همه‌چیز درباره آنجلینا جولی

آنجلینا جولی یکی از برترین بازیگران هالیوود است که عمده شهرتش از نقش‌آفرینی او در فیلم‌های “سالت” (Salt) و “مالیفیسنت” (Maleficent) و رابطه‌اش با برد پیت ناشی می‌شود.

آنجلینا جولی کیست؟

آنجلینا جولی در 4 ژوئن 1975 (14 خرداد 1354) در لس‌آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. اولین نقش‌آفرینی مهم او در فیلم “جیا” (Gia) بود و سپس برای فیلم “دختر ازهم‌گسیخته” (Girl, Interrupted) جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت نمود. نقش‌آفرینی‌های بعدی او در فیلم‌های “تحت تعقیب” (Wanted)، “آقا و خانم اسمیت” (Mr. and Mrs. Smith)، “سالت” (Salt) و “بچه جایگزین” (Changeling) باعث شد که به‌عنوان بهترین بازیگر زن نامزد اسکار شود. بازی و تولیدکنندگی او در فیلم مالیفیسنت دیزنی باعث شد که در سطح بین‌المللی موردتوجه قرار بگیرد. فیلم‌های دیگر او عبارت‌اند از “در سرزمین خون” (In the Land of Blood)، “عسل” (Honey)، “رام نشده” (Unbroken) و “در کنار دریا” (By the Sea) با همکاری همسرش برد پیت.

روزهای اول زندگی

این بازیگر و خیر با نام کامل آنجلینا جولی ویت در 4 ژوئن 1975 در لس‌آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد و فرزند جان ویت و مارشلین برتراند می‌باشد که هردوی آن‌ها بازیگر هستند. او در سال‌های 1990 به شهرت رسید. او بازیگری را از سنین کم آغاز نمود و در سال‌های نوجوانی به آموزشگاه بازیگری لی استراسبورگ رفت. او سپس به دانشگاه نیویورک رفت.

جیا و دختر ازهم‌گسیخته

آنجلینا جولی در سال‌های 1990 به یک بازیگر مشهور تبدیل شد. او در سال 1998 در فیلم تلویزیونی جیا، که بر اساس زندگی غم‌انگیز مدل معروفی به نام جیا ماری کارانگی، ساخته شده بود، نقش‌آفرینی کرد و برای این نقش جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را دریافت نمود.

پس از بازی در فیلم دختر ازهم‌گسیخته در سال 1999 اولین جایزه برترین بازیگر مکمل زن اسکار را دریافت کرد. در هزاره جدید در فیلم‌هایی چون “لارا کرافت: محافظ مقبره” (Lara Croft films – 2003 – 2005)، در نقش مأمور اف بی آی در فیلم “گرفتن جان‌ها” (Taking Lives – 2004)، در نقش قاتل در فیلم “آقا و خانم اسمیت” (2005) و نقش یک زن مشکل‌ساز در فیلم “چوپان خوب” (The Good Shepherd)، نقش‌آفرینی کرد. فیلم‌های علمی تخیلی او عبارت‌اند از “کاپیتان آسمان” (Sky Captain)، “دنیای فردا” (World of Tomorrow) و نقش یک مادر هیولا در “بئوولف” (Beowulf).

او در سال 2007 در فیلم “قلب قدرتمند” (A Mighty Heart) که بر اساس خاطرات ماریان پیرل، بیوه باردار گزارشگر مجله وال‌استریت یعنی دنی پیرل، از دزدی و قتل همسرش نوشته شده بود، در نقش این زن ظاهر شد.

فعالیت‌های انسان‌دوستانه

این فرد انسان‌دوست و خیر در سال 2001 به‌عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد حمایت از پناهندگان انتخاب شد. او برای کمک به پناهندگان کشورهای کامبوج، دارفور و اردن فعالیت‌های زیادی انجام داده است. او در سال 2005 جایزه فعالیت انسان‌دوستانه جهانی را برای حمایت از پناهندگان از انجمن ایالات‌متحده آمریکا دریافت نمود. او هنوز هم به فعالیت‌های انسان‌دوستانه جهانی خود ادامه می‌دهد.

پاندای کونگ‌فو کار، مالیفیسنت و پروژه‌های کارگردانی

در سال 2008 پس از صداپیشگی در انیمیشن “پاندای کونگ‌فو کار” (Kung Fu Panda) و بازی در نقش یک قاتل در تریلر “تحت تعقیب” درد فیلم “بچه جایگزین” به کارگردانی کلینت ایستوود نقش‌آفرینی داشت. او در این فیلم نقش مادری به نام کریستین کولینز را ایفا می‌کند که پسرش گم شده و دوباره پیدا می‌شود. او مطمئن است که این پسربچه فرزند خودش نیست و مبارزاتش پای پلیس را هم باز می‌کند. او در سال 2009 برای این نقش برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شد.

جولی در سال 2010 در فیلم سالت بازی کرد و نقش یک مأمور سیا به نام اولین سالت را بر عهده گرفت که پس از متهم شدن به‌عنوان یک جاسوس روسی برای دفاع از خود تلاش می‌کند. در سال بعد به همراه جانی دپ در فیلم گردشگر (The Tourist) از السی کلیفتون وارد ظاهر شد.

او در سال 2014 در فیلم موفق و تجاری مالیفیسنت از دنیای دیزنی نقش‌آفرینی کرد. این فیلم که به‌نوعی بازسازی فیلم زیبای خفته (Sleeping Beauty – 1959) جولی را در نقش شخصیت عنوان فیلم نشان داد. اگرچه منتقدین درباره این فیلم نظرات مختلفی داشتند اما این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و در داخل به فروش 240 میلیون دلاری و در خارج به فروش 517 میلیون دلاری رسید.

او در زمینه کارگردانی هم فعالیت‌هایی داشته است و در سال 2011 دو فیلم “در سرزمین خون” و “عسل” را ساخته رابطه دو نفر را نشان می‌دهد که در اثر جنگ بوسنی در حال نابودی است. در سال 2014 فیلم “رام نشده” را ساخت، که داستان زنده ماندن لوئیس زامپرینی در کمپ ژاپن را نشان می‌دهد. این فیلم بر اساس رمان پرفروش لورا هیلنبرند به همین نام ساخته شده بود و در سراسر جهان بیش از 163 میلیون دلار فروش داشت. در سال بعد در کنار برد پیت در فیلم “در کنار دریا” بازی کرد که یک زوج متأهل در سال‌های 1970 در مدیترانه را نشان می‌دهد که در رابطه خود دچار مشکل شده‌اند.

ازدواج و وضعیت سلامت

جولی تابه‌حال سه بار ازدواج کرده و داستان‌های عاشقانه او بسیار موردتوجه قرار گرفت. او در سال 1995 با همبازی‌اش جانی لی میلر در فیلم “هکرها” ازدواج کرد. آن دو در سال 1999 از هم جدا شدند. او در سال بعد با برنده جایزه اسکار بیلی باب تورنتون ازدواج کرد. آن‌ها تا سال 2003 باهم بودند. جولی در سال 2004 در صحنه فیلم‌برداری فیلم “آقا و خانم اسمیت” با برد پیت آشنا شد. در آن زمان پیت با ستاره سریال دوستان یعنی جنیفر آنیستون ازدواج کرده بود و آشنایی این دو باعث طلاق آن‌ها شد که تا سال‌ها شایعاتی را ایجاد نمود. پیت و جولی به یکی از محبوب‌ترین زوج‌های هالیوودی تبدیل شده و آن دو را بر آنجلینا نامیدند.

جولی در سال 2002 یک پسربچه از کامبوج را به سرپرستی قبول کرد و نام او را مدوکس گذاشت. سه سال بعد سرپرستی دختری به نام زاهارا را بر عهده گرفت. در سال 2005 پیت هم سرپرستی آن دو کودک را بر عهده گرفت. اولین فرزند بیولوژیکی آن دو در سال 2006 در نامیبیا به دنیا آمد و شیلو نام گرفت. جولی، پیت و فرزندانش به این کشور رفتند تا از شایعات و خبرنگاران به دور باشند.

در مارس 2007 جولی یک عضو جدید به خانواده‌اش اضافه نمود. او یک پسربچه یتیم 3 ساله ویتنامی را به فرزندی قبول کرد و نام او را پاکس تین گذاشت. سپس در 12 جولای 2008 دوقلوی آن‌ها به نام‌های ناکس لئون و ویوین مارشلین در بیمارستانی در کنار دریا در فرانسه به دنیا آمد. عکس این دو کودک به قیمت 14 میلیون دلار به مجلات مردم و هلو فروخته شد و گران‌قیمت‌ترین عکس کودک نام گرفت.

آنجلینا پس از تولد سومین فرزندش یعنی شیلو، مادر خود را از دست داد. او سال‌ها بود که به سرطان تخمدان مبتلا بود و با آن می‌جنگید و سرانجام در سن 56 سالگی از دنیا رفت. مادربزرگ آنجلینا هم در اثر سرطان در گذشته بود. در مه 2013 آنجلینا جولی طی مقاله‌ای در نیویورک‌تایمز با عنوان “انتخاب پزشکی من” عنوان کرد که برای پیشگیری از سرطان سینه به‌صورت داوطلبانه ماستکتومی را انجام داده است. او پس از آگاهی از دربرداشتن نوعی ژن به نام BRCA1 که احتمال سرطان سینه و تخمدان را افزایش می‌دهد به این جراحی تن داد. “پزشکان تشخیص دادند که احتمال سرطان پستان در من 87 درصد و احتمال سرطان تخمدان 50 درصد است، البته این احتمالات در زنان مختلف متفاوت است. پس‌ازاینکه این حقیقت را دریافتم تصمیم گرفتم تا جایی که می‌توانم احتمال آن را کاهش دهم.” در آوریل سال 2013 اعلام کرد که پس از انجام چندین آزمایش پزشکی، دو بار ماستکتومی و یک‌بار جراحی‌ترمیم انجام داده است.

پیت و جولی در سال 2012 نامزد شدند. سپس برای فرار از دست پاپاراتزی ها در 23 آگوست 2014 در یک مراسم خصوصی در میان خانواده و دوستان خود در فرانسه باهم ازدواج کرند.

جولی در 24 مارس 2015 طی مقاله دیگری در نیویورک‌تایمز عنوان کرد که در هفته گذشته به دلیل کاهش احتمال سرطان تخمدان و لوله‌های فالوپ خود را خارج کرده است. “من تنها به دلیل داشتن ژن ناقل بیماری این کار را انجام ندادم و دوست دارم تمام زنان این را بدانند. داشتن این ژن و پاسخ مثبت آزمایش به معنای انجام این آزمایش نیست و دوست دارم تمام زنان این را بدانند که گزینه‌های دیگری هم وجود دارد زیرا من با پزشکان و متخصصان مختلفی مشورت کرده‌ام. برخی از زنان از قرص‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند و در کنار آن مرتب چک آپ می‌کنند. برای درمان هر بیماری راه‌های مختلفی وجود دارد و مهم این است که تمام آن‌ها را بررسی نموده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.”

او به این دلیل تصمیم خود را علنی کرد که دراین‌باره به زنان دیگر کمک کند. او طی مصاحبه‌ای در سپتامبر 2017 با ونیتی فیر عنوان کرد که به فلج بل پیشرفته مبتلا بود که با کمک طب سوزنی کاملاً از شر آن رها شد.

جدایی از برد پیت

جولی در سپتامبر 2016 در خواست طلاق از برد پیت و حضانت شش فرزندش را امضا کرد و در نتیجه یک جنجال هالیوودی دیگر به پا شد. گفته می‌شود که مشکلات آن‌ها از جایی مشخص شد که پیت در هواپیمای شخصی‌شان مست شد، بددهانی کرد و مدوکس را کتک زد. اف بی آی و سازمان حمایت از کودک دراین‌باره تحقیق کرد اما به نتیجه‌ای نرسید و آن دو هم اعلام کردند که درصدد کاهش مشکلات خود هستند.

در مه 2017 برد پیت طی یک مصاحبه اعلام کرد که پس از جدایی در حال ترک مشروب و درمان است. در سپتامبر 2017 جولی در مصاحبه با ونیتی فیر دلیل جدایی‌شان را اعلام نمود و گفت که گاهی اوقات در زندگی مشکلاتی رخ می‌دهد اما از سبک زندگی‌شان دفاع کرد. “سبک زندگی ما اصلاً منفی نبود و درباره آن مشکلی وجود نداشت. این زندگی برای ما یک فرصت خارق‌العاده بود که به فرزندانمان هدیه کردیم و توانستیم شش فرزند قوی، متفکر و مستقل تربیت کنیم که به آن‌ها افتخار می‌کنم.”

همچنین عنوان کرد که به‌عنوان یک خانواده در تلاش‌اند تا این مشکل را حل کنند. “ما تلاش می‌کنیم تا خود را از شر مشکلات التیام دهیم… البته نه به خاطر طلاق، بلکه به خاطر مشکلاتی که در زندگی وجود دارد.”

او همچنین اذعان کرد که او و برد پیت به خانواده خود اهمیت می‌دهند، “ما هم به خودمان اهمیت می‌دهیم هم به خانواده خود و هر دو به سمت یک هدف مشترک حرکت می‌کنیم.”

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم