10 فیلم جنایی-وسترن دیدنی شبیه فیلم No Country For Old Men

فیلم جنایی-وسترن جایی برای پیرمردها نیست قطعا یکی از بهترین فیلم‌هایی است که برادران کوئن تاکنون نوشته و ساخته‌اند. با تیم بازیگرانی چون خاویر باردم، تامی لی-جونز و جاش برولین، و تیم حرفه‌ای تولید، بدیهی بود که این فیلم به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا خواهد کرد.

اما چیزی که فیلم جایی برای پیرمردها نیست را ماندگار کرده‌است، دستیابی منحصر به فرد آن به ژانر جنایی-وسترن بوده‌است. خوشبختانه برای طرفداران این ژانر سینمایی، فیلم‌های دیدنی دیگری هم وجود دارند که در این لیست به معرفی آنها پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. آپالوسا – 2008 – Appaloosa

آپالوسا یکی از فیلم‌های کمتر شناخته‌شده‌ی ژانر جنایی-وسترن است اما یکی از بهترین‌های آن می‌باشد که با اجرای ستارگانی مانند ویگو مورتنسن و اد هریس همراه است. گرچه این فیلم اثری وسترن به‌معمای سنتی آن است، اما بیشتر در جنبه‌های روانشناسی عمیق شده و به اثری برجسته برای مخاطبان تبدیل می‌شود.

داستان فیلم درباره دو دوست که به‌عنوان کلانتر و دستیار وی به شهر کوچکی می‌آیند تا به دام‌داری که برای اهالی شهر رعب و وحشت ایجاد کرده رسیدگی کنند. در این مسیر، این دو دوست درگیر یک مثلث عشقی با زن بیوه‌ای می‌شوند که به‌تازگی وارد شهر شده‌است.


9. برادران سیسترز ‒ The Sisters Brothers ‒ 2018

این فیلم یکی از بهترین اجراهای واکین فینیکس می‌باشد که چهار بازیگر برجسته را در نقش‌های اصلی نشان می‌دهد. این فیلم جنایی-وسترن، المان‌های این ژانر شناخته‌شده را می‌گیرد و آنها را به روش‌های غیرمنتظره‌ای به‌تصویر می‌کشد.

داستان فیلم درباره دو برادر قاتل به‌نام‌های چارلی و الی است که به‌دنبال یک معدن‌چی می‌گردند و یک کاراگاه خصوصی نیز با برادران سیسترز همکاری می‌کند.


8. سیلورادو – 1985 – Silverado

فیلم سیلورادو که برای اسکار بهترین موسیقی اورجینال نامزد شد، هم از نظر منتقدان و هم از نظر تجاری به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. این فیلم جنایی-وسترن به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی لارنس کسدان ساخته شد، کسی که برای همکاری در نگارش فیلم‌های جنگ ستارگان و ایندیانا جونز شناخته می‌شود.

داستان فیلم در سال 1880 جریان دارد، جایی که گروهی متشکل از چهار فرد خلافکار به شهر سیلورادو می‌رسند و در آنجا باید با افراد بد مبارزه کنند و اشتباهاتی که مردم شهر مرتکب شده‌اند را برطرف کنند.


7. گزاره – 2005 – The Proposition

فیلم گزاره حضور غیرمعمولی در این لیست است چراکه در واقع یک وسترن استرالیایی می‌باشد. این فیلم به‌طور ویژه به دلیل نمایش دقیق فرهنگ بومی استرالیا در موقعیت زمانی داستان مورد توجه قرار گرفته‌است.

در اواخر قرن نوزدهم در روستاهای استرالیا، دو نفر از سه برادر جنایتکار مشهور توسط کاپیتان استنلی دستگیر می‌شوند. یک پیشنهاد منحصر به فرد به برادر میانی ارائه می شود: او می تواند با یافتن و کشتن برادر بزرگترشان، برادر کوچکتر خود را از اعدام نجات دهد.


6. سه خاک‌سپاری ملکیادس استرادا – 2005 – The Three Burials Of Melquiades Estrada

این فیلم جنایی-نئو وسترن در حالی موفق به کسب بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه از جشنواره کن شد که نامزد نخل طلا هم بود. این فیلم به کارگردانی تامی لی-جونز (که در فیلم نیز بازی کرده است) و تهیه‌کنندگی لوک بسون است. این فیلم از روایتی غنی با فلاش بک استفاده می‌کند در حالی که برخی از وقایع از دیدگاه‌های مختلف ارائه می‌شوند.

داستان فیلم با الهام از وقایع زندگی واقعی و یک رمان ساخته شده و داستان یک مزرعه‌دار را دنبال می‌کند که می‌خواهد به قول خود به دوست تازه فوت‌شده‌اش که باید در زادگاهش مکزیک به خاک سپرده شود، عمل کند.


5. قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل – 2007 – The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford

این فیلم با بازی برجسته‌ی برد پیت و کیسی افلک، یک اثر حماسی و انتقام‌جویانه در ژانر وسترن می‌باشد که از نظر جلب رضایت منتقدین به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد در دو بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد اسکار شد.

داستان فیلم براساس رمانی به همین نام ساخته شده و رابطه‌ی میان جسی جیمز و رابرت فورد را نشان می‌دهد که اتفاقات میان این دو شخصیت، ماجرای فیلم را به چیزی که در عنوان فیلم بیان شده می‌رساند.


4. اگر از آسمان سنگ ببارد – 2016 – Hell or High Water

اثر جنایی-نئو وسترن دیگری که به‌خاطر نویسندگی تیلور شریدان موردتوجه قرار گرفت؛ کسی که برای نگارش فیلم‌های مانند سیکاریو و رودخانه ویند شناخته می‌شود و همراه با فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد، سه‌گانه‌ی شریدان درباره مرزهای امروزی آمریکا تکمیل می‌شود. در واقع این فیلم با چندین نامزدی اسکاری که به‌دست آورد، موفقیت بزرگی برای سازندگانش به حساب می‌آید.

کریس پاین و بن فاستر در این فیلم نقش دو برادر را ایفا می‌کنند که برای نجات مزرعه خانوادگی‌شان به دزدی از یک بانگ رو می‌آورند، و در این بین درحال فرار از چنگ دو رنجر تگزاسی هم هستند.


3. ۳:۱۰ به یوما – 2007 – ۳:۱۰to Yuma

با بازی‌های برجسته راسل کرو و کریستین بیل، 3:10 به یوما فیلمی است که عناصر ژانرهایی مانند وسترن، اکشن، جنایی و درام را با هم ترکیب می‌کند تا بازسازی بدتری از نسخه اصلی ایجاد کند.

یک متخلف بدنام توسط مقامات دستگیر شده و اکنون باید به قطاری تحویل داده شود که وی را به دادگاه در یوما ببرد. اتفاقاً، یک دامدار خود را در میان افرادی که قانون‌شکن را همراهی می‌کنند پیدا می‌کند درحالی که آنها سعی می‌کنند از یکدیگر در تمام طول سفر پیشی بگیرند.


2. هشت نفرت‌انگیز – The Hateful Eight – 2015

فیلم هشت نفرت‌انگیز به کارگردانی کوئنتین تارانتینو فیلمی انتقام‌جویانه، وسترن و هیجان‌انگیز است که تمام آنچه از یک اثر ساخت تارانتینو توقع داریم را در خود دارد. این فیلم همچنین از عناصری مانند تعلیق و معما برای پیچیده شدن داستان جنایی‌اش استفاده کرده است. این فیلم هم مانند دیگر آثار تارانتینو به موفقیت‌های بزرگی رسید و اسکار بهترین موسیقی متن را به‌دست آورد.

بازیگران این فیلم گروهی متشکل از هشت غریبه را در طول جنگ داخلی آمریکا به‌تصویر می‌کشند که هنگام تلاش برای پنهان شدن از یک کولاک زمستانی، در یک استراحتگاه دور هم جمع شده‌اند.


1. بوچ کسیدی و ساندنس کید – 1969 – Butch Cassidy And The Sundance Kid

شاید یکی از بزرگترین وسترن‌های ساخته‌شده تا به حال که از هر نظر بسیار موفق بود، هرچند که در ابتدا و قبل از اینکه به مرور زمان به کلاسیکی دیدنی تبدیل شود، نظرات متفاوت و منفی زیادی دریافت کرد.

در اوایل دهه 1900 وایومینگ، بوچ کسیدی و ساندنس کید گروهی از افراد خلافکار را رهبری می‌کنند که سرقتشان از قطار با شکست مواجه می‌شود و بعد درحالی که فراری هستند، تصمیم می‌گیرند به بولیوی سفر کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم