خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در قزوین

با وجود موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی بسیار مطلوب و بی‌نظیر شهر قزوین، بسیاری از افراد در راستای احداث باغ به دنبال خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در قزوین هستند. طی چند سال اخیر جهاد کشاورزی با عقد قرارداد با مراکز تولید نهال، نهال‌های مورد نیاز باغداران را تهیه و توزیع می‌کند. مراکز تولید نهال زیر نظر جهاد کشاورزی و نظارت‌های دوره‌ای آن فعال بوده و باید طبق اصول مراحل بهداشتی و علمی پرورش، تکثیر و تولید نهال‌ها را انجام دهند. خرید نهال در قزوین برای بسیاری از افراد به دلیل تنوع مراکز تولید نهال به چالش و دغدغه ذهنی در رابطه با شناخت بهترین مرکز و نهالستان مبدل شده است.

مفتخریم اعلام کنیم که مرکز نهال برتر نهال از جمله نهالستان‌های مجوزدار و با سابقه است که به لطف خدمات و کیفیت کار پرورشی اصولی و نهال‌های سالم و مرغوب دارای حسن سابقه و اعتبار بالایی نزد سازمان جهاد کشاورزی است. این نهالستان متشکل از ناظرین جهاد کشاورزی، مهندسین زبده و متخصصین گیاهشناس است که نهال‌ها را در بستری حاصلخیز و با جدیدترین متدها و یافته‌های علمی و باغبانی تولید می‌کند و با خدمات پس از فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته به عنوان مرجعی معتبر و مجهز برای دریافت نهال در قزوین است.

شرایط آب و هوای قزوین

باغداری در این اقلیم و میزان شناخت افراد از شرایط آب و هوای قزوین و جغرافیایی آن باعث می‌شود در هنگام خرید نهال در قزوین با اطلاعات دقیق رقمی منطبق با اقلیم را انتخاب کنید. قزوین در مرکز کشور شهری بر فراز ارتفاعات ۱۳۴۷ متری از سطح آب‌های آزاد است که به دلیل همجواری با شهر لاهیجان از قسمت شمالی و تحت تاثیر جریانات توده‌ای سلسله جبال البرز از بارندگی‌های خوبی برخوردار بوده به طوری که با میانگین دمایی ۱۳ درجه سانتیگراد، از میانگین بارشی ۳۱۷ میلی‌متر در سال برخوردار است.

کمینه دمایی این شهر منفی ۲۴ درجه و بیشینه دمایی آن نیز ۳۵ درجه را نشان می‌دهد پس می‌توان اینگونه استنباط کرد که شهر قزوین شهری مرکزی با آب و هوای معتدل و کوه پایه‌ای است که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل داشتن ۲۵۰۰ هکتار باغستان کهن و بوستان ۱۴۰۰ هکتاری باراجین به عنوان شهر پاک کشور شناخته می‌شود.

در همین راستا شهر قزوین از دور در میان باغات متعدد و تاکستان‌های سرسبزی قرار گرفته است. کشاورزی و باغداری در آن به لطف ۷۵ هزار هکتار اراضی باغی، آب و هوای معتدل، بارندگی‌های بالا و نزدیکی به جریان بحری و ارتفاعات بسیار پررونق بوده که حدود ۶۰۰ الی ۵۰۰ تن انواع میوه‌های سر درختی و خشکبار از آن برداشت می‌شود.

معرفی انواع نهال میوه در قزوین

در بخش فوق با شرایط اقلیمی و آب و هوایی این شهر زیبا، سرسبز و کوهپایه‌ای آشنا شدیم. لذا به دنبال آن معرفی انواع نهال میوه در قزوین را برای شناخت هرچه بهتر باغداران عزیز و انتخاب رقمی سودآور و پربار این شهر خواهیم داشت.

مسلماً با توجه به کوهپایه‌ای بودن قزوین، بالا بودن میزان بارندگی‌ها، وجود رودخانه‌های دائمی و فصلی و همچنین باغستان‌های متعدد انتخاب شغل باغداری و سرمایه‌گذاری برای کشت و پرورش نهال‌های معتدله، دیرگل، زود بازده، مقاوم به سرمای بهاره و پربازده می‌تواند فکری بسیار هوشمندانه و اقتصادی باشد.

شهر قزوین رتبه نخست کشوری را در تولید زغال اخته، رتبه دوم کشوری را در تولید فندق، زیتون و زالزالک دارد. از جمله میوه‌های با ارزش افزوده بالا که باعث شده این شهر رتبه سوم تولید آن را در کشور داشته باشد گلابی، گیلاس و انگور است . به طور کلی شهر قزوین با ۲۵۰۰ هکتار باغستان کهن و همچنین باغات خرده مالکی فراوان با مجموع ۷۵ هزار هکتار زمینه مناسبی برای تولید انواع میوه صادراتی با ارزش افزوده بالا است که در بخش زیر به نهال‌های آن اشاره می‌کنیم.

  • نهال انگور
  • نهال زیتون
  • نهال زغال اخته
  • گلابی
  • گیلاس
  • فندق
  • بادام
  • آلو
  • پسته
  • گلابی
  • هلو
  • گردو

بهترین نهال برای کاشت در قزوین

از مجموع ۷۵ هزار هکتار باغ میوه در این شهر کوهپایه‌ای و پر باغ و سرسبز بهترین نهال برای کاشت در قزوین انگور است که توانسته از مجموع سطح باغات بیشترین سطح را با ۳۲ هزار هکتار به خود اختصاص دهد.

تولید انبوه انگور در شهر قزوین علاوه بر فروش در بازارهای داخلی و مصرف تازه خوری، در بازارهای همجوار نیز عرضه می‌شود و از مهم‌ترین محصولات صادراتی آن می‌توان به کشمش که از فرآورده‌های انگور است اشاره کرد. مهمترین نهال‌های انگور که سطح زیر کشت بالایی دارند، انگور شاهانی قزوین است که انگوری بسیار شیرین، با طعم و عطر بی‌نظیر و رنگ سیاه است. در کنار آن رقم‌هایی مانند: انگور کندری، ترکمن، صاحبی، انگور بیدانه قرمز و انگور بیدانه زرد از مهم‌ترین رقم‌های محبوب در تاکستان‌های قزوین هستند.

قیمت نهال در قزوین

برای اینکه بتوانید قبل از خرید اطلاعات دقیقی از قیمت نهال در قزوین داشته باشید باید در وهله اول نوع نهال میوه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری و کشت آن را دارید بر اساس اقلیم انتخاب کنید. زیرا هر رقم نهال میوه خود دارای ارقام و واریته‌های متنوعی است و نمی‌توان قیمت دقیق و ثابتی برای کلیه نهال‌ها در نظر گرفت.

به طور مثال از میان ارقام نهال انگور نهال محبوب شانی در قزوین رقمی دیرگل و با باردهی ۱۰۰ تن در هکتار است که دارای رنج قیمتی ۴۵ الی ۵۰ تومن بوده، نهال گردو قیمتی ۱۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان، نهال بادام ۸۰ الی ۱۱۰ تومان و نهال سیب نیز ۶۰ الی ۸۰ تومان دارد. اما باغداران عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی برتر نهال از کلیه قیمت‌ها در کوتاه‌ترین زمان مطلع شوند. کما اینکه قیمت نهال بر اساس نوسانات ارزی و فاکتورهای زیر متفاوت است.

  • نوع نهال( گرمسیری یا سردسیری و معتدله بودن آن)
  • نوع گلدهی
  • عمر نهال
  • میزان باردهی در هکتار
  • سن و رقم
  • تضمینی بودن کیفیت و مرغوبیت آن از سوی نهالستان
  • اعتبار نام تولید کننده
  • هزینه‌های تولیدی و جابجایی
  • میزان خرید

معتبرترین مرکز فروش نهال در قزوین

در فرایند خرید نهال در قزوین آشنایی با معتبرترین مرکز فروش نهال در قزوین و دریافت نهال‌های سالم از این مرکز می‌تواند در سلامت، قدرت و باردهی نهال در سال‌های آینده موثر باشد، زیرا بنیه و توان اولیه نهال و قابلیت‌های آن در سال‌های اولیه پرورش در خزانه و نهالستان شکل می‌گیرد لذا مهیا بودن شرایط و بستر خاک حاصل خیز و همچنین رعایت اصول تولیدی، پیوند تکثیر نهال‌ها باعث می‌شود، نهالستان دارای رقم‌های پربار، سالم و با کیفیت، بدون آفات باشد.

نهالستان تخصصی و برجسته برتر نهال در محیطی کاملاً ایزوله و بهداشتی و خاکی بدون آفت و باکتری، رقم‌های پیوندی و پربار را به دست مهندسین و متخصصین کشاورزی با جدیدترین متدهای گیاهی تکثیر می‌کند. لذا این نهالستان مرکزی می‌تواند در فرایند خرید نهال در قزوین به صورت اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت نهال، رقم‌های معتدل، پربار، مقاوم و سودآور را مطابق با اقلیم قزوین با ضمانت دو ساله، شاخص کنترل، گواهی عاری از آفات و تضمین برگشت در اختیار باغداران عزیز قرار دهد.

جمع‌بندی

قزوین شهری محصور با تاکستان‌های انگور، باغستان‌های کهن و میوه‌های لذیذ و متنوع اقلیمی کوهپایه‌ای با بارندگی‌های بالا و آب و هوای مطلوب است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید نهال در قزوین و پرورش آن با میوه‌های مرغوب در بازارهای برون مرزی نیز ارزآوری بالایی داشته باشند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سیاوش رحیمی

    بهمن 1, 1402

    البته شهر قزوین یکی از تولید کنندگان غزل میوه انگور هست ولی ای کاش در مورد دیگه میوه‌هایی که توی شهر قزوین تولید می‌شه هم صحبتی می‌کردید مخصوصاً میوه سیب گردو یا بادام

    پاسخ