6 انیمه‌ جذاب و دیدنی شبیه “دختر امتیاز بالا” (High Score Girl) که باید تماشا کنید

بازی‌های ویدئویی و انیمه دو چیز مورد علاقه هر اوتاکو است، و احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از انیمه ها با موضوع بازی و گیمرها ساخته می‌شوند. انیمه‌هایی نیز با اضافه کردن ژانرهای فرعی ترکیبی عالی از یک انیمه گیمینگ و رمانتیک- کمدی را به نمایش می‌گذارند. و با این که عجیب به نظر می‌رسد اما با کاراکترهای تسوندره (فردی که در ابتدا خشن و سرد است کم کم بخش مهربان و گرم خود را نشان می‌دهد) موجود در آن‌ها واقعاً نمایش جالب را ارائه می‌دهند.

“دختر امتیاز بالا” ساخته استودیو “جی. سی استف” (J.C Staff) نیز از این نوع انیمه هاست، داستان درباره “یاگوچی هارو” (Yaguchi Haruo) می‌باشد، یک دانش آموز کلاس ششمی که با مهارت غیرقابل انکارش در بازی “جنگجوی خیابانی 2” (Street Fighter 2) سلطان بازی‌های ویدئویی است. اما وقتی همکلاسیش “اونو آکیرا” (Oono Akira) او را شکست می‌دهد تمام رویاهایش برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای نابود می‌شوند. با این که او از این حقیقت که کسی می‌تواند او را شکست دهد متنفر است، اما به سمت “آکیرا” کشیده می‌شود، چرا که او تنها کسی است که توانسته رقیبی برای هارو باشد.

“دختر امتیاز بالا” دوست داشتنی و ساده بوده و برای کسانی که به انیمه‌های عاشقانه علاقه دارند فوق العاده است. اگر شما هم از تماشای این انیمه لذت برید، اجازه دهید انیمه‌های کمدی- رمانتیک دیگری مشابه “دختر امتیاز بالا” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. شهری که من تنها در آن گمشده‌ام – ERASED – 2016

“شهری که من تنها در آن گمشده‌ام” درباره از دست دادن، اندوه و بیشتر از هر چیزی سفر در زمان است. این انیمه، افسانه پسری 29 ساله به نام “ساترو فوجینوما” (Satoru Fujinuma) است که به پیک تحویل پیتزاست. برای بسیاری از افراد، او تنها، پسری است که سعی دارد با شغل نه چندان خوبش کنار بیاید. اما، فقط خودش می‌داند که او قدرتی دارد که هر وقت برای خودش یا اطرافیانش اتفاق بدی رخ دهد، او می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند. گاهی بدون رضایتش زمان چند دقیقه به عقب باز می گردد و در نتیجه آن او می‌تواند موقعیت را تغییر دهد.

یک روز وقتی به اشتباه متهم به قتل مادرش می‌شود، 18 سال به عقب باز می‌گردد. حالا او با بدن کودکی 11 ساله و ذهن یک فرد بالغ می‌داند که چگونه رازی را که شهر او را گرفتار کرده را پیدا کند، در این صورت نه تنها مادرش بلکه می‌تواند برخی از دوستانش را نیز نجات دهد. دنیای انیمه پر از داستان‌هایی است که به سفر در زمان مربوط هستند. اما “شهری که من تنها در آن گمشده‌ام” به سبکی خاص از آن استفاده کرده که تقریباً حسی از رئالیسم را در بیننده بیدار می‌کند. تماشای آن را به شدت پیشنهاد می‌کنم.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


5. کمدی رمانتیک نوجوانانه من – 2013 – My Teen Romantic Comedy SNAFU

درست مانند “دختر امتیاز بالا” در ابتدا احساس می‌کنید “کمدی رمانتیک نوجوانانه من” چیز خاصی برای عرضه ندارد. اما با گذشت زمان کم کم متوجه می‌شوید با یک انیمه کمدی- رمانتیک شگفت آور روبرو هستید که حتی تفاسیر طنز اجتماعی نیز در خود دارد.

بخش تعلیمی آن بیشتر از همه تاثیرگذار بوده اما کاراکترهای خوش ساخت و سرعت بالای داستان چیزی است که این انیمه را به یکی از بهترین‌های این ژانر تبدیل کرده است. اگر جایی در زمان دبیرستان احساس کردید که با بقیه فرق دارید پس حتماً خیلی به شخصیت اصلی “کمدی رمانتیک نوجوانانه من” یا نام دیگرش (Oregairu) شباهت دارید.


4. تورادورا – Toradora – 2008-2009

“تاکایو ریوجی” (Takasu Ryuuji) چهره خشنی دارد و به همین دلیل تقریباً تمام دانش آموزان دبیرستان به او لقب خرابکار را داده‌اند. از طرف دیگر “آیساکا تایگا” (Aisaka Taiga) که تقریباً شبیه یک عروسک است، اما بخاطر شخصیت فرز و عصبانیش با نام “ببر کوچولو” شناخته می‌شود. او حتی همیشه یک شمشیر چوبی با خود حمل می‌کند تا هر کسی که اذیتش می‌کند را کتک بزند.

با این که این دو متضاد یکدیگر هستند اما وقتی با هم آشنا می‌شوند، متحد شده و بعدها رابطه‌ای را آغاز می‌کنند که انتظارش را نداشتند. با این که ممکن است کاراکترهای “تورادورا” ساده به نظر برسند، اما این انیمه یک داستان کمدی- رمانتیک فوق العاده دارد که هم شما را به خنده می‌اندازد و هم باعث می‌شود اشکتان جاری شود.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


3. تاکاگی آزاردهنده ماهر – Skillful Teaser Takagi-san – 2018

“تاکاگی آزاردهنده ماهر” تا حد زیادی به “دختر امتیاز بالا” شباهت دارد. کاراکترهای اصلی حسی از رقابت دارند که سعی می‌کنند یکدیگر را در موقعیت‌های شرم آور قرار دهند. با این که “تاکاگی” (Takagi) همیشه موفق می‌شود در این بازی یک قدم جلوتر باشد، اما “نیشیکاتا” (Nishikata) قسم خورده که روزی کاری می‌کند او تاوان کارهایی را که کرده پس بدهد.

با هر قسمت شیطنت‌های جدید از کاراکترها را شاهد خواهیم بود که با شخصیت‌های عجیب و غریب خود شما را سرگرم می‌کنند. ممکن است بینندگان با برخی دیدگاه‌های انیمه موافق نباشند، اما “تاکاگی آزاردهنده ماهر” به طور کلی با ارتباط عالی بین کاراکترها موفق می‌شود این موضوع را جبران کند.


2. عشق، چونیبیو و دیگر توهمات! – 2012 – Love, Chunibyo, and Other Delusions

داستان “عشق، چونیبیو و دیگر توهمات!” ساخت استودیو “کیوآنی” (KyoAni) در یک دبیرستان معمولی اتفاق میفتد که در آن کاراکتری به نام “توگاشی یوتا” (Togashi Yuuta) از “چونیبیو” یا “سندروم سال دوم دبیرستان” رنج می‌برد. ساده بگویم، کسی که به چنین اختلالی مبتلاست گمان می‌کند از قدرت برتری برخوردار است و از دیگر “انسان‌های فانی” سرتر است.

پس از این که او تصمیم می‌گیرد از زندگی چونیبیویی شرم آور خود دست بکشد و در مدرسه‌ای جدید همه چیز را از نو شروع کند، وقتی با دختری مبتلا به همان سندروم ملاقات می‌کند، گذشته‌اش بار دیگر به او هجوم می‌آورد. با این وضع، زندگی خالی از چونیبیوی او با مشکل مواجه می‌شود و او مجبور می‌شود به دختری که شبیه به گذشته‌اش است، کمک کند.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


1. گیمرها – Gamers – 2017

همانطور که از نام آن پیداست، “گیمرها” نیز مانند “دختر امتیاز بالا” یک انیمه درباره اوتاکوهای است درگیر بازی‌های ویدئویی هستند. “آمانو کیتا” (Amano Keita) یک دانش آموز دبیرستانی است که سرش به کار خودش است و فقط به توانایی‌های گیمری خود افتخار می‌کند. اما یک روز، احمق مدرسه “تندو کارن” (Karen Tendou) متوجه می‌شود آمانو یک گیمر بزرگ است و او را وارد یک کلوب بازی می‌کند. در نتیجه آمانو مجبور می‌شود با دنیای آرام خود خود خداحافظی کند و حالا با تمام هرج و مرج ها و آشفتگی‌هایی که کارن سر راهش سبز می‌کند، کنار بیاید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. UMR

    شهریور 5, 1399

    هیموتو اومارو چان هم توی این لیست جا داشت . خواهر دوچهره من اومارو چان انیمه بسیار قشنگ و جذابیه که همه حتما باید ببنیننن

    پاسخ

  2. Rs

    تیر 29, 1399

    لیست جالبیه فقط اینکه تندو کارن احمق مدرسه نیست ، برعکس دختر رویاها پسرا و الگوی دخترای مدرسشه

    پاسخ