10 فیلم سال 2021 که بیش از اندازه به آنها توجه شده‌است (رده‌بندی بر اساس Reddit)

سال 2021 سالی پر از فیلم‌های پرفروش بود؛ کاربران Reddit هم مانند همیشه به‌سرعت به وب‌سایت هجوم آوردند و در مورد تنفر و یا علاقه خود از برخی فیلم‌های مورد بحث سال صحبت کردند.

اکثر این فیلم‌ها دقیقاً مورد تحسین منتقدان قرار نمی‌گیرند و در برخی موارد، از آن دور هستند؛ اما همه آن‌ها در کل مخاطب را راضی نگه می‌دارند و در بین مخاطبان عمومی بسیار محبوب شده‌اند. بین چند فیلم اکشن به رهبری رایان رینولدز، چندین فیلم MCU و جیمز باند دنیل کریگ، کاربران Reddi فکر می‌کنند سال 2021 پر از فیلم‌هایی بوده که به آنها بیش از اندازه توجه شده‌است.

در این مقاله به معرفی این ده فیلم پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. مرد آزاد – Free Guy

برخی از کاربران ردیت فکر می‌کنند که فیلم ددپول حرفه رایان رینولدز را خراب کرد، زیرا او اساساً همان شخصیت خشک عقل و ارجاع‌دهنده فرهنگ پاپ را در هر فیلم ایفا کرده است. اما همه اینها بخشی از جذابیت بازیگر است و ارجاعات فرهنگ پاپ تقریباً در هر فریم فیلم جدید او یعنی مرد آزاد ظاهر می‌شود.

این فیلم به‌طرز شگفت‌آوری خنده‌دار بود و بهترین عملکرد بازیگرانش را نشان داد. مرد آزاد به‌قدری موفقیت‌آمیز بود که دیزنی اعلام کرد دنباله‌ای برای آن خواهد ساخت. این فیلم یکی از بهترین کمدی-اکشن‌های سال بود که توجه زیادی دریافت کرد.


9. شانگ-چی و افسانه ده حلقه – Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings

بعد از Black Widow، شانگ‌چی اولین فیلم MCU پس از همه‌گیری COVID-19 بود که تقریباً همه طرفداران مارول را به‌شدت هیجان‌زده کرد. با این حال، کاربران ردیت از معدود افرادی هستند که فکر می‌کنند به این فیلم بیش از اندازه نوجه شده‌است.

کاربران ردیت ادعا می‌کنند که این فیلم “بر اساس استانداردهای مارول، کمتر از حد متوسط بود.” اگرچه اکثر فیلم‌های منشأ MCU همگی از فرمول مشابهی پیروی می‌کنند، شانگ‌چی منحصربه‌فردتر است و سکانس‌های هنرهای رزمی آن قبلاً در فیلم‌های MCU دیده نشده‌اند. نه تنها این، بلکه طرفداران در حال حاضر درباره اینکه چه کسی می‌تواند در دنباله این فیلم ظاهر شود، بحث می‌کنند.


8. لیگ عدالت زک اسنایدر – Zack Snyder’s Justice League

جای تعجب نیست که لیگ عدالت زک اسنایدر تا این حد مورد علاقه طرفداران است، زیرا همین طرفداران توانستند فیلم را پس از یک کمپین فوق‌العاده پرشور توییتر به مرحله تولید برسانند. این فیلم بسیاری از مشکلات فیلم 2017 را برطرف می‌کند، از جمله تصحیح رنگ یا طراحی شخصیت‌ها.

اگرچه کاربران ردیت اعتراف می‌کنند که فیلم 2021 نسبت به اکران سینمایی 2017 برتری دارد، اما همچنین می‌گویند که این فیلم “مشکلات خاص خود را دارد و اگرچه مناسب است، اما همه آن چیزی نیست که مردم آن را تبلیغ می‌کنند.” در هر صورت این فیلم یکی از پربیننده‌ترین آثار شبکه اچ‌بی‌او مکس در سال 2021 بود که طرفداران هم آن را دوست داشتند.


7. جوخه انتحار – The Suicide Squad

تفاوت کیفیت قابل‌توجهی بین Suicide Squad 2016 و دنباله تازه منتشر شده وجود دارد. جوخه انتحار بر اساس شخصیت‌های اصلی ساخته شده‌است، شخصیت‌های جدید مورد علاقه طرفداران را معرفی می‌کند، و به همه آن‌ها قوس‌های داستانی جذابی می‌دهد که به‌طور شگفت‌آوری صمیمانه هستند.

برخی از کاربران ردیت هرگز این هیاهو را درک نکردند و معتقد بودند که “توقعات طرفداران DC به‌حدی پایین است که این یک فیلم افسانه‌ای به حساب می‌آید.” اما این فیلم نیز در سال 2021 هواداران را هیجان‌زده کرد و با استقبال مواجه شد.


6. هیچکس – Nobody

هیچ سالی بدون فیلم اکشنی متاثر از مجموعه جان ویک نمی‌گذرد و در سال 2021، هیچکس یکی از همان فیلم‌ها بود. این فیلم از نظر صحنه‌های اکشن‌، خط داستانی و حتی فیلم‌برداری شبیه جان ویک نیست، اما این باعث نمی‌شود که آن را کمتر سرگرم‌کننده بدانیم.

برخی از کاربران ردیت با اجماع عمومی موافق نیستند و می‌گویند: “داستان واقعاً چیز خاصی نیست، شخصیت شرور بد است و فقط سه سکانس اکشن وجود دارد.” اما اگرچه ممکن است فقط سه سکانس اکشن وجود داشته باشد، اما آنها سکانس‌های بسیار طولانی هستند که از یک صحنه به صحنه دیگر منتقل می‌شوند. همچنین فقط قسمت اکشن جذابیت فیلم نیست، بلکه دیالوگ‌های درخشان و تک خط‌های خنده‌دار نیز در این فیلم وجود دارد که مخاطب از آنها لذت می‌برد.


5. زمانی برای مردن نیست – No Time To Die

زمانی برای مردن نیست به پایانی کامل برای جیمز باند دنیل کریگ نزدیک است و از آنجایی که باند کریگ می‌تواند جدی باشد، تعداد شگفت‌انگیزی از شوخی‌های لفظی در فیلم وجود دارد و همه آنها نیز به‌خوبی ایفا می‌شوند.

اما در میان چندین انتقادی که کاربران ردیت به فیلم دارد، یکی از آنها استدلال می‌کند که آنها «حتی می‌توانند خنده‌های اجباری را در سینما بشنوند». این فیلم تعادل کاملی بین خنده، درام و اکشن دارد، اما در عین حال کم‌رنگ‌ترین فیلم ۰۰۷ باندی است که تا به حال ساخته شده است، بنابراین اگر مورد استقبال برخی از طرفداران باند نباشد، شگفت‌آور نیست.


4. گودزیلا در برابر کونگ – Godzilla Vs. Kong

اگرچه این فیلم دقیقاً مورد علاقه منتقدان نبود، اما یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2021 است، به این معنی که موفقیت زیادی در بین مخاطبان داشت. مدت‌ها بود که طرفداران منتظر دیدن مبارزه هیولاهای بزرگ در صفحه نمایش بزرگ بودند که با این فیلم نتیجه داد، زیرا آنها دقیقا به آنچه می‌خواستند رسیدند.

با این حال، کاربران ردیت از این نوع فیلم‌های پرفروش خسته شده‌اند و در مورد این فیلم می‌گویند “کل طرح از یک روایت اجباری گرفته شده‌است”، زیرا انتظار می‌رود همه تصور کنند که دو هیولا با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.


3. اعلان قرمز – Red Notice

فیلم های گروهی بسیار خوبی از بازیگر محبوب سینما یعنی دواین جانسون وجود دارد و اعلان قرمز آخرین نمونه از آن است، زیرا او و رایان رینولدز یک رابطه اکراه مانند رفیق و پلیس دارند. این فیلم اگرچه مورد تحسین منتقدان قرار نگرفته است، اما یک فیلم ماجراجویی مطلق برای تماشاگران طرفدار این ژانر است.

کاربران ردیت مطلقاً همه‌چیز در مورد این فیلم را مورد انتقاد قرار می‌دهند و استدلال می کنند که “همه جنبه‌های آن بی‌مزه بوده‌است. تک لاینرها غیر ارگانیک بودند و فیلمبرداری هم خسته‌کننده بود. همه اینها بسیار ناامید کننده بود.” اما درست مانند فیلم مرد آزاد (Free Guy) اعلان قرمز نیز یکی دیگر از فیلم‌های رینولدز است که در نتفلیکس نمونه‌های زیادی از آن وجود دارد و اکنون دو دنباله‌ی آن هم در دست ساخت است.


2. تل‌ماسه – Dune

از میان تمام فیلم‌هایی که کاربران ردیت فکر می‌کنند بیش از اندازه به آنها توجه شده‌است، فیلم تل‌ماسه مناسب‌ترین فیلم برای دریافت این برچسب است. این به این دلیل نیست که فیلم بد است، بلکه به این دلیل است که استقبال بسیار مثبتی از آن شده و ممکن است این فیلم مثبت‌ترین فیلم مورد استقبال طرفداران و منتقدان باشد.

کاربران ردیت استدلال می‌کنند که تل‌ماسه هیچ ماده‌ای ندارد، و می‌گوید: «بیایید به یک ایده یا تعامل بالقوه جالب اشاره کنیم، تصاویری جالب و یک امتیاز حماسی ارائه دهیم، پس کافی است.» در حالی که Dune غرق در افسانه‌های بسیار جذاب است و زمان زیادی را صرف ساختن جهانش می‌کند و به نظر عالی می‌رسد.


1. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – Spider-Man: No Way Home

احتمالا رده‌بندی این فیلم بعدها تغییر خواهد کرد، زیرا میلیون‌ها نفر هستند که هنوز آن را ندیده‌اند، اما مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست امتیاز 9.0 را در IMDb به خود اختصاص داده و بر اساس پایگاه داده فیلم، هشتمین فیلم برتر تمام دوران است. همچنین در راتن تومیتوز 94٪ که امتیازی باورنکردنی می‌باشد را گرفته‌است. با این وجود، هنوز هم برخی از کاربران ردیت هستند که عدم رضایت خود از این فیلم را نشان می‌دهند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست تا اینجای کار بزرگترین فیلم سال 2021 محسوب می‌شود که موفق شده در باکس آفیس هم رکورد جدیدی را به ثبت برساند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم