بیوگرافی کامل شایا لباف (Shia LaBeouf) از کودکی تا به امروز

نام: شایا لباف

تاریخ تولد: 11 ژوئن 1986 (21 خرداد 1365)

سن: 32 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده

قد: 1.75 سانتی متر

شغل: بازیگر، فیملنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده فیلم

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی شایا لباف

شایا سید لباف یک بازیگر آمریکایی است که در نقش نوجوانان حضور می یافت اما پس از بازی در فیلم هایی مانند “تبدیل شوندگان” (Transformers)، “پارانویا” (Paranoia) و “چارلی کانتریمن” (Charlie Countryman) به شهرت رسید. در سال 2008 برترین ستاره جوان آمریکا شناخته شد و جایزه ستاره جدید انجمن منتقدین فیلم را دریافت کرد. شایا در لس آنجلس به دنیا آمد. او خانواده اش را عجیب اما کلاسیک می داند. پدربزرگ طنزپردازش نام او را انتخاب کرد و نام یهودی را برای نوه خود برگزید. در حقیقت نام او به زبان یهودی به معنای “خدا را شکر به خاطر گوشت گاو”.

شایا لباف در کودکی

پدر شایا، جفری کریگ لباف کهنه سرباز جنگ ویتنام بود. او مشاغل مختلف را امتحان کرد و در زمان تولد پسرش دلقک سیرک بود. مادرش شاینا سید رقصنده کلوپ بود، گرچه در رشته طراحی جواهرات تحصیل کرده بود. شغل والدین فضای عجیب اما جالبی را در خانه به وجود آورده بود.

شایا لباف به همراه مادرش

متاسفانه پدرش با زیاده روی در مصرف الکل به این نوشیدنی معتاد شد. حتی شایا چندین بار در جلسات ترک اعتیاد پدرش را همراهی کرد. اما این کار او هم به پدر کمک نکرد. او به مصرف مواد مخدر هم روی آورد و یک بار به روی پسرش اسلحه کشید. همانطور که بعدها گفت، در آن لحظه تصور می کرد در میدان جنگ است. اما مادرش نمی خواست منتظر تکرار چنین حوادثی باشد. بنابراین همسرش را به مرکز ترک اعتیاد برد، پسرش را برداشت و تقاضای طلاق داد. شایا در آن زمان 10 ساله بود. مادر و دایی اش مسئولیت تحصیلات او را برعهده گرفتند.

شایا لباف در نوجوانی

شایا در مدرسه راهنمایی الکساندر همیلتون تحصیل کرد. سپس زمانی که در سن 12 سالگی حرفه بازیگری را آغاز کرد، به مدرسه بازیگری مگنت در لس آنجلس و مرکز تئاتر لس آنجلس کانسرویتوری رفت. اما این آموزش ها را به پایان نرساند. این پسر با استعداد تنها در عرصه بازیگری موفق نبود. او به همراه دوست دوران کودکی اش لورنزو ادواردو (که اکنون یک بازیگر معروف است) گروه هیپ هاپ خود را راه اندازی کرد. شایا لباف عرصه نقاشی را هم امتحان کرد. او در سبک آوانگارد چندین تصویر بحث برانگیز رسم کرد.

فیلم های او

شایا لباف در سن 12 سالگی حرفه بازیگری را آغاز کرد و در این فیلم ها حضور یافت: صبحانه با انیشتین (Breakfast with Einstein)، کارولین در شهر (Caroline in the city)، پرونده های ایکس (The X-Files)، تحت تاثیر یک فرشته (Touched by an Angel) و بسیاری دیگر. در کمدی تراژدی “نبرد شیکر هیتس” (The Battle of Shaker Heights) نقش کلی ارنزویلر، در اکشن “فرشتگاه چارلی 2” (Charlie’s Angels: Full Throttle) نقش مکس پترونی و در کمدی “احمق و احمق تر: زمانی که هری لیولد را دید” (Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd) نقش لوئیز.

شایا لباف در تبدیل شوندگان

پس از این فیلم ها به شهرت رسید: فیلم ماجراجویانه “حفره ها” (Holes)، تریلر رازآلود “کنستانتین” (Constantine) و اکشن “من، ربات” (I, Robot). اما موفقیت حقیقی در سال 2007 و پس از تریلر درام “پارانویا” به سراغ او آمد.

این شهرت باعث شد پروژه های مهمی به او روی آورده و در این فیلم ها حضور می یابد: ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull)، اکشن زیبای “تبدیل شوندگان” و تریلر “چشم عقاب” (Eagle Eye). شایا لباف به یکی از مشهورترین ستارگان هالیوود تبدیل شد.

شایا لباف در نیمفومانیاک

سپس در کنار مایکل داگلاس در درام پرفروش “وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد” (Wall Street: Money Never Sleeps)، در کنار تام هاردی در فیلم “بی قانون” (Lawless)، در کنار رابرت ردفورد در تریلر “شراکتی که نگاه می‌داری” (The Company You Keep) حضور یافت. فیلم های معروف دیگر او عبارت اند از: فیلم اروتیک “نیمفومانیاک” (Nymphomaniac)، فیلم اکشن “چارلی کانتریمن”، فیلم جنگی “جنگ” (Fury) و فیلم جاده ای “عزیز آمریکایی” (American Honey).

زندگی شخصی

در سال 2003 شایا لباف با کیلی ویلیامز، خواننده گروه Chita Goals رابطه داشت. سپس با شینا برزنر مدل رابطه داشت. آنها در درام ورزشی “بهترین بازی دنیا” (The Greatest Game Ever Played) باهم آشنا شدند و سه سال باهم بودند. از آنجاییکه شایا بیشتر وقت خود را به کارش اختصاص می داد نه به دوست دخترش، ازهم جدا شدند.

شایا لباف و مگان فاکس

شایا با ریحانای خواننده، ایزابل لوکاس بازیگر و مگان فاکس روابط کوتاهی داشت. جالب اینجاست که لوکاس و فاکس زمانی که با شرکای فعلی خود بودند با او هم رابطه داشتند. ایزابل با آدریان گرنیر بازیگر و خواننده هم رابطه داشت. مگان فاکس هم با ستاره سریال “بورلی هیلز” (Beverly Hills)، برایان آستین گرین، ازدواج کرده بود.

شایا لباف و کری مالیگان

معشوقه بعدی او کری مالیگان بود. رابطه آن ها در سال 2010 و در فیلم ” وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد” آغاز شد و سپس جدا شدند. با این حال شایا هنوز کری را یکی از بهترین دوستان خود می داند. یکی از بازیگران دیگری که شایا با او رابطه داشت کارولین فو بود که تا سپتامبر 2012 باهم بودند.

شایا لباف و کارولین فو

میا گاث، بازیگر و مدل جانشین کارولین شد. آن ها در فیلم ” نیمفومانیاک” باهم آشنا شده و سه سال باهم بودند. با این حال، در سال 2013 برای مدتی از هم جدا شدند و دوباره به هم بازگشتند. سپس نامزد شدند و باهم زندگی کردند. در ده اکتبر 2016 در لاس واگاس باهم زادواج کردند. در حال حاضر شایا لباف رسما متاهل است.

شیا لباف و میا گاث

شایا لباف مانند بسیاری از افراد مدرن خالکوبی دوست دارد. بر روی مچ دست راستش تاریخ تولد و خالکوبی حک شده است: 1986-2004. بر روی شانه چپش پنجه شکارچی خالکوبی شده است. خالکوبی فلسفی دست در دستبند که در حال نوشتن نامه است، نیز خالکوبی دیگر اوست. روی لگنش تصویر توپاک شکور رپر که در سال 1996 و به طرز مشکوکی کشته شد، حک شده است.

شایا لباف اهل ورزش است و به دوچرخه سواری و موج سواری می پردازد. او به غذای مکزیکی علاقه دارد و عاشق قهوه است. در پایان سال 2015 ویدیوی Just Do It را منتشر کرد که مردم را به دنبال نمودن آرزوهایشان تشویق می کرد.

فیلم شناسی

  • صبحانه با انیشتین – Breakfast with Einstein – 1998
  • نبرد شکر هیتس – The Battle of Shaker Heights – 2003
  • بهترین بازی دنیا – Greatest Game Ever Played – 2005
  • راهنمایی برای تشخیص قدیسان تو – A Guide to Recognizing Your Saints – 2006
  • پارانویا – Paranoia – 2007
  • تبدیل شوندگان – Transformers – 2007-2011
  • چشم عقاب – Eagle Eye – 2008
  • نیویورک، دوستت دارم – New York, I Love You – 2009
  • چارلی کانتریمن – Charlie Countryman – 2013
  • نیمفومانیاک دو – Nymphomaniac: Volume II – 2013
  • عزیز آمریکایی – American Honey – 2016

تصاویری از شایا لباف


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. فروردین 11, 1399

    تا جایی که من میدونم شیا و میا ۲۰۱۳جدایی نداشتن و ۲۰۱۵بود مگان فاکسم اون موقع ازدواج نکرده بود با برایان ۲۰۱۰ازدواج کرد من اصلا نمیدونم اون موقع اگه با شیا دوس بوده با برایانم دوس بوده یا نه یا اون یکی که گفتید تو ی زمان با شیا و اون یکی پارتنر بوده اطلاعی ندارم تحقیق کنید از منابع معتبر بعد بزارید من شنیده هامه به افرادی ام که خوندن اطلاع رسانی کنید اگه اطلاعات تصحیح کردید من نمیدونم چه جوری به منم جواب ندید نمیخونم

    پاسخ

  2. مهدی

    آذر 22, 1398

    دستتون درد نکنه ولی من دنبال یکی از سریال هاش هستم که خیلی جالبه تو هیچکدوم از سایت ها نبود اگه میشه بزارید

    پاسخ

  3. امیر عباس

    آذر 15, 1398

    نمیدونم نظر آریو وقعآ چیست؟؟؟؟

    پاسخ