بهترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز Letterboxd

در حالی که تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که می‌توانید رتبه‌بندی و بررسی فیلم‌ها را در آن پیدا کنید، به‌نظر می‌رسد Letterboxd یکی از بهترین آنهاست. در این سایت کاربران علاقه‌مند به سینما فعالیت دارند و نظرات آنها می‌تواند به شما در انتخاب فیلمی که می‌خواهید تماشا کنید کمک کند.

رتبه‌بندی آنها به کاربران کمک کرده است تا بهترین‌ها را در مورد ژانرهای خاص، مجموعه‌های مشهور مانند جنگ ستارگان یا آثار سینمایی مارول یا حتی بهترین کارگردانان و بازیگران خاص پیدا کنند. با این حال، با توجه به وجود بیش از 200،000 فیلم در این سایت، جالب است که ببینید کدام فیلم در مجموع بالاترین امتیاز را کسب کرده است.

در این لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز Letterboxd را برایتان آماده کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. شهر اشباح – 2001 – 4.47 – Spirited Away

تنها فیلم انیمیشنی که از نظر Letterboxd در بین برترین‌های تاریخ قرار گرفته است، شهر اشباح است. این فیلم که شاید بتوان گفت بهترین اثر در کارنامه هایائو میازاکی است، روی دختر جوانی تمرکز دارد که همراه با والدینش به شهر جدیدی نقل مکان می‌کند و با ورود به دنیای ارواح به خوک تبدیل می‌شوند. تقریباً نیمی از نظرات برجسته در Letterboxd به این فیلم امتیاز 5 ستاره کامل داده‌اند که نشان می‌دهد چقدر خاص است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه انیمه “شهر اشباح” (Spirited away)


9. اراده سگ – 2000 – 4.50 – A Dog’s Will

اراده سگ کمدی کم‌نظیری است که جزء بزرگترین فیلم‌های ساخته‌شده تاریخ سینما محسوب می‌شود. اگرچه یکی از مشهورترین فیلم‌ها در این مقاله در رتبه بالا قرار نگرفته است، اما تقریباً در همه وب سایت‌های بزرگ دارای نقدهای ب‌ نظیری است. این فیلم به دلیل عناصر کمدی و تنظیمات وحشی خود مورد ستایش قرار گرفت. بسیاری از وبسایت‌های سینمایی هستند که بالاترین نمره‌ها را به این فیلم اختصاص داده‌اند.


8. دعای یک سرباز – 1961 – 4.52 – A Soldier’s Prayer

روند مکرر پیرامون برخی از فیلم‌های دارای بالاترین رتبه در Letterboxd این است که فیلم‌های کلاسیک چندین دهه پیش اکران شده‌اند. این امر در مورد فیلم دعای یک سرباز صادق است. این حماسه 190 دقیقه‌ای، آخرین قسمت از سه‌گانه ماساکی کوبایاشی درباره صلح طلبی است که سعی می‌کند در فضای وحشیانه ژاپن در دوران جنگ جهانی دوم روایت شود.

این سه‌گانه چندین جایزه بین‌المللی را کسب کرد و به یکی از ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شده‌است که هر سینمادوستی باید آن را تماشا کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های صامت ژاپن که باید آنها را تماشا کنید


7. دوازده مرد خشمگین – 4.52 – 12Angry Men

سیدنی لومت یکی از معتبرترین کارگردانان تاریخ هالیوود است. این کارگردان چهار بار نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و فیلم دوازده مرد خشمگین یکی از فیلم‌هایی است که او را نامزد دریافت اسکار کرد. این فیلم در چندین فهرست برجسته از بهترین فیلم‌های ساخته‌شده تاکنون نامگذاری شده است.

فرضیه این است که ده‌ها مرد عمداً به‌عنوان هیئت منصفه در پرونده‌ای که یک پسر نوجوان به جرم کشتن پدرش محاکمه می‌شود، عمداً تصمیم گرفتند. این پرونده به ظاهر باز و بسته به بحث مهمی برای کل مدت فیلم تبدیل می‌شود.


6. هفت سامورایی – 1954 – 4.52 – Seven Samurai

ساخت یک فیلم گران‌قیمت با یک فیلمبرداری طاقت‌فرسا بسیار دشوار است، اما گاهی اوقات نتیجه نهایی همه آنچه را که برای رسیدن به آن زمان لازم بود توجیه می‌کند. فیلم هفت سامورایی که در آن زمان گران‌ترین فیلم تاریخ ژاپن بود و تکمیل آن یک سال به طول انجامید، اینگونه است اما اکنون به عنوان یک فیلم کلاسیک واقعی شناخته می‌شود.

داستان فیلم حماسی سامورایی در سال 1568 اتفاق می‌افتد در حالی که گروهی از کشاورزان مستأصل، هفت رانین را اجیر می‌کنند تا راهزنانی را که محصولاتشان را به سرقت برده بودند، بر عهده بگیرند. اگرچه تنظیمات عمدتا اساسی است، اما عملکرد فوق‌العاده‌ای است و در تمام این سالها به‌طور قابل توجهی ادامه می‌یابد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که داستان آنها در یک روز اتفاق می افتد


5. پدرخوانده بخش دوم – 1974 – 4.53 – The Godfather Part II

بسیاری از مردم بر این باورند که دنباله‌ها نسبت به آنچه که قبل از آنها آمده پایین‌تر هستند. این در واقع در بسیاری از مجموعه‌های فیلم درست است، اما برخی از آنها می‌توانند از نسخه اصلی هم بهتر باشند. با این حال، با وجود فیلم‌های فوق‌العاده، بسیاری معتقدند بهترین دنباله تاریخ فیلم پدرخوانده بخش دوم است.

اگرچه فراتر از نسخه اصلی بحث است، اما نمی‌توان موفقیت این فیلم که شامل برنده بهترین فیلم در اسکار است را انکار کرد. این فیلم همچنین به‌عنوان پیش درآمد عمل کرد.


4. پدرخوانده – 1972 – 4.54 – The Godfather

این نشان می‌دهد که پدرخوانده و دنباله آن از نظر کیفیت بسیار نزدیک هستند و به‌سختی در میانگین امتیاز خود در Letterboxd از هم جدا شده‌اند. اگرچه پیگیری‌ها مطمئناً جنبه‌های زیادی را به دنبال داشت، اما اصل فیلم همه‌چیز را تعیین کرد و تماشاگران را در همه‌جا با یکی از نمادین‌ترین دنیایی که تا به حال در فیلم ساخته شده‌است آشنا کرد.

داستان خانواده کورلئونه به حدی بود که جوایز اصلی اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو) را به خانه برد. این داستان هنوز هم یک داستان حماسی محسوب می‌شود که امروزه پابرجاست و 56 درصد از کاربران نمره ایده آل 5 ستاره را به آن می‌دهند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “پدرخوانده” (The Godfather)


3. هاراکیری – 1962 – 4.55 – Harakiri

ماساکی کوبایاشی باورنکردنی با یک کلاسیک تحسین‌شده دیگر باز می‌گردد. این بار، هاراکیری سال 1962 است که تمرکز خود را بر روی یکی دیگر از شخصیت‌های رانین قرار می‌دهد. این عنوان از یک آیین ژاپنی که به سپوپوکو نیز معروف است نشأت می‌گیرد، که نوعی خودکشی به دلیل بریدن جسم است.

در این داستان، سامورایی هانشیرو تسوگومو درخواست می‌کند تا با هاراکیری با یک فئودال ارتباط برقرار کند، اما همه‌چیز بسیار پیچیده می‌شود زیرا هیچ‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. این فیلم جایزه ویژه هیئت داوران را در جشنواره فیلم کن دریافت کرد و 49 درصد از کاربران Letterboxd که آن را تماشا کردند 5 ستاره به آن دادند.


2. بیا و بنگر – 1985 – 4.59 – Come and See

فیلم‌های جنگی غالباً دراماتیک‌ترین حالت‌ها را بر روی صفحه نمایش بزرگ به تصویر می‌کشند، این همان چیزی است که در فیلم بیا و بنگر با آن مواجه می‌شویم. این فیلم روسی به‌طور گسترده‌ای به عنوان یک شاهکار شناخته می‌شود. این فیلم بر اشغال بلاروس توسط نازی‌ها متمرکز است و در این مدت یک نوجوان به جنبش مقاومت ملحق می‌شود و به آنها در صف اول برای اقدامات شنیع نازی‌ها می‌پردازد.

در سرتاسر این فیلم موضوعات روانشناختی، سیاسی و آخرالزمانی وجود دارد و آنها بخشی از علت احترام زیاد این فیلم هستند. این فیلم به دلیل نمایش گرافیکی اما مهم وقایع هولناک و قدرتمند بودن داستان ضد جنگ مورد ستایش قرار گرفت. به‌نظر می‌رسد 57 درصد از کاربران نمره کامل را به آن داده‌اند.


1. انگل – 2019 – 4.60 – Parasite

جدیدترین فیلم در بین ده فیلم برتر نیز در مجموع بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. انگل واقعاً یک فیلم پیش‌گامانه بود و با تبدیل شدن به اولین فیلم غیر انگلیسی زبان که برنده بهترین فیلم شد، در اسکار تاریخ ساز شد. این فیلم همچنین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بلند بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اصلی را به خانه برد.

داستان این فیلم درباره یک خانواده فقیر کره‌ای است که قصد دارند وارد زندگی یک خانواده ثروتمند شوند. انگل تماشاگران را در همه‌جا مجذوب خود کرد و پیچ و تاب‌های تکان دهنده‌اش همه را متحیر کرد. نه تنها منتقدان که اکثر بینندگان هم به این فیلم امتیاز بالایی دادند.

همچنین بخوانید: ۷ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “انگل” (Parasite)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم