9 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “لوسی” (Lucy) که باید تماشا کنید

گفته می‌شود مردم از کمتر از 10% ظرفیت مغز خود استفاده می‌کنند. آیا تصور می‌کنید در صورت استفاده از صد در صد مغز چه می‌شد؟ “لوسی” بر روی این موضوع کار می‌کند. یک فیلم علمی-تخیلی با صحنه‌های اکشن و اجرای زیبای “اسکارلت جوهانسون” (Scarlett Johansson) که به یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال‌های اخیر تبدیل شد. در اینجا فیلم‌های مشابه “لوسی” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. ترون – Tron – 1982

فیلمی که شاید برای همه مناسب نباشد، فیلم در زمان خود به عنوان داستانی ابزورد تلقی شد، اما گذشت زمان به نفعش عمل کرد. “ترون” داستان یک برنامه نویس جوان به نام فلین (جف بریجز “Jeff Bridges”) است که در یک کامپیوتر گیر افتاده و باید در یک بازی ویدیویی که موضوع مرگ و زندگی در میان است و توسط یک برنامه کنترل کننده شرور اداره می‌شود، مبارزه کند. بیشتر موضوع داستان فنی است و شاید شخصیت‌ها نیز از جنس شما نباشد، اما ارزش تماشا کردن دارد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین فیلم‌های پل توماس اندرسن برای فیلمسازان


8. سر وقت – In Time – 2011

فیلمی با حضور “جاستین تیمبرلیک” (Justin Timberlake) و “آماندا سیفرید” (Amanda Seyfried) در نقش‌های اصلی و با داستانی در زمان آینده که فرایند پیری در 25 سالگی متوقف شده و مردم باید برای زنده ماندن زمان بخرند. بنابراین ثروتمندان جاودانه شده و بقیه به سختی زنده می‌مانند. شاید این فیلم بهترین اثر این لیست نباشد، اما شما را مجذوب نگه می‌دارد.


7. لبه فردا – Edge of Tomorrow – 2014

در آینده بیگانگان به زمین حمله کرده‌اند و ویلیام کیج (کروز) به عنوان افسری بدون تجربه جنگی باید در عملیات علیه دشمن مبارزه کند. با این حال، با کشته شدن او در میدان جنگ، به همان روز نبرد بازگشته و در یک حلقه زمانی به دام می افتد. سپس با افسر ریتا وراتاسکی (امیلی بلانت “Emily Blunt”) همراه می‌شود و روش مبارزه را یاد می‌گیرد تا با تهدید بیگانه‌ها مقابله کند.

این فیلم ثابت می‌کند “تام کروز” (Tom Cruise) هنوز تواناست. مفهوم فیلم خاص بوده و از سایر فیلم‌های ژانر خود متفاوت می‌باشد. یک تریلر جذاب به کارگردانی “داگ لیمان” (Doug Liman) و با اجرای زیبای “تام کروز”، “امیلی بلانت”، “بیل پکستون” (Bill Paxton) و “برندن گلیسون” (Brendon Gleeson).


6. فراموشی – Oblivion – 2013

این فیلم ماجراجویی مردی در دنیای پساآخرالزمانی را نشان می‌دهد که چیزهای عجیبی تجربه کرده و متوجه می‌شود در زندگی مأموریت بزرگتری دارد و زندگی بشریت در دست اوست. فیلمی زیبا که با وجود ساختار غیرمنسجم، جلوه‌های بصری آن تجربه عاطفی منحصر به فردی خلق می‌کند. کروز در نقش اصلی درخشیده و اجرای بازیگران هم تاثیرگذار و جذاب است.


5. ماتریکس – The Matrix – 1999

صحنه‌های آغازین فیلم ایده آن را معرفی می‌کنند و فیلمسازان خوب با کمک‌های ویژه و روایتی جذاب ایده را به فیلم تبدیل می‌کنند. واچوسکی ها در فیلم “ماتریکس” که یک تریلر اکشن علمی-تخیلی است، چنین کاری می‌کنند. توماس یک برنامه نویس کامیپوتر سری است که به دلیل مهارت و استعداد در این زمینه شب‌ها به عنوان نئو سیستم‌ها را هک می‌کند. او معتقد است ورای صفحه‌های کامپیوتر حقیقتی به عنوان یک کد وجود دارد. تقدیر در نقش مورفئوس به سراغش آمده و از سوی دیگر تروریست‌ها هم دنبال نئو هستند. او چشم نئو را به حقیقت پنهان باز می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ماتریکس (The Matrix)


4. اثر پروانه‌ای – The Butterfly Effect – 2004

نظریه آشوب نظریه‌ای عجیب است که براساس آن یک اتفاق کوچک می‌تواند به اتفاقی بزرگ در دوردست‌ها منجر شود. زمانی که اریک برس و مکی گروبر این نظریه را به فیلم تبدیل کردند، اثر عجیبی خلق شد. ایوان (آشتون کوچر “Ashton Kutcher”) نوجوانی است که پس از سردرد بیهوش شده و به گذشته می‌رود تا در زندگی خود و بقیه تغییراتی ایجاد کند. اما زمانی که متوجه می‌شود با تغییرات کوجک زمان حال عوض می‌شود، ایوان خود را در حقایق موازی می‌بیند. شاید فیلم کامل نباشد اما دیدنی است.


3. بلید رانر – Blade Runner – 1982

یک فیلم حماسی به کارگردانی “ریدلی اسکات” (Ridley Scott) که یکی از برترین و محبوب‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینماست. نمونه‌ای ژانر نئو-نوآر که به کمک فیلمبرداری و روایت به یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها تبدیل شده است. این فیلم تأثیر تکنولوژی بر جامعه انسانی، زندگی و ذات بشریت را نشان می‌دهد. یک داستان کارآگاهی که رفته رفته بیننده را به دنیای آخرالزمانی لس آنجلس می‌کشاند. موسیقی متن ونگلیس جذاب بوده و یکی از نکات مثبت و برجسته این فیلم است. پس آن را تماشا کنید.


2. روح در صدف – Ghost in the Shell – 1995

یک فیلم علمی تخیلی جذاب ژاپنی که یک شاهکار است. یک اثر ساده، هنری و زیبا که به “لوسی” شباهت دارد. داستان غنی فیلم در مدت زمان محدود آن به نمایش درمی آید. یکی از اولین فیلم‌هایی که انیمیشن سنتی را جلوه‌های کامپیوتری ادغام می‌کند. در حقیقت انیمیشن‌های ژاپنی کلاس خود را داشته و با انیمیشن‌های دیگر قابل مقایسه نیستند. اگر این فیلم را تماشا کنید، حتماً یک بار دیگر نیز به تماشای آن می‌نشینید. این فیلم به خوبی توانست اکشن، جلوه‌های عجیب و داستان عمیق را در هم ادغام کند، درست مانند “لوسی”.


1. تلقین – Inception – 2010

یکی از برترین آثار “کریستوفر نولان” (Chris Nolan) که نمونه کامل ادغام تخیلات و جلوه‌های تخیلی است. این فیلم انعطاف پذیری ژانر علمی تخیلی و نوآوری آن را نشان داد تا الهام بخش دیگران باشد. بازیگران خبره و موفقیت فیلم باعث می‌شود آن را بهترین فیلم علمی تخیلی قرن 21 بنامیم. یک اثر نفسگیر و پیچیده.

همچنین بخوانید: معرفی 30 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تلقین (Inception)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (26)

بستن فرم

  1. علی

    دی 8, 1401

    بهترین فیلمهای علمی تخیلی که به نظریه و فرضیه های دانشمندان نزدیک است وخیلی جذاب عبارتند از
    ۱_ میان سیاره ای
    ۲_ لوسی
    ۳_تعالی
    ۴_تلقین
    ۵_نامحدود

    پاسخ

  2. Negar

    آبان 1, 1401

    ببخشید ولی فکر کنم شما اصلا فیلم لوسی رو ندیدین که این متنو نوشتین فیلم لوسی داستانش یه چیز دیگس و بنظر من بهترین فیلم سال 2014 خیلی جذابه در مورد یک داروه که امکان استفاده از حداکثر ظرفیت مغز انسانو میده و جالبش اینه ک از نظر علمی واقعیت داره یکم تخیلی هست ولی واقعا همچین ماده ای تو بدن زنای باردار ترشح میشه ولی به شکل پودر و دارو فکر نکنم با تکنولوژی الان اصلا بشه تولیدش کرد و واقعا اگر ما بتونیم از حداکثر ظرفیت مغزمون استفاده کنیم کارهای شگفت انگیزی میتونیم کنیم ن اینکه مول فیلم لوسی اینقدر تخیلی ولی
    کارای میشه کرد مثلا یادگیری تمام زبان های دنیا تو مدت کوتاه یا حفظ کردن تمام کتابای ی کتابخونه بزرگ بحث و پژوهشای علمی پیچیده ساخت نرم افزارای فوق پیشرفته هک سیستم بانکای بزرگ دنیا و خیلی کارای دیگه و این کارو با تکنیکا و تمرینای خاصی میشه انجام داد ک بتونیم از ظرفیت بیشتری از مغزمون استفاده کنیم خیلی از نابغه های بزرگ تاریخ همین کارو کردن ینی فقط بحث ضریب هوشی و ژنتیک نیست قدرت مغزو میشه افزایش داد بگذریم خلاصه فیلم ماتریکس و لبه فردا واینایی ک گفتین هیچ کدوم شبیه فیلم لوسی نیست تو فیلمایی ک من دیدم یه فیلم ب اسم نامحدود یا limitless هست ک تقریبا داستانش تا حدودی شبیهه لوسیه یه خورده باور پذیرتره ولی ب گرد پای لوسی هم نمیرسه کاش میتونستم فیلمای بیشتری شبیه لوسی پیدا کنم

    پاسخ

    • REZA در پاسخ به Negar

      فروردین 23, 1402

      فقط اونجا که نوشتی مثلا هک بانک‌های بزرگ دنیا 😄 اول اینکه مثال‌هایی که زدی خیلی خنده دار بود چون که بیشتر چیزایی که گفتی همین الانم خیلی ها میتونن انجام بدن ( مثل پسر بچه 13 ساله چینی که بزرگترین بانک‌ چین هک کرد …) دوم اینکه اگر مغزت کار‌کنه و به جای فکر کردن یکم تفکر کنی و توجع ، ما با این همه تکنولوژی و دستاورد ها و کارهایی که فقط با جسم و روح و ذهن تونستیم انجام بدیم ( مثال بودایی ها زرتشتی‌ها مصری ها و هندی‌ها که حتی میتونن یه قطار کنترل کنن ، و غیرو …
      فقط و فقط از 1 تا 10 درصد از ذهن خود استفاده کنن حالا شما دو برابرش کن و همین طور تا 10 برابر که یعنی صد درصد استفاده بشه فکر کن چی میشه ، و یاداوری هم بکنم که در کتاب قران هم همه این چیزها ذکر شده …

      پاسخ

  3. بنیامین موسی نزاد

    شهریور 25, 1401

    سپاسگزارم ولی فیلم نامحدود یخورده به لوسی نزدیکتره، تا این فیلمها… فیلم لوسی چه شاهکاری بوده کهدنوشتین فیلمهایی شبیه لوسی.

    پاسخ

  4. Negar

    شهریور 16, 1401

    سلام جناب این فیلما که هیچکدوم شبیه لوسی نیستن نمیگم فیلمای بدین نه خیلیم عالین ولی لوسی کاملا فرق داره داستانش فوق العاده جذابه و بنظر من حتی میتونم بگم شاهکاره چون خیلی به این سبک فیلما علاقه دارم لطفا اگر کسی فیلمی شبیه لوسی میشناسه معرفی کنه تا مام ببینیم تشکر

    پاسخ

    • علیرضا در پاسخ به Negar

      بهمن 25, 1401

      سلام
      جسارتا اگر اطلاعات بیشتری در این خصوص که چطور میشه ظرفیت مغز رو افزایش داد (تمرینات و …دارید ممنون میشم راهنمایی کنید
      چون رسیدن به همچین قدرتی نیازمند تمرین های خیلی خاص باید باشه
      باسپاس

      پاسخ

    • علیرضا در پاسخ به Negar

      بهمن 25, 1401

      سلام ممنون میشم اگر اطلاعات بیشتری در خصوص تمریناتش دارید راهنمایی کنید

      پاسخ

    • Amir در پاسخ به Negar

      اسفند 16, 1401

      سلام من یه فیلم شبیه لوسی پیدا کردم هرکس میخواد ببینه فقط باید اسم فیلم نامحدود رو سرچ کنه

      پاسخ

  5. ممد

    بهمن 17, 1400

    خفن

    پاسخ

  6. جاوید

    بهمن 6, 1400

    فیلمهای بسیار خوبی بودن ولی شباهتی با لوسی نداشتن لطفا اگه فیلمی شبیه لوسی کسی دیده اسمشو بگه تا بریم ببینیمش…

    پاسخ

    • Hgd در پاسخ به جاوید

      بهمن 27, 1400

      Limitless نامحدود

      پاسخ

      • جواد در پاسخ به Hgd

        مهر 5, 1401

        عالیه در حد لوسی

        پاسخ

  7. آذر 22, 1399

    فیلم های خیلی خوبی هستن ولی خیلی شباهتی با لوسی ندارن. یادمه یه فیلمی بود که خیلی مثل لوسی بود ولی اسمشو فراموش کردم

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به ...

      دی 15, 1400

      Limitless بوده

      پاسخ

  8. Far from love

    مرداد 6, 1399

    پروشات سایت فوق العادیه ، واقعا تعجب میکنم انقد فیلم بی ربط نسبت به لوسی تو لیست هستن😐بیشترین شباهت به لوسی رو فیلم نامحدود (the limitless) داره با بازی بردلی کوپر !
    میشه گفت لوسی بیشتر تخیلی هست و لیمیتلس منطقی و قابل درک و هر هم عالین
    البته فیلمای این لیست همشون بهترینن ولی باز میگم بی ربطن😅
    ضمنا کسانی که فیلم خوب و دست کم گرفته شده in time. رو دوست داشتن پیشنهاد میکنم رمان in time. که این فیلم اقتباسی از اونه رو بخونن ، خیلی کامل تره از فیلمش

    پاسخ

  9. عرفان

    تیر 25, 1399

    من بیچاره که بیشتر فیلم های که دارن معرفی میکنن رو دیدم چیکار کنم و چی چی ببینم ؟؟؟

    پاسخ

  10. Mahziyar

    تیر 18, 1399

    واااآاااااای خییییییلی عالی بود.
    هر کی نویسنده سایته خیییییلی دوسش دارم. تاحالا ندیده بودم جایی شبیه فیلم رو بزارن عالیییی خدا خیرت بده.😍😘😘😘😘

    پاسخ

  11. abolfazl

    تیر 17, 1399

    یکی از فیلم ها رو فراموش کردی اسمش THE LIMITLESS

    پاسخ

  12. 𝑁𝑖𝑚𝑎

    تیر 17, 1399

    سلام. فیلم لوسی رو من قبلا دیده بودم خیلی فیلم جذابی هست به نظرم شما هم نگاه کنید البته بدون سانسورش😉😉

    پاسخ

  13. عبآس

    تیر 17, 1399

    ممنونم از مطلبِ مفیدتون.
    فیلم in time برای من خیلی جذاب بود و صدالبته بیشتر از اینکه علمی تخیلی باشه برام، فلسفی بود! زمان!!! همه چیزمونه، پولمون، خونوادمون، زندگی‌مون، مرگمون، احساستمون همه و همه‌ش زمانه.

    پاسخ

  14. مهدی کمالی

    تیر 17, 1399

    واقعا فیلم های مزخرفی بود.چون هم قدیمی بود وهم بی کیفیت.در صورت امکان فیلم های بهتری رو معرفی کنید.

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به مهدی کمالی

      تیر 17, 1399

      سلام،
      شما اگر فیلم‌های بهتری سراغ دارید معرفی کنید تا به لیست اضافه بشه.

      پاسخ

    • mohammad در پاسخ به مهدی کمالی

      تیر 18, 1399

      عزیزم شما که به این لیست میگی مزخرف بنظرم دیگه به این سایت سر نزن اکثر لیست فیلم های تاپ و معروفی هستند و یکی از یکی برتر هست اصلا شما که فیلمباز نیستی پس چرا میای اینجور جاها رو چک میکنی این که فیلمباز نیستی هم از حرف خودت معلوم هست
      «چون فیلم ها قدیمی هستند مزخرفن!!!!!!!»

      پاسخ

      • Saeed در پاسخ به mohammad

        تیر 18, 1399

        کاملا باهات‌ موافقم

        پاسخ

  15. سجاد

    تیر 17, 1399

    خیلی بد شرح فیلمارو می نویسید برا ی مخاطب عادی داستان فیلم مهم است ولی شما بیشتر پشت صحنه رو توضیح میدید تا خود داستان فیلم رو و حاشیه متناتون زیاده .ولی سبک معرفی تون خیلی خوب بود من جایی ندیدم بر اساس تشابه موضوع فیلم معرفی کنن.ممنون از تلاشتون.

    پاسخ