بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسانه مشابه “شب می‌آید” (It Comes At Night)

ژانر ترسناک همیشه بین سینمادوستان محبوب بوده و ترس‌های اجتماعی را به رخ کشیده است. عناصر ترسناک، عاطفی و تم‌های روانشناسانه توانسته مردم را بترساند و تخیلشان را به بازی بگیرد. فیلم ترسناک “شب می‌آید” از “تری ادوارد شالتس” (Terry Edward Shult) درباره دو خانواده است که بعد از یک آخرالزمان کنار هم مانده، و به خاطر تنش‌های خود ترسناک است. در این داستان می‌بینیم که ترس چگونه از درون شکل می‌گیرد نه از بیرون. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسانه مشابه “شب می‌آید” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. او تعقیب می‌کند – It Follows – 2014

دختری نوجوان بعد از اینکه برای اولین بار با دوست پسرش می‌خوابد حس می‌کند طلسم شده. افراد شرور دنبالش می‌کنند، همیشه جلوی چشمش هستند و حتی دوستانش دشمن او از آب درمی آیند. بعد از اینکه بیشتر و بیشتر بیمار می‌شود تنها معدود دوستانی که کنارش مانده‌اند هم به خطر می افتند. چه این فیلم را استعاره‌ای بر رابطه جنسی برداشت کنید یا تسخیرشدگی، در هر صورت استفاده هوشمندانه از موسیقی و جلوه‌های بصری این فیلم را دیدنی کرده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سینما درباره بیماری روانی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


9. موروثی – Hereditary – 2018

یک خانواده بعد از تجربه مرگ مادربزرگ به رازهایی از گذشته پی برده و زندگی‌شان تاریک‌تر می‌شود. ظاهراً سرنوشتی تلخ در انتظار آنهاست که رفته رفته از کنترلشان خارج می‌شود. “موروثی” را می‌توان داستانی خاص درباره مشکلات خانوادگی و بیماری روانی دانست که به دلیل فضای خاص و اجراهای دیدنی تماشایی شده است.


8. کلبه – The Lodge – 2019

بعد از خودکشی مادر یک خانواده بچه‌هایش باید زندگی جدیدشان را با پدر و دوست دختر تازه‌اش قبول کنند. پدر خانواده برای کمک به فرزندانش برای فراموش کردن گذشته برای تعطیلات آنها را به کلبه‌ای در جنگل می‌برند. وقتی برای مرد مشکلی پیش می‌آید بچه‌ها را با دوست دخترش تنها می‌گذرد. برف سنگین و گذشته زن به عنوان تنها بازمانده یک فرقه باعث می‌شود در تنهایی با بچه‌ها فکرهای بدی به ذهنش برسد. تنش، شرایط سخت آب و هوایی و حس گناه بازمانده این فیلم را دیدنی می‌کند.


7. دعوت – The Invitation – 2015

مردی به مهمانی شام همسر قبلی‌اش و شوهر فعلی او دعوت می‌شود. همه چیز در ظاهر ساده است، تا اینکه متوجه می‌شود میزبان‌ها برنامه دیگری دارند. حالا مرد باید برای زنده ماندن تلاش کند. اضطراب اجتماعی، ترس، حقیقت روابط آدمی از مضامین این فیلم هستند که آن را به یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسانه تبدیل می‌کنند.


6. جلسه 9 – Session 9 – 2001

وقتی خدمه به یک بیمارستان روانی ویران می‌روند تا آنجا را پاکسازی کنند به حقایق تلخی از گذشته آنجا پی می‌برند. از وان ها گرفته تا حمام یخ و میزهای لوبوتومی و نواری درباره یک بیمار شیزوفرنی فضا را ترسناک می‌کنند. بنابراین خدمه کم کم متوجه می‌شوند در آنجا چه اتفاقات ترسناکی رخ می‌داد و این وقایع بسته به شرایط روانی هرکدام از افراد تأثیر متفاوتی بر آنها داشت. این فیلم اوج ترس و جنون را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر روانشناختی و ترسناک که حتما باید تماشا کنید


5. جادوگر – The VVitch – 2015

در سال‌های 1630 انگلستان خانواده‌ای به دلیل مرگ پسر کوچکشان به آشوب و غم دچار شده‌اند. آن‌ها دختر بزرگتر را مسئول مرگ او می‌دانند و فکر می‌کنند او جادوگر است. این اتهام پیوند خانوادگی‌شان را به خطر انداخته و وفاداری‌شان را موردآزمایش قرار می‌دهد. گفتار قدیمی، موضوع سنگین و داستان کند مضامین مربوط به انسانیت را به خوبی نشان می‌دهند. تماشاگر به راحتی با داستان ارتباط برقرار کرده و پیام آن را درک می‌کنند.


4. میدسامر – Midsommar – 2019

زن جوانی بعد از مرگ پدرش حس می‌کند رابطه‌اش با دوست پسرش خراب شده، بنابراین با او و دوستانش به سفر می‌رود. آن‌ها بعد از رسیدن به سوئد به روستای یکی از دوستانشان می‌روند تا در فستیوال میدسامر حضور یابند. اما این فستیوال نوعی رقابت خشونت آمیز است و شخصیت‌ها به زودی متوجه می‌شوند که به میان یک فرقه کفار آمده‌اند. استفاده از رنگ‌های روشن، فیلمبرداری و فضای خیره کننده، انتظارات ما را از این ژانر برهم می زند. با این حال این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسانه است.


3. فانوس دریایی – The Lighthouse – 2019

بازیگران معدود، فیلمبرداری محدود و سبک بصری خاص این فیلم سیاه و سفید از “رابرت اگرز” (Robert Eggers) را به یک اثر جذاب و فراموش نشدنی تبدیل کرده است. “فانوس دریایی” بیننده را وادار می‌کند تا با ترس از تنهایی کنار بیاید، چون شخصیت‌ها به جزیره‌ای در قرن 19 می‌روند و از تنهایی به جنون می‌رسند. بنابراین بیننده همراه با شخصیت‌ها مرز حقیقت و خیال را از دست داده و اجراها هم دیدنی هستند.


2. بابادوک – The Babadook – 2014

غم و فراق مضمون اصلی “بابادوک” هستند. فیلمی درباره یک مادر مجرد و پسرش که بعد از مرگ پدر خانواده می‌خواهند زندگی‌شان را سروسامان دهند. عنصر اصلی داستان کتاب کودکانه‌ای درباره شخصیتی به نام بابادوک است که رفته رفته رنگ و بوی واقعیت می‌گیرد. درحالی که پسرک می‌ترسد این شخصیت را زیر تخت خانه‌اش ببیند، مادرش متوجه می‌شود موضوع از این هم ترسناک‌تر است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع مشکلات و سلامت روان که باید تماشا کنید


1. نردبان یعقوب – Jacob’s Ladder – 1990

فیلمی درباره بازگشت سربازی از جنگ ویتنام که حالا باید با مرزهای ذهن خود مبارزه کند. او سعی دارد تا هوش و حواسش را سروسامان دهد و در حین حال حس می‌کند مورد تهاجم موجودی شرور است. درحالی که پیوندش را با حقیقت از دست داده همسر قبلی و دوست دخترش سعی دارند به او کمک کنند. بدتر این که به هرکدام از اعضای جوخه‌اش نزدیک می‌شود آن فرد به شکل مرموزی می‌میرد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسانه مشابه “شب می‌آید” است که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم