12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “آکادمی خون آشام‌ها” (Vampire Academy) که باید تماشا کنید

“آکادمی خون آشام” محصول سال 2014 چندان فیلم محبوب، پرطرفدار یا موفقی نبود. با وجود رمان پرفروش “ریچل مید”، فیلم به دلیل داستان خسته کننده، کلیشه مربوط خون آشام‌ها و موجودات ماورایی، اجرای ضعیف، طراحی تولید ضعیف و داستانی مربوط به درام نوجوانان و ماجراهای تخیلی مربوط به خون آشام ها مورد استقبال قرار نگرفت. رز موجودی نیمه انسان و نیمه خون آشام است که در فیلم دمفیر و لیزا یک مورای محسوب می‌شود، این نژاد از خون آشام ها می‌توانند یکی از عناصر چهارگانه یعنی آتش، آب، هوا یا زمین را کنترل کنند. لیزا و رز از آکادمی سنت ولادیمیر فرار می‌کنند و گروه دیگری از خون آشام ها به نام گاردین‌ها مسئولیت بازگشت آنها را برعهده دارند. گاردین‌ها باید مورای یا خانواده‌های سلطنتی را از حمله خون آشام های شرور محافظت کنند. پس از اینکه رز و لیزا به آکادمی بازمی گردند، رز فانتزی‌هایی دیده و متوجه می‌شود که توانایی شفا یافته و سپس استریگوی به او حمله می‌کند، لیزا را میدزد و ماجراهای رایج کالج ادامه می‌یابد.

فیلم‌هایی مانند “آکادمی خون آشام” با شخصیت اصلی خون آشام پیش می‌روند و درکنار آن‌ها جادوگر و اشراری وجود دارند، افراد می‌خواهند آنها را شکار کرده یا بکشند و مبارزه خیر و شر رخ می‌دهد. در اینجا فهرستی از فیلم‌های مشابه “آکادمی خون آشام” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. سه گانه گرگ و میش – The Twilight Saga – سال‌های 2008-2009-2010-2011-2012

چندگانه‌ای محبوب و موفق براساس رمان‌های “استفانی میر” درباره عشق میان خون آشام ها که ماجرایی خونین پدید می‌آورد. گرگینه ها هم به ماجرا وارد شده و با والتری و خون آشام های دیگر مبارزه می‌کنند. بلا با خون آشامی دوست شده و درحالی که ادوارد و بلا به هم نزدیک می‌شوند، ماجراهایی در کنارشان رخ می‌دهد. این چندگانه محبوب است، و مسلماً از “آکادمی خون آشام” اقبال بهتری داشت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کریستن استوارت (Kristen Stewart) که باید تماشا کنید


11. خون آشام‌ها – Vamps – 2012

فیلم خون آشامی دیگری با خون آشام ها در نقش اصلی و داستان گودی استیسی که در آپارتمانی در نیویورک زندگی کرده و در شیفت شب کار می‌کنند. سیزروس خون آشامی شرور است که آنها را به خط زمانی دیگری می‌برد و آنها این موضوع را برای هم افشا نمی‌کنند. سرانجام عاشق می‌شوند. استیسی عاشق یکی از همکلاسی‌هایش به نام جویی شده و گودی هم عاشق عشق قبلی‌اش دنی شده که همسرش در حال مرگ است. درحالی که زندگی‌شان را ادامه می‌دهند متوجه خواهند شد که برای پیشگیری از افشای هویتشان و نجات فرزند ستیسی باید سیزروس را یافته و نابود کنند. گرچه این فیلم کند و پر از ایراد است، اما به خاطر اجرای “کریستن ریتر” (Kristen Ritter) ارزش تماشا کردن دارد.


10. کشیش – Priest – 2011

فیلمی اکشن با اجرای “پل بتانی” (Paul Bettany) در نقش اصلی، داستان در دنیای پسازمانی رخ داده و درباره شکارچی خون آشامی به نام کشیش است. او به گروه کشیش‌های کلیسا که می‌خواهند از جهان محافظت کنند تعلق دارد. درحالی که کشیش در شهر دیوارکشیده در تنهایی زندگی می‌کند، خواهرزاده‌اش توسط خون آشام ها ربوده شده و او برای یافتن دخترک باید خون آشام ها را دنبال کند. یک فیلم ترسناک که با وجود صحنه‌های اکشن و جذابیت بصری دیدنی خواهد بود.


9. آبراهام لینکلن: شکارچی خون‌آشام – Abraham Lincoln: Vampire Hunter – 2012

آمیزه عجیبی از تاریخ آمریکا و عناصر فانتزی که آبراهام لینکلن، رئیس جمهور سابق آمریکا را در نقش یک شکارچی خون آشام ها نشان می‌دهد. بهترین قسمت داستان معرفی داستان‌های فرعی تخیلی است با داستان لینکلن است، مثل نیروهای منفی خون آشام در جنگ داخلی آمریکا که با چاقو و چنگال مبرازه می‌کنند و صحنه‌های کشتار خون آشام ها که رضایبخش است. فیلمنامه و جلوه‌های رایانه‌ای جز ضعف داستان هستند، اما خلاقیت داستان آن را دیدنی می‌کند.


8. ناگفته‌های دراکولا – Dracula Untold – 2014

داستانی پرنس ولاد در قرن سیزدهم در مقابل ترک‌ها و اربابان جنگ که به دنبال ارتش یک هزار پسر و از جمله فرزند ولاد هستند. با وجود تلاش‌های اولیه ترک‌ها ولاد بسیاری از آنان را کشته و با کم شدن قدرت آنها با خون آشامی مواجه می‌شود که با خون خود قدرت بی نهایت را می‌بخشد، اما این کار قیمتی دارد. ولاد تا سه روز عطش برای خون را تحمل می‌کند، اما بعد همه چیز شروع می‌شود. داستانی تاریک و شرور و با مضامین کلیشه که از جلوه‌های بصری و اجراهای دیدنی بهره می‌برد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های خون آشامی عاشقانه در تاریخ سینما


7. ون هلسینگ – Van Helsing – 2004

فیلم محبوب در میان ماجرای خون آشام ها و درکولا که در قرن 19 رخ می‌دهد. ون هلسینگ یک شکارچی خون آشم است که در مقابل کنت دراکولا قرار می‌گیرد، زیرا کنت دراکولا می‌خواهد با ماشین دکتر فرانکنشتاین فرزندان شرور خود را زنده کند. ون هلسینگ به همراه آنا، شکارچی جز خانواده سلطنتی و کارل، ماجراجویی برای کشتن کنت دراکولا در ترانسیلوانیا را آغاز می‌کند. داستان آشنا و نوستالژیک با اجرای دیدنی “هیو جکمن” (Hugh Jackman) و “کیت بکینسل” (Kate Beckinsale).


6. تاریکی نزدیک – Near Dark – 1987

اثر کمتر شناخته شده “کاترین بیگلو” (Katheryn Bigelow) درباره پسر کشاورزی به نام کالب که مای زیبا را (یک خون آشام است) تا خانه‌اش همراهی می‌کند. اما مای گردن کالب را گاز گرفته و کالب هم خون آشام نی شود. سپس کالب با خانواده مای دیدار می‌کند که انسان‌ها را کشته و از خونشان تغذیه می‌کنند. کالب تصمیم می‌گیرد با وجود عشقش به مای کنار خانواده‌اش، پدرش لوی و خواهراش سارا بماند. به تدریج کالب انسانی‌تر شده و با دادن خون خود به مای او هم انسانی‌تر می‌شود. این فیلم پر از معما و گره فیلمی دیدنی با کلیشه‌های داستان‌های خون آشامی است.


5. ترس شب – Fright Night – 2011

فیلمی براساس یک فیلم دیگر محصول سال 1985 درباره سه شخصیت اصلی – چارلی بروستر، نوجوانی که فکر می‌کند همسایه جدیدش جری ون آشام است و پیتر. با ناپدید شدن عده بیشتری در شهر، شک چارلی به یقین تبدیل شده و به سراغ یک شکارچی خون آشام به نام پیتر می‌رود تا جری را به دام بیندازد. به تدریج رازهای خانه جری فاش شده و اصل داستان رخ می‌دهد. داستان جذاب با اجرای دیدنی “کالین فارل” (Colin Farrell) در نقش جری و “دیوید تننت” (David Tennant) در نقش پیتر، کامل می‌شود.


4. بگذار وارد شوم – Let Me In – 2010

داستان پسر دوازده ساله‌ای به نام اوون که در کنار دختر 12 ساله‌ای به نام ابی آرام می‌گیرد. درحالی که اوون در مدرسه مورد زورگیری قرار می‌گیرد، ابی آرامش کرده و از او می‌خواهد مبارزه کند و خودش هم می‌خواهد مراقبش باشد. در همین حین مشخص می‌شود که ابی خون آشام بوده و کارآگاهی به دنبال اوست زیرا از خون انسان‌ها تغذیه می‌کند. درحالی که اوون از پس خودش برمی آید، ابی پس از کشتن کارآگاه پلیس شهر را ترک کرده و از اوون خداحافظی می‌کند. فیلمی غم انگیز اما زیبا که تغییری در ژانر خون آشام محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


3. آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم – What We Do in the Shadows – 2014

فیلمی از “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) (کارگردان فیلم “ثور: راگناروک” (Thor: Ragnarok)) درباره چهار خون آشام که در نیوزلند زندگی تکراری داشته و به مشکلات روزمره دچارند. روزی پتیر، خون آشامی 8000 ساله نیک را به خون آشام تبدیل کرده و اوضاع را عوض می‌کند. نیک فضای زندگی آنها را عوض کرده و دوست انسانش را به جمع آن‌ها می‌آورد. بنابراین تمام خون آشام ها سبک زندگی خود را عوض کرده و انسان‌ها نیز کنارشان دیده می‌شوند. فیلمی تأمل برانگیز و دیدنی که خون آشام های تاریک را در فضای روشن‌تری نشان می‌دهد.


2. دنیای مردگان – Underworld – سال‌های 2003، 2006، 2009، 2012، 2016

فیلمی از ژانر اکشن-ترسناک و فانتزی با داستانی خون آشامی که موردتوجه قرار گرفت. طی سال‌ها فیلم‌های “دنیای مردگان” موردتوجه قرار گرفتند و البته در سال‌های اخیر کمی ضعیف‌تر شدند. داستان درباره خون آشامی به نام سلن است که با گرگینه هایی به نام لایکن ها دشمنی دارد زیرا آنها به قتل خون آشام ها متهم هستند و جنگ میان آنها نسل‌هاست که ادامه دارد. در این میان شخصیت‌های مختلف لایکن، خون آشام یا انسان معرفی شده و سلن عاشق انسانی به نام مایکل می‌شود. این فیلم با وجود دریافت امتیاز منفی از جانب منتقدین همچنان درحال ساخت است.


1. تیغه – Blade – سال‌های 1998، 2002 و 2004

“تیغه” با همکاری افرادی چون “گی‌یرمو دل تورو” (Guillermo Del Toro)، “دیوید اس. گویر” (David S. Goyer)، و شخصیت اریک بروک از کامیک مارول، به یک چندگانه تبدیل شده است. بلید به عنوان یک شکارچی خون آشام و دمفیر برای انتقام مرگ مادر عده‌ای ز هیولاها را کشته و از وستلر کمک می‌گیرد. او با مهارت خود می‌تواند گونه از خون آشام ها به نام دراکولا را هم از بین ببرد. این فیلم به خاطر فضای تاریک و جلوه‌های خونین و صحنه‌های اکشن شهرت دارد. تمام طرفداران ژانر خون آشام باید این فیلم را تماشا کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Deniz

    دی 7, 1399

    از فیلم های که معرفی کرده بودید بسیار ممنون.

    پاسخ