15 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید

اسکارلت جوهانسون یکی از شناخته شده ترین ستاره های دنیای امروز است که حرفه خود را از سن پایین آغاز کرد و به یکی از موفق ترین ستاره ها بدل شد. او که سعی کرده در کارهای مختلف ظاهر شود، در چندین ژانر موفقیت خود را به اثبات رسانده است. او هم با کارگردان های بزرگ کار کرده و هم با کارگردان های ناشناخته تر و نتیجه کار همیشه عالی بوده است. گرچه نام او همیشه در سایه چهره جذاب اش قرار دارد اما بدون شک یک هنرمند بااستعداد است. او چه در نقش یک زن قدرتمند در “لوسی” یا زنی که به دنبال رابطه است، در “گمشده در ترجمه” ظاهر شود، در هر صورت دیدنی است. او در حرفه موسیقی هم موفق است و تلاش کرده صدای خود را هم معرفی نماید.

از آنجاییکه در کارنامه او فیلم های موفقی به چشم می خورد بنابراین نمی توان بیش از این منتظر ماند. بنابراین بدون هدر دادن وقت به سراغ برترین فیلم های اسکارلت جوهانسون می رویم. با پروشات همراه باشید.


15. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – 2016 – Captain America: Civil War

بعد از بازی در فیلم “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان” (Captain America: The Winter Soldier)، اسکارلت جوهانسون در سال 2016 بار دیگر در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) در کنار کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور نقش بلک ویدو را بازی کرد و در این فیلم بازی بسیار چشمگیری هم داشت که باعث شد در سری‌های بعدی انتقام‌جویان هم حضور داشته باشد و بدرخشد.


14. داستان ازدواج – 2019 – Marriage Story

در میان فیلم‌هایی که با ژانر عاشقانه ساخته می‌شوند، کمتر فیلمی پیدا می‌شود که سعی در نشان دادن واقعیت‌های یک رابطه و پیچیدگی‌ها و سختی‌های آن داشته باشد. اما فیلم “داستان ازدواج” یک داستان و روایت خاص است؛ داستانی که با شفافیت و صداقت کامل با مخاطب خود برخورد می‌کند و اتفاقا تلاش می‌کند تا زشتی‌های زندگی واقعی را به رخمان بکشد.

داستان فیلم درباره زنی بازیگر به نام “نیکول” (با بازی اسکارلت جوهانسون) است که سالهای زیادی در شهر نیویورک به بازیگری در تئاتری که همسرش، “چارلی” (با بازی آدام درایور)، کارگردانی آن را برعهده داشته است مشغول به فعالیت بوده و اکنون درحالی که صاحب پسری هشت ساله است، تصمیم می‌گیرد از چارلی جدا شود. بازی قوی و دیدنی جوهانسون در این فیلم او را به نامزدی جایزه اسکار رساند و او بار دیگر ثابت کرد که در بازیگری استعدادی بی‌نظیر دارد.


13. خرگوش جوجو – 2019 – Jojo Rabbit

فیلم “خرگوش جوجو” داستان یک کودک آلمانی به‌ نام “جوجو” در دوران جنگ جهانی دوم را دنبال می‌کند که در حال زندگی تنها با مادرش است و آدولف هیتلر دوست خیالی او است. جوجو در طول تابستان به کمپ جوانان آلمان نازی می‌پیوندد که ظاهرا تجربه چندان موفقی نیست و یک دختر یهودی نیز در خانه آن‌ها پنهان شده است. این فیلم به کارگردانی “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) ساخته شده و ستارگانی مثل “اسکارلت جوهانسون” و “سم رکویل” در آن به ایفای نقش می‌پردازند. جوهانسون برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و توانست پس از دوازده سال تاریخ برگزاری اسکار، رکورد دو نامزدی در یک سال را تکرار کند.


12. پرستیژ – 2006 – The Prestige

گرچه او در این فیلم نقش مکمل را برعهده دارد، اما نقش کلیدی است. او به عنوان دستیار و زن مورد علاقه دو شعبده باز، باید بتواند تاثیر احساسی را ایجاد کند. این فیلم نولان یک اثر پیچیده و بازی جوهانسون هم تاثیرگذار است. او حتی لهجه بریتانیایی را هم امتحان می کند. این فیلم توانست حضور او را در این حرفه پررنگ کند.


11. ویکی کریستینا بارسلونا – 2008 – Vicky Cristina Barcelona

یکی از برترین فیلم های وودی آلن در قرن جدید و سومین همکاری این بازیگر و کارگردان. گرچه عناصر طنز در این فیلم دیده می شود اما در مقایسه با آثار دیگر کارگردان فیلم تاثیرگذارتری است. یکی از نکته های مهم فیلم شخصیت کریستیناست که گویی جوهانسون آن را با شخصیت خود ادغام نموده است. شخصیت شیرین او در مقابل شخصیت های دیگر تضاد جالبی را پدید می آورد و تاثیر فیلم را افزایش می دهد.


10. انتقام‌جویان: جنگ ابدیت – 2018 – Avengers: Infinity War

این فیلم از چیزی که همگان انتظار داشتند بزرگتر و بهتر بود و قطعا برای زحمتی که در ساخت این فیلم کشیده شده و دوراندیشی عوامل آن در این تجارت، باید تحسین شود. داستان “تانوس” و انگیزه‌های او به عنوان فردی شرور و تهدیدات او برای متعادل کردن جهان وزن احساسی زیادی به داستان اضافه می کند. بازی جوهانسون در نقش بلک ویدو هم قابل قبول و دیدنی بود و طرفداران این شخصیت را راضی نگه داشت.

فیلمبرداری و جلوه های ویژه در مقایسه با فیلم های قدیمی مارول گامی بزرگ بوده و حتی موسیقی متن آن نیز بهتر بود. ممکن است برای برخی بینندگان کمی بیش از حد باشد، اما اگر برای هر قهرمان یک صحنه عالی ضبط شود و برای کاپیتان، مرد آهنی و ثور، صحنه های فوق العاده‌ای خلق می‌شود که به تنهایی سزاوار تحسین است.


9. لوسی – 2014 – Lucy

جوهانسون تا به اینجا در چندین فیلم اقتباسی کتاب های کامیک حضور یافته است. اما این فیلم باعث شد به یک ستاره اکشن تبدیل شود. گرچه داستان نکته خاصی ندارد ما این بازی جوهانسون بود که باعث جذابیت فیلم شد. مهارت های مبارزه او در کنار کارگردانی لوک بسون موفقیت این فیلم را تضمین نمود. فیلم در گیشه موفق بود و با وجود اینکه با واکنش های مختلفی مواجه شد اما اجرای او عالی بود.


8. دون جان – 2013 – Don Jon

اولین فیلم کارگردانی شده توسط جوزف گوردون لویت که بسیار موفق بود و آن را مدیون شخصیت پردازی و بازی زیبای جوهانسون است. نقش آفرینی او از بازیگران دیگر یک سروگردن بالاتر است و حتی در صحنه هایی که حضور ندارد هم احساس می شود. او نه تنها به عنوان یک زن جذاب بلکه به عنوان یک زن کامل به تصویر کشیده می شود.


7. دختری با گوشواره مروارید – 2003 – Girl With A Pearl Earring

این فیلم محصول سال 2003 که از یک داستان واقعی الهام گرفته پر از اجراهای زیباست و بازی جوهانسون هم در آن بی نظیر بوده است. او نقش یک دختر معصوم را ایفا می کند که در بازی قدرت شخصیت های دیگر گیر افتاده. گرچه او چندان حرف نمی زند اما تاثیر بازی اش از کلمات قوی تر است. او به خاطر این نقش ظاهر خود را تغییر می دهد که البته نتیجه بخش بود.


6. انتقام‌جویان: پایان بازی ‒ Avengers: Endgame ‒ ۲۰۱۹

شاید “جنگ ابدیت” در میان این دو فیلم بهتر باشد، اما ۴۰ دقیقه آخر “انتقامجویان: پایان بازی” چیزی است که رویای ابرقهرمانان از آن ساخته شده: چیزی است که تک تک ما بیش از یک دهه صبر کردیم تا آن را تماشا کنیم، و با این وجود، هیچکدام از ما نمیدانستیم که منتظر چه هستیم، تا اینکه آن را تماشا کردیم.


5. او – 2013 – Her

در این فیلم ما حتی یکبار هم جوهانسون را نمیبینیم. بنابراین چگونه می تواند تاثیرگذار باشد؟ او از صدای مرگبار و جذاب اش استفاده کرده و با کمک صدای خود احساسات مختلفی را القا می کند. او می تواند اغواگر، فریبنده و احساساتی باشد. بزرگ ترین موفقیت او در این فیلم این است که با کمک صدای خود باعث می شود یک فرد حقیقی را تصور کنیم. به سختی می توان حضور او را نادیده گرفت، مخصوصا اینکه تمام این موفقیت ها را تنها با صدای خود به دست می آورد.


4. دنیای روح – 2001 – Ghost World

این فیلم اثری بود که این بازیگر را از ستاره کودکان به یک بازیگر بزرگسال تبدیل کرد. این نقش چالش برانگیز بود اما اسکارلت با پختگی یک فرد بزرگسال از پس آن برآمد. همین موضوع باعث شد بسیاری به مهارت های بازیگری او پی ببرند. گرچه این فیلم در گیشه موفق نبود اما رفته رفته به یک اثر کلاسیک بدل شد. علاوه بر اجراها، داستان فیلم هم زیباست.


3. امتیاز نهایی – 2005 – Match Point

اولین همکاری این بازیگر با وودی آلن که یک همکاری عالی بود. این اثر متفاوت از آلن به اسکارلت این فرصت را داد که نقش تاثیرگذاری را ایفا نماید. او به خوبی توانست نقش یک زن اغواگر و فریبنده را ایفا کند. او در کنار ظاهر فریبنده و جذاب خود داستان یک زن احساساتی را به نمایش می گذارد و حضور اسکارلت در موفقیت این فیلم تاثیرگذار بود.


2. زیر پوست – 2013 – Under The Skin

افسوس که این فیلم در گیشه مورد توجه قرار نگرفت. درحالی که هم داستان زیبایی دارد و هم اجرای جوهانسون عالی است. او در این فیلم احساسات مختلفی را به نمایش می گذارد، حتی آنهایی را که اجازه ندارد. بنابراین یک تجربه عمیق است نه یک فیلم معمولی درباره بیگانگان. امیدواریم که فیلم های اینچنینی بیشتری از این بازیگر ببینیم.


1. گمشده در ترجمه – 2004 – Lost In Translation

زمانی که درباره این فیلم صحبت می کنیم باید درباره بیل مورای هم حرف بزنیم. اما جوهانسون هم در این فیلم خیره کننده بود. این فیلم برترین اجرای او را داشته و زیباترین اثر او در قرن جدید است. او توانسته به طرز زیبایی احساسات و افکار شخصیت را به نمایش بگذارد. نتیجه اثر نمایش تنهایی این شخصیت است که قلب تان را به درد آورده و در عین حال لبخند را بر لبان تان می نشاند. اسکارلت این حس را به ما می دهد که دقیقا همان شخصیتی است که نقش اش را ایفا می کند و همین هنر اصلی یک بازیگر است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (9)

بستن فرم

  1. Shahin

    مرداد 4, 1399

    من عاشقشم فقط اسکارلت حرف نداره حیف نمیشه از نزدیک ببینمش😔😔

    پاسخ

  2. ahad

    فروردین 7, 1399

    مرگبار وجذاب ؟ واقعا همینطوره .

    پاسخ

    • elsa….989 در پاسخ به ahad

      فروردین 25, 1399

      مطمئن نیستم بدون ارایش و چهره پردازی ها زیبا و مرگبار باشه باور کن بازیگران ایرانی خودمون به صد تا از این اسکارلت ها می ارزه….

      پاسخ

      • ناشناس در پاسخ به elsa....989

        خرداد 30, 1400

        عزیزم هرکی تیپ و قیافه خودشو داره همین بازیگر های ایرانی رو هم ارایش شون رو پاک کنی مثل جن میشن پس بی احترامی نکن🙁

        پاسخ

      • aRyA در پاسخ به elsa....989

        تیر 20, 1400

        من تنها بازیگر زنه ایرانی که دوس دارم لیلا اوتادی هستش چون شبیه اسکارلت جوهانسون هست چی میگی داوش کدوم بازیگر اسرانی از اسکارلت قشنگ تره آخه 🤨

        پاسخ

  3. iman spidey

    بهمن 4, 1398

    ببخشید یه سوال داشتم اگه میشه جواب بدید ممنون ـ چرا هیچ کدوم از فیلمای mcu اسکارلت جوهانسون تو لیست نبودن؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به iman spidey

      بهمن 4, 1398

      سلام ایمان جان،
      اسکارلت توی هیچکدوم از فیلم‌های mcu نقش اصلی رو برعهده نداشته، منتها در بروزرسانی مقاله از فیلم های mcu هم اضافه میشه به لیست،
      ممنون

      پاسخ

      • iman spidey در پاسخ به عباس

        بهمن 4, 1398

        آها نمیدونستم منظورتون نقش اوله در هر صورت ممنون از توجهتون

        پاسخ

      • عباس در پاسخ به عباس

        فروردین 26, 1400

        مگه در انتقام جویان اسکارلت نقش اول بوده؟؟؟؟

        پاسخ