بیوگرافی کامل داکوتا جانسون (بازیگر فیفتی شیدز) به همراه تصاویر و فیلم شناسی

نام: داکوتا جانسون (داکوتا مایی جانسون)

متولد: 4 اکتبر 1989 (12 مهر 1368)

سن: 29 سال

محل تولد: آستن، ایالات متحده آمریکا

قد: 173

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی داکوتا جانسون

داکوتا مایی جانسون یا همان داکوتا جانسون یک بازیگر و مدل آمریکایی است که به دلیل اجرا در فیلم های پرفروشی مانند “کیت و بن” (Ben and Kate) و “پنجاه طیف خاکستری” (Fifty Shades of Grey) به شهرت رسید.

زندگی نامه داکوتا جانسون به هالیوود مرتبط است. او یک بازیگر نسل سوم است که در اکبر سال 1989 در خانواده بازیگران معروف سینما، ملانی گریفیث و دان جانسون، کاراگاه معروف پل نش، به دنیا آمد. مادربزرگش تیپی هدرن هم یک بازیگر معروف بود و یکی از الهه های آلفرد هیچکاک و مدل محسوب می شد. پدربزرگش پیتر گریفیث هم یک بازیگر معروف بود. داکوتا از نژاد نروژی، انگلیسی، سوئدی و آلمانی است.

داکوتا جانسون به همراه مادر و مادربزرگش

در سال 1996، پس از طلاق والدین و ازدواج سوم مادرش، ناپدری اش آنتونیو باندراس آموزش او را به عهده گرفت. او به داکوتا نزدیک بود و حامی او محسوب می شد. او در این خانواده برادری به نام الکساندر و خواهری به نام استلا دارد.

این بازیگر آینده در مدرسه آسپن تحصیل کرد. او از سال های تحصیل به جغرافیا علاقه مند بود و در صنعت مد کودکان فعالیت داشت.

در سن 12 سالگی برای اولین بار مدل محله نوجوانان ووگ شد، زیرا در آن زمان به طور حرفه ای به مدلینگ فکر می کردو این ستاره هر آنچه برای مدلینگ نیاز بود را داشت: ظاهر زیبا، چهره دیدنی، فرم بدنی لاغر، سلیقه و سبک خاص. این ویژگی ها او را در دنیای مد موفق کردند.

داکوتا جانسون و آنتونیو باندراس

داکوتا در سال 2006 با آژانس مدلینگ IMG قرارداد بست. از سال 2009-2010 چهره MANGO بود  و با شرکت فشن استرالیایی، Wish فعالیت داشت.

فیلم های او

سبک زندگی و حرفه مدلینگش مانع ورود او به دنیای بازیگری نشد. او مهارت بازیگری، اجرا و کاریزمای صحنه را از اجدادش که بزرگان هالیوود بودند ارث گرفته بود.

در سال 1999 و با اجرا در نقش مکمل فیلم “دیوانه در آلاباما” (Crazy in Alabama) به دنیای بازیگری قدم گذاشت. این فیلم یک اثر خانوادگی بود زیرا مادرش و خواهرش استلا باندراس نیز در آن هنرنمایی کردند. ناپدری اش انتونیو باندراس هم تهیه کننده این شاهکار سینمایی بود.

این فیلم با استقبال مخاطبین و منتقدین سینما مواجه شد. اما داکوتا پس از اکران آن چندان مشهور نشد. در چند سال بعد داکوتا در سینما حضور نداشت اما تنها در سال 2010 به این عرصه بازگشت و در فیلم “شبکه اجتماعی” (The Social Network) درباره فیسبوک، در کنار جاستین تیمبرلیک حضور یافت.

داکوتا جانسون در فیلم شبکه اجتماعی

این فیلم با حضور تیمبرلیک باعث درخشش داکوتا شد. اما دو سال بعد، در سال 2012 و با بازی در نقش اصلی فیلم “بن و کیت” به شهرت رسید. یک سریال کمدی به کارگردانی دانا فاکس از شبکه فاکس که از سپتامبر 2012 تا ژانویه 2013 پخش شد.

این بازیگر پس از این سریال در فیلم مستند “اداره” (The Office) که به زندگی کارمندان نگاه طنز دارد حضور یافت. این فیلم با جوایزی از قبیل گلدن گلوب و امی مواجه شد.

در این زمان داکوتا با فیلم هایی دیگری کارنامه فیلم شناسی خود را قوی تر کرد. فیلم کوتاه “هرآنچه می درخشد” (All That Glitters)، ملودرام “حیوان صفت” (Beastly) و کمدی “بزها” (Goats) از جمله برترین ها بودند. در فیلم آخر ساخت کریستوفر نیل، این بازیگر با ستارگانی چون دیوید دوکاونی، ورا فارمیگا و گراهام فیلیپس، همکاری داشت.

داکوتا جانسون در فیلم کیت و بن

فیلم های دیگری که با وجود نقش اصلی او چندان موفق نبودند عبارت اند از: کمدی های خیابان جامپ شماره 21 (21 Jump Street) با چانینگ تاتوم و پنج سال نامزدی (The Five-Year Engagement)، درام سیمبلین (Cymbeline) و فیلم ماجراجویانه “جنون سرعت” (Need for Speed).

این بازیگر محبوب تر شد و به یکی از بت های جوانان بدل شد. مجله Nylon داکوتا جانسون را به یکی از پنجاه و پنج ستاره آینده معرفی کرد.

اما نقشی که شهرت او را به همراه آورد در انتظار او بود. این ستاره در سال 2013 به عنوان نقش اصلی فیلم اقتباسی “پنجاه طیف خاکستری” که از رمان ای.ال.جیمز انتخاب شد و در تست برای اجرای نقش آناستازیا استیل قبول شد.

داکوتا جانسون در فیلم پنجاه طیف خاکستری

با این حال این موضوع شایعه نبود و طرفداران این رمان انتخاب او به عنوان نقش اصلی را شایسته نمی دانستند زیرا معتقد بودند داکوتا برای این نقش جذاب نبود و برای نقش آناستازیا بیش از حد جوان بود. آن ها حتی اعلامیه ای نوشتند و درخواست کردند تا برای این نقش تست های بیشتری انجام شود. بیست هزار نفر این اعلامیه را امضا کردند.

در هر صورت داکوتا نقش آناستازیا استیل را ایفا کرد و یک شبه معروف شد. پس از اکران فیلم منتقدین خاموش شدند زیرا اجرای او بی نقص بود. در این فیلم جیمی درنان بازیگر مقابل او بود.

به گفته خود جانسون برهنه شدن برای صحنه های اروتیک مشکل نبود زیرا کارگردان و تهیه کننده این را می خواستند و او هم باید اطاعت می کرد.

جیمی درنان و داکوتا جانسون پس از اکران فیلم “پنجاه طیف خاکستری” به اوج رسیدند. آن دو برای مدتی بحث برانگیزترین بازیگران هالیوود بودند. در همان سال های فیلم دیگری با حضور داکوتا جانسون اکران شد. گرچه این فیلم ها در مقایسه با پنجاه طیف چندان محبوب نبودند اما موفق شدند. کلوئه و تیو (Chloe and Theo)، شیرجه (A Bigger Splash) و عشا ربانی سیاه (Black Mass) این فیلم ها بودند.

زندگی شخصی

این ستاره هالیوودی در سال 2010 با نوا گرش گیتاریست رابطه داشت. این زوج دیدنی چهار سال در کنار هم بودند. داکوتا در میان دوستان و خانواده به فردی که به روابط طولانی متعقد است، شناخته می شود.

در سال 2014 با جردن ماسترسون بازیگر رابطه داشت. این زوج مشکلاتی داشتند و گفته می شود جردن از اجرای او در صحنه های برهنه راضی نبود. او به کلیسای ساینتولوژی می رفت و به اخلاقیات پایبند بود. این زوج هم از هم جدا شدند.

داکوتا جانسون و جردن ماسترسون

اما این ستاره زیبا به مدت طولانی تنها نماند. سپس با خواننده اصلی گروه راک Drowners، متیو هیت دوست شد. اما شایعات پس از فیلم پنجاه طیف رابطه او را خراب کرد. هیت نمی توانست چنین شایعاتی درباره دوست دخترش را تحمل کند. بنابراین این دو از هم جدا شدند.

داکوتا جانسون و متیو هیت

اما روزنامه نگاران مجددا ان دو را کنار هم نشان دادند. گویا جدایی شان حقیقی نبود. گفته می شود که درباره رابطه او و درنان شایعاتی ایجاد شده بود و تهیه کنندگان از جانسون خواسته بودند رابطه اش با هیت را خاموش نگه دارد تا مردم تصور کنند او با درنان رابطه داشت.

داکوتا جانسون و جیمی درنان

اما اخبار دیگری هم وجود دارد، گویی هیت دوست دخترش را رها کرد. او نمی توانست بپذیرد که دوست دخترش قرار است در دو سری دیگر این فیلم که در سال 2017 اکران شد، بازی کند.

در سال 2015 و پس از جدایی او از هیت، جانسون دوباره در صدر اخبار قرار گرفت. پاپاراتزی ها از او و کارا دلوین که اخیرا  دوجنسه گرایی خود را اعلام کرده بود، منتشر کردند. آن دو به مهمانی کارل لاجرفیلد رفته بودند. اما آن دو در این باره چیزی نگفتند و دیگر با هم دیده نشدند.

داکوتا جانسون و کارا دلوین

امروز این بازیگر مجرد است. گویی فیلم های پنجاه طیف برای زندگی شخصی او مثمرثمر نبودند. شاید سری های جدید بهتر عمل کنند.

فیلم شناسی

  • دیوانه در آلاباما – Crazy in Alabama – 1999
  • شبکه اجتماعی – The Social Network – 2010
  • حیوان صفت – Beastly – 2011
  • بزها – Goats – 2012
  • پنج سال نامزدی – The Five-Year Engagement – 2012
  • بن و کیت – Ben and Kate – 2013
  • اداره – The Office – 2013
  • پنجاه طیف خکستری – Fifty Shades of Grey – 2015
  • کلوئه و تئو – Chloe and Teo – 2015
  • چگونه مجرد باشیم – How to Be Single – 2016

تصاویری از داکوتا جانسون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم