آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 158)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ماه‌زده – 1987 – Moonstruck

ژانر: کمدی، عاشقانه

کارگردان: نورمن جویسون

بازیگران: شر، نیکلاس کیج، وینسنت گاردنیا

تریلر فیلم

کمتر فیلمی توانسته مانند ماه‌زده ماهیت دیوانه‌وار عشق‌های ممنوعه را نشان دهد. این فیلم کمدی رمانتیک در سال 1987 برنده‌ی سه جایزه اسکار شد. شر در این فیلم نقش لورتا را بازی می‌کند که زنی ساکن بروکلین است که عاشق نیکلاس کیج برادر نامزدش می‌شود. شر و کیج در بهترین حالت ممکن بازی می‌کنند و بیننده را با خود به دیوانگی می‌کشانند و احساسات شدیدی را با مخاطب به اشتراک می‌گذارند. شر واقعا لایق دریافت جایزه اسکار بود. فیلم ماه‌زده بهترین انتخاب برای زمانی است که دوست دارید فیلمی کمدی رمانتیک و در عین حال ملودرام تماشا کنید.


2. داستان استریت – 1999 – The Straight Story

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: دیوید لینچ

بازیگران: ریچارد فازنرورث، سیسی اسپیسک، هری دین

کی از فیلم‌های دست‌کم گرفته شده “دیوید لینچ” درباره میانه شرقی آمریکا. این فیلم درباره مردی به‌نام الوین است که در 73 سالگی متوجه می‌شود برادرش در آستانه مرگ است و می‌خواهد برای آخرین بار او را ببیند. در بین راه غریبه‌هایی را می‌بیند که با او مهربان هستند و بارها زندگی‌اش را نجات می‌دهند. لینج و فیلمبردارش “فردی فرانسیس” نه تنها نمای خوبی از زمین‌ها و رودخانه‌ها بلکه چهره مردم را نشان می‌دهد. بنابراین فیلم بدون عاطفی کردن داستان یک داستان جاده را به‌خوبی نشان می‌دهد. این فیلم نامزد نخل طلای جشنواره فیلم و نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در اسکار شد.


3. بخش ریتم – 2020 – The Rhythm Section

ژانر: اکشن، هیجان انگیز

کارگردان: رید مورانو

بازیگران: بلیک لایولی، جود لا، استرلینگ براون

تریلر فیلم

داستان فیلم بخش ریتم درباره دختر جوانی به نام استفانی (با بازی بلیک لایولی) است. دختری که از یک پرواز جا می‌ماند و خانواده‌اش بدون حضور او سوار هواپیما می‌شوند. اما هواپیما در آسمان منفجر می‌شود و او خانواده‌اش را از دست می‌دهد. استفانی که غمگین است، خیلی زود متوجه می‌شود که انفجار هواپیما بر اثر یک حادثه طبیعی نبوده بلکه در پشت پرده، یک عملیات تروریستی جریان داشته که افراد با انگیزه‌های خاص آن را رقم زده‌اند. بعد از این آگاهی استفانی تصمیم به انتقام می‌گیرد. اما موانعی سر راهش قرار می‌گیرند که او را وارد بازی خطرناکی می‌کند.


4. کاداور – 2020 – Cadaver

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: جراند هردال

بازیگران: گیت ویت، توماس گولستاد، توربیورن هار

تریلر فیلم

شهر نروژی که لئونورا و جیکوب با دختر کوچکشان آلیس در آن زندگی می‌کنند، مورد فاجعه هسته‌ای قرار می‌گیرد. به شکلی که در شهر نه برقی هست، نه کار، نه خوراکی و نه امیدی. در حالی که همه در تلاش برای زنده ماندن هستند، لئونورا درگیر یک نمایش تئاتر – که با یک غذای گرم همراه است – در یکی از معدود ساختمان‌هایی که ویران نشده است می‌شود. خانواده گرسنه هستند و لئونورا امیدوار است که اوقات خوبی داشته باشد، بنابراین او برای همه آنها بلیط عصر می‌خرد. فیلمی عجیب و غریب در ژانر وحشت از شبکه نتفلیکس که داستان متفاوتی را به نمایش گذاشته است.


5. ارتش بابا – 2016 – Dad’s Army

ژانر: کمدی، جنگی

کارگردان: الیور پارکر

بازیگران: بیل نای، کاترین زتا جونز، توبی جونز

تریلر فیلم

در بهار 1944، نیروهای آلمانی پس از رهگیری یکی از جاسوسان آنها در لندن توسط ماموران MI5، سرگرد کانینگهام و کاپیتان میکس، تلاش می‌کنند تا اطلاعاتی را در مورد تهاجم آتی متفقین به‌دست آورند. در همین حال، کاپیتان مین‌وارینگ متوجه می‌شود که گارد خانگی خود در شهر ساحلی والمینگتون-آن-سی از عدم قدردانی برای کارشان در مشارکت در تلاش جنگ رنج می‌برد. وقتی جوخه در حین تمرین تصادفاً رز وینترز، روزنامه‌نگار کاربلد را از جاده خارج می‌کند، اوضاع تغییر می‌کند. وقتی متوجه می‌شوند که او قصد دارد گزارشی درباره آنها برای یک مجله ملی بنویسد، مردان احساس خوشحالی می‌کنند، اما از حضور او مجذوب می‌شوند و باعث می‌شود که با مردم شهر و به‌ویژه با همسرانشان دشمنی کنند. موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که گروهبان ویلسون پس از شناخت وینترز به‌عنوان دانشجویی که زمانی در دانشگاه آکسفورد تدریس می‌کرد، با وی دوست می‌شود.


6. شش سال – 2015 – Six Years

ژانر: درام، عاشقانه، غم‌انگیز

کارگردان: هانا فیدل

بازیگران: تیسا فارمیگا، جاشوآ لنرد، پیتر وک

تریلر فیلم

زوج جوانی به نام ملانی کلارک و دنیل مرسر لحظات شادی را در رابطه خود تجربه می‌کنند، از جمله داشتن رابطه جنسی پرشور. یک شب بعد از یک مهمانی خانگی، مل مست به خانه دن می‌رود. دن با سرزنش او به‌خاطر بی‌پروایی، سعی می‌کند مل را مجبور کند که شب بماند. مل با عصبانیت واکنش نشان می‌دهد و او را به داخل کمد هل می‌دهد که باعث می‌شود دن از ناحیه سر زخمی شود. در اورژانس، دن در مورد نحوه آسیب دیدگی دروغ می‌گوید و مل را از درگیر شدن در ماجرا نجات می‌دهد. این اتفاق باعث می‌شود که حسادت دوستان این زوج برانگیخته شده و روابط این دو با مشکلاتی روبرو شود.


7. در سایه ماه – 2019 – In the Shadow of the Moon

ژانر: جنایی، علمی-تخیلی

کارگردان: جیم میکل

بازیگران: مایکل هال، بوید هولبروک، ریچل کلر

تریلر فیلم

در سال 1988، چندین نفر به‌طور همزمان در فیلادلفیا خونریزی می‌کنند که منجر به مرگ آنها می‌شود، مغز آنها متلاشی شد و باعث از دست دادن خون گسترده‌ای شد. افسر پلیس توماس لاکهارت و شریک او، مدوکس، پرونده را با برادر شوهر لاکهارت، کارآگاه هولت بررسی می‌کنند. لاکهارت نتیجه می‌گیرد که وقتی زخم‌های سوراخ شده مشابهی را در هر قربانی پیدا کند، مرگ‌ها به‌هم مرتبط هستند. لاکهارت و مدوکس قربانی حمله را با همان زخم‌ها پیدا می‌کنند. او ضارب خود را زنی سیاه‌پوست با دستی زخمی قبل از مرگ توصیف می‌کند. لاکهارت و مدوکس مظنون را پیدا کرده و او را در مترو تعقیب می‌کنند، جایی که او مدوکس را تحت سلطه خود در می‌آورد. یک اثر جنایی و دلهره‌آور که داستان عجیبی را به تصویر کشیده است.


8. معجزه: نامه‌هایی به رئیس‌جمهور – 2021 – Miracle: Letters to the President

ژانر: درام

کارگردان: لی جانگ-هوون

بازیگران: ایم یوون-اه، پارک جونگ-مین، لی سو کیونگ

معجزه: نامه‌هایی به رئیس‌جمهور فیلمی تخیلی بر اساس داستانی واقعی است. این فیلم که در دهه 1980 روایت می‌شود، داستان جون کیونگ، دانش‌آموز دبیرستانی و اعجوبه ریاضی را روایت می‌کند. او و خواهر بزرگترش در حومه شهر بی‌جاده استان گیونگ سانگ شمالی زندگی می‌کنند. جون کیونگ با کمک دوست‌دخترش را هی، با بو کیونگ و مردم روستا برای ایجاد یک ایستگاه قطار همکاری می‌کند. یکی از درام‌های لذت‌بخش سینمای کره‌جنوبی که در آخر هفته اوقات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.


9. دختری در قطار – 2021 – The Girl on the Train

ژانر: هیجان‌انگیز

کارگردان: ریبو داسگویتا

بازیگران: پرینیتی چوپرا، ادیتی رائو، کریتی کولهاری

تریلر فیلم

داستان این فیلم مهیج هندی در مورد یک زن فرد طلاق گرفته‌ است که رفت و آمد روزانه خود را با خیال پردازی درباره یک زوج به ظاهر کامل که در خانه ای زندگی می‌کنند که قطارش روزانه از آنجا عبور می‌کند، می‌گذراند. زندگی این زن زمانی دچار تغییر می شود که به یک داستان جنایی کشیده شده و ناخواسته در بازی خطرناکی قرار می‌گیرد. یکی از آثار هیجان‌انگیز سینمای هند که اگر به ژانر هیجان‌انگیز علاقه داشته باشید باید تماشا کنید.


10. ران خراب می‌شود – 2021 – Ron’s Gone Wrong

ژانر: کمدی، خانوادگی

کارگردان: سارا اسمیت، جی.پی واین

صداپیشگان: زک گالیفیاناکیس، جک دیلن گریز، لیام پایم

تریلر فیلم

یکی از انیمیشن‌های دست‌کم گرفته‌شده سال 2021 که داستان بامزه و سرگرم‌کننده‌ای را به نمایش گذاشته است. داستان بارنی، یک دانش آموز راهنمایی بی‌دست و پا و ران، دستگاه جدید راه رفتن، صحبت کردن و متصل به دیجیتال او. عملکرد نادرست ران در پس زمینه عصر رسانه‌های اجتماعی آنها را به سفری برای یادگیری در مورد دوستی واقعی سوق می‌دهد. داستان انیمیشن “ران خراب می‌شود” از زمانی آغاز می‌شود که شخصیت “ران” که ربات مشکل‌داری است و قرار است به‌زودی کنار گذاشته شود، در مدرسه به کمک “بارنی” می‌آید و از او دفاع می‌کند، بعد از این اتفاق “بارنی” تصمیم می‌گیرد او را برای همیشه نزد خود نگه دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. روزبه

    بهمن 27, 1400

    سلام. با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیازها از 10 هست .
    Ender’s Game 2013 درباره نجات زمین توسط یک پسر نوجوان هست – فیلم علمی تخیلی که انگار فقط برای مخاطب نوجوان ساخته شده بود { نقطه ضعف } . صرفا سرگرم کننده هست ، چندان با نقش اصلی به عنوان قهرمان ، نمیشه همزاد پنداری کرد ( بازی قوی نداشت و شخصیت پردازی ضعیف ) ، داستانش هم زیاد گیرا و منطقی نبود ( آینده انسانها به تصمیم وعملکرد چند بچه بستگی داره ؟؟؟ ). امتیاز 6
    Upstream Color 2013 درباره اتفاق هایی هست که برای یک زن و مرد رخ میدهد – فیلم کالت هست یعنی کلا از کلیشه ها بیاید بیرون ( پر از نماد ) ، به جرات می تونم بگم کل دیالوگهای فیلم به 5 صفحه هم نمیرسه ، تمرکز فقط روی تصویر و موسیقی ، برای مخاطب خاص یا کسایی که عاشق فیلم های دیوید لینچی هستند ساخته شده { همه پسند نیست } (کارگردان و بازیگرش شین کاروت هست ) ، عالی نبود و به نظرم فیلم های سورئال خیلی بهتری هم هستند مثل Mulholland Drive – امتیاز 5
    CODA 2021 درباره زندگی دختر یک خانواده ماهیگیر هست – حتما ببینید. امتیاز 8
    Carol 2015 درباره روابط عاطفی بین دو زن هست – فیلم متوسط با همون کلیشه های تکراری، دنبال نقطه اوج یا سکانس های غم انگیز نباشید ، همه چیز تو یک خط روایی ساده نمایش داده میشه ، موسیقی متن و فضاسازی فیلم و بازی بازیگران نقش های اصلی فیلم خوب بودند. { ضعف شدید در فیلم نامه و داستان پردازی }. امتیاز 6
    Primer 2004 درباره اختراع یک دستگاه و نحوه استفاده از آن هست – از اسم کارگردان می فهمید با چی سروکار دارید شین کاروت (اولین فیلمشه). دیدن این دسته از فیلم ها صبر و دقت زیادی می خواد ( بسیار پیچیده ساخته می شن که مجبورید چند بار برای درک بهتر اونارو ببینید ) . این مدل فیلم ها مخاطب خاص و طرفدارای دوآتیشه خودشون رو دارند . امتیاز 4
    Passengers 2016 درباره سفر فضایی در کهکشان هست – چی بگم انگار چند فیلم عالی و خوب که همه می شناسیم رو، تو مخلوط کن ریخته باشند و تحویل بدند که نتیجه اش متاسفانه فیلمی متوسط شده ، فیلم علمی تخیلی همراه با داستانی عاشقانه و ماجراجویانه . ایده فیلم جالب بود ، کلا 4 بازیگر مشهور در این فیلم بازی کردند ( به نظرم بازی نقش اول زن از همه بهتر بود ). راحت میشه داستان و پایان فیلم رو حدس زد . به هر حال فقط سرگرم کننده بود . امتیاز 6
    The Bunny Game 2010 درباره اذیت و آزار یک زن هست – فیلم دارای تصاویر زننده هست ، کلا جیغ و نوعی آزار اذیت مخصوص فیلم های پورن . ارزش وقت گذاشتن و تماشا رو نداره – امتیاز 1
    تو این لیست اول CODA ، دوم Carol و سوم Passengers ارزش دیدن دارند.

    پاسخ