آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 100)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. محوطه – The Yards – ۲۰۰۰

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: جیمز گری (James Gray)

بازیگران: واکین فینیکس، مارک والبرگ، شارلیز ترون، جیمز کان

تریلر فیلم

در این فیلم “واکین فینیکس” در نقش ویلی شخص دوست داشتنی‌ای است که کسی دوست ندارد سر راهش قرار بگیرد. او کسی است که “مارک والبرگ” را که مجرم سابقه‌داری است، به دنیای جرم جنایت بازمی‌گرداند. علاقه گری به داستان قوی و کارگردانی استادانه‌اش، به “فینیکس” امکان نمایش دادن استعدادهایش در ایجاد تنش و ترسناک بودن را داد که باعث شد دری به سوی نقش‌های آینده برایش باز شود.

اگرچه فیلم “محوطه” نتوانست جایگاه مطلوبی در رده بندی های فیلم های جنایی به دست آورد، اما این درام پر پیچ و خم جز اولین فیلم هایی است که “واکین فینیکس” موفق شد با بازی در آن ها جایزه های معتبری کسب کند. هیئت ملی بازبینی فیلم (National Board of Review)، جایزه ی بهترین بازیگر نقش مکمل را به خاطر بازی در نقش “ویلی گاترزی “جذاب و ترسناک به او داد.


2. نبراسکا – 2013 – Nebraska

ژانر: درام، کمدی، ماجراجویی

کارگردان: الکساندر پین (Alexander Payne)

بازیگران: بروس درن، ویل فورته، استیسی کیچ

تریلر فیلم

یک فیلم زیبا از الکساندر پین درباره یک پدر مسن که برای دریافت جایزه یک میلیون دلاری به نبراسکا سفر می‌کند. بروس درن در این فیلم یکی از بهترین اجراهای خود را نشان داده، و صحنه‌های نزاع، پیاده‌روی‌های طولانی و عصبانیتش در حین صحبت درباره مشکل الکلش، ازجمله صحنه‌های به‌یادماندنی هستند. این فیلم در سال 2014 برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در مراسم اسکار نیز شش نامزدی در بخش‌های مهمی مثل بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.


3. سه روز برای کشتن – 2014 – Three Days to Kill

ژانر: درام، اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: ام‌سی‌جی (McG)

بازیگران: کوین کاستنر، امبر هرد، هیلی استاینفلد

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی به نام ایتن رینر، مامور سازمان سیا، است که ناگهان متوجه می‌شود به بیماری غیرقابل درمانی مبتلا شده و تصمیم می‌گیرد بقیه زندگی‌اش را در پاریس و در کنار خانواده‌اش بگذراند. در پاریس زنی به نام ویوی (با بازی امبر هرد) به دیدن او می‌آید و خود را یک مأمور عالی‌رتبه سیا معرفی می‌کند و به ایتن می‌گوید آمپولی دارد که با تزریق آن می‌تواند حال او را بهبود دهد و شرط زنده ماندن او شرکت در عملیاتی است که ویوی از او می‌خواهد او در این عملیات باید مردی آلمانی به نام ولف را بکشد، ایتن هم این مأموریت را قبول می‌کند.


4. مرا به دوزخ بکشان – 2009 – Drag Me To Hell

ژانر: ترسناک

کارگردان: سام ریمی (Sam Raimi)

بازیگران: جاستین لانگ، آلیسون لوهمان، لرنا ریور

تریلر فیلم

طلسم‌ها همیشه محبوب بوده و در داستان‌های ترسناک به کار رفته‌اند. این فیلم هم از طلسم‌ها استفاده می‌کند. داستان درباره کارمندی به نام کریستین براون است که از وام دادن به یک زن مسن خودداری کرده، و زن او را طلسم می‌کند. این طلسم زندگی براون را به یک کابوس زنده تبدیل می‌کند که در نتیجه آن سه روز رنج کشیده و سپس به جهنم برده می‌شود. این فیلم که برنده جایزه بهترین فیلم اسکریم شد، به خاطر استفاده صحیح از خنده و وحشت تحسین شده است.


5. پرده رنگی – The Painted Veil – ۲۰۰۶

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: جان کرن (John Curran)

بازیگران: ادوارد نورتون، نائومی واتس، لیو شرایبر

تریلر فیلم

داستان ازدواج همیشه یکی از شیرین‌ترین داستان‌های ممکن است. اما عجیب این است که عشق چگونه می‌تواند یک زوج متضاد را، که همانند کارد و پنیر هستند، به هم نزدیک کند. فیلمی اقتباسی از رمان سامرست موآم درباره داستان زن و مردی که از هم جدا شده و سپس بهتر از گذشته نزد هم بازمی‌گردند. ادوارد نورتون نقش مردی را ایفا می‌کند که پس از آگاهی از خیانت همسرش برای تنبیه او را در شرایط دشوار قرار می‌دهد. او در این نقش به خوبی توانست رابطه پیچیده این زوج را نشان دهد.


6. ما میلرها هستیم – We’re The Millers – ۲۰۱۳

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: راوسون مارشال تربر (Rawson Marshall Thurber)

بازیگران: جنیفر آنیستون، جیسون سودیکیس، اما رابرتس، ویل پولتر

تریلر فیلم

یک فیلم خنده‌دار که می‌توانید در تعطیلات آخر هفته تماشا کنید و لبخند را بر لبان خود بنشانید. داستان آن ساده است: یک مواد فروش برای انتقال خودروی حاوی مواد از مکزیک به ایالات متحده یک خانواده جعلی شکل می‌دهد تا کسی شک نکند. قسمت‌های جالب داستان زمانی است که آنها با مشکلات معمولی خانواده‌ها رو به رو می‌شوند، مشکلات مربوط به یک زن رقصنده، مرد مواد فروش، دختر بی‌خانمان و یک پسر بی‌پناه که برای رهایی از شر آنها دور هم جمع می‌شوند. بنابراین شاید یک هفته پس از دیدن آن، فیلم را فراموش کنید، اما از صحنه‌های سرگرم کننده آن لذت می‌برید.


7. آقای نوبادی – 2009 – Mr. Nobody

ژانر: درام، علمی-تخیلی، عاشقانه

کارگردان: ژاکو وان دورمال (Jaco Van Dormael)

بازیگران: جرد لتو، سارا پلی، دیانه کروگر، ناتاشا لیتل

تریلر فیلم

یک فیلم درام فانتزی به کارگردانی ژاکو وان دورمال که سال ۲۰۹۲ را نشان می‌دهد که آخرین انسان فانی روی زمین در میان انسان‌های جاویدان زندگی می‌کند. نقش این فرد را جارد لتو ایفا می‌کند که درباره گذشته و انتخاب‌هایش فکر می‌کند. این فیلم با جلوه‌های بصری فوق‌العاده، تغییرات روایی، سبکی و لحنی بسیار خوبی دارد که بینندگان را به چالش می‌کشاند تا دقت بیشتری به خرج دهند.

آقای نوبادی یک تجربه خاص، جدید و عمیق است که با نقش‌آفرینی موفق، فیلم‌برداری چشمگیر و موسیقی متن بسیار خوب، به یک فیلم برتر تبدیل شده است. این فیلم تجربه بسیار منحصربه‌فردی در اختیار بیننده قرار می‌دهد که تا مدت‌ها آن را فراموش نمی‌کند.


8. اولین موکل من – 2019 – My First Client

ژانر: درام

کارگردان: جانگ گیو-سئونگ (Jang Gyu-seong)

بازیگران: یوو سان، لی دونگ-هوی، سئو جیونگ

“اولین موکل من” برگرفته از داستانی واقعی است که مرگی وحشتناک و پیامدهای آن را به تصویر می‌کشد. داستان از جایی شروع می‌شود که وکیل “جونگ یوپ” پرونده دختری را قبول می‌کند که به قتل برادرش اعتراف کرده است. وقتی جونگ یوپ درباره گذشته خانواده، رابطه بین خواهر و برادر و موقعیت زندگی آنها تحقیق می‌کند، با حقیقت وحشتناکی روبرو می‌شود. این فیلم به طور خلاقانه‌ای آزاد است اما به داستان و احساستی که می‌خواهد القا کند، پایبند می‌ماند.


9. نترس – 2010 – Dabangg

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: آبهیناو کاشیاپ (Abhinav Kashyap)

بازگیران: سلمان خان، سوناکشی سینها، سنو سود

تریلر فیلم

 فیلمی فوق‌العاده سرگرم‌کننده که اولین حضور سوناکشی سینها هم بود. این فیلم در زمان پخشش بسیار محبوب شد و مردم حرکات رقص سلمان، عینک آفتابی‌اش و حتی دیالوگ‌های فیلم را تقلید می‌کردند. سلمان به عنوان پلیس فاسدی به اسم چولبول پندی عالی بود و دیالوگ‌های درخشان فیلم را به سبک خوبی اجرا کرد. یک فیلم بالیوودی چند سبکی همراه با اکشن، دیالوگ‌های قدرتمند و کمدی و عاشقانه‌هایی که در آن گنجانده شده بود. این فیلم برنده جایزه فیلم‌فیر و همچنین جایزه ملی بهترین فیلم سرگرم‌کننده شد.


10. پاکوچولو – 2018 – Smallfoot

ژانر: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی

کارگردان: کری کرکپاتریک (Karey Kirkpatrick)

صداپیشگان: چنینگ تیتوم، جیمز کوردن، لبران جیمز

تریلر فیلم

گروهی از یتی‌ها در هیمالیا زندگی کرده و معتقدند انسان‌ها، که آنها را پاکوچولو می‌نامند، افسانه هستند. هنگامی که یک یتی به نام میگو درباره وجود انسان‌ها صحبت می‌کند یتی‌های دیگر او را مسخره کرده و از جماعت خود دور می‌کنند. اکنون میگو باید گفته خود را ثابت کند. اساطیر هرگز نباید باور شوند و اگر آن را از سنین پایین به کودکان بیاموزیم منطقی‌تر خواهند شد. این فیلم این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Mohammad

    آذر 12, 1399

    ممنون از معرفی
    فیلم اول به نظر جالب می‌یاد.
    واکین فینیکس هم که هست.
    واجب شد ببینمش

    پاسخ