معرفی 10 مستند جذاب و دیدنی درباره اعتیاد به مواد مخدر

اگر شما هم به اعتیاد مبتلا بودید دست تان را بالا بیاورید. تقریبا تمام افراد دوستان یا آشنایانی دارند که زمانی به اعتیاد دچار بودند. شاید هم اقوام دوستان تان در این دام قرار داشتند. ترویج مشکلات اعتیاد نشان دهنده شدت گرفتن این معظل خانمان سوز است. گرچه مکان هایی وجود دارد که گاها به صورت رایگان نیز این مشکل را رفع کرده و به شما کمک می کنند، اما در وهله اول بی اطلاعی و عدم آگاهی خود فرد است که به این مشکل دامن زده و او را به دام اعتیاد می کشاند. به همین دلیل باید با انواع مواد مخدر آشنا بود. در اینجا می خواهیم 10 مستند جذاب و دیدنی درباره اعتیاد را به شما معرفی کنیم. مستندهای اعتیاد، هروئین و کوکائین، در این لیست قرار دارد. با پروشات همراه باشید.


10. کوهستان: ظهور ماریجوانا در تایلند – Highland: Thailand’s Marijuana Awakening – 2017

هر قرن مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود را دارد. برخی از رفتارها در یک کشور پذیرفته و در کشور دیگر نقد می شود. درباره ماریجوانا نیز همینطور است. این مسئله در آمریکا چندان جدی نیست اما در تایلند یک مسئله جدید است. این مستند به قانونی شدن این ماده مخدر در تایلند و تبعات سیاسی و اقتصادی آن می پردازد. این مستند درباره وید و فیل سفید اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین مستندها درباره طبیعت که دید شما را به جهان تغییر خواهند داد


9. کاغذهای رول شده – Rolling Papers – 2015

ماریجوانا یک ماده فریبنده است. در همه مکان ها قانونی نیست اما این موضوع علاقه به آن را کمرنگ نمی کند. پس از قانونی شدن آن در کلرادو، روزنامه دنور پست گام جدیدی برداشته که نه تنها باعث شد نسخه های بیشتری از آن به فروش برود، بلکه نوع جدیدی از نوشتار را عرضه کرد. به این صورت که یک بخش را به ماریجوانا اختصاص داد.  حالا که همه می توانستند درباره آن صحبت کنند، روزنامه نگران هم به بقیه اضافه شده و درباره آن راهنمایی ارائه می دادند. این مستند درباره این موضوع و قانونی شدن ماریجوانا در ایالت های مختلف صحبت می کند.

همچنین بخوانید: 20 مستند برتر سینما با موضوع جنایت های واقعی


8. افسانه جزیره کوکائین – The Legend of Cocaine Island – 2019

جویندگان گنج عالی هستند و می توانید با بازی در نقش شرلوک چیزهای جالب به دست آورید. یک بازی سرگرم کننده برای کودکان که البته شاید حقیقی باشد. سالانه افراد بسیاری برای یافتن گنج دل به دریا می زنند. این داستان درباره مردی است که در جستجوی کوکائین به ارزش 2 میلیون دلار است. اما این ماجراجویی نیز مانند سایر ماجراجویی ها خطرناک است. آیا می تواند مشکلات را حل کرده و زندگی خود را تغییر دهد؟ یا تسلیم می شود؟

همچنین بخوانید: 10 مستند برتر سال 2018 که شما را میخکوب میکند


7. قرص هایت را مصرف کن – Take Your Pills

هرکس به چیزی اعتیاد دارد. اغلب موارد این لیست به موادی اشاره دارد که همه به سمی بودن آن اطمینان دارند اما بازهم با مصرف به سوی مرگ پیش می روند. درحالی که فرزندان خود را از حرکت به سوی ماریجوانا، کوکائین و هروئین دور می کنیم، ماده مخدر دیگری در کمین است. دنیای امروز یک رقابت پرخطر است که باید برای بقا تلاش کنیم. هربار با ماده جدیدی روبرو می شویم که شاید در لیست مواد ذکر شده نباشد. داروهای تجویزی، مخصوصا آدرال، توسط افراد استفاده می شوند. از آنجاییکه هروئینی نیستند آن را بد نمی دانید، اما با دیدن این مستند به اشتباه خود پی خواهید برد.

همچنین بخوانید: 10 مستند علمی فوق‌العاده زیبا درباره جهانی که در آن زندگی می‌کنیم


6. ارباب مواد مخدر – Drug Lords – 2018

پس از شنیدن داستان های مختلف درباره شخصیت های منفی می دانیم همه چیز برای آنها خوب پیش نمی رود. هرچقدر هم که ثروتمند شوند، هر چند نفر را به قتل برسانند و از عدالت فرار کنند، بازهم کارما آنها را رها نمی کند. این مستند داستان افرادی است که چه ارباب مواد مخدر باشند چه نوچه هایشان، در این تجارت مرگبار نقش دارند. همه در این صنعت فعالیت داشته و هنگامی که زمانش فرا  برسد، بهای آن را پرداخت می کنند.

همچنین بخوانید: 20 مستندی که زندگی‌تان را دگرگون می‌سازد


5. کوکائین – Cocaine – 2005

برای از بین بردن یک مشکل باید آن را ریشه کن کرد. به همین دلیل باید آن مشکل و دلیل ایجاد آن را خوب کنکاش کرد. در این صورت است که می دانید از کجا آمده و چگونه می توان آن را رفع نمود. کوکائین یک از پرخطرترین مواد مخدر است که فرد را بیشتر و بیشتر در خود غرق می کند. در این داستان به تمام گردانندگان این تجارت پرداخته می شود، از کشاورزی که به خاطر خرج خانواده به کشت آن مجبور شده تا ارباب دنیای مواد مخدر که آن را قاچاق می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


4. فریوی: شکافی در سیستم – Freeway: Crack in the System – 2015

داستان نقش سازمان سیا در فرهنگ مواد مخدر تاکنون در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مختلف به نمایش درآمده است. درباره اربابان مواد مخدر، کارهای انجام شده توسط آنها برای رسیدن به پول و تلاش هایشان، داستان های مختلف دیده ایم. فریوی ریک راس چنین شخصیتی است. او توسط سازمان سیا به دنیای مواد مخدر وارد می شود. این مستند درباره تاثیرات و نقش مواد مخدر در کشورها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


3. کوهستان کشتار – Murder Mountain – 2018

افرادی که می خواهند درباره مواد مخدر اطلاعات بیشتری کسب کرده و از دیدن مستندهای جنایی واقعی خوششان می آید، این مستند را تماشا کنند. این مستند با نشان دادن هامبلوت کانتی در کارولینای شمالی به تجارت ماریجوانا در منطقه می پردازد. این مکان علاوه بر رشد و فروش وید غیرقانونی با قتل های مختلف هم دست و پنجه نرم می کند. در این منطقه عده زیادی ناپدید شده و پرونده شان هرگز به نتیجه نمی رسد. یکی از مهم ترین پرونده های این منطقه درباره مردی به نام گارت رودریگز است. این مستند شش قسمتی شما را با تجارت ماریجوانا در منطقه همراه کرده و تاثیر آن بر زنده افراد و تعداد پرونده های حل نشده را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


2. پیرامون نارکوس واقعی – Inside the Real Narcos – 2018

سریال نارکوس (Narcos) از نتفلیکس یکی از سریال های محبوب است. موفقیت سری اول باعث شد سری دوم این بار به مکزیک برود. شاید این سریال براساس داستان های واقعی ساخته شده باشد اما معمولا آن را دراماتیک می کند. شخصیت ها معمولا به شکل متفاوتی نشان داده شده و به همین دلیل شخصیت های منفی جذاب به نظر می رسند. اگر از این سریال خسته شده اید می توانید مستند “پیرامون نارکوس واقعی” را تماشا کنید. سرباز اسبق نیروهای ویژه ماجراجویی را آغاز می کند که او را به سمت ربایندگان مواد مخدر سوق می دهد تا تاثیر این مواد بر زندگی آنان را مشاهده کند.

همچنین بخوانید: 18 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال دکستر (Dexter)


1. ماریجوانا – Dope – 2017

در یک روز نمی توان بر همه نقص ها غلبه کرد. در یک مبارزه باید جنگید، حتی اگر پیروز نشوید. هرروز باید به خود بگویید تلاش هایتان نتیجه داشته و به جلو بروید. حداقل قانون زندگی این است. برخی از مردم با مبارزه هرروزه با مواد مخدر خود را شکست خورده می دانند و دیگر رو به جلو تلاش نمی کنند. اما آنها تنها نیستند. عده ای زیادی معتاد وجود دارند که دنیای خود را به جهنم تبدیل کرده و می خواهند از شر آن خلاص شوند. تلاش آنها ارزشمند است اما باید در مقابل بدترین مردم جهان بایستند. چگونه زنده می مانند؟  این مستند به این سوال پاسخ می دهد.

همچنین بخوانید: 19 فیلم برتر تاریخ با مفهوم اگزیستانسیالیسم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم