خرید فرانچایز در کانادا

خرید فرانچایز در کانادا گزینه جذابی برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند. زیرا این افراد از مزیت هایی بهره مند خواهند شد که معمولا سرمایه گذاران خارجی فاقد آن ها هستند. همه اینها می تواند ریسک های احتمالی و خطر شکست را برای سرمایه گذاران کاهش دهد و به آن ها اجازه دهد از مشتریان فعلی که از قبل توسط این برند تجاری جذب شده اند، به سودآوری برسند. لازم است که اشاره کنیم خرید فرانچایز در کانادا تنها روش مهاجرت کاری به این کشور نیست و گزینه های دیگری هم در برابر متقاضیان وجود دارد.

مرحله اول خرید فرانچایز در کانادا

اولین مرحله خرید فرانچایز در کانادا، انتخاب فرانچایز مناسب برای سودآوری است که بتواند به اهداف مهاجرتی شما هم کمک کند. زمانی که به عنوان یک سرمایه گذار خارجی قصد خرید یک بیزینس فرانچایزی در کانادا دارید، یک سری فاکتور مهم وجود دارد که باید قبل از انجام سرمایه گذاری، بسیار به آن ها دقت کنید.

این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که در نظر دارید کسب و کار فرانچایزی خود را در برنامه مهاجرت خود به کانادا نیز بگنجانید. مشاورین ما در موسسه تراست بیزینس توصیه اکید دارند که زمان انتخاب یک کسب و کار فرانچایزی، هم جنبه سودآوری و درآمدزایی آن را مد نظر داشته باشید و هم جنبه مهاجرتی آن را. زیرا همه ی فرانچایزها هم برای مهاجرت به کانادا مناسب نیستند.

 

چه نوع فرانچایزهایی برای خرید در کانادا وجود دارند؟

به طور کلی در کشور کانادا فرانچایزهای مختلفی وجود دارند که شامل طیف وسیعی از صنایع می شوند. از محبوب ترین حق امتیازها در این کشور که درآمد مناسبی نیز از آن به دست خواهد آمد، فرانچایز مربوط به غذا و رستوران است.

شما می توانید با تاسیس یک شعبه از برند معتبری مانند مک دونالد در این کشور به درآمد ثابت و مناسبی دست پیدا کنید. البته، برندهای اختصاصی و ملی نیز در کانادا حضور دارند که در حوزه فست فود و رستوران فعالیت می کنند که محبوبیت بالایی برای آن ها وجود دارد.

از دیگر فرانچایزها در این کشور که بازدهی بالایی دارند باید به حمل و نقل و صنایع خودروسازی اشاره کرد. خدمات خودرو و حمل و نقل دارای توسعه زیادی در این کشور هستند و در مناطق مختلف کانادا نیاز به آن وجود دارد.

شما می توانید یک فرانچایز در حوزه مسکن و املاک خریداری کنید که در این حوزه هزینه پایین تری نیز لازم خواهد شد. بخش های اقامتی و صنایع توریسم را می توان جزو بهترین فرانچایزها در این کشور به شمار آورد که در مناطق توریستی کانادا بازدهی بالایی برای آن ها وجود دارد.

جالب است بدانید کانادا دومین قدرت بزرگ اقتصاد فرانچایز در جهان است که بیش از ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ برند فرانچایزی در این کشور حضور دارند. میزان کل حق امتیازها در این کشور به بیش از ۷۶ هزار عدد می رسد که در مقایسه با سایر کشورهای جهان رقمی قابل توجه است.

هر ساله بیش از ۴۳۰۰ فرانچایز جدید در کشور کانادا شروع به کار می کنند که حوزه فعالیت آن ها در بخش های متنوعی مانند فست فود، رستوران، حمل و نقل، توریسم، املاک، صنایع خودرو و صنایع تولیدی است.

اقامت دائم از طریق خرید فرانچایز در کانادا

زمانی که مراحل خرید یک فرانچایز در کانادا را به پایان رساندید و آن را راه اندازی کردید، به عنوان کارآفرین، صاحب قانونی بیزینس خود شناخته خواهید شد. با گذشت ۱ سال از شروع فعالیت این کسب و کار و یا حتی کم تر، می توانید روند درخواست برای اخذ اقامت دائم کانادا را به همراه اعضای خانواده خود آغاز نمایید.

شرایط اخذ اقامت دائم از طریق خرید فرانچایز در کانادا

بیزینسی که در کانادا خریداری کرده اید، باید فعال و در حال کار باشد.

این بیزینس باید یک مکان فیزیکی (نه یک دفتر کار مجازی یا خانگی) داشته باشد و حداقل ۱ کارمند کانادایی در آن فعالیت کند.

شما به عنوان صاحب بیزینس باید در آن مشارکت فعالانه داشته باشید و نشان دهید که حضورتان برای فعالیت آن ضروری است.

بیزینس شما باید در ۳ سال گذشته یا حداقل ۱۲ ماه قبل از اینکه به عنوان سرمایه گذار خارجی درخواست اقامت دائم کنید، راه افتاده باشد.

بیزینس باید عملکرد مالی خوب و گردش مالی کافی برای پرداخت حقوق کارمندان را داشته باشد.

شرایط اخذ شهروندی از طریق خرید فرانچایز در کانادا

  • باید اقامت دائم کانادا را دریافت کرده باشید.
  • باید در طی ۵ سال اخیر به مدت ۱۰۹۵ روز (یا ۳ سال) در کانادا حضور داشته باشید.
  • باید اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه خود را ارسال کرده باشید.
  • باید یک امتحان ساده و معمولی درمورد حقوق شهروندی خود، مسئولیت ها و میزان اطلاعاتتان از کانادا بدهید.
  • باید بتوانید ثابت کنید که مهارت های ابتدایی و ساده ی زبان منطقه ای که قصد دارید در آن زندگی کنید را در اختیار دارید (از طریق یک مدرک زبان با نمره معمولی نه چندان بالا در حد آیلتس جنرال ۵ هم امکان پذیر است)
  • طبق اطلاعات فوق، برای دریافت شهروندی یا سیتیزنشیپ کانادا از طریق خرید فرانچایز در این کشور، ابتدا باید اقامت دائم یا PR این کشور را به دست بیاورید که می تواند سخت ترین و طولانی ترین مرحله ی این فرایند هم باشد.

مهارت زبان برای خرید فرانچایز در کانادا

مهارت های زبان از الزامی ترین نکات برای موفقیت در این مسیر هستند. شما برای رهبری شعبه فرانچایز در کانادا نیاز دارید تا به سطح خوبی از زبان دست پیدا کنید و بهتر است یادگیری زبان را در اولین فرصت شروع کنید. البته، جای هیچ نگرانی نیست چرا که برای رسیدن به یک سطح قابل قبول که سطح ۴ یا ۵ آیلتس خواهد بود، زمان بسیار زیادی لازم نیست. هر اندازه بتوانید مهارت های زبان بهتری را ارائه دهید، مطمئنا شانس خرید فرانچایز کانادا و رسیدن به موفقیت در روند ویزا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بهتر است برای زبان انگلیسی اقدام کنید و به صورت مشخص برای مدرک زبان آماده شوید. البته، در صورتی که قصد حضور در یک منطقه فرانسوی زبان را در کبک داشته باشید، می توانید به راحتی برای مدرک فرانسوی اقدام کنید. مزیت مهم روش های مهاجرت به کانادا این است که با هر دو مدرک خواهید توانست به اقامت دست پیدا کنید و اهداف تان را دنبال کنید.

شاید برای خواندن زبان از صفر شما به زمان یک تا دو ساله نیاز داشته باشید. در صورتی که مهارت زبان شما در حد قابل قبولی قرار دارد، می توانید با یک برنامه ریزی صحیح در مدت شش ماهه نیز به نمره مورد نظر دست پیدا کنید. گفتنی است، مدرک زبان آیلتس انگلیسی یا CELPIP در این برنامه مورد تایید است. در صورتی که بخواهید مدرک فرانسوی ارائه دهید، با مدرک TEF یا TCF خواهید توانست به موفقیت دست پیدا کنید.

آیا خرید فرانچایز در کانادا روشی گران است؟

خرید فرانچایز در کانادا روشی گران محسوب نمی شود و در صورتی که این روش را با روش های دیگر سرمایه گذاری مقایسه کنیم، مزایای بی شماری برای خرید فرانچایزها وجود دارد. شما با سرمایه های میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار می توانید یک حق امتیاز خریداری کنید و تحت عنوان برندهای معتبر به فعالیت شغلی بپردازید.

بیشتر بدانید: gheymat dollar canada

تجربه ما در تراست بیزینس ثابت کرده که برای خرید یک فرانچایز خوب، به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار کانادا سرمایه نیاز دارید. اگر بیزینس مورد نظر شما ۲۰ هزار دلار باشد، شانس بسیار کمی برای مهاجرت خواهید داشت. دقت کنید که این مبلغ، باید منطقی باشد. فریب افراد و موسسه های سودجویی که وعده اقامت کانادا با مبلغ کمی می دهند را نخورید.

خرید فرانچایز در کانادا چه ریسک هایی دارد؟

تقریبا همه فرنچایزها از شما می‌خواهند که مبلغ زیادی به عنوان پیش پرداخت بپردازید. همچنین، در یک فرنچایز، شما واقعا آزادی عمل چندانی ندارید که بتوانید فرآیندهای تجاری مختلف را بررسی کنید، تامین کنندگان مختلف را انتخاب کنید، یا حتی گاهی اوقات به روشی که می خواهید تبلیغ کنید. به طور کلی، کسب و کارهای فرانچایزی به سختی کنترل می شوند و شعبه ها نمی توانند در روش انجام کسب و کار انعطاف پذیری داشته باشند.

درآمد با خرید فرانچایز در کانادا

اگر به دنبال درآمد بالا هستید، خرید فرانچایز در کانادا از گزینه های بسیار عالی برای شما خواهد بود. در این کشور خواهید توانست در یک برند غذا و رستوران به درآمد بالاتر از ۵۰ هزار دلار در سال دست پیدا کنید. البته، این میزان به صورت میانگین است و در برندهای مختلف با همدیگر متفاوت خواهد بود.

برای مثال، یک برند فست فود با برند رستوران یا صنایع حمل و نقل درآمد متفاوتی دارند. در حالت کلی، اگر قصد شما رسیدن به درآمد بالا است، بهتر است روی مناطق پر جمعیت تمرکز کنید و شعبه مورد نظر را در آن ها تاسیس کنید. مطمئنا مشتریان بیشتری در این نوع مناطق وجود دارند که می توانید از این فرصت برای افزایش درآمد استفاده کنید.

نکته مهم بعدی این است که قبل از خرید یک فرانچایز و انتخاب منطقه مورد نظر می توانید در مورد آن خوب تحقیق کنید. با یک تحقیق دقیق محلی مشخص خواهد شد که محبوبیت برند مورد نظر در یک منطقه به چه میزان است و چه درآمدی می توان با تاسیس یک شعبه به دست آورد.

نکات مهم خرید فرانچایز در کانادا

خرید فرانچایز در کانادا از روش های آسان و کم ریسک سرمایه گذاری به شمار می رود و شما در این روش تنها نیاز به محقق کردن چند شرط مهم دارید.

تمکن مالی، توانایی مدیریت شغل مورد نظر، استخدام فرد کانادایی و توانایی زبان از شروط اساسی برای خرید فرانچایز در کانادا به حساب می آیند.

خرید فرانچایز در کانادا در مدت کمتر از دو سال شما را به اقامت دائم خواهد رساند و بهتر است قبل از خرید حق امتیاز در مورد منطقه مورد نظر و بازدهی کار خوب تحقیق کنید.

برای طی کردن موفقیت آمیز مراحل خرید فرانچایز در کانادا می توانید از صفر تا صد کار را به وکلای رسمی تراست بسپارید.

وکلای تراست و متخصصان مهاجرت در این موسسه تمامی مراحل را برای شما طی خواهند کرد و در نهایت می توانید به ویزای شغلی و اقامت دائم در این کشور دست پیدا کنید.

دلیل مناسب نبودن برخی از فرانچایزها برای مهاجرت به کانادا

برخی از شرکت ها، به افراد خارجی فرانچایز نمی دهند.برای مهاجرت کاری از طریق خرید فرانچایز در کانادا باید فرانچایزِ شرکت های نسبتا بزرگ و مطرحی را خریداری کنید. برخی از فرانچایزها به اندازه کافی بزرگ نیستند که شامل این موضوع شوند.

برخی از فرانچایزها واجد شرایط صدور اقامت دائم کانادا برای شما نیستند. چون نمی توانند شما را در موقعیت مدیریت بیزینس قرار دهند. برخی از فرانچایزها قیمت بسیار زیادی دارند و ممکن است مناسب بودجه همه متقاضیان نباشند.

مهم ترین نکته در خرید فرانچایز در کانادا

زمانی که از روش خرید و راه اندازی فرانچایز در کانادا برای مهاجرت استفاده می کنید، تمرکز شما فقط باید روی انجام کسب و کار باشد. لزوما نباید روی بخش مهاجرت آن تمرکز کنید.

این کار را به وکیل مهاجرت خود در تیم تراست بیزینس بسپارید و فقط سعی کنید کسب و کارتان را اداره کنید. زیرا افسران مهاجرت، به اهداف مهاجرتی شما اهمیت نمی دهند. چیزی که برای آن ها اهمیت دارد، این است که آیا توانایی انجام این کسب و کار را دارید و می توانید آن را به موفقیت برسانید یا خیر؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم