معرفی 18 نسخه کمیکی از شخصیت ثور، از جوان‌ترین تا قدرتمندترین

“هرکسی که این چکش را در دست بگیرد، چه مرد باشد و چه زن، قدرت ثور را به دست خواهد آورد.” این جمله ای است که روی میولنیر، سلاح افسانه ای خدای قدرتمند رعد، حک شده است. اما چنان که قبلا دیده ایم، در دست گرفتن چکش تنها چیزی نیست که کسی را به ثور تبدیل می کند. هرکسی، از ویژن در اونجرز گرفته تا کاپیتان آمریکا و حتی دختر سنجابی هم می توانند میولنیر را بلند کنند.

پس اگر ثور شدن فقط به چکش بستگی ندارد، چه چیزی کسی را ثور می کند؟ مشخص است که بیش از یک نفر لیاقت ثور بودن را دارند و تعدادشان از شخصیت “اودینسون” (Odinson از القاب ثور و به معنی پسر اودین) که در کتاب های کمیک و فیلم ها دیدیم بیشتر است. از آنجایی که “هلا” چکش را در فیلم “ثور: راگناروک” (Thor: Ragnarok) خراب کرد، ما دیدیم که ثور بودن بدون چکش چگونه است. در این مقاله به بررسی کاراکتر هایی خواهیم پرداخت که لیاقت، قدرت و توانایی های ثور را دارند و آن ها را از ضعیف ترین به قوی ترین رتبه بندی می کنیم تا یک بار برای همیشه نشان دهیم که بزرگترین و قوی ترین ورژن ثور کیست. پس با پروشات همراه باشید.


18. ثور جوان – YOUNG THOR

“اودینسونی” که ما می شناسیم و دوستش داریم همیشه لایق در دست گرفتن چکش نبوده است، چنین مسئولیت پذیری خداگونه ای باید به سختی به دست آورده شود. کسی که به عنوان ثور می شناسیم، در دوران جوانی اش پسر کله شق، متکبر و بدرفتاری بود که از راه های سختی یاد گرفت که خدا بودن چگونه است.

در جلدهای اول مجموعه ی “ثور: خدای رعد” به قلم “جیسون آرون” و “اسد ریبیک”، ثور جوان را پیش از اینکه لایق ثور بودن شود، در نبرد گور خدا کش (Gorr The God Butcher)، جایی که ورژن های گذشته، حال و آینده ی خدای طوفان کنار هم قرار میگیرند، میبینم. در حالی که ثور جوان ضعیف ترین ورژن ثور است، ویژگی های اصلی خدای رعد را داراست و آن ها را به نمایش می گذارد.


17. ثور بی لیاقت – UNWORTHY THOR

در داستان های مارول شاهد زمانی قبل از اینکه ثور لایق ثور بودن باشد تا زمانی که ارزش او از او گرفته شد هستیم. در داستان گناه اصلی (Original Sin) “نیک فیوری” یک راز را با ثور در میان گذاشت و با فهمیدن این راز، “اودینسون” خودش را برای بلند کردن چکش میولنیر، بی لیاقت احساس کرد.

نزدیک به سه سال طول می کشد تا بفهمیم چه چیزی به “اودینسون” گفته اند که باعث شده احساس کند لایق ثور بودن نیست ولی بعد از آن او خودش را کاملا پیدا می کند و مشغول پیدا کردن چیزهایی که به آن ها باور دارد می شود. این ورژن از ثور از یک چکش ازگاردی به نام “یارن بی یورن” (Jarnbjorn) استفاده می کند و شخصیت ترسناکی است؛ اما هنوز به پای قوی ترین ثور نمی رسد.


16. ثور: قورباغه ی رعد – THROG: FROG OF THUNDER

بله درست است یک ورژن از قورباغه ای که قدرت های ثور را داراست وجود دارد. اولین بار در کتاب “والت سیمنسون” خدای رعد به یک قورباغه تبدیل می شود و به نیروهای “پادل گالپ” و پادشاه “گلاگ ورت” در جنگ علیه موش ها می پیوندد. بله چنین چیزی اتفاق افتاده است.

در کتاب “لاکجاو و حیوانات خانگی انتقامجو” (Lockjaw and the Pet Avengers)، این ماجرا ادامه پیدا می کند و مشخص می شود پادل گالپ در واقع انسانی به نام “سیمون والترسون” بوده است که با جادوی یک جادوگر به یک قورباغه تبدیل شده است. بعد از آن او یک میولنیر نقره ای پیدا می کند و به “ثراگ: قورباغه رعد” تبدیل می شود. سپس به لاکجاو و باقی حیوانات خانگی انتقامجو به مبارزه برای پس گرفتن تمام سنگ های بی نهایت می پیوندد. ورژن قوباغه ثور در لیست ما در مقام بالاتری قرار نمی گیرد چون هرچه باشد او یک قورباغه است اما یک قورباغه توانا خیلی بهتر از یک “اودینسون” نا لایق است.


15. نورول قرمز – RED NORVELL

“راجر نورول” که دوست هایش “رد” صدایش می کردند، یکی از اعضای گروه فیلم سازی بود که تلاش می کردند داستان واقعی ازگاردی ها را بازگو کنند ولی ثور از آن ها دوری می کرد و لوکی برای کمک کردن به آن ها پیش قدم شد. البته همگی میدانیم که وقتی لوکی وارد کار می شود اتفاقات غیرمنتظره ای رخ خواهد داد! “رد” به عنوان دستیار لوکی به صورت قاچاقی وارد ازگارد می شود و “هلا” برای آوردن رگنراک برنامه ریزی می کند اما زمانی که “رد” در ازگارد حضور دارد، توسط لیدی سیف اغوا می شود.

با توجه به این اتفاقات، لوکی “رد” را به سفری می فرستد که توانایی های ثور را کسب کند و سیف را عاشق خود کند. اودین از افکار پسر خوانده ی خود آگاه بود و می خواست کسی دیگر را هم برای به دست آوردن توانایی های ثور ترغیب کند تا اگر اودینسون همانطور که پیش بینی شده بود در نبرد رگنراک شکست خورد، دست خالی نماند. این اتفاقات باعث شدند که “رد نورول” برای مدت کوتاهی دومین خدای رعد شود.


14. رگنراک – RAGNAROK

ثور در اولین جنگ داخلی ابر انسان ها حضور نداشت. “اودینسون” در حالی که مشغول چرخه ی مرگ رگنراک ازگارد بود، در زمان امضای تفاهم نامه ابر انسان ها هم حضور نداشت و نتوانست از هیچ گروهی طرفداری کند. “رید ریچاردز” و “تونی استارک” نمی توانستند تحمل کنند که چیز کوچکی مثل مرگ سد راه شان شود!

آقای شگفت انگیز و آیرون من با ساختن یک کلون از ثور توانستند خدای رعد ساخته شده توسط خودشان را به جنگ بفرستند. بعدها این بدل رگنراک یا کلور (کلون ثور) توانست رعد و برقی را تولید کند که موفقیت آمیز بود و تقریبا به قدرت رعد و برق اصلی بود؛ به حدی که توانست قهرمانی به نام گولیاث که ابعاد غول آسا داشت را بکشد. بعدها مشخص شد که این کلون توسط یک اسکرال (نوعی نژاد فضایی که می توانند تغییر شکل دهند) که خودش را به جای هنک پیم جا زده بود ساخته شده بود و به همین دلیل تمایل به کشت و کشتار داشت.


13. ثور 2099 – THOR 2099

در دنیای سال 2099 مارول، برای ثور کلیسایی به وجود آمده و در نوا یورک “سسیل مک آدامز” روحانی ای است که مذهب ثوریتس را تبلیغ می کند. “مک آدامز” که فکر میکند میتواند قهرمان باورهای مذهبی خودش باشد پیشنهاد آواتار سردسته گروه شیطانی آلچماکس را می پذیرد و ثور جدید می شود و به آواتار در مبارزه با موج جدید قهرمان هایی که در شهر می جنگند کمک می کند.

ثور 2099 که با قدرت های خداگونه ای که از چکشی مانند میولنیر گرفته است با گروه تازه تشکیل شده ی مردان ایکس و ورژن 2099 گروه دوم مبارزه می کند. در یکی از مبارزه ها اسپایدر من میولنیر را که منبع اصلی قدرت “مک آدامز” بود به نقطه ی دوری پرتاب می کند. “مک آدامز” که نمی توانست به راحتی از قدرت ثور دست بکشد، به دنبال چکش می رود و در میان شهر والهالا گرفتار می شود. شهر در یک انفجار خراب شده و ثور 2099 نیز کشته می شود.


12. دارگو کتور – DARGO KTOR

در سال 2587 دنیا خراب شده و نیروهای ظالمی بر بازمانده های دنیا حکومت می کنند. گروهی از طغیان گران و عبادت کنندگان ثور، چکش جادویی میولنیر را در یک غار پیدا کرده و وارد مبارزه می شوند.

یکی از طغیان گران به نام “دارگو کتور” چکش را در دست می گیرد و تبدیل به ثور جدید خدای رعد می شود و با  لوکی، که با نیروهای ظالم همدست شده است، مبارزه می کند. میولنیر در ابتدا از دارگو پیروی نمی کرد. وقتی در نهایت “دارگو”، لوکی را شکست می دهد و نیروهای ظالم را سرنگون می کند، از میولنیر برای باز کردن یک دروازه استفاده می کند و چکش را برای پیدا کردن صاحب اصلی اش در آن دروازه می اندازد.


11. ثور نهایی – ULTIMATE THOR

مانند بقیه ی جهان های نهایی، ثور 1610 دنیای مارول هم از بقیه ی 616 همتای خود تاریک تر و پیچیده تر است. در این دنیا ثورلیف گولمن که یک  فعال سیاسی و آنارشیست اجتماعی است ادعا می کند که همان ثور خدای رعد است که پس از مرگ به این دنیا بازگشته و بعد از یک سال که در یک مرکز روانی بستری بوده دوباره به زندگی عادی بازگشته است.

در ابتدا خیلی ها به این ادعا بدبین بودند اما او ثابت کرد که خود ثور است. او در ابتدا پیشنهاد “نیک فیوری” برای پیوستن به آلتیمتس (Ultimates) را رد کرد زیرا به نظر او این ورژن از اونجرز بیش از حد مانند ارتش شده بود. او با شرط افزایش کمک های رییس جمهور به کشور های خارجی، حاضر به همکاری با آن گروه می شود. او از ثور 616 ضعیف تر است و نیروهایش آسیب پذیرتر هستند. مگنتو حتی یک بار میولنیر را میدزدد و برای رخداد اولتیماتوم از آن استفاده می کند.


10. تاندر استرایک – THUNDERSTRIKE

“تاندر استرایک” اسمی بود که “اریک مسترسون” روی خود گذاشت اما خود او برای مدتی، مانند “دونالد بلیک” در کمیک های ثور، بدنی مشترک با ثور داشت. “اریک” به عنوان یکی از شخصیت های کمکی در کمیک های ثور معرفی شد تا زمانی که به دست “مونگاس” تقریبا به قتل رسید و “اودین” برای نجات دادن زندگی اش او را با خدای رعد ترکیب کرد.

جدا کردن اریک از اودینسون موضوع داستان های زیادی بود تا اینکه میولنیر و توانایی های ثور مانندی در زمان تبعید اودینسون به اریک داده شد. او زمان کمی ثور بود ولی توسط انچنترس برای حمله به سیف تحریک شد که باعث عصبانی شدن ثور و مبارزه با اریک برای به دست آوردن دوباره ی قدرت هایش شد. بعد از اینکه معلوم شد که او تحریک شده بوده، اودین نام و هویت تاندر استرایک را به او داد که نوعی ورژن ضعیف تر از خدای رعد بود.


9. وار ثور – WAR THOR

جدیدترین ثور در این لیست، وار ثور یا همان ثور نهایی جدید نتیجه اختلاف و درگیری در ازگارد و میدگارد است.  وار ثور با در دست داشتن چکش ثور نهایی واقعی ( میولنیر از شکافی در سیکرت وار 2015 به اینجا رسیده بود) به Volstagg تبدیل شد که یکی از همدستان خدای طوفان و از اعضای سابق سه مبارز بود.

در دورانی که جنگ در دنیا در حال پیشرفت بود، ولستاگ که یکی از سناتور های ازگارد بود با تعدادی از بچه های مهاجر از قلمرو ای به نام الف‌هایم (Alfheim) روی سوارت‌الف‌هایم (Svartalfheim) کار می کرد. اما وقتی جنگ شروع شد همه ی بچه های مهاجر کشته شدند و ولستاگ که در سوگ آن ها نشسته بود میولنیر نهایی را به دست گرفت و خود را ثور نامید. زمان نشان می دهد که آیا او لایق ثور بودن هست یا اینکه ناراحتی و سوگ اش او را منحرف می کند.


8. ثور طوفان – STORM THOR

در حالی که خدای دوم در سیاره ی تازه تاسیس بتل ورلد حکومت می کرد، برای برقراری حکومت جدید خود به دنبال ارتشی بود و چه کسی بهتر از خدای رعد؟ در نتیجه گروه ثور ساخته شد.

بهترین شخصیت ها و توانایی های ثور برای ساختن گروه ثور از تعداد بی نهایتی دنیا جمع آوری شد و ثور طوفان هم در میان آن ها بود. او ترکیب عالی ای از خدای رعد و یکی از ساکنان دنیای مردان ایکس به نام اورورو مونرو بود. اورورو که از اهالی زمین 904 بود و قدرتش را با استفاده از چکشی به نام استورم برینگر به دست آورده بود، به عنوان یکی از متحدان ازگارد مبارزه می کرد و بعد از آن به گروه ثور پیوست.


7. بتا ری بیل – BETA RAY BILL

یکی دیگر از ساخته های “والت سیمونز”، “بتا ری بیل” بود که در سال 1983 در شماره 337 ثور معرفی شد. او در ابتدا یک ضد قهرمان و دشمن ثور بود. او در یک مبارزه موفق می شود ثور را به انسانی به نام “دونالد بلیک” تبدیل کند و قدرت های ثور را از او بدزدد و مال خود کند.

این اولین بار بود که کسی توانست در دنیای مارول قدرت های ثور را بدزدد. اودین ادعا کرد که بیل و اودینسون تا پای جان برای به دست آوردن قدرت های ثور مبارزه خواهند کرد. بیل مبارزه را برد ولی از جان اودینسون گذشت و او را حریف بسیار قابلی می دانست. اودین چکشی به نام استورم برینگر برای بیل ساخت و از آن پس بیل متحدی وفادار به ثور شد.


6. ثور جین فاستر – JANE FOSTER THOR

“دونالد بلیک “و ثور هر دو به “جین فاستر” علاقه داشتند و این شخصیت در هر دو فیلم “ثور” (محصول سال 2011) و “ثور: دنیای تاریک” با بازی ناتالی پورتمن نیز حضور داشت. جین فاستر از سال 2014 و پس از اینکه اودینسون در حادثه ی اورجینال سین برای ثور بودن نالایق شناخته شد، عضو گروه ثور شده است.

“جین فاستر” در حال حاضر در دو نبرد کاملا متفاوت در حال مبارزه است. او به عنوان ثور حتی بیشتر از اودینسون کنترل میولنیر را در دست دارد و نه تنها با او مساوی بلکه از او بهتر است. شخصیت انسانی او اما در حال مبارزه با بیماری سرطان است و تبدیل شدن او به الهه ی طوفان بیماری اش را بدتر هم کرده است. با این حال او تصمیم گرفت که کنترل چکش را در دست بگیرد و حتی به یکی از اعضای کنونی اونجرز هم تبدیل شده است و با ملکیث در جنگ قلمرو ها در حال مبارزه است.


5. ثور اودینسون – THOR ODINSON

نسخه اصلی ثور، پسر واقعی اودین، برادر لوکی، خدای طوفان، مایتی ثور! بعد از شماره ی 83 کمیک “سفری به اسرار” که در سال 1962 منتشر شد ثور اودینسون کنترل میولنیر را دست گرفته و در خانه ی خود ازگارد و خانه ی دیگر خود میدگارد یا همان زمین در حال مبارزه است. او هم در دنیای کمیک ها و هم در دنیای سینمایی مارول یکی از انتقامجویان است و یکی از بهترین شخصیت هایی است که دنیای مارول ساخته.

اخیرا او شانس خوبی نداشته ولی بازگشت دوباره ی او به دنیای داستانی مارول دور از انتظار نیست. در فیلم “ثور : رگنراک” او موفق شد محبوبیت خود را باز یابد و باز در صدر لیست قرار بگیرد. به هر حال چه ثوری از خود ثور قوی تر است؟


4. کینگ ثور پیر – OLD KING THOR

کینگ ثور پیر (Old King Thor) قطعا یکی از قوی ترین نسخه‌های ثور است که میلیون‌ها سال عمر کرده تا بتواند از حداکثر قدرت خود استفاده کند. معمولا نیروی کینگ ثور پیر را همتراز نیروی اودین می دانند. نجات یافتن از مرگ ازگارد، مرگ دیگر خدایان و زمین و آسمان، ایستادن در مقابل گالاکتوس، کشتن “گور قصاب خدایان” گوشه ای از کارهایی است که او انجام داده. کینگ ثور توانست روی تخت سلطنت ازگارد بنشیند و خدایی فراتر از خدایان دیگر شود.

او یکی از چشم ها و یکی از دست های خود را از دست داده است و چشم بند می زند و دست مصنوعی دارد. او در “ثور: خدای رعد” معرفی شد و همه ی توانایی های کینگ ثور، ثور جوان و ثور اودینسون را برای شکست دادن قصاب خدایان با هم ترکیب کرد و بعد از شکست دادنش، شمشیر گور (با نام All-Black the Necrosword) را برای خودش برداشت تا قدرتش حتی بیشتر هم شود. کینگ ثور پیر واقعا یکی از قدرتمندترین نسخه‌های ثور است.


3. کینگ ثور پیر فینیکس – Old King Phoenix Thor

این نسخه از ثور در واقع ترکیب کینگ ثور پیر با نیروی فینیکس است. نیروی فینیکس در جریان نابودی دنیاها و در نبردی که کینگ ثور پیر با ولورین فینیکس (Old Man Phoenix) داشت به ثور رسید. نبرد این دو خدا بر تمام هستی لرزه انداخت و در انتها کینگ ثور پیر توانست ولورین فینیکس را که دوست قدیمی‌اش بود شکست دهد و نیروی او را تصاحب کند. قدرت فیزیکی و شدت حمله کینگ ثور پیر فینیکس بسیار خارق العاده است، اما سایر ویژگی‌های او مانند کینگ ثور پیر است که باعث می‌شود کینگ ثور پیر فینیکس نتواند در مبارزه به پای رون کینگ ثور افسانه ای برسد.


2. رون کینگ ثور – Rune King Thor

رون کینگ ثور در حال حاضر با اختلاف قدرتمندترین نسخه از ثور است که توانایی‌های بی حد و مرزی دارد. او از همه چیز گذشته و حال آگاه است، می‌تواند آینده را طبق خواسته خود شکل دهد و خرد بی پایان دارد، رون کینگ ثور مرگ را شکست داده و توانسته درخت زندگی را از بین ببرد تا مردمش را نجات دهد، او در اولین روز بدست آوردن قدرتش تمام 9 عالم را نابود کرد، در حالیکه کینگ ثور پیر تنها می‌تواند کهکشان ها را نابود کند. رون کینگ ثور از قدرتمندترین موجودات جهان مارول است. شاید فکر کنید که رقیبی برای رون کینگ ثور وجود ندارد، پس بهتر است آیتم بعدی را مطالعه کنید!


1. نکرو ثور – Necro Thor

پادشاه شکست ناپذیر دنیاها! نکرو ثور از نسخه های کمتر شناخته شده ثور است که در کمیک ها معرفی شده. او با بدست آوردن شمشیر نکرو (All-Black the Necrosword) که در آیتم شماره 4 اشاره شد، توانست به قدرتمندترین نسخه ثور تبدیل شود (حتی قدرتمندتر از رون کینگ ثور) و گالاکتوس را شکست دهد. شمشیر نکرو که از القاب آن می توان به بُرنده دنیاها (The Slicer of Worlds)، بُرنده خدایان (The Godslayer) و سلاح سیمبیوت اشاره کرد، قدرتمندترین سلاح در تمام دنیای مارول است که توسط خدای سیمبیوت‌ها به نام نال (به انگلیسی Knull) ساخته شد. نال به قدری قدرتمند بود که توانست تنها با یک دست لشگری از خدایان را نابود کند. نال برای ساخت این شمشیر از قدرت های پلید تاریکی استفاده کرد و شمشیر نکرو در واقع مظهر قدرت دنیای تاریک در قالب یک شمشیر است. این شمشیر از جنس “تاریکی زنده” و در کوره ای از “آتش یک خدای در حال مرگ” ساخته شد. دارنده این شمشیر تنها با یک ضربه آن میتواند تمام یک دنیا را نابود کند. این شمشیر زنده است و خودش صاحبش را انتخاب می‌کند، خدایان بسیار زیادی را کشته و نکته جالب در مورد شمشیر نکرو این است که با کشتن هر خدا، قدرت شمشیر به اندازه قدرت آن خدا افزایش میابد! آیا می توانید تصویر کنید که نکرو ثور با این شمشیر چه قدرت هولناکی دارد؟!

نتیجه مبارزه بین رون کینگ ثور و نکرو ثور نامشخص است زیرا هر دو قدرت دخالت در آینده را دارند. به همین خاطر نکرو ثور به دلیل داشتن قدرتمندترین سلاح در تمام دنیای مارول در رتبه 1 این لیست جای گرفته است.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید، شما کدام نسخه ثور را قدرتمندتر از بقیه می دانید؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (92)

بستن فرم

  1. Spectre

    مهر 1, 1401

    درود
    مقاله عالی بود
    به نظرم اولد کینگ نکرو ثور هم بهتر بود بهش اشاره بشه

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به Spectre

      فروردین 5, 1402

      خیلی ها فکر میکنند رون کینگ ثور شاخه
      رون کینگ ثور. نه قادر مطلق نه دانای مطلق در مقابل سوپرمن پرایم پشه نیست،
      رون کینگ ثور اصلا سایه نشین بالا رو نزده بلکه منبع قدرتشون رو زده پس در حد دادگاه نیست ،ولی سوپر پرایم در حد فرشتگان دیسیه ببینید چقدر از رون کینگ ثور قویتره
      خیلی از نویسنده ها یک کلاغ چهل کلاغ میکنن و شایعه پرا کنی میکنن میایم رون رو با پرایم مقایسه می‌کنند که اصلا درست نیست
      اونم به خاطر این دروغ که رون سایه نشین بالا رو زده در حد دادگاهه میشه با پرایم مقایسه میکنن هالا خیلی ها میگن اونا بیاندر هستند که دروغ خیلی شاختریه اگرم اون ها بیاندر باشند فقط رون منبعشون رو زده

      پاسخ

      • M در پاسخ به حسین

        تیر 19, 1402

        بپر پایین، سوپرمن پرایم نهایت قدرتش یک ستارست، غیر از اینه، دیگه قوی تر از منبع قدرتش نمیشه که. پس در نتیجه حتی کینگ تور پیرم میزنش😂

        پاسخ

  2. amir

    تیر 14, 1401

    بله سلام درسته رون گینگ تور در اصل سایه نشینان بالا را زده که بیاندر بودن و نکرو تو به این شاهکار نزدیکم نمیشه

    پاسخ

    • Spectre در پاسخ به amir

      مهر 1, 1401

      بیاندر بودنشون تایید نشده
      حرف لوکی هم سند نیست

      پاسخ

  3. محمد پور محتشم

    اردیبهشت 14, 1401

    اشتباه کازمیک کینگ ثور که به فارسی میشه ثور پادشاه کیهانی از اسمش معلومه که از رون کینگ ثور و نکرو کینگ ثور قوی تر و قدرتمند تره این نسخه از ثور تونست زمستان تاریک رو بکشه عجیب توی این مقاله اسمی ازش برده نشده چون هم از لحاظ قدرت بدنی و هم از لحاظ قدرت. هایی که داره از رون کینگ ثور و نکرو کینگ ثور قدرتمندتر هست یعنی در اصل این نسخه از ثور باید با سوپرمن کازمیک ارمور مقایسه بشه که این از لحاظ قدرت بدنی و قدرت هایی که داره از سوپرمن کازمیک ارمور قوی تره یعنی هم از سوپرمن کازمیک ارمور قوی تره و هم قدرتمند تر از نظر من این نسخه از ثور حاضر مطلق دانای مطلق و قادر مطلق هست نه رون کینگ ثور

    پاسخ

    • Spectre در پاسخ به محمد پور محتشم

      مهر 1, 1401

      کازمیک کینگ ثور همون آل فادر ثور با قدرت گالاکتوس هست. اگه مورد شماره ۱ رو بخونید گفته که نکروثور قادر به شکست گالاکتوس بوده پس …
      درضمن شما دقیقا از کجا به این نتیجه رسیدی که کازمیک کینگ ثور حاضر و دانای مطلق هست؟ مگه گالاکتوس دانای مطلق هست که ثور با تصاحب توانایی هاش دانای مطلق بشه
      اون دانش رونز هست که باعث شده رون کبنک ثور تقریبا دانای مطلق بشه و از این نظر بقیه ورژن ها حتی نزدیکش هم نیستن.

      پاسخ

    • حامد در پاسخ به محمد پور محتشم

      تیر 18, 1402

      داداش کازمیک کینک ثور قدرت گالاکتوسا داره… هزار تا موجود قوی تر از گالاکتوسه. آخه کازمیک کینگ ثور با کازمیک ارمور سوپرمن مقایسه بشه؟؟؟؟ اصلا میدونی ترتیب قهرمانا چجوریه؟؟؟ بابا کاازمیک ارمور سوپرمن یه امینورساله. اون حتی دارک ساید اصلی که میگن به اندازه پرزنس خدای دیسی قویه را کشته. البته خودش زنده ظد ولی تا بحال کسی نتونسته دارکساید اصلیا بکشه. اگه گفته رون کینگ ثور زیر نکرو ثور ه بخاطر اینکه نکرو ثور میتونه با کشتن بقیه موجودات قدرتمند به مراتب قوی تربشه وگرنه اول رون کینک ثور که یه مولتیورسه سطح بالاعه بعد نکرو ثور
      لعدض کازمیک کینگ ثور
      مراتب قدرت قهرمانا اینجوریه
      پلنت( سیاره ای مثل قهرمانان زمینی و عادی (دردیول)
      استار( ستاره ای مثل جهش یافته های متوسط یا قهرمانانی مثل کاپیتان آمریکا، دختر سنجابی، ددپول ولورین)
      ورسی مثل ثور ، سوپرمن ، هالک که در بیشترین قدرتشون از این سطحم فراتر میرن)
      یونیورسی (سلستیال ها، دورمامو، گالاکتوس )
      مولتیورسی (مثل سوپرمن ۱میلیون پرایم، رون کینگ ثور)
      مگاورسالی( مثل آنتی مانیتور، پریچیوا، دکتر منهتن)
      امنیورسالی آخرین و بالا ترین سطح( مثل کازمیک آرمور سوپرمن و سورس)

      پاسخ

  4. محمدطاها

    فروردین 1, 1401

    رون کینگ ثور از همه شون قوی‌تره

    پاسخ

    • محمد پور محتشم در پاسخ به محمدطاها

      اردیبهشت 14, 1401

      آره از همه قوی تر و قدرتمند تر هست البته نسخه هایی از ثور که فقط تو این لیست هستن یعنی رون کینگ ثور فقط از نسخه ثور هایی قوی تره که توی این لیست هستن اما از یک نسخه ثور ضعیف تره که اسمش هست ثور پادشاه کیهانی ثور پادشاه کیهانی حتی از سوپرمن کازمیک ارمور هم قوی تره و همین‌طور قدرتمند تر.

      پاسخ

  5. محمدطاها

    فروردین 1, 1401

    تور خدای آذرخش

    پاسخ

  6. رهام

    فروردین 29, 1400

    اگه نکرو ثور قوی ترین نسخه ی ثوره و معمولا رون کینگ ثور بل سوپر من پرایم وان میلیون مقایسه میشه پس یعنی نکرو ثور رو باید با سوپرمنکازمیکارمور مقایسه کرد؟من که میگم کازمیک ازمور قویتره

    پاسخ

    • MFT در پاسخ به رهام

      خرداد 11, 1400

      نخیر قویترین نسخه ی ثور RKT است .

      پاسخ

    • محمد پور محتشم در پاسخ به رهام

      اردیبهشت 14, 1401

      نه اگر طرفدار سوپرمن هستی باید بگم سوپرمن یکی قوی تر از رون کینگ ثور و نکرو ثور برای نبرد نیاز داره یک نسخه از ثور هست که می‌تونه به راحتی سوپرمن زره کیهانی یا همون سوپرمن کازمیک ارمور رو نابود کنه و اسمش هست کازمیک کینگ ثور یا به فارسی ثور پادشاه کیهانی که هم از سوپرمن کازمیک ارمور قوی تره و هم قدرتمند تر سوپرمن کازمیک ارمور هیچ شانسی در برابر کازمیک کینگ ثور ندارن این رو مطمئن باش 😉😉😉

      پاسخ

      • حسین در پاسخ به محمد پور محتشم

        اسفند 10, 1401

        کازمیک ارمور آسیبب ناپذیری مطلق داره با هرچه ضربه خوردن قویتر میشه
        سرعت بینهایت داره می‌تونه خودشو تبدیل به داد ماده کنه که برخورد پاد ماده با ماده نابود شدن ماده کازمیک کینگ ثور به فنا میره

        پاسخ