7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “سرقت بزرگ” (The Great Heist) که باید تماشا کنید

“سرقت بزرگ” یک سریال درام جنایی کلمبیایی درباره سرقت بانک مرکزی کلمبیا در سال 1994 است. “پابلو گونزالس” (Pablo González) و “سی.اس. پرینس” (C.S. Prince) خالقین این سریال و “آندرس پارا” (Andrés Parra) ستاره آن نقش چایائو یک جواهرفروش است که به کمک همدست قدیمی‌اش مولینا (کریسچن تاپن “Christian Tappán”) می‌خواهد از بانک ملی کلمبیا سرقت کند. آن‌ها برای این کار به سراغ دونا کی سرمایه گذار (مارسلا بنجومیا “Marcela Benjumea”) و دراگون متخصص گاوصندوق (والدو اورگو “Waldo Urrego”) می‌روند. این سریال نتفلیکس نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند. اگر دوست دارید سریال‌های مشابه را تماشا کنید در اینجا آنها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. فارگو – Fargo – 2014

یک سریال آنتولوژی از برادران کوئن که آمیزه‌ای از کمدی و جنایی است. فصل اول آن درباره معمای قتل است و شخصیت‌های پیچیده شما را با خود همراه می‌کنند. این سریال مانند تمام آثار برادران کوئن پر از شگفتگی است و تماشاگر را میخکوب می‌کند.

همچنین بخوانید: 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اوزارک (Ozark) که باید تماشا کنید


6. پابلو اسکوبار: سلطان مواد – Pablo Escobar: El Patrón del Mal – 2012

یک سریال تلویزیونی کلمبیایی با جضور “پاارا” (Parra) در نقش اصلی و “آنجی سپدا” (Angie Cepeda) در نقش رجینا پارخو، که نسخه تخیلی معشوقه اسکوبار، ویرجینیا والهو است. این سریال هم مانند هر سریال تلویزیونی دیگری به عناصر درام تکیه دارد، اما هنوز جذابیت خود را حفظ می‌کند. یکی از بهترین سریال‌های پارا که به “سرقت بزرگ” شباهت دارد.


5. نارکس – Narcos – 2015

یک سریال از نتفلیکس با نگاهی به کارتل کلمبیا و پابلو اسکوبار افسانه‌ای و وکیلی که او را به پایین کشید. اگر “سرقت بزرگ” باعث شده به دنیای زیرزمینی آمریکای جنوبی علاقه مند شوید، این سریال را تماشا کنید.


4. تو – You – 2018

سریال دیگری از نتفلیکس، یک تریلر روانشناسانه درباره رمانی از “کارولین کپنس” در سال 2014، درباره چچو گلدبرگ (پن بدجلی “Penn Badgley”) یک کارمند کتابفروشی و قاتل سریالی که عشقش به یک زن (الیزابت لیل “Elizabeth Lail”) جنبه روانپریشانه به خود می‌گیرد. عجیب‌ترین نکته سریال رفتار جو است. “تو” و “سرقت بزرگ” فضای مختلف اما مضامین مشابه دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 مستند جذاب و دیدنی درباره اعتیاد به مواد مخدر


3. سرقت پول – Money Heist – 2017

یک سریال اسپانیایی از نتفلیکس که مثل “سرقت بزرگ” درباره زندگی یک خلافکار است. گروهی از مجرمین به رهبری مردی به نام آل پروفسور (آلوارو مورته “Álvaro Morte”) می‌خواهند از رویال مینت اسپانیا و سپس بانک اسپانیا سرقت کنند. پس از “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) هیچ سریال دیگری نتوانسته اینچنین محبوب شود. این سریال به یک پدیده بین المللی تبدیل شده است.


2. اوزارک – Ozark – 2017

“جیسون بیتمن” (Jason Bateman) که پیش از این برای آثار کمدی‌اش مانند “پرورش شکست‌خورده” (Arrested Development) و “رئیس‌های وحشتناک” (Horrible Bosses) شهرت یافته، این بار یک سریال زیبای دیگر خلق کرده است. مارتین “مارتی” بیرد در کارتل مکزیکی پولشویی می‌کند. پل از قتل همکارش رئیس را راضی می‌کند تا در اوزارک میزوری عملیات داشته باشد. او سپس به همراه همسرش (لورا لینی “Laura Linney”) که به او خیانت می‌کند و دو فرزندشان به میزوری می‌رود. در اوزارک با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود، از جمله خانواده‌های لانگمور و اسنل. جنبه‌های تاریک این سریال آمریکایی توجه طرفداران “سرقت بزرگ” را جلب می‌کند.


1. ارباب آسمان‌ها – El Señor de los Cielos – 2013

یک سریال تلویزیونی آمریکایی ساخته “لوئیس زلکوویکس” (Luis Zelkowicz) با ایده “آندرس لوپز” (Andrés López) و “ماریانو کالاسو” (Mariano Calasso) از شبکه تلموندو. داستان درباره قویترین قاچاقچی مکزیکی یعنی اَریلیو کاسیاس (رافائل آمایا “Rafael Amaya”) است که برای فرار از دست مقامات تغییر چهره داده و از دشمنان انتقام می‌گیرد. خشونت و جرائم موجود در فیلم توجه طرفداران “سرقت بزرگ” را جلب می‌کند.

همچنین بخوانید: 20 مستند برتر سینما با موضوع جنایت های واقعی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم