بیوگرافی کامل جیمی درنان (بازیگر فیفتی شیدز) به همراه تصاویر

نام: جیمی درنان

متولد: 1 مه 1982 (11 اردیبهشت 1361)

سن: 36 سال

محل تولد: بلفاست، ایرلند شمالی

قد: 183

شغل: بازیگر، مدل

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی جیمی درنان

جیمی درنان یک بازیگر، موسیقی دان و مدل ایرلندی است که در صنعت مد و بازیگری به موفقیت رسیده است. او به چهره تبلیغاتی برندهای معروفی چون کالوین کلاین، باس، دیور و آرمانی، تبدیل شد. در دنیای سینما به دلیل بازی در فیلم های “ماری آنتوانت” (Marie Antoinette) سوفیا کاپولا و “پنجاه طیف خاکستری” (Fifty Shades of Grey) سام تیلور-جانسون، به شهرت رسید.

جیمی درنان بااستعداد در مه 1982 در شهر بلفاست، ایرلند شمالی به دنیا آمد. در خانواده او هنرمند یا بازیگری وجود نداشت. پدر او دستیار زایمان بود. زمانی که جیمی شش سال داشت مادرش براثر سرطان پانکراس از دنیا رفت.

جیمی درنان در کودکی

جیمی در کالج متودیست شهر بلفاست تحصیل کرد. در نوجوانی به بازیگری علاقه داشت و در کلوپ تئاتر فعالیت می کرد. در همان زمان به موسیقی علاقه پیدا کرد و به همراه دوستش دیوید الکساندر گروه موسیقی پسران جیم را تشکیل دادند. آن ها به تجربه و البته حمایت مالی نیاز داشتند. به همین دلیل این گروه چندان طول نکشید و در عرصه موسیقی به جایگاهی دست نیافت.

جیمی درنان پس از فارغ التحصیلی از کالج به دانشگاه محلی وارد شد. در زمان تحصیل از آژانس مدلینگ به او پیشنهاد شد. درنان بی درنگ به لندن رفت و حرفه بازیگری و مدلینگ را آغاز کرد.

جیمی درنان به عنوان مدل

او در مدت زمان کوتاهی شهرت یافت و در عرصه مدلینگ به جایگاه خوبی رسید. همکاران او جیمی را در دنیای دشوار مدلینگ یک فانوس دریایی می دانستند و معتقد بودند که می تواند به مدل های تازه کار راهنمایی دهد.

فیلم های او

با وجود اینکه جیمی درنان از همان آغاز فعالیت مدلینگ موفق بود اما تصمیم گرفت به دنیای بازیگری وارد شود. کیرا نایتلی بود که برای رسیدن به این رویا به او کمک کرد. آن ها در زمان زمان دیدار داشتند. در سال 2005 کیرا جیمی را به مدیر برنامه اش معرفی کرد تا او را برای نقش مکمل فیلم ماری آنتوآنت درنظر بگیرد. درحالی که این مرد تجربه بازیگری نداشت اما مدیربرنامه نایتلی این پیشنهاد را پذیرفت. تا آن زمان او حتی در یک قسمت یک سریال تلویزیونی هم ظاهر نشده بود.

جیمی درنان در فیلم ماری آنتوآنت

در این فیلم تاریخی ماری آنتوآنت به کارگردانی سوفیا کاپولا این بازیگر تازه کار در کنار کریستن دانست در نقش اصلی، هنرنمایی کرد.

این فیلم آغاز راه جیمی درنان بود و مهارت او را نشان داد. درخشش او در این نقش و اولین حضور او مورد توجه قرار گرفت. کارگردان های بزرگ به این ستاره جوان ایرلندی توجه نشان دادند. درنتیجه جیمی درنان در سال 2007 نقش اصلی درام “ترن د ریور” (Turn the River) را به دست آورد. در سال 2009 در فیلم های محبوب “سایه هایی در خورشید” (Shadows in the Sun) و ملودرام “از دیدنت خوشحالم” (Nice to Meet You) نقش های مهمی به دست آورد.

در سال 2011 این ستاره رو به رشد نقشی به دست آورد که او را به یک ستاره تبدیل نمود. نقش آفرینی در فصل اول سریال محبوب “روزی روزگاری” (Once Upon a Time) به او پیشنهاد شد. در سال 2013 در سریال بریتانیایی پرامتیاز “سقوط” (The Fall)، در کنار گیلیان اندرسون نقش یک قاتل سریالی را ایفا کرد. این نقش آفرینی باعث شد که در جوایز بهترین بازیگر تلویزیون جایزه ملی ایرلند را به دست آورد.

در آغاز سال 2014 کسی به مهارت بازیگری درنان شک نداشت. بسیاری از کارگردان های بزرگ دوست داشتند با این مرد جذاب با چشم های تیره همکاری کنند. بنابراین در پروژه های بیشتر و بیشتری از او دعوت کردند. او در این میان جوایز مختلفی به دست آورد، از جمله جایزه رسانه گیلد و جایزه ستاره در حال رشد. طرفدران او در انتظار فیلم های بیشتری از او بودند.

این ستاره ایرلندی پس از حضور در فیلم اروتیک “پنجاه طیف خاکستری” در نقش میلیاردر مازوخیست، کریستین گری، به اوج شهرت دست یافت.

گرچه اجرا در یک فیلم پرفروش پرچالش است اما جیمی درنان و داکوتا جانسون به خوبی از پس نقش های این فیلم برآمدند. این فیلم به مهم ترین فیلم های کارنامه این دو بازیگر تبدیل شد و محبوب ترین و پرفروش ترین فیلم آن دو بود.

جیمی درنان و داکوتا جانسون می دانستند که چنین پروژه بزرگ و مهمی می تواند به نقطه عطف دنیای سینما بدل شود. اما درصورت شکست به پایان کار هردویشان منجر می شد. به همین دلیل خود را وقف این پروژه کرده و در شخصیت های او غرق شدند.

جیمی درنان در پنجاه طیف خاکستری

با این حال تماشاگران نمی توانستند از فیزیک بدنی جذاب او چشم برداند. گرچه او در صحنه های اروتیک پنجاه طیف خاکستری برهنه ظاهر نشد.

درحالی که این فیلم پرفروش اقتباسی از رمان ای.ال.جیمز باعث شهرت جیمی درنان شد، اما منتقدین سینما نگاه خوبی نداشتند. همانطور که بعدها مشخص شد گویا او از این پروژه راضی نبود. در یکی از مصاحبه هایش گفت که “کشف رفتار جنسی غیراستاندارد” چندان جالب نیست اما برای حرفه کاری اش مفید بود.

در سال 2017 و 2018 دو سری دیگر این سه گانه اکران شدند. “پنجاه طیف تاریک تر” (Fifty Shades Darker) و “پنجاه طیف آزادی” (Fifty Shades Freed) دو سری دیگر این سه گانه هستند که توسط داکوتا جانسون و جیمی درنان تولید شدند. شاید این بازیگر ایرلندی اجرا در این پروژه را دوست نداشت اما به دلیل بستن قرارداد مجبور بود در سری های دیگر نیز همکاری کند.

زندگی شخصی

زندگی خصوصی جیمی درنان تا پیش از ازدواج مرکز توجه پاپارتزی ها و شایعات بود. یک مرد خوشتیپ و زنان اطراف او می تواند منبع خوبی برای شایعات و اخبار باشد. هرچند زندگی خصوصی او پر از روابط عاشقانه بود.

جیمی درنان و کیرا نایتلی

یکی از طولانی ترین روابط او پیش از ازدواج با کیرا نایتلی بود. این کیرا بود که بلیت ورود به سینما را به او داد. آن ها رابطه جدی داشتند و جیمی درنان در این باره جدی بود، گویا قرار بود باهم ازدواج کنند. اما حضور همیشگی روزنامه نگاران در اطراف آن دو باعث شد سرانجام از هم جدا شوند. آن ها حتی امروز هم به خوبی از هم یاد می کنند.

درنان پس از جدایی از کیرا با دختران زیبای بسیاری رابطه داشت از جمله: لیندسی لوهان، سیه نا میلر و کیت ماس. این سه تن از جمله معروف ترین دختران زندگی او هستند و اگر بخواهیم از تمام آن ها نام ببریم یک لیست بلندبالا خواهیم داشت.

جیمی درنان به همراه همسر و فرزندانش

اما پس از آشنایی با آملیا وارنر خواننده و بازیگر، همسر پیشین کولین فارل، به تمام روابط قبلی خود خاتمه داد. جیمی با این زن یک خانواده تشکیل داد. آن ها در آوریل 2013 باهم ازدواج کردند.

جیمی درنان و آملیا وارنر مدت کوتاهی پس از ازدواج پدر و مادر شدند. دخترشان دالسی به دنیا آمد. در فوریه 2018 دختر دوم شان الوا به دنیا آمد.

فیلم شناسی

  • ماری آنتوآنت – Marie Antoinette – 2006
  • ترن د ریور – Turn the River – 2007
  • سایه هایی در خورشید – Shadows in the Sun – 2009
  • از دیدنت خوشحالم – Nice to Meet You – 2009
  • روزی روزگاری – Once Upon a Time – 2011
  • سقوط – The Fall – 2013
  • جهان های جدید – New Worlds – 2014
  • پنجاه طیف خاکستری – Fifty Shades of Grey – 2015
  • نهمین زندگی لویی درکس – The 9th Life of Louis Drax – 2016
  • محاصره جیدول – The Siege of Jadotville – 2016

تصاویری از جیمی درنان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم