ایالات متحده در برابر بیلی هالیدی – 2021 – The United States vs. Billie Holiday

ژانر: درام، بیوگرافی، موزیک

کارگردان: لی دنیلز (Lee Daniels)

بازیگران: آندرا دی، ناتاشا لیون، گرت هدلند

تریلر فیلم

یک اثر درام که داستان زندگی حرفه‌ای خواننده افسانه‌ای موسیقی جاز به نام بیلی هالیدی را دنبال می‌کند. این فیلم به‌طور به‌خصوص به برهه زمانی‌ای تعلق دارد که این خواننده توسط اداره فدرال مواد مخدر مورد هدف قرار گرفته بود. آن‌ها یک عملیات مخفیانه تحت هدایت جیمی فلچر را ترتیب داده بودند که نماینده فدرال سیاه پوستان آن زمان بود. در آن برهه زمانی این خواننده یک ارتباط پنهانی هم با فلچر داشت که این موضوع، ماجرا را پیچیده‌تر از حالت طبیعی می‌کرد. این فیلم برنده گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن شد و در همین رشته نامزد اسکار هم بود.


3. جنگ فردا – 2021 – The Tomorrow War

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: کریس مک‌کی (Chris McKay)

بازیگران: کریس پرت، ایوان استراهاوسکی، بتی گیلپین، جی.کی سیمونز

تریلر فیلم

فیلمی مهیج و تماشایی که داستان آن در سال 2051 جریان دارد؛ جایی که در آن نژاد بشر در جنگ علیه مهاجمان بیگانه مرگبار به سختی شکست می‌خورد. در آخرین تلاش برای مقابله با این حمله، انسان‌ها برای جذب سربازان و غیر نظامیان ماهر از جمله یک معلم دبیرستان با بازی کریس پرت که طراح جنگ و آخرین امید بشر است، به گذشته سفر می‌کنند.


4. چهره پنهان – 2011 – The Hidden Face

ژانر: درام، ترسناک، رازآلود

کارگردان: آندرس بایز (Andrés Baiz)

بازیگران: کیم گوتیه‌رس، کلارا لاگو، مارتینا گارسیا

یک مرد جوان و دوست دخترش برای شکار به کلمبیا نقل مکان می‌کنند، اما به محض اینکه مکان مناسبی برای ماندن پیدا کردند دختر ناگهان ناپدید شده و مرد جوان هم به اولین مضنون تبدیل می‌شود. با وجود تحقیقات در حال انجام، مدت کوتاهی پس از این حادثه، مرد جوان با زن دیگری وارد رابطه می‌شود و بلافاصله اتفاقات عجیب و غریب در اطراف خانه شروع به رخ دادن می‌کند. اتفاقاتی که مرد را به این فکر می‌اندازد که عشق سابقش جایی در دیوارهای خانه پنهان شده و یا حتی توسط روحی تسخیر شده‌است.

چهره‌ی پنهان دقیقاً همان چیزی است که بینندگان انتظار دارند و در عین حال از این انتظار فراتر هم می‌رود، تعداد بی‌شماری پیچ و خم را در داستانش اینجاد می‌کند و جوری پیش می‌رود که قدرت پیش‌بینی را از مخاطبش می‌گیرد.


5. حیوانات وحشی – 2018 – Wildlife

ژانر: درام

کارگردان: پل دانو (Paul Dano)

بازیگران: جیک جیلنهال، کری مولیگان، زویی مارگارت

تریلر فیلم

“حیات وحش” داستان خانواده‌ای درگیر مشکلات مالی در شمال آمریکا را به‌خوبی نشان می‌دهد. جری (جیک جیلنهال) از کارش اخراج می‌شود و به گروهی آتش نشان که می‌خواهند از آتش حیات وحش جلوگیری کنند ملحق می‌شود. از طرفی زندگی زناشویی‌اش در حال فروپاشی است. فیلم از نگاه پسر جری، جو، روایت می‌شود. پایان فیلم بیننده را به حیرت می‌اندازد. آتش سوزی‌های جنگل هم غم‌انگیز است. بنابراین اگر می‌خواهید یک اثر کند و تاثیرگذار تماشا کنید این اثر گزینه خوبی است.


6. پنج‌تای برتر – 2014 – Top Five

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: کریس راک (Chris Rock)

بازیگران: کریس راک، رزاریو داوسون، کوین هارت

تریلر فیلم

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کریس راک درباره یک روز از زندگی یک سلبریتی، آندره آلن (کریس راک)، که می‌خواهد جدی گرفته شود و زمانی که یکی از گزارشگران نیویورک‌تایمز (روزاریو داوسون) با او مصاحبه می‌کند مجبور می‌شود درباره حرفه‌اش به‌عنوان کمدین صحبت کند. در این فیلم راک و داوسون زوج موفقی هستند که وارد ماجراهای جالبی می‌شوند.


7. وکیل لینکلن – 2011 – The Lincoln Lawyer

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: برد فرمن (Brad Furman)

بازیگران: متیو مک‌کانهی، مریسا تومی، رایان فیلیپ، برایان کرانستون

تریلر فیلم

 متیو مک‌کانهی در این فیلم در نقش میکی هالر، یک وکیل مدافع که دفتر کار او ماشین اتومبیل لینکلن است، بازی می‌کند. هنگامی که یک جوان ثروتمند او را برای دفاع از خود در یک پرونده قتل استخدام می‌کند، میکی حقیقت را کشف کرده و خیلی زود متوجه می‌شود که باید در این پرونده موفق شود وگرنه افراد نزدیک به او به دردسر بزرگی می‌افتند. این فیلم بعد از گذشت ده‌سال مجددا در قالب یک مینی‌سریال منتشر شد.


8. صحنه‌ای در دریا – A Scene at the Sea – 1991

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: تاکشی کیتانو (Takeshi Kitano)

بازیگران: هیروکو اوشیما، سابو کاواهارا، کلاود ماکی

اثری شاعرانه درباره سکوت و رخوت. شیگرو یک زباله جمع کن است که بعد از پیدا کردن یک تخته موج سواری با دوست دختر ناشنوایش به دریا می‌رود. اما این تلاش آنها برای فرار از زندگی روزمره با تمسخر دیگران روبرو می‌شود. اما موج سواران دیگر به این تصمیمشان احترام می‌گذارند. شاید داستان کمی تکراری باشد اما سبک مینیمال فیلم آن را دیدنی می‌کند.


9. ژاکت – 2019 – Sweater

ژانر: درام

کارگردان: شیلادیتیا مولیک (Shiladitya Moulik)

بازیگران: ایشا ساها،‌ جوون مالیا

تریلر فیلم

توکو دختری است که تمام عمرش معتقد بود که آدم خاصی نیست و هیچ استعدادی ندارد. پدر او اصرار بر ازدواج توکو دارد ولی او قبول نمی‌کند. توکو به دنبال پیدا کردن کاری است که به آن علاقه دارد و سعی می‌کند زندگی و سطح روابطش با دیگران را ارتقا دهد. این فیلم به‌خوبی می‌تواند فرهنگ هندی و دردسرهای زندگی بزرگسالی را به مخاطب خود نشان دهد.


10. کتاب جنگل – 2016 – The Jungle Book

ژانر: درام، خانوادگی، ماجراجویی

کارگردان: جان فاورو (Jon Favreau)

صداپیشگان: بیل موری، بن کینگزلی، ادریس البا، اسکارلت جوهانسون

تریلر فیلم

اثری از رمان رودیارد کیپلینگ که به یکی از برترین آثار سینما تبدیل شد و حتی بهترین انیمیشن دیزنی محسوب می‌شود. درحالی که اغلب ما با شخصیت‌های کیپلینگ آشنا هستیم، کارگردانی جان فاورو کل فیلم را نوستالژیک می‌کند. همانطور که موگلی برای فرار از تهدید شیرخان سفری را آغاز می‌کند، ما را به خودشناسی دعوت می‌نماید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمد رضا

    تیر 31, 1400

    درود بر شما و خسته نباشید.فیلم sweater (ژاکت)،همه جا دنبال زیرنویسش گشتم پیدا نکردم.شما میتونین راهنماییم کنین؟

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به محمد رضا

      تیر 31, 1400

      سلام، چون فیلم معروفی نیست احتمالا هنوز ترجمه نشده. میتونید تو بعضی از سایتهای دانلود که زیرنویس اختصاصی قرار میدن درخواست ترجمه بدین.

      پاسخ