7 برنامه جذاب و دیدنی شبیه “دیت لاین” (Dateline) که باید تماشا کنید

“دیت لاین” یک سریال وقایع انگاری از ان بی سی است که به عنوان مجله خبری شبکه پخش می‌شود. از زمان پخش در سال 1992 تا به امروز تغییرات زیادی داشته است و به داستان‌های جنایی واقعی می‌پردازد. ماندگاری سریال به خاطر داستان‌های عمیق و تحقیقات آن است. زیرا به وقایع رازآلود پرداخته و درباره قتل و حوادث تحقیقات جدی می‌کند.

آثار کمی می‌توانند به حد و اندازه “دیت لاین” برسند. با این حال سعی کرده‌ایم بهترین برنامه‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. 48 ساعت – 48 Hours

یک برنامه تلویزیونی مستندگونه دیگر از آمریکا از شبکه سی بی اس، که از 19 ژانویه 1988 در روزهای شنبه پخش می‌شود. این برنامه به پرونده‌های جنایی گیج کننده می‌پردازد. یک سریال دیدنی که از زمان پخش به پرونده‌های مختلف پرداخته، از جمله پرونده افرادی که به اشتباه متهم شده بودند و بسیاری از پرونده‌های قدیمی را حل کرده است. هر داستان با ذکر جزئیات نسبت به جرائم شکل گرفته و در پایان معما را حل می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 مستند جذاب و دیدنی درباره فرقه‌های مذهبی که باید تماشا کنید


6. تحت تعقیب‌ترین چهره‌ها در آمریکا – America’s Most Wanted – 1988-2012

برنامه‌ای با اجرای وکیل پرونده کودکان گمشده یعنی “جان والش” که هدف آن ایجاد عدالت است. والش در هر قسمت جرائم خاصی را نشان داده و از بیننده درخواست کمک می‌کند. این برنامه پس از لغو شدن در فاکس، با نام America’s Most Wanted: America Fights Back پخش شد. بازیگران نقش مجرمین خطرناک را بازسازی کرده و مصاحبه و روایت خود والش برنامه را دیدنی می‌کند.


5. تظاهر – The Act – 2019

یک سریال جنایی واقعی که از 20 مارس 2019 پخش شد. داستان درباره جیپسی رز بلانکارد و قتل مادرش دی دی بلانکارد می‌باشد. دی دی به سندرم نشانگان مونشاهوزن مبتلا بود و دائم دخترش را بیمار و ناتوان نشان می‌داد. این سریال با حضور “جویی کینگ” (Joey King) و “پاتریشیا آرکت” (Patricia Arquette) برنده یک جایزه ‌امی شد.


4. آناتومی جنایت – Anatomy of Crime – 2000-2002

این برنامه از 17 ژانویه 2000 پخش و تا 5 مارس 2002 پس از دو فصل به اتمام رسید. سریال شامل قسمت‌های یک ساعته است که بیننده را به خیابان‌ها و صحنه جنایت‌های واقعی می‌برد. همچنین فیلم‌هایی از تعقیب و گریز پلیس، عملیات مختلف و قاچاق جنسی، نمایش داده می‌شود. این مستند به جرائم، دلیل رخ دادن آنها، تأثیر رسانه و حواشی مربوط به پرونده‌ها می‌پردازد.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی با ژانر جنایی که باید تماشا کنید


3. نظم و قانون جنایت واقعی – Law & Order True Crime – 2017

یک سریال مستند ساخته “رنی بالسر” (René Balcer)، با اقتباس از حوادث واقعی که از 26 سپتامبر 2017 از ان بی سی پخش شد. این سریال بلندمدت به قتل‌های منندز می‌پردازد. همچنین به دستگیری و محاکمه لیل و اریک منندز می‌پردازد که در سال 1996 به جرم قتل وحشیانه والدین خود خوزه و کیتی منندز محاکمه شدند.


2. عدالت سرد – Cold Justice – 2013

یک سریال جنایی واقعی از شبکه تی اند تی که اکنون از اکسیژن پخش می‌شود. این سریال ساخته “دیک ولف” (Dick Wolf) به قاضی اسبق تگزاس کلی سیگلر می‌پردازد که به همراه تیم تحقیقاتی خود درباره پرونده‌های قدیمی تحقیق می‌کند. او با تأیید مقامات محلی به این تحقیقات می‌پردازد. این سریال تا به امروز به دستگیری‌ها، محاکمه‌ها، اعترافات و اعتراضات مختلف منجر شده است.


1. پرونده‌های اف بی آی – The FBI Files – 1998-2006

این برنامه به پرونده‌های حل شده فدرال می‌پردازد. این جنایات توسط متخصصین مختلف و مصاحبه دانشمندان بررسی می‌شود. جرایمی مانند آدم ربایی و قتل “پولی کلاس”، دستگیری و محاکمه “جان گوتی”، بمب گذاری مرکز تجارت جهانی، پرونده قتل سارا توکارس و غیره، در این برنامه نمایش داده می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 مستند جذاب و دیدنی درباره اعتیاد به مواد مخدر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم