آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 55)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. پرستیژ – 2006 – The Prestige

ژانر: درام، رازآلود، علمی-تخیلی

کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)

بازیگران: هیو جکمن، کریستین بیل، اسکارلت جوهانسون، اندی سرکیس

تریلر فیلم

بسیاری معتقدند که “پرستیژ” برترین فیلم کریستوفر نولان است. این فیلم نه تنها درباره جادو بلکه درباره زوایای تاریک یک مرد پررمز و راز است. این فیلم با حضور کریستین بیل، هیو جکمن، سر مایکل کین و اسکارلت جوهانسون، به یک اثر کلاسیک تبدیل شد و نولان جادوگر توانست یک موضوع ساده را به یک داستان مهیج تبدیل کند. اگر دوست دارید داستانی پیچیده و جذاب را دنبال کنید، حتما این فیلم را تماشا کنید.


2. مرد ایرلندی – 2019 – The Irishman

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: رابرت دنیرو، جو پشی، آل پاچینو

تریلر فیلم

 در ابتدا باید بدانید که شما با طولانی‌ترین اثر اسکورسیزی مواجه هستید! فیلمی که به مدت سه ساعت و سی دقیقه شما را با داستانی جذاب همراه می‌کند و روایتش به‌گونه‌ای است که هرگز احساس خستگی نمی‌کنید. اما داستان از جزئیات زیادی برخوردار است که نیازمند توجه مخاطب به اسامی و دیالوگ‌های بازیگران می‌باشد.

داستان فیلم در دهه پنجاه میلادی درجریان است؛ جایی که یک راننده کامیون به نام فرانک شیرن (با بازی رابرت دنیرو) با راسل بوفالینو (با بازی جو پشی) که یکی از روسای مافیا است رابطه برقرار می‌کند. رابطه‌ای که با حوصله روایت شده و به ما نشان می‌دهد که چگونه یک شهروند معمولی رفته رفته به یک عضو حرفه‌ای مافیایی تبدیل می‌شود. تمام داستان فیلم از زبان شخصیت اصلی آن یعنی فرانک شیرن بیان می‌شود و راوی داستان خود اوست که سرگذشت زندگی‌اش را برایمان شرح می‌دهد. آل پاچینو هم در این فیلم یکی دیگر از نقش آفرینی های خیره‌کننده‌اش را به نمایش گذاشته و برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.


3. دوشیزه بالا – 2019 – Miss Bala

ژانر: درام،‌ اکشن

کارگردان: کاترین هاردویک (Catherine Hardwicke)

بازیگران: جینا رادریگز، آنتونی مکی و اسماعیل کروز کوردووا

تریلر فیلم

فیلم دوشیزه بالا اقتباسی از یک فیلم مکزیکی به همین نام است که در سال ۲۰۱۱ تولید و منتشر شده بود که داستان گلوریا فونتس که یک چهره‌پرداز در شهر لس آنجلس است، را دنبال می‌کند که او در ادامه برای دیدن بهترین دوست خود به تیخوانا در کشور مکزیک سفر خواهد کرد و در ادامه او وارد دنیای خلافکارها و کارتل مواد مخدر می‌شود که این تنها شروع یک فیلم اکشن است.


4. ببرها نمی‌ترسند – 2017 – Tigers Are Not Afraid

ژانر: ترسناک، فانتزی

کارگردان: ایزا لوپز (Issa López)

بازیگران: هانسل کاسیلاس، تنوچ هورتا، جوآن رامون

تریلر فیلم

داستان این فیلم در شهری در مکزیک جریان دارد که توسط کارتل‌ها نابود شده است. والدین، کشته یا دستگیر شده‌اند و نسلی از کودکان یتیم مانده‌اند که باید اجتماع خود را هر طور که می‌توانند، بسازند و گاهی اوقات هم به کمک قوه تخیل خود با دنیای اطرافشان سازگاری پیدا کنند. این یک فیلم مربوط به اشباح است که توانسته اوج سبک ترسناک را نشان دهد و می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم ژانر ترسناک برشمرد. این فیلم با سبکی خاص تراژدی دنیای واقعی را از طریق دنیای فانتزی ترسناک به صورت خلاقانه بازگو می‌کند.


5. ولنتاین غمگین – 2010 – Blue Valentine

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: درک سیانفرانس (Derek Cianfrance)

بازیگران: رایان گاسلینگ، میشل ویلیامز

تریلر فیلم

“ولنتاین غمگین” بدترین فیلمی است که یک زوج می‌توانند با هم تماشا کنند، این فیلم افسانه یک رابطه محکوم شده را روایت می‌کند. “رایان گاسلینگ” و “میشل ویلیامز” با اجرای فوق العاده و ارتباط عالی بینشان، بار کل فیلم را بر دوش می‌کشند.

هر دو شخصیت از خانواده‌ای غیرعادی و ناکارآمد آمده‌اند، بنابراین هیچکدام نمی‌دانند باید چگونه رفتار کنند تا به عنوان یک زوج ازدواج کرده که دارای یک فرزند دختر هستند، محیطی “عادی” در خانه خود داشته باشند. تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از اشتباهاتی که پدر و مادرشان مرتکب می‌شدند، اجتناب کنند، اما آنها نیز به طور طبیعی به سمت زمینه متمایل می‌شوند و به همین دلیل زندگی مشترکشان به فاجعه‌ای غم انگیز تبدیل می‌شود.


6. دو اور – 2016 – The Do-Over

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: استیون بریل (Steven Brill)

بازیگران: آدام سندلر، دیوید اسپید، پائولا پانتون

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک رئیس بانک است که زندگی یکنواختی دارد و به پیشنهاد دوستش، مرگشان را جعل کرده و هویت جدیدی برای خودشان می‌سازند تا بتوانند زندگی جدید و متفاوتی را تجربه کنند. موسیقی پرانرژی و اتفاقات خنده دار زیاد این فیلم اوقات خوشی را برای مخاطبانش رقم می‌زند.


7. شجاع – 2011 – Courageous

ژانر: درام

کارگردان: الکس کندریک (Alex Kendrick)

بازیگران: کن بول، کوین داونز، الکس کندریک

تریلر فیلم

داستان گروهی از افسران پلیس که در شغل خود روزهای دشواری را گذرانده و تأثیر اعمال خود بر خانواده‌شان را می‌بینند. این تجارب ایمانشان را تقویت کرده و درنتیجه مسیحیان و پدران خوبی می‌شوند. میشل یک دختر و یک پسر دارد. او با دخترش رابطه خوبی دارد اما سعی می‌کند به پسرش نزدیک‌تر شود. هایز فرزندانش را دوست دارد اما آنها دلیل سختگیری‌های او را درک نمی‌کنند. فولر می‌خواهد بخشی از زندگی پسرش باشد، اما طلاق همه چیز را مشکل می‌کند. زمانی که آنها به دنبال راه حل مشکلاتشان هستند، وسوسه‌ها به سراغشان می‌آید.


8. پسر کو ندارد نشان از پدر – ۲۰۱۳ – Like Father, Like Son

ژانر: خانوادگی، درام

کارگردان: هیروکازو کورئیدا (Hirokazu Koreeda)

بازیگران: ماساهارو فوکویاما، یوکو ماکی، ماچیکو اونو

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره معمار موفقی است که با همسرش در توکیو زندگی می کند و صاحب یک پسر شش ساله هستند. این زوج ناگهان متوجه می شوند که پسرشان در هنگام تولد، با فرزند خانواده دیگری جابجا شده است. این دو خانواده که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی بسیار با یکدیگر متفاوت‌اند، اکنون باید برای آینده فرزندانشان تصمیم سختی بگیرند. ریتم فیلم آرام است و مخاطب را قدم به قدم با شخصیت‌ها آشنا می‌کند. سیر تغییر و تحول شخصیت اصلی آن تامل برانگیز و یکی از نقاط قوت این فیلم محسوب می‌شود.


9. ۱۰۲ سالگی پایان نیست – ۲۰۱۸ – ۱۰۲ Not Out

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: اومش شوکلا (Umesh Shukla)

بازیگران: آمیتاب باچان، ریشی کاپور

تریلر فیلم

فیلم “102 سالگی پایان نیست” داستان زندگی پیر مردی 102 ساله است که با پسر 70 ساله اش در یک خانه زندگی می کند. نکته ی طنز آمیز این فیلم در این است که پسر هفتاد ساله ی این پیر مرد، بیشتر از خود او احساس پیری و درماندگی کرده و خود را در آستانه ی مرگ می بیند. در سراسر این فیلم، شاهد تلاش های این پدر 102 ساله برای برگرداندن امید به زندگی و شور و نشاط در فرزند هفتاد ساله اش هستیم!


10. سرویس تحویل کیکی – ۱۹۸۹ – Kiki’s Delivery Service

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)

صداپیشگان: ری ساکوما، مینامی تاکایاما، کاپی یاماگوچی

تریلر فیلم

اگر با سبک فیلم سازی و روایت داستان “هایائو میازاکی” آشنایی داشته باشید حتما این نکته را می دانید که در فیلم های ساخته شده توسط این کارگردان، تخیل و خیال پردازی نقش ویژه ای دارد. انیمه ی “سرویس تحویل کیکی” هم از این ویژگی برخوردار است. “کیکی” دختری نوجوان و جادوگر است که بنا به رسم جادوگران، بعد از رسیدن به سیزده سالگی باید به طور مستقل و جدا از خانواده اش زندگی کند. “کیکی” که دختری پر جنب و جوش و کنجکاو است همراه با گربه اش، به شهری دور از محل زندگی خانواده اش نقل مکان می کند و بعد از مستقر شدن در آن شهر، تصمیم می گیرد به کاری مشغول شود. “میازاکی” مشکلات و سختی های زندگی را با ظرافت تمام در این فیلم به نمایش در آورده است به طوری که مخاطب همراه با شخصیت اصلی داستان به چالش کشیده می شود و نتیجه ی اتفاقات در حال جریان فیلم امری غیر قابل پیش بینی به نظر می رسد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم