10 فیلم برتر سامورایی قرن

10 فیلم برتر سامورایی قرن

سامورایی ها به واسطه اعتقادات ، سلاح های بی نقص و همین طور هیجان در نبرد های مختلف، همواره مورد توجه فیلم سازان بوده اند و فیلم های فوق العاده جذابی در ارتباط با آن ها ساخته شده است. اگر شما هم علاقه به این سبک فیلم ها دارید، پیشنهاد می کنیم حتما” تا انتها همراه ما باشید، چرا که قصد داریم شما را با 10 مورد از برترین فیلم های ساموایی آشنا کنیم، که تماشای آن ها شما را متحیر خواهد نمود.

هفت سامورایی (1954)

IMDB: 8/6

این فیلم درباره گروهی از مردم یک روستای دور افتاده است، که به صورت اتفاقی صدای چند راهزن را می شوند که در حال برنامه ریزی برای حمله و غارت روستای آن ها هستند. پس از این اتفاق، روستاییان با مشورت یکدگیر تصمیم بر این می گیرند تا سامورایی هایی را برای محافظت از روستا استخدام کنند. روستاییان موفق به پیدا کردن هفت سامورایی سرگردان می شوند که حتی قبول می کنند بدون دریافت هزینه، از مردم روستا در برابر حمله راهزنان محافظت کنند.

آشوب (1985)

IMDB: 8/2

آشوب، یکی از فیلم های جذاب فیلم ساز بزرگ آکیرا کوروساوا است، که در سال 1985 منتشر شده است. این فیلم در ارتباط با یک ارباب فئودال ستمگر است که دوران جوانی برای گسترش قلمرو و دارایی خود نبرهای مختلفی را انجام داده است. حال در دوران پیری به دلیل انتخاب کردن پسر بزرگش به عنوان وارث، درگیری هایی بین آن ها پیش می آید. در نهایت، پیرمرد در بالای قلعه های سوزانش (به دلیل جنگ و درگیری بین دو پسرانش) آن ها را تماشا می کند.

سیزده آدم کش (2010)

IMDB: 7/5

داستان این فیلم درباره یک سامورایی ظالم (ناریتسوگو) است که با ظلم در حال قدرتمند شدن است. در این حین یک سامورایی خیر خواه دیگر با چندی از خانواده هایی که توسط ناریتسوگو مورد اذیت و ظلم قرار گرفته اند دیدار می کند و از او درخواست می شود تا انتقام آن ها را بگیرد. سامورایی خیر خواه (شینزا) قول می دهد تا انتقام سختی از ناریتسوگو بگیرد و برای همین دلیل چندی دیگر از سامورایی ها را دور هم جمع می کند.

هاراکیری (1962)

IMDB: 8/6

این فیلم در ارتباط با دورانی در ژاپن است، که در آن اربابان بی رحم، طی مسابقاتی سامورایی های فقیر و درمانده را تا حد مرگ مجبور به مبارزه می کردند. در این میان یک سامورایی وجود دارد که با داماد و دخترش زندگی می کند. داماد او پس از تمام شدن صبرش از فقر، به خانه یکی از اربابان ادو می رود و تهدید می کند که در صورت عدم دریافت پول، اقدام به هاراکیری (خودکشی ژاپنی) خواهد کرد.

سانجرو (1962)

IMDB: 8/1

فیلم سانجرو یکی دیگر از آثار آکیرا کوروساوا است که در سال 1962 اکران شد. این فیلم در ارتباط با یک سامورایی میانسال است، که به سامورایی های جوان و مستعد کمک می کند تا آموزش های لازم برای نبر با اربابان ظالم خود را پشت سر بگذارند. این فیلم به نوعی حال و هوای کمدی و همین طور شوخ طبعی دارد، که کمک می کند بتوانید به عنوان یک فیلم خانوادگی نیز آن را ببینید.

شورش سامورایی (1967)

IMDB: 8/3

داستان در ارتباط با یک سامورایی وفا دار به ارباب خود است، که زن ارباب را به به ازدواج پسر او درمی‌آورند. پس از مدتی و بروز اتفاقاتی پشیمان شده و حال خواستار بازگشت آن زن می‌شوند؛ اما سامورایی حاضر نمی شود تا عروس خود را به ارباب پس دهد. همین موضوع باعث می شود تا سامورایی داستان، دست از وفا داری خود کشیده و علیه ارباب خود شورش کند.

دژ پنهان (1961)

IMDB: 8/1

یکی دیگر از آثار آکیرا کوروساوا ، دژ پنهان نام دارد که داستان فوق العاده جذابی دارد و در سال 1961 منتشر شده است. داستان درباره دو سامورایی است، که به یک زن و مرد برمیخورند که از هویت آنها خبر ندارند، اما موافقت می‌نمایند که در ازای تامین امنیت مرد و زن، دستمزد دریافت کنند.

یوجیمبو (1961)

IMDB: 8/2

این فیلم در ارتباط با یک شهر در ژاپن است، که بی عدالتی در آن بی داد می کند و مسئول رسیدگی به شهر به دلیل فاسد بود، اعتنایی به اوضاع ندارد. تا این که یک سامورایی تنها، بی استاد و فقیر از راه می رسد و کمر به برقراری عدات در آن شهر می بندد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این فیلم یک سال بعد ، یعنی در سال 1962 نامزد دریافت اسکار شد.

شمشیر زن دوره گرد (2012)

IMDB: 7/4

همان طور که از نام این فیلم هم پیداست، داستان در ارتباط با یک سامورایی با نام کنشین همورا است که قبلا” یک ادمکش بوده است، اما تصمیم می گیرد تا در شهر و روستا های مختلف ژاپن گشته و به دنبال کمک به ناتوان ها باشد. در این مسیر گروه کوچکی از مردم را جمع دور خود جمع می کند و با آنها برای پایان دادن به سلطنت ظالمان نقشه می کشند.

آخرین سامورایی (2003)

IMDB: 7/8

این فیلم فوق العاده جذاب و پرمخاطب ، درباره یک کاپیتان آمریکایی است، که ماموریت می یابد که به ارتش ژاپن در نبرد با سامورایی ها کمک کند. پس از مدتی او به اسارت سامورایی ها در می آید و با آداب و فرهنگ آنها آشنا می شود.

همان طور که در همه این فیلم ها قابل ملاحظه است، اصلی ترین سالح سامورایی ها شمشیر است، که رزمی کاران در دنیای مدرن هم از آن ها برای آموزش فنون مختلف رزمی استفاده می کنند. مینی بیاب یک فروشگاه آنلاین است، که انواع شمشیر کاتانا ، سامورایی و نینجا را ارائه می نماید که حتی می توانید از آن ها در خانه به عنوان کالای زینتی استفاده کنید. می توانید برای خرید شمشیر مورد نظر خود با تخفیف ویژه به فروشگاه اینترنتی مینی بیاب مراجعه کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم