آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 126)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. جان مالکوویچ بودن – 1999 – Being John Malkovich

ژانر: درام، کمدی، فانتزی

کارگردان: اسپایک جونز (Spike Jonze)

بازیگران: جان کیوسک، کامرون دیاز، کاترین کینز، جان مالکوویچ

تریلر فیلم

داستان اصلی فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک عروسک‌گردان حرفه‌ای به‌نام کریگ (با بازی جان کیوسک) بعد از اینکه حرفه‌اش دیگر موردتوجه کسی قرار نگرفته و بیکار شده‌است، تصمیم می‌گیرد به دنبال کار جدیدی بگردد و بعد از مدتی جست‌وجو در شرکتی نامانوس و شگفت‌انگیز استخدام می‌شود. روزی کریگ در اتاقش به دریچه‌‌ی پنهانی برمی‌خورد که بعد از وارد شدن به آن، از ذهن “جان مالکوویچ”، بازیگر و شخصیت معروف زمان خود، سر درمی‌آورد.


2. یک شب در میامی – 2020 – One Night in Miami

ژانر: درام

کارگردان: رجینا کینگ (Regina King)

بازیگران: الی گوری، الدیس هاج، لزلی اودوم

تریلر فیلم

اولین تجربه کارگردانی رجینا کینگ که شخصیت‌های مهمی مانند محمد علی کلی، مالکولم ایکس، جیم براون و سم کوک را در یک گفتگوی تخیلی قرار می‌دهد. پس از اینکه علی (با بازی الی گوری) در مسابقه قهرمانی سنگین وزن سانی لیستون را شکست می‌دهد، این چهار نفر در اتاقی در هتل میامی دور هم جمع می‌شوند. سپس درباره زندگی صحبت کرده و بحث‌هایشان درباره جنبش حقوق مدنی شدت می‌گیرد. هرکدام از آنها درباره نقش خود علیه مبارزه با نژادپرستی صحبت می‌کنند. این فیلم نامزد سه اسکار از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.


3. ارتش مردگان – 2021 – Army of the Dead

ژانر: اکشن، جنایی، زامبی

کارگردان: زک اسنایدر (Zack Snyder)

بازیگران: دیوید باتیستا، الا پورنل، استوارت مارتین

تریلر فیلم

داستان این فیلم اکشن و هیجانی درباره گروهی از سربازان است که بعد از حمله‌ی زامبی‌ها به لاس‌وگاس، نقشه‌ی یک سرقت بزرگ را از مناطق قرنطینه شده می‌کشند. فیلمی سرگرم‌کننده و البته تماشایی که می‌توانید در آخر هفته از دیدن آن لذت ببرید. این فیلم آخرین ساخته زک اسنایدر است و بعد از انتشارش نقدهای خوبی دریافت کرد؛ طنز مناسب و فضاسازی دقیق نیز از جمله نکات مثبت این فیلم می‌باشند.


4. یادگار – 2020 – Relic

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: ناتالی اریکا جیمز (Natalie Erika James)

بازیگران: امیلی مورتیمر، بلا هتکات، روبین نوین

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره زنی به اسم کِی است که همراه‌ با دخترش سَم به دیدن مادرش اِدنا که ظاهرا گم‌شده است می‌رود؛ اِدنا که پس از مرگ پدر کِی تنها زندگی می‌کند و با بیماری فراموشی دست‌وپنجه نرم می‌کند، چند روزی می‌شود که توسط همسایه‌هایش دیده نشده است. از رفتار و حالات کِی مشخص است که احساس خوبی از بازگشت به این خانه ندارد و حتی آن‌قدرها هم از گم‌شدن مادرش و سرنوشت نامعلومش نگران نیست. این ماجرا آغازی بر مرور رابطه تلخ این مادر و دختر است که حوادث ترسناکی را پدید می‌آورد.


5. دان جان – 2013 – Don Jon

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: جوزف گوردن-لویت (Joseph Gordon-Levitt)

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، جوزف گوردن-لویت، جولیان مور، بری لارسون

تریلر فیلم

اولین فیلم کارگردانی شده توسط جوزف گوردن-لویت که بسیار موفق بود و آن را مدیون شخصیت پردازی و بازی زیبای اسکارلت جوهانسون است. فیلمی هوشمندانه در ژانر کمدی عاشقانه که به زندگی یک معتاد به پورن می‌پردازد تا در قالب آن واقعیت روابط در دنیای مدرن را به تصویر بکشد. اجراهای خوب تیم بازیگری، روایت خلاقانه، داستان گیرا و طنز مناسب این فیلم را به تجربه‌ای لذتبخش تبدیل کرده‌است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.


6. شهر – 2010 – The Town

ژانر: درام، جنایی، مهیج

کارگردان: بن افلک (Ben Affleck)

بازیگران: بن افلک، ربکا هال، جرمی رنر، بلیک لایولی

تریلر فیلم

فیلم شهر یک تریلر جنایی پیچیده درباره گروهی از سارقان بانک در شهر بوستون است که سرقت بزرگی را به‌عنوان آخرین کار خود برنامه‌ریزی می‌کنند. افلک درکنار بازیگران درجه‌یکی مانند ربکا هال و جرمی رنر در این فیلم به ایفای نقش‌ پرداخته‌است و همین تیم بازیگری است که هیجانات واقعی را به داستان و روایت فیلم افزوده و اثری خیره‌کننده را ارائه داده‌است.


7. دوستت دارم فیلیپ موریس – 2009 – I Love You Phillip Morris

ژانر: کمدی، جنایی، بیوگرافی

کارگردان: گلن فیکارا (Glenn Ficarra)

بازیگران: جیم کری، یوان مک‌گرگور، آنتونی کورونه

تریلر فیلم

نادیده گرفته شده ترین فیلم قرن از جیم کری که در نقش استیون راسل، یکی از برترین هنرمندان تاریخ ایالات متحده، عالی ظاهر می‌شود. یک فیلم دیدنی و فراموش شده، با اجرای ایوان مک گروگر در نقش مکمل که عاشق همجنسگرای استیون است. اجرای کری بسیار باورپذیر است. بدون اینکه بیش از حد تلاش کند و با کمک طنز خود، در مقابل دوربین درخشیده و زندگی پیچیده راسل را به زیبایی نشان می دهد. عناصر کمدی سیاه این فیلم جنبه‌های تراژیک آن را افزایش داده و آن را به اثری دیدنی تبدیل کرده است.


8. منطقه امنیتی مشترک – 2000 – Joint Security Area

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)

بازیگران: لی یونگ آئه، لی بیونگ-هان، سانگ کانگ هو

این فیلم به مشکلات عمیق جدایی فیزیکی میان کره‌جنوبی و شمالی می‌پردازد و داستان آن در یک منطقه غیرنظامی رخ می‌دهد که گروهی از نظامیان منطقه بی‌طرف مرز کره شمالی و جنوبی به بررسی ماجرای یک قتل مشغول می‌شوند. “لی یونگ آئه” نقش افسر پلیس سوئیسی را ایفا می‌کند که مامور رسیدگی به این پرونده شده و باید از دو سرباز جنوبی و یک افسر شمالی درگیر ماجرا بازجویی کند.

داستان فیلم در ابتدا کاملا جدی است و به مسائل سیاسی بین دو کشور اشاره می‌کند؛ اما در همان لحظات ابتدایی فیلم، اتفاقی شوکه‌کننده بیننده را به گذشته‌ی نه چندان دور کارکترها می‌برد. جایی که داستان پشت‌پرده‌ی داستان اصلی فیلم رخ داده و مخاطب را با جریانی عمیق، انسانی و دردناک مواجه می‌کند.


9. من خان هستم – 2010 – My Name Is Khan

ژانر: درام

کارگردان: کاران جوهر (Karan Johar)

بازیگران: شاهرخ خان، کاجول، جیمی شرگیل

تریلر فیلم

من خان هستم، داستان پسر مسلمانی به نام رضوان خان (با بازی شاهرخ خان) هندی است که با دختری هندو به نام مندیرا (با بازی کاجول) در سانفرانسیسکو ازدواج می‌کند، اما پس از رخدادهای یازده سپتامبر، او به اشتباه به‌عنوان یک تروریست تحت پیگرد قرار می‌گیرد. او که به‌دنبال اثبات بی‌گناهی خود است، سعی در دیدار با جرج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا دارد. یک فیلم مهم در کارنامه کارن جوهر و شاهرخ خان که مسائل مهمی را نشان داده و بهترین اجراها را ارائه می‌دهد.


10. ویلابی‌ها – 2020 – The Willoughbys

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: کریس پرن (Kris Pearn)

صداپیشگان: ویل فورت، مایا رودولف، آلسیا کارا

تریلر فیلم

انیمیشن ویلابی‌ها داستان یک خانواده شش نفره را روایت می‌کند که پدر و مادر خیلی بدی دارند که به آنها بی محلی می‌کنند. فرزندان آنها به ترتیب یک پسر به اسم تیم یک دختر به اسم جین و دو پسر دوقلو که اسم هر دوی آنها بارنابی است می‌باشند؛ بچه‌ها تصمیم می‌گیرند تا پدر و مادرشان را به یک سفر بفرستند که دیگر نتوانند از آنجا برگردند. بعد از رفتن پدر و مادر یک پرستار وارد خانه می‌شود. او بعد از اینکه می‌فهمد آن‌ها چه پدر و مادر بدی داشتند سعی می‌کند به آنها کمک کند. اما ناگهان تیم مراقبت از بچه یتیم‌ها سر می‌رسد و بچه‌ها را به یتیم خانه می‌برند.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. فومنی

    خرداد 14, 1400

    شاید مرا به عقب ماندگی فرهنگی و…متهم کنیدولی فیلمهای همجسگرایی مانند (دوستت دارم فیلیپ موریس)خوشبختانه درکشورهای شرقی مانند ایران پرتماشاگرنیستند. اگرممکنه جهت جلوگیری ازتبلیغ وتشویق مخاطبان نوجوان وجوان سایت ،ازمعرفی اینگونه فیلمها درسایت خوبتون خودداری کنید اگرچه این حرفم به معنای تایید سانسور نیست وصرفا یک دیدگاه شخصی از سوی یک ایرانی عللاقمند به فرهنگ وتمدن مشرق زمین وایرانی است.

    پاسخ

    • مارال در پاسخ به فومنی

      خرداد 15, 1400

      بنده هم موافقم با پیشنهاد این هموطن
      از سایت شما ممکنه هزاران نوجوان، دیدن کنند، و با دیدن این فیلم های پیشنهادی، آینده، تحصیل و فکر و حتی اخلاقیاتشون، دچار آسیب جدی بشه.
      لطفا به نظرات انسانی و دلسوزانه مخاطبانتون، احترام بذارید.

      پاسخ