20 شاهکار سینما که به شما احساس سر زندگی می‌دهند

در دنیای سینما فیلم‌هایی وجود دارد که الهام‌بخش ما هستند. آنها مانند مواد مخدر ما را به وجد آورده، باعث می‌شود بهتر زندگی کنیم، از شانس‌هایمان استفاده کنیم و البته انسان‌های بهتری باشیم. این فیلم‌ها نه تنها شاهکار بوده و قلب میلیون‌ها نفر را تسخیر کرده‌اند، بلکه به‌عنوان یک کمدی لبخند را به لبمان می‌نشانند.

در این جا می‌خواهیم 20 فیلم برتر که الهام‌بخش شما بوده و به شما کمک می‌کنند تا به اهداف‌تان برسید را معرفی کنیم. این فیلم‌ها را تماشا کرده و از آن لذت ببرید. می‌توانید فیلم‌های الهام‌بخش موردعلاقه خود را با ما در میان بگذارید. با پروشات همراه باشید.


1. جنگجوی صلح‌طلب – 2006 – Peaceful Warrior

در جهان هیچ لحظه معمولی وجود ندارد. همیشه اتفاقی در شرف وقوع است. یک چیز غیرمعمولی.

فیلم درباره یک ژیمناستیک کار الهام بخش است که براساس داستان های واقعی ساخته شده اما تخیلی به نظر می رسد. دیالوگ ها فلسفی بوده اما موعظه گرانه نیستند. این فیلم انسان ناامید درون تان را از بین برده و باعث می شود از همه لحظات زندگی تان لذت ببرید.

همچنین بخوانید: لیست 50تایی از فیلم هایی که میتوانید بارها و بارها تماشا کنید و دوباره لذت ببرید


2. کوبیدن بر در بهشت – 1997 – Knockin’ on Heaven’s Door

می دانی، در بهشت، همه درباره اقیانوس حرف میزنند.

داستان دو دوست با مشکلات روانی که شاید با خواندن داستان تصور کنید بیشتر مایوس کننده است تا الهام بخش. اما ناامید نشوید. این فیلم آنقدر زیبا و دیدنی است که باعث می شود از تمام لحظات زندگی لذت ببرید. پس از دیدن فیلم هم دوست دارید به اقیانوس بروید.


3. از درون می رقصم – 2004 – Inside I’m Dancing

نگاه کن، زندگی در جریان است. بیا قدم بزنیم.

گرچه قهرمان های این فیلم بر ویلچرسوار هستند اما از همه ما امیدوارترند. گرچه آن ها به فلج مغزی دچارند اما شاد بوده، سعی خود را می کنند، کارهای احمقانه انجام می دهند، می رقصند، می خندند و شاد هستند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


4. فارست گامپ – 1994 – Forrest Gump

زندگی مانند یک جعبه شکلات است: هرگز نمی دانید چه می  خورید.

رابرت زمکیز در سال 1994 این پدیده را خلق کرد اما هنوز هم محبوبیت دارد. حتی اگر تمام لحظات فیلم را دیده باشید بازهم تماشای این اثر ساده لذتبخش است.


5. دست نیافتنی‌ها – 2011 – The Intouchables

ظاهر بیرونی انسان مهم نیست، آنچه اهمیت دارد درون انسان است.

کارگردان و بازیگران این فیلم یک اثر بدیع خلق کردند و این شاهکار جذاب و دیدنی را در اختیارمان گذاشتند. ادغام درام و کمدی عالی است. داستان دو دوست متفاوت، سیاه و سپید، مانند شب و روز، دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شیرشاه (The Lion King) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


6. زندگی خصوصی والتر میتی – 2013 – The Secret Life of Walter Mitty

از رویا پردازی دست بردار. زندگی کن.

داستان یک مرد بازنده که به ما می گوید: مانند دیگران نباش! نترس! جهان را تغییر بده! بن استیلر، ستاره هالیوودی هویت واقعی یک نوجوان را نشان می دهد. او باید مدت ها پیش چنین نقشی را برعهده می گرفت، اما اگر اینگونه فکر می کنید درباره او اشتباه کرده اید.


7. درخشش ابدی یک ذهن پاک – 2004 – Eternal Sunshine of the Spotless Mind

می توانی یک نفر را از ذهنت پاک کنی. اما پاک کردن یک نفر از قلبت فرق دارد.

میشل گوندری یک کارگردان معمولی نیست، یک جادوگر حقیقی است. او سبک خاص خود را به دنیای واقعی می آورد. ان فیلم نشان می دهد که در زندگی نمی توان همانند کامپیوتر از دکمه حذف استفاده کرد هنرمندان مختلفی در تولید این فیلم نقش داشتند، مخصوصا جیم کری.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


8. میس سان شاین کوچولو – 2006 – Little Miss Sunshine

در جهان دو نوع انسان وجود دارد، برنده ها و بازنده ها. تفاوت شان این است که برنده هرگز تسلیم نمی شوند.

یکی از ساده ترین فیلم ها با این پیام که مسیر رسیدن به هدف مهم است نه خود آن. اگر شما بخواهید میس سان شاین کوچولو باشید، مانند این شخصیت، کل خانواده (یک خانواده عجیب با یک پدر شکست خورده و مادر زورگو، عموی همجنسگرا، یک پدربزرگ معتاد و یک برادر که قسم خورده حرف نزند) کمک تان می کنند و درنتیجه مسیر لذت بخش خواهد بود.


9. به دیگری نیکی کن – 2000 – Pay It Forward

آیا یک ایده می تواند جهان را تغییر دهد؟

یک پسر جوان به نام ترور درباره تغییر جهان تئوری خود را به وجود آورده است. من به شما کمک می کنم و شما به سه نفر دیگر. جهان در برابر این ایده بسیار ظالم و غیرمنصفانه است، اما تا زمانی که ستاره ها بدرخشند، یک نفر به کمک ما نیاز دارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


10. صبحانه در تیفانی – 1961 – Breakfast at Tiffany’s

هرگز نمی دانی چه زمانی رخ می ددهد، اما رخ می دهد، این را می دانی.

جذابیت و زیبایی زنانه آدری هیپورن دلیل درخشش این فیلم است. این فیلم در سال 1961 توجه مخاطبین را جلب نمود. دیالوگ ها، نمای زیبای نیویورک، یک آپارتمان کوچک، یک گربه تنبل، و البته آهنگ Moon River نیاز به عشق و زندگی با آن را نشان می دهد.


11. به‌سوی طبیعت وحشی – 2007 – Into the Wild

حقیقت فراتر از عشق، پول، ایمان، شهرت، عدالت و … چیست؟

مناظر زیبا، آزادی کامل و آرامش این فیلم به ما کمک می کند تا مشکلات مان را فراموش کنیم. با ورود به طبیعت قوانین احمقانه جامعه را از یاد می بریم. حضور شان پن و اجرای زیبای او این فیلم را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


12. آگوست راش – 2007 – August Rush

موسیقی. می توانید آن را همه جا ببینید: در باد، در هوا، در نور. در همه جا. تنها باید خودتان را جاری کنید. تنها باید گوش فرا دهید.

حتما دوست دارید این فیلم زیبا و رویایی را تماشا کنید. برای لذت بردن از این فیلم باید منتقد درونی خود را ساکت کنید، به داستان غیرواقعی آن بی توجه باشید، و فقط گوش ندهید، بلکه بشنوید، زیرا موسیقی اساس این فیلم است.


13. مرد بله‌گو – 2008 – Yes Man

زمانی که بله می گویی، افق های جدیدی به رویت باز می شود.

یک مدیر معمولی با بازی جیم کری از افسردگی رنج می برد. برای غلبه بر این مشکل، تصمیم می گیرد به همه چیز بله بگوید و پذیرای همه چیز باشد. چگونگی تبدیل شدن زندگی آنان به یک ماجراجویی می تواند برای ما درس مهمی باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیم کری، ستاره سرشناس ژانر کمدی هالیوود


14. پرونده عجیب بنجامین باتن – 2008 – The Curious Case of Benjamin Button

هرگز نمی دانی چه چیزی در انتظارت است.

این فیلم مانند یک کتاب خوب است که پر از جزئیات جالب و دیدنی است. موفقیت فیلم نشانه همین موضوع است. حتی با نادیده گرفتن اجرای بازیگر، فضای فیلم و ویرایش جالب آن فیلم را دیدنی می کند. شاید این فیلم را بپسندید یا نپسندید اما حین تماشای آن از جایتان تکان نمی خورید.


15. سخنرانی پادشاه – 2010 – The King’s Speech

مکث کردن جالب است زیرا نشانه آرامش است. پس من آرام ترین پادشاه جهانم.

فیلمی که برنده چهار جایزه اسکار شد، آنچنان که به نظر می رسد ساده نیست. این فیلم درباره سخنرانی عمومی نیست بلکه درباره صدای انسانی است. داستان شاه جرج درباره ایمان داشتن به خود است و ثابت می کند ارزش همگان به چشم می آید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتری که داستان آن ها فقط در 1 روز اتفاق می افتد


16. ماهی بزرگ – 2005 – Big Fish

بزرگ ترین ماهی رودخانه با شکار نشدن بزرگ می شود.

این فیلم تیم برتون مانند یک قصه پریان است، اما نه از آن قصه هایی که با یک بار دیدن آن را فراموش می کنید. داستان ادوراد بلوم نشان می دهد که همه انسان ها دنیای درونی خود را دارند. نیمه گمشده تان آسمان را طور دیگری میبیند، شاید جهان و ستاره های آن را ببیند. کسی که می تواند آن را ببیند ماهی بزرگ نام دارد.


17. ترمینال – 2004 – The Terminal

گاهی اوقات باید قوانین را نادیده بگیری و بر مردم تمرکز کنی.

استیون اسپیلبرگ و تام هنکس یک فیلم متفاوت تولید کردند. چه فیلمی؟ یک ملودرام، کمدی یا تمثیل؟ فیلمی درباره دنبال کردن رویاها. اینکه یک سیستم بوروکراتیک چگونه است. درباره دوستی، دوستی که در ترمینال فرودگاه رخ می دهد، جایی که مردم همیشه عجله دارند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


18. سگ قرمز – 2011 – Red Dog

گاهی اوقات شما سگ تان را انتخاب نمی کنید. گاهی اوقات سگ تان شما را انتخاب می کند.

فیلم های مدرن به ندرت مانند فیلم “سگ قرمز” گرم و دیدنی هستند. داستان یک سگ واقعی که در دمپیر استرالیا زندگی می کند. در آن شهر مجسمه این سگ هم وجود دارد. یک سگ خستگی ناپذیر که به مهاجران کمک می کند تا دوست، سعادت، امید و لذت را بیابند.


19. دفترچه امیدبخش – 2012 – Silver Linings Playbook

نشانه ها همه جا حضور دارند، تنها باید آن ها را ببینی.

عنوان فیلم نشان می دهد که پس از تماشای آن چه حسی را تجربه می کنید. یک داستان جالب، به یاد ماندنی و تاثیرگذار درباره دو تن که زندگی شان آنطور که باید پیش نمی رود. این فیلم به شما امید می دهد و تنها الهام بخش نیست.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع کوری (نابینایی)


20. لیست باکت – 2007 – The Bucket List

می توانست بهتر باشد، اما می توانست بدتر هم باشد.

جک نیکلسون و مورگان فریمن در کنار هم آنقدر دیدنی بودند که حضورشان درخشان تر شد. یک اثر شاهکار که هر لحظه آن از دیالوگ های سرشار، اجرای بازیگران و الهام بخشیدن، پر است. دیالوگ ها آنچنان خسته کننده نیستند، به شما نشان می دهند که زندگی در جریان است و باید قدر تمام لحظات آن را بدانید. منتظر فردا نباشید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. نیما

    اسفند 1, 1398

    لیست زیبایی بود . جای فیلم wild خالی بود …

    پاسخ