معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه “داستان ترسناک آمریکایی” (American Horror Story)

اگر بگوییم سریال داستان ترسناک آمریکایی یک سریال پیچیده است کوتاهی کرده ایم. رفته رفته صحنه های ترسناک این سریال افزایش یافت و جذابتر شد. با این حال این پیشرفت تدریجی در موفقیت سریال تاثیرگذار بود. همچنین با اشاره به مراسم انتخابات ریاست جمهوری 2016 ثابت کرد از انتقادات سیاسی هراس ندارد. خالقین این سریال توانستند از داستان های معمولی حوادث ترسناک بیرون بکشند. نکته اصلی موفقیت این سریال خلاقیت است. یک فصل آن تا مدت ها در ذهن بیننده باقی می ماند. اگر شما هم از طرفداران این سریال هستید و دوست دارید سریال های مشابه را تماشا کنید، در اینجا 12 سریال را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. جنگیر – The Exorcist – 2016

یک داستان ارواح که ادامه فیلم جنگیر محسوب می شود. آنجلا رنس معتقد است یک روح شیطانی خانه اش را تسخیر کرده و زندگی را برای او و خانواده اش دشوار نموده است. او برای مبارزه با این شیاطین از دو کشیش کمک می گیرد. سال گذشته فصل دوم سریال به پایان رسید و فصل سوم در راه است. گرچه سریال به گرد پای فیلم اصلی نرسیده اما عناصر روان شناسانه و داستان آن را به یک سریال موفق بدل نمود.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


11. چیزهای عجیب – Stranger Things – 2016

یک سریال محبوب از نتفلیکس که شاید دوستان تان شما را به تماشای آن تشویق کرده باشند. این اثر که بیشتر یک تریلر علمی تخیلی است تا داستان ارواح، بسیار مهیج است. شهر خاموش و آرام هاوکینز از آزمایشگاه هاوکینز و خطر آن خبر ندارد. موجودی از این آزمایشگاه گریخته و با گم شدن یک پسربچه، مادر، دوستان و پلیس شهر به دنبال اوست. با باخبر شدن از ماجرا دنیا بر سر آنان ویران می شود!

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


10. داستان عامه پسند – Penny Dreadful – 2014-2016

با ربوده شدن مینا هارکر، پدرش سر مالکولم مورای از ایتان چندلر تیرانداز و ونسا ایوز کمک می گیرد تا او را پیدا کنند. در همین حین یک قاتل عجیب و فراانسانی به شهر حمله کرده است. این فیلم به ماجراجویی آنها به کمک فرانکنشتاین، برای یافتن قاتل، می پردازد. این سریال داستان های کلاسیک دراکولا، هیولای فرانکنشتاین، ون هسلینگ و دورین گری را در یک فضای ویکتوریایی ادغام می کند. یک داستان ترسناک با طرح داستان قوی و اجرای خوب بازیگران .

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


9. اسلشر – Slasher – 2016

این سریال کانادایی با الهام از داستان ترسناک آمریکایی؛ به ژانر کشتار می پردازد. همچنین در عین حفظ عناصر جنایی یک فضای رازآلود را خلق می کند. هر فصل داستان متفاوتی داشته که از قسمت اول تا قسمت آخر ادامه دارد. در فصل اول شاهد تسخیر شدن یک شهر تخیلی توسط یک جلاد بوده ایم. فصل دوم رازآلود بود. صحنه های ترسناک و تریلر روانشناسانه باعث جذابیت این اثر شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


8. توئین پیکس – Twin Peaks – 1990-1991، 2017

سریالی از دیوید لینچ درباره تحقیقات جنایی مرتبط با لورا پالمر. دو مامور اف بی آب برای حل یک پرونده به شهر توئین پیکس وارد می شوند. آنها متوجه می شوند این قاتل همان کسی است که در گذشته در واشنگتن بود. این سریال به دلیل جذب نکردن مخاطب پس از دو فصل به اتمام رسید. با این حال طی سال ها محبوب شد و مجددا ساخته شده است. سبک لینچ در کنار عناصر طنز این اثر را دیدنی کرده است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


7. هانیبال – Hannibal – 2013-2015

داستانی از خالق “داستان ترسناک آمریکایی” که این بار یک نابغه روانی را خلق کرده است. این سریال اقتباسی از شخصیت هانیبال لکتر فیلم “سکوت بره ها” (The Silence of the Lambs) این شخصیت را در فضای مدرن قرار می دهد. داستان درباره رابطه ویل گراهام مامور اف بی آی و دکتر هانیبال لکتر روان پریش است. اگر خشونت و رفتارهای دیوانه وار شخصیت های “داستان ترسناک آمریکایی” ذهن تان را به هم ریخته، خونسردی هانیبال در خوردن قربانیان اش معده تان را به هم می ریزد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


6. دگردیسی – The Strain – 2014-2017

دکتر افریم گودودر باید درباره مرگ مسافرین یک هواپیما تحقیق کند. گویا یک ویروس مسافران را به خون آشام تبدیل کرده است. این سریال گی‌یرمو دل تورو با همکاری چاک هوگان در چهار فصل ادامه داشت. یک داستان تاریک، گوتیک و ترسناک که در آثار دیگر دل تورو هم دیده می شود. شاید همه از این سریال استقبال نکنند زیرا داستان های پیچیده و فضای شرارت بار آن ممکن است برای همه خوشایند نباشد. با این حال باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


5. کانال صفر – Channel Zero – 2016

یک سریال دیگر که هر فصل داستان خود را دارد و در ژانر وحشت ساخته شده است. در فصل اول ناپدید شدن یک برادر از دیدگاه روان شناسانه بررسی شده بود. شخصیت اصلی ناپدید شدن برادرش در سال های دور را با یک برنامه تلویزیونی مرتبط می داند. در حقیقت او تنها کسی است که این برنامه را به یاد دارد نه هیچ کس دیگر. فصل دوم سال گذشته پخش شد و گروهی از دوستان را نشان داد که در یک خانه با پیشینه ترسناک گرفتار شده اند. فصل سوم قرار است پخش شود. بنابراین در حین انتظار برای فصل جدید داستان ترسناک آمریکایی می توانید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


4. هرج و مرج – Helter Skelter – 1976

داستان ترسناک آمریکایی اغلب پتانسیل انسان برای خشونت را نشان می دهد. این سریال ما را به دوره ای می برد که خشونت بسیار شدید بود و انسانیت فرد را زیرسوال می برد. حتما با پرونده منسون و قتل های مرتکب شده توسط چارلز منسون و خانواده اش آشنا هستید. این سریال بر قتل های او، فعالیت ها و محاکمه اش در سال 1970-71 تمرکز می کند. این سریال که براساس کتاب مامور همین پرونده ساخته شد، نشان می دهد که انسان می تواند شرورترین هیولای ممکن باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


3. آینه سیاه – Black Mirror – 2011

یک سریال هوشمندانه که با نمایش جامعه مدرن و عناصر مهیج به یک اثر دیدنی تبدیل شده است. این سریال به جای استفاده از عناصر ترسناک تکنولوژی های آینده را نشان می دهد و به همین دلیل هراسناک است. قسمت های مختلف در ذهن مخاطب سوالاتی را ایجاد کرده و رفته رفته درباره تاثیر آن واکنش نشان می دهد. یک اثر هوشمندانه، عمیق، احساسی و تاثیرگذار، که در شرایطی می تواند ترسناک باشد.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


2. منطقه نیمه ‌روشن  – The Twilight Zone – 1959-1964

فصل های مختلف سریال “داستان ترسناک آمریکایی” نشان داد ارواح، موجودات ماورایی، نیروهای بیگانه یا حتی یک انسان روانی هم می تواند یک فیلم ترسناک پدید آورد. منطقه نیمه روشن هم چنین فضایی دارد. گرچه این فیلم آمیزه ای از یک اثر علمی تخیلی و روان شناسانه است و بر ارواح تکیه نمی کند، با این حال بیننده را می ترساند. این سریال قسمت های مستقل داشت نه یک داستان ادامه دار. هر قسمت یک فضای ترسناک و پایان مهیج دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


1. بیتس متل – Bates Motel – 2013-2017

اگر اثر کلاسیک “روانی” (Psycho) آلفرد هیچکاک را تماشا نکرده اید، پس خودتان را طرفدار ژانر تریلر روان شناسانه ندانید. نورمن بیتس شخصیت روانی اصلی این فیلم است. گرچه فیلم توانست رفتارهای این شخصیت را به خوبی نشان دهد اما بیتس متل توانست شخصیت پردازی او را به خوبی نشان دهد. این سریال در دوره و شهر متفاوتی رخ داده و زندگی نورمن و مادرش نورما را نشان می دهد. سریال با تایید و استقبال منتقدین مواجه شد. گرچه این سریال دائم با فیلم اصلی مقایسه می شد اما توانست موفقیت خود را ثابت کند و بیننده را ناامید نکرد.

همچنین بخوانید: اگر سریال ارو (Arrow) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم