آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 123)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. تولد – Birth – 2004

ژانر: درام، فانتزی، رازآلود

کارگردان: جاناتان گلزر (Jonathan Glazer)

بازیگران: نیکول کیدمن، کامرون برایت، دنی هوستون

تریلر فیلم

نیکول کیدمن در این فیلم نقش یک زن ۳۰ ساله را ایفا می‌کند که چند سال پس از مرگ همسرش می‌خواهد مجددا ازدواج کند. در این میان پسری نوجوان از راه رسیده و ادعا می‌کند که روح همسر مرحومش در بدن اوست. زن در ابتدا او را پس زده، بعد ترسیده و بعد از روی رازهایی که آن پسر درباره رابطه‌‌ی او و همسرش می‌داند، حرف او را باور می‌کند. کیدمن در این اجرا لایه‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارد که شاید هرکسی نتواند از پس آن برآید.


2. جایی برای پیرمردها نیست – 2007 – No Country for Old Men

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: ایتان و جوئل کوئن

بازیگران: خاویر باردم، جاش برولین، تامی لی جونز

تریلر فیلم

جایی در تگزاس لوولین ماس (با بازی جاش برولین) به یک معامله مواد مخدر می‌رسد که مقدار زیادی پول به جا مانده. آنتون چیگور (با بازی خاویر باردم) به دنبال این پول است و هرکه سر راهش است را از بین می‌برد. بنابراین کل داستان به موش و گربه‌بازی این دو بازیگر تبدیل شده و چیگور همیشه یک قدم از او جلوتر است. تامی لی جونز در این فیلم نقش یک پلیس محلی را ایفا می‌کند که صحنه نبرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم خشن، رازآلود و اکشن نامزد 8 جایزه اسکار شد و 4 جایزه را دریافت کرد، از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد برای باردم.


3. بی‌مصرف‌ها – 2010 – The Expendables

ژانر: اکشن، ماجراجویی، هیجان‌انگیز

کارگردان: سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone)

بازیگران: سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، جت لی

تریلر فیلم

گروهی از سربازان که با اسلحه و گلوله در ماموریت به سر می‌برند می‌تواند داستان جذابی را خلق کند. آنها در این ماموریت به هم برخورد کرده و به همراه آقای چرچ می‌خواهند دیکتاتور ظالم یک کشور آمریکای جنوبی را کنار بزنند. با این حال به‌زودی خود را در یک شرایط خطرناک می‌بینند که همه‌چیز مطابق میلشان پیش نرفت و با خیانت مواجه شده‌اند. گرچه ماموریت و جانشان به خطر افتاده اما سرباز بارنی و همراهانش می‌خواهند ماموریت را به انجام برسانند.


4. ستون فقرات شیطان – 2001 – The Devil’s Backbone

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro)

بازیگران: فرناردو تیلو، انیگو کارسیز، فدریکو لوپی

تریلر فیلم

داستان این فیلم در سال پایانی جنگ داخلی اسپانیا رخ داده و داستانی رئال-سورئال در یتیم خانه‌ای متروک اسپانیایی است که سزارس و کارمن مسئولیت آن را برعهده دارند. این فیلم با عناصر جنگی و سیاسی، داستان پسری یتیم به نام کارلوس را روایت می‌کند که فرزند یک قهرمان کشته شده جنگ است و متوجه حضور یک روح در آب انبار مدرسه می‌شود که سعی دارد چیزی را به او بفهماند.


5. مالکوم و ماری – 2021 – Malcolm & Marie

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سام لوینسون (Sam Levinson)

بازیگران: زندیا، جان دیوید واشینگتن

تریلر فیلم

یک فیلمساز (با بازی جان دیوید واشینگتن) بعد از جشن نمایش اولیه‌ی یک فیلم، به همراه نامزد خود (با بازی زندایا) به خانه بازمی‌گردد؛ او منتظر است که به واسطه این فیلم، هم از نظر منتقدان و هم از نظر فروش، به یک موفقیت خیلی بزرگ دست پیدا کند. اما مدت خیلی زیادی طول نمی‌کشد که آن روز دچار یک چرخش بزرگ می‌شود؛ زیرا کم کم مسائلی در رابطه با ارتباطی که آنها با یکدیگر دارند فاش می‌شود؛ مسائلی که قدرت عشق آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهد.


6. یه نفر عالی – 2019 – Someone Great

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: جنیفر کایتین رابینسون (Jennifer Kaytin Robinson)

بازیگران: جینا رودریگز، دواندا وایس، بریتانی اسنو

تریلر فیلم

این فیلم در واقع یک فیلم غم‌انگیز نیست، بلکه تلاشی برای دلگرم کردن آنهایی است که به‌تازگی به رابطه‌ی عاشقانه‌شان پایان داده‌اند. داستان این فیلم درباره دوستانی است که سعی می‌کنند در فراموش کردن رابطه‌ی تمام‌شده دوست مشترکشان به او کمک کنند و برای همین روایت فیلم سرشار از لحظات امیدوارکننده و لذت‌بخشی شده که با تماشای آن حالتان بهتر می‌شود.


7. موریتانی – 2020 – The Mauritanian

ژانر: درام، حقوقی، بیوگرافی

کارگردان: کوین مک دانلد (Kevin Macdonald)

بازیگران: جودی فاستر، طاهر رحیم، شیلین وودلی، بندیکت کامبربچ

تریلر فیلم

داستان این فیلم از جایی آغاز می‌شود که دولت آمریکا مدت کوتاهی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر که کشور در جو متشنجی به‌سر می‌برد، فردی به‌نام محمدو صلاحی را به جرم همکاری با نیروهای عامل این ماجرا دستگیر می‌کند؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که هیچ مدرک محکم و موثقی مبنی بر گناهکار بودن این شخص وجود نداشته و دولت آمریکا با سخت‌گیری‌های بیش از اندازه ناشی از فشار مردم و جو حاکم، صلاحی را زندانی کرده و او را تحت بدترین شرایط قرار می‌دهد.


8. میزبان – 2006 – The Host

ژانر: هیجان انگیز، اکشن

کارگردان: بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)

بازیگران: سونگ کانگ-هو، بیون هی-بونگ

تریلر فیلم

“سانگ کانگ هو” یک پدر بی‌پناه است که در مرکز سه نسل از خانواده گیر افتاده که هرکدام بخشی از جامعه کره را به نمایش می‌گذارند. یک فیلم هیولایی متفاوت که توانست به نماد سینمای کره تبدیل شود. کارگردان این فیلم ژانرهای مختلف را با تکنیک‌های سینمایی ترکیب نموده و در کنار آن از عناصر سیاست و رسوم خانوادگی کره استفاده نموده است.


9. تایگر زنده است – 2017 – Tiger Zinda Hai

ژانر: درام، اکشن، مهیج

کارگردان: علی عباس ظفر (Ali Abbas Zafar)

بازیگران: سلمان خان، کاترینا کایف

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی یک جاسوس هندی و همسرش است که موظف به نجات گروهی از پرستاران هندی و پاکستانی که توسط گروه داعش در عراق اسیر شده اند می شوند. این فیلم صحنه های اکشن و مبارزه ی زیادی دارد که طرفداران این ژانر از آن لذت خواهند برد.


10. والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش‌نما – 2005 – Wallace & Gromit: The Curse Of The Were-Rabbit

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: استیو باکس (Steve Box)

صداپیشگان:‌ پیتر سالیس، هلنا بونهام کارتر، رالف فاینس

تریلر فیلم

انیمیشن “والاس و گرومیت” برای چند دهه توسط کودکان و بزرگسالان استقبال شد، و “نفرین موجود خرگوش نما” به خوبی به شخصیت پردازی این شخصیت‌ها پرداخت. این فیلم انیمیشن استاپ موشن به شخصیت اصلی مخترع و سگ باوفای او می‌پردازد که می‌خواهند موجود عجیب عامل ناپدید شدن سبزیجات شهر را پیدا کنند. این ماجراجویی دوستانه-خانودگی با شخصیت‌های دوست داشتنی در مرکز داستان و صحنه‌های نفسگیر با استقبال منتقدین مواجه شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    اردیبهشت 22, 1400

    سلام خسته نباشید فیلمهای خوبی معرفی کردیدوهمه سلایق را در نظر گرفتید.متشکرم. به دوستان پیشنهاد می کنم فیلم میزبان – ۲۰۰۶ – The Hostو۲. جایی برای پیرمردها نیست را اگه تماشا نکردند ببینند

    پاسخ