آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 140)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. دشمن ملت – 1998 – Enemy Of The State

ژانر: مهیج

کارگردان: تونی اسکات

بازیگران: ویل اسمیت، جین هکمن، جان ویت

تریلر فیلم

ویل اسمیت در این فیلم نقش فردی به نام “رابرت کلایتون دین” را بازی میکند که به طور اتفاقی نواری به دستش میرسد که صحنه ی قتل شخصی توسط افراد سازما سیا روی آن ضبط شده. او مجبور میشود برای نجات زندگی خودش هویت اش را تغییر دهد و وارد مبارزه ای با سازمان سیا میشود. این فیلم سرشار از صحنه های اکشن، رانندگی های دیوانه وار و انفجار است و دیدن اش برای مخاطبان سرشار از هیجان و صحنه های نفس گیر است.


2. فیلومنا – 2019 – Philomena

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: استیون فریرز

بازیگران: جودی دنچ، استیو کوگان، چارلی مورفی

تریلر فیلم

یک درام فرانوسوی-آمریکایی که سرگذشت جستجوی یک مادر را روایت می کند؛ زنی که 50سال پیش پسرش ربوده شده و امنون به دنبال او به آمریکا سفر میکند. “فیلومینا” بسیار عمیق و تلخ است و “جودی دنچ” کنترل فوق‌العاده‌ی خود بر روی شخصیتی که فرزندش گم شده را به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر می‌کشد. این فیلم نامزد سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن شد.


3. دختر مهربان – 2021 – Sweet Girl

ژانر اکشن

کارگردان: برایان اندرو مندوزا

بازیگران: جیسون موموآ، آدریا آرخونا، ایزابلا مرسد

داستان فیلم “دختر مهربان” درباره “ری کوپر” (با بازی موموآ) مرد متعهد به خانواده است که به دنبال انتقام گرفتن از یک کمپانی داروسازی می‌باشد که داروی مورد نیاز همسرش (آدریا آرخونا) که به سرطان مبتلا است را از بازار جمع‌آوری می‌کند. جستجوی ری برای یافتن حقیقت کار او و دخترش ریچل را به برخوردی مرگبار می‌کشاند و مأموریت ری به نبردی برای محافظت از تنها عضو باقی‌مانده خانواده‌اش می‌انجامد.


4. اولد – 2021 – Old

ژانر: ترسناک، مهیج

کارگردان: ام. نایت شیامالان

بازیگران: الیزا اسکنلن، توماسین مک کنزی، آرون پیر، الکس ولف

تریلر فیلم

یکی از جدیدترین فیلم‌های ترسناک که تابستان گذشته اکران شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت؛ اتفاقات این فیلم ترسناک در یک تابستان جریان دارد که یک خانواده برای تعطیلات به یک منقطه گرمسیری سفر می‌کنند و در ادامه وارد یک ساحل خلوت برای استراحت می‌شوند. پس از آن به‌نوعی این ساحل باعث پیر شدن آن‌ها می‌شود و کل زندگی آن‌ها در طول یک روز می‌گذرد.


5. بن برگشته – Ben is Back – 2018

ژانر: درام

کارگردان: پیتر هجز

بازیگران: جولیا رابرتز، لوکاس هجز، کاترین نیوتون

تریلر فیلم

هر پدر و مادری از بازگشت فرزندش در تعطیلات خوشحال می‌شود. اما هالی برنز اینطور نیست. زیرا پسر نوزده ساله‌اش، بن، پس از اینکه مدت‌ها حتی زنگ هم نزده، از راه میرسد. هالی می‌داند بن معتاد است و به کمک نیاز دارد. از یک سو از بازگشت بن در تعطیلات کریسمس خوشحال است و از سوی دیگر از این می‌ترسد که بن مجددا به سمت اعتیاد بازگردد، گرچه خودش می‌گوید که ترک کرده است. اکنون هالی تلاش می‌کند بن را از مواد دور نگه داشته و تعطیلات خوبی داشته باشند. اما بن کارها را برای او آسان نمی‌کند.


6. روح سرخوش – 2020 – Blithe Spirit

ژانر: کمدی، فانتزی

کارگردان: ادوارد هال

بازیگران: دن استیونز، آیلا فیشر، جودی دنچ، لزلی من

تریلر فیلم

فیلم روح سرخوش داستان گروهی را دنبال می‌کند که اعتقاد دارند می‌توانند ارواح را احضار کنند. در ادامه آن‌ها روح همسر فوت شده یک نویسنده را احضار می‌کنند و حالا این نویسنده که دوباره ازدواج کرده، باید با روح همسر سابقش و همچنین همسرش جدیدش زندگی کند. با اینکه این فیلم موضوع جالبی دارد و سرگرم‌کننده است، درنهایت گرفتار کلیشه می‌شود و نمی‌تواند به خوبی از پتانسیل‌هایش استفاده کند.


7. خاطرات یک دختر نوجوان – 2015 – The Diary Of A Teenage Girl

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: ماریل هلر

بازیگران: کریستن ویگ، الکساندر اسکارشگرد، کریستوفر ملونی

تریلر فیلم

یک درام بدیع و تفکربرانگیز درباره دختری که نسبت به هویت جنسی خود ناآگاه است. مینی در دهه ۷۰ سان فرانسیسکو با دوست پسر مادرش رابطه دارد. این فیلم با کارگردانی زیبای ماریل هلر و عناصر زیبایی شناختی به زیبایی توانسته داستان را نشان دهد و با تعادل عناصر طنز و درام و موسیقی متن یک اثر زیبا خلق کند. این فیلم جوایز مختلف را به دست آورد، از جمله جایزه بهترین فیلم فستیوال فیلم برلین.


8. هتل کنار رودخانه – 2018 – Hotel by the River

ژانر: درام، غم انگیز

کارگردان: هانگ سانگ سو

بازیگران: جو بونگ-جی، مین-هه کیم

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره‌ی یک شاعر می‌باشد که در میان زمستان از پسرش درخواست می‌کند تا برای دیدار با وی به هتل محل اقامت او بیاید. اما در این هتل یک میزبان جدید و مجرد نیز به همراه دوستش زندگی می‌کنند و این دو دوست با هم در یک اتاق هستند. طولی نمی‌کشد که شاعر به سمت این میزبان کشیده می‌شود.


9. تایگر زنده است – 2017 – Tiger Zinda Hai

ژانر: درام، اکشن، مهیج

کارگردان: علی عباس ظفر

بازیگران: سلمان خان، کاترینا کایف

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی یک جاسوس هندی و همسرش است که موظف به نجات گروهی از پرستاران هندی و پاکستانی که توسط گروه داعش در عراق اسیر شده اند می شوند. این فیلم صحنه های اکشن و مبارزه ی زیادی دارد که طرفداران این ژانر از آن لذت خواهند برد.


10. شماره‌ی ۹ – ۲۰۰۹ – ۹

ژانر: ماجراجویی، اکشن

کارگردان: شین آکر

صداپیشگان: الیجاه وود، جان سی ریلی، جنیفر کانلی

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن درباره ی دانشمندی به نام “اوپنهایمر” است که در حال ساخت روباتی کوچک با پوشش کتان است و فیلم با برخاستن روبات کوچک (شماره ۹) در آینده شروع می‌شود. در طول فیلم، شاهد صحنه هایی از نابودی دنیا و انسان ها توسط ماشن ها و ربات های ساخته ی دست انسان هستیم. “اوپنهایمر” این روبات‌ها را ساخته بود اما سران کشور آن را برای اهداف نظامی و حمله به کشورها به خدمت گرفتند و بعداً این روبات‌ها به خودشان هم حمله کردند. به نظر می‌رسد در پایان دنیا جز برخی ربات‌های فلزی تنها چند ربات با پوشش کتان وجود دارند که آن‌ها نیز در هراس از ربات‌های فلزی زندگی می‌کنند و شماره ۹ نام آخرین ربات کتانی است که بعد از سال‌ها بیدار شده و به جمع این ربات‌ها پیوسته‌است و در تلاش است تا دوستانش را نجات و دلیل ساخت خود و دوستانش را متوجه شود. هر کدام از این روبات‌ها بخشی از شخصیت “اوپنهایمر” هستند و ۹ که کامل‌ترین و باهوش‌ترین آنهاست.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    مهر 23, 1400

    ممنونم خانم اکیما. به شخصه ازفیلم اولد – ۲۰۲۱ – Old خشم اومد. مضمون تقریبا جدیدی داره وبازیهای تماشایی ازبازیگران شاهد خواهید بود وبه نظرم ارزش تماشا داره

    پاسخ